Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2005 #241 Del Skrevet 30. juli 2005 Det er veldig koselig å lese i dagboka di... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2005 #242 Del Skrevet 30. juli 2005 Bare ikke utsett Oslo-reisen din til i morgen. Fellesferie avslutning vettu og det er forventet myyyyye trafikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 30. juli 2005 Forfatter #243 Del Skrevet 30. juli 2005 Det er veldig koselig å lese i dagboka di... ← Det var jo koselig å høre! Synes det er veldig hyggelig at du er innom også! Bare ikke utsett Oslo-reisen din til i morgen. Fellesferie avslutning vettu og det er forventet myyyyye trafikk. Nei, skal ikke det! Fikk opp farten litt her nå, enda jeg ikke hadde tenkt på det med fellesferien! Skal bare få hengt opp noe tøy så det ikke blir liggende, helt nedpå en halvliter med noe å drikke, hente ringene hos gullsmed og så er det tut og kjør! Men tusen takk for påminnelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2005 #244 Del Skrevet 30. juli 2005 Kjøre forsiktig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 30. juli 2005 #245 Del Skrevet 30. juli 2005 God tur Mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigi Skrevet 30. juli 2005 #246 Del Skrevet 30. juli 2005 Åh, er så misunnelig (men på en veldig hyggelig måte) Så spennende å ha en liten kladd i magen, som skal bli til et barn! Navnevalget er noe av det jeg alltid har 'brydd meg' mye med. Det bestemmer liksom hvem den lille tassen skal BLI. Du har noen nydelige favoritter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 30. juli 2005 Forfatter #247 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hei søte dere! Nå er vi vel fremme i Oslo, etter lange køer og venting i forbindelse med den stygge ulyken ved Larvik! Vi er heldigvis friske og hele, og nå også gode og mette etter at en stolt Mimmi ( ) disket opp med spaghetti, så og si min yndlingsrett! Koselig dere har vært innom i dag! Tigi - navn er jo alltid spennende, det er helt sikkert. Men et evig diskusjonstema for noen også... til dere alle Endret 30. juli 2005 av Orkidéen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 30. juli 2005 #248 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Åh.. Toria, er så uendelig glad på deres vegne!! Du kan det med å velge bra tid å bli gravid på også da, mars/april er jo favorittmånedene å få babis i. Da får man den deilige kulden om vinteren når man er høygravid og slipper å slite seg gjennom en klam og varm sommer. Dessuten er det varmt nok når babyen kommer ut til at den ikke fryser sånn, samtidig som det ikke er FOR varmt. Du kommer nok til å synes det er mye varmere enn vanlig pga mye mer blod som strømmer gjennom kroppen. Jeg sov med vinduet på full lufting i snøfylte vinternetter, mens mannen lå og hutret ved siden av meg! Huff, jeg skriver som en tulling nå, litt for mye vin i glasset! Navnevalget blir spennende da! Jeg kjenner 4 søsken som heter Joakim, Tobias, Jakob og Mathea og jeg synes navnene er så nydelige!! Jeg fikk jo en jente i mars i fjor, og hun fikk navnet Sofie Emilie! Det passer så uendelig godt på henne, hun er som en lys, liten fe.. Uansett, jeg har minnene fra graviditet, fødsel og nybakttiden friskt i minne og stiller meg selvfølgelig til disposisjon dersom du trenger litt info eller tankedeling! (Obs! April er som regel en guttemåned, det ble født godt over 50 % jenter i marsklubben, mens april klubben hadde sin del gutter og vel så det! ) Det med babycomp er jo helt genialt da, for da har du "sort på hvitt" når termindatoen er. På ULen jeg var på satt de terminen til slutten av mars, mens jeg hardnakket hevdet at det var umulig for mannen var ute av byen på den tiden hun måtte ha blitt unnfanget da. Hun kom selvfølgelig på min termin! Ja, forresten.. Kjøpte du compen ny eller brukt? Hvor i så fall? Endret 30. juli 2005 av Lillemilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 30. juli 2005 #249 Del Skrevet 30. juli 2005 Ønsker dere en fortsatt fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #250 Del Skrevet 31. juli 2005 Så koselig med laaang hilsen, Lillemilla! Kommer helt sikkert til å spørre og grave, dette er jo første gangen og jeg kjenner allerede at jeg er litt pyse med tanke på fødsel altså... Ellers har jeg begynt å skjønne at februar/mars/april er sånn supre baby-måneder når det kommer til temperatur mm, særlig april, og det er jo litt artig! Godt det ikke blir mai i allefall, vi har altfor mange mai-barn i familien fra før... Både pappaen til den lille her, hans bror og nevøen, samt en niese, min pappa, en annen onkel +++ har bursdag i mai, så... Men bare én i hele familien har i april så langt! Kommer forresten til å forespørre henvisning til tidlig UL når jeg er på 1. kontoll 23. august, da det er en del hjertefeil og hjertebarn i familien til Golli, samt at svigermor fødte en gutt med innvollene på utsiden! Jeg tenker jo på det hele tiden, at så mye kan gå galt mm. og det burde vel være sjelig grunn for å spørre om forholdsvis tidlig UL i tillegg til ordinær, eller??? Ikke noe godt å gå rundt og være urolig i allefall. Allerede kjenner jeg litt engstelse ved det at jeg har en del vondter i magen og sånn... Jaja, vi får se. Kjøpte avisen i dag, og der er det en stor test av "baby calls"...synes alt handler om baby fortiden. ALLE er gravide, ALLE har barnevogn eller små barn, det står om babyer og babyting OVERALT... 5+3 i dag og merker litt mer til kvalmen - håper bare ikke den blir værre! Er fin nå, men har vært litt til og fra "ugg ugg" i dag, sammen med løs mage og fortsatt ømme bryster! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #251 Del Skrevet 31. juli 2005 I dag fikk vi forresten den aller første tingen til babyen...selv om det jo er veeeldig tidlig enda... Men er ikke disse strikkesokkene nydelige eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 31. juli 2005 #252 Del Skrevet 31. juli 2005 *smelt*, så deilig med en liten baby i magen! De har så mange gode og nydelige klær.. Hvem fikk dere de søte sokkene av da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 31. juli 2005 #253 Del Skrevet 31. juli 2005 Såååååå søte sokker! :rosasmil: Blir spennende med UL, og senere kontroll da! De fleste førstegangsfødende jeg kjenner har tatt UL privat i tillegg, så får de dobbelt opp. Koster jo selvfølgelig det da, men man er ofte litt nervøs første gang. Synes det er rart at første UL er så "sent" jeg! Men du, må ikke tenke på alt som kan gå galt da! Da blir du bare gal! Ha en flott dag! Skrangle- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 31. juli 2005 #254 Del Skrevet 31. juli 2005 ååååhhhhh så nydlige!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #255 Del Skrevet 31. juli 2005 *smelt*, så deilig med en liten baby i magen! De har så mange gode og nydelige klær.. Hvem fikk dere de søte sokkene av da? ← Heh...uhm...ugg...joda, deilig det, til en viss grad! I dag har jeg derimot vært litt "blæh" og "ugg" og kvalm, så da har det ikke vært fullt så deilig...men moro og spennende er det jo! Sokkene fikk vi av mamma! Er en stund siden hun fikk de da, på en basar, så jeg hadde jo sett de før, men glemt dem...men så har hun tatt vare på de til en slik anledning og vi endte opp med å få dem! Så søøøøøøte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #256 Del Skrevet 31. juli 2005 Såååååå søte sokker! :rosasmil: Blir spennende med UL, og senere kontroll da! De fleste førstegangsfødende jeg kjenner har tatt UL privat i tillegg, så får de dobbelt opp. Koster jo selvfølgelig det da, men man er ofte litt nervøs første gang. Synes det er rart at første UL er så "sent" jeg! Men du, må ikke tenke på alt som kan gå galt da! Da blir du bare gal! Ha en flott dag! Skrangle- ← Skal ikke tenke på alt som er galt, lover... Det er jo bare enkelte tanker som finner veien ned i hodet noen ganger! *s* Men jeg har seriøst rukket å vurdere privat UL, dersom jeg ikke får en tidligere en i tillegg til den ordinære rundt uke 17/18... Dessuten, jeg VIL vite kjønnet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 31. juli 2005 #257 Del Skrevet 31. juli 2005 Ååååå......De sokkene var jo bare til å nusse på da!!! Lurer på om mamsn min har noe slikt på lur..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 31. juli 2005 #258 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Tjohei Toria! Jeg hadde flere ULer uten å betale noe ekstra, både i uke 5, 7, 9, ordinære UL og diverse fra uke 25 og frem mot fødsel. Men så slet jeg med både blødninger, for tidlige rier og nesten fødsel og en UL som viste vekstavvik som senere ble avkreftet.. Dersom du har en familiehistorie som du forteller om så regner jeg med at du får ekstra UL, om ikke annet så ihvertfall for å berolige deg! Om du får vite kjønnet eller ikke på ULen er ikke opp til hverken deg eller legene, det er kjære lille noen som bestemmer det! Snuppen vår snudde og vendte på seg slik at hverken jordmoren eller vi kunne se noe som helst, så hun ville la det være en overraskelse! En ting som fascinerte oss stort var at hun lå og blåste store bobler i fostervannet, akkurat som såpebobler!! Vi har fått det med på det ene UL bildet, og jeg ler godt av det enda! En ting jeg vil anbefale deg er å ta kontakt med helsestasjonen du ønsker å bruke / tilhører og bestille time til jordmor der. Vi valgte å gå annenhver gang til jordmor og lege, og det er jeg kjempeglad for idag. Da fikk vi alle de "generelle" fakta fra legen og kunne prate med jordmoren om det vi tenkte på, lytte til hjertelyden, låne videoer om fødsel og ikke minst forberede pappaen litt på det som skulle skje også. På helsestasjonen fikk jeg også tilbud om psykolog som var tilknyttet helsestasjonen, og hun pratet jeg med om fødselsangst og om forventninger til morsrollen. Hun kunne skrevet til fødeavdelingen for meg om at vi måtte få ekstra oppfølgning og enerom pga angsten min, men etter et par samtaler hos henne så kjente jeg at frykten ikke var så stor lenger. Fikk du PMen min forresten? Kjenner jeg gleder meg noe innmari på dine vegne Toria! Får helt sug i magen her jeg sitter... Ingefærtabletter hjelper forresten på kvalmen hvis den blir for ille.. Husk å spise med en gang du våkner, da slipper du unna den verste kvalmen om dagene. fra Lillemilla Endret 31. juli 2005 av Lillemilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 1. august 2005 #259 Del Skrevet 1. august 2005 Te lagd på ingefær er også suverent mot kvalme! Skjær noen skiver ingefær og la de trekke i vann i to minutter! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 1. august 2005 Forfatter #260 Del Skrevet 1. august 2005 Takk for koselige innlegg og gode tips, jenter! Fikk et annet ståltips her også, nemlig "Seabands", mot kvalme...flere ei venninne av meg kjenner, inkl. henne selv var ikke kvalme etter at de tok dem på, så dersom det blir for ille skal jeg søren meg prøve det også! Ingefærtabletter har jeg faktisk fra tidligere...med en mor som er utdannet homeopat har det gått mye i naturmedisin og urter jah! Utrolig nok har jeg allerede lagt merke til at det hjelper å spise kjapt! De dagene jeg ikke har gjort det har jeg følt meg litt mer ugg-ugg, selv om jeg så langt ikke har vært plaget med den "o´store kvalmen" - heldigvis! Så, det er sikkert noe i det - kjekt å vite det også! Vet jo at det er opp til spiren om den vil vise seg eller ikke på UL, for all del...men min Lille Noen har det bare med å gjøre det, så enkelt er det! :grine2: Jeg vil! Lillemilla - så artig med såpeboblene...det hadde nok vi hatt mye moro med i ettertid også! Søtt! Ellers takk for mange råd! Du har så mye fint å komme med, godt å høre fra en som har vært igjennom det før meg! Jeg fikk PM´en din og tuuusen takk, har bare ikke tatt meg tid til å svare enda! tomias - du er alltid en liten engel du... Men nå skal jeg altså lalle litt igjen, er så trøtt! Måtte opp grytidlig for å kjøre Golli på jobb, skal bygge et apotek på den gamle Kvinneklinikken ved det gamle Rikshospitalet, av alle ting! Og som om ikke det var nok så pratet de om at norske kvinner fødte for seint på radioen... *s* Er det baaare meg, eller er det babyer og snakk om fødsler og baby overalt og heeele tiden??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå