Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tuuuusen takk for herlig gode klemmer fra så mange herlige sjeler!

:kose:

Er bare kort innom med oppdatering jeg, siden jeg i dag er 26+0 ifl. UL!!!

:hoppe:

Fra 26 uker og 0 dager til 26 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 900 g

CRL: 22,5 cm

Full lengde: 31 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 24 uker gammelt. Hjernebølger begynner å aktivisere hørsels- og synssystemer, og både munn og lepper viser større sensitivitet. Hjernevindingene utvikles gradvis fra nå av. Fosteret begynner nå å reagere på både lys og lyder som kommer utenfra livmoren. Neseborene som til nå har vært lukket, åpnes.

Lungene begynner å bli bedre forberedt på et liv utenfor livmoren hvis barnet skulle bli født for tidlig. Ryggraden vokser for å støtte opp om fosterets vekt. Ryggraden består nå av 33 ringer, 150 ledd og 1000 sener.

Den neste måneden vil være en svært aktiv periode for fosteret, og det vil vokse mye og legge godt på seg.

Lillegutt sparker MASSE i magen og det er stort sett bare en fryd. Ikke alltid like kjekt når han later til å strekke seg helt og dundre inn i mellomgulvet mitt og nærmest bosette seg der lungene liksom skal være, men det går som regel fort over! :)

Ellers legger jeg ved noen bilder av badet slik det så ut for et par dager siden og videre nå i kveld:

post-7814-1134850908_thumb.jpgpost-7814-1134850775_thumb.jpg

post-7814-1134850790_thumb.jpgpost-7814-1134850768_thumb.jpgpost-7814-1134850783_thumb.jpg

Og her er et bilde av trappen opp og det generelle kaoset som hersker...er det rart jeg blir gal bare ved tanken på alt som må vaskes fordi det er dekket med et lag støv fra både meisling, støping, sliping og fliskutting!?? :eeeh:

post-7814-1134850684_thumb.jpgpost-7814-1134851011_thumb.jpgpost-7814-1134851018_thumb.jpg

Nå er stort sett det meste av julegaveshopping overstått, og om ikke mange minuttene skal vi fyke avsted og få juletreet i hus. Tenkte å avklimatisere det til imorgen og pynte det til kvelden - er jo ikke lenge til vi vender snuten mot Oslo, og må jo få tid til å nyte treet litt mens vi er hjemme! ;) Dessuten må det gjøres nå mens jeg har fri i tre dager... Torsdag var jeg på skikkelig runde og investerte i flere juleduker, håndklær og spisebrikker til både kjøkken og stue, samt amaryllis og svibler, og noen søte potter som det står god jul på! :tommel: Så nå gjenstår det bare å vaske gulvet i stuen og tørke litt støv, så er det bare underetasjen igjen! :danse:

Ja, også må jeg pakke alle gavene da. Har kjøpt inn stilig papir fra Åhléns og bånd, så nå skal det pakkes for harde livet! :Nikke:

Må se om jeg får tid til å se innom dere andre enten imorgen kveld eller mandag, nuh må jeg altså avsted og kjøpe tre! Og imorgen skal jeg i dyreparken med ei venninne - det blir koselig, hun har jo termin bare to dager før meg! :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Hei hei.

En liten lørdagsklem fra meg også.

Må si det var sent på kvelden å kjøpe juletre... Men god tur :)

Og fortsatt god helg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

En liten lørdagsklem fra meg også.

Må si det var sent på kvelden å kjøpe juletre... Men god tur :)

Og fortsatt god helg.

Ja, det kan du si... Synes det er seint selv, men de selger masse fine trær rett nede på sletta her, ved bensinstasjonen, og der er det enda åpent! ;) Fikk ikke mannen med meg før nå...SÅ opptatt med å legge fliser, i full vigør! *s*

Fortsatt god helg du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er jeg vel hjemme hos mor og far, selv om de har dratt på fest, da ;)

Så nå er vi ikke så langt unna hverandre :)

Så koselig å gå i Dyreparken i morra, det er fantastisk der på vinteren, synes jeg.

Ha en fortsatt fin helg, og lykke til med de siste juleforberedelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er jeg vel hjemme hos mor og far, selv om de har dratt på fest, da  ;) 

Så nå er vi ikke så langt unna hverandre  :)

Så koselig å gå i Dyreparken i morra, det er fantastisk der på vinteren, synes jeg.

Ha en fortsatt fin helg, og lykke til med de siste juleforberedelsene  :)

Så koselig å være på hjemlige trakter, trass i foreldre på fest! :ler:

Velkommen hjem da!

:vinke:

Gleder meg til imorgen ja...er flate meg leeeenge siden jeg var i dyreparken. Tror sist må være da jeg var 8-9 år gammel! :sjenert: Ja, jeg VET jeg bor her nede og har gjort det i snart 6 år, men det er vel nettopp derfor. Tenker alltid at jeg kan gå dit når som helst en annen dag/gang! :lol:

Jaja, jeg vet i allefall at det er et utrolig flott turområde og over nyttår blir det årskort! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Heidi vil også til Dyreparken* :sur:

Det blir sikkerte en kjempekoselig dag. :tommelsmil:

Syns det var noen skikkelig lekre fliser dere har kjøpt så det tegner godt til å bli et lekkert bad. Kjenner igjen frustrasjonen med rot, møkk og støv over alt. Husker da vi skulle pusse opp bade i leiligheten.....svigerfar og mannen kutta gipsplatene INNE i stua.....kjempelurt....så det lå ett lag med hvitt pulverstøv over alt. Litt av en jobb å få det rent igjen!

Vi skal kjøpe juletre i dag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakkert og ryddig dere hadde det nå da ;)

Blir jo sånn når man pusser opp--da blir det gjerne litt rot rund tom kring.

Trur vi også skal pynte treet i dag.

Har bare plastiks vi da.... (og jeg som er oppvokst med selvhogt tre... hvordan kan jeg godta det.. :klø: )

lurer på hvordan lille babyen min vil reagere på det jeg

(..eller katten som andre kjenner henne som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine fliser!! :klappe: Selv er vi akkurat ferdig med å flislegge badet, men her gikk de heldigvis ut på trappa for å kappe det som støvet verst (nå er jo baderomsdøra vår "nabo" med utgangsdøra, så det var enkelt å gå ut) :)

Det er kjempekoselig i dyreparken ja!! Jeg har aldri vært der på vinteren, men kan tenke meg det er fint når det er julepyntet der! Skomakergata og alt :hjerte: Selv om du ikke har vært der på mange år, så er det vel fare for at det blir noen turer med lille Jakob i de kommende årene? ;) Jeg gleder meg i hvertfall til å legge sommerferien dit om noen år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teddy..godt å ha deg tilbake på kg!

Det ser jo ut som om badet deres blir kjempe fint. G er så flink så! :klappe:

Regner med at du og venninnen din koser dere i dyreparken..jeg er flittig bruker av kr.sand dyrepark! Var der sist i fjor og fikk det året, som mange andre år, malt meg som en tiger eller et eller annet annet dyr i ansiktet. Barnslig, jeg?? :riste::ler:

God fjerde advent! Hvor lenge blir du i oslo? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å bo oppi sånn oppussing, men det ser ut til at det kommer til å bli skikkelig fint i hvert fall!

Håper du har kost deg masse i Dyreparken i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teddy!!!

Bare innom med en advents- :klem: .

Er det ikke deilig med oppussingsstøv-/rot??? Det synes jeg. Trives såååååå kjempe fint i støv og rot at. (det var irronisk ment, men det regner jeg med at du skjønte da) :ler: .

Ha en fin,fin advents-søndag.

:klem: fra meg til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jammen meg kjent ut de oppussingsbildene ja..! Men så blir det så bra når det er ferdig!!

Men akkurat nå er jeg mest opptatt av å misunne deg turen til dyreparken....Jeg vil også.... :sjenert: Aldri vært der jeg og kan bare forestille meg hvor koselig det må være om vinteren! Tenker vi må dit på ferie en gang ja!

Ha en fredelig 4.øndag i advent!

For snart er det JUUUUUUUUUUUUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :nissevink:

Og jeg gleder meg så jeg er helt vill!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som badet deres blir kjempefint! :tommelsmil:

Du har en flink mann/familie! Ikke misunnelig jeg med en mann som har 10 tommeltotter... :sjenert: Ikke uten grunn vi kjøpte et hus fra 2001 for å si det sånn. :ler:

Nå er det ikke lenge til dere er ferdig heller. Gleder meg veldig til å se bildene med alt på plass! :hoppe:

Hiver meg på sammen med de andre her jeg. Søt mage! Og enig i den med at man helst vil ha stor mage så fort som mulig, og når den er der så vil en allerhelst at den går bort igjen - ihvertfall når man ikke får sove fordi man ikke kan ligge på magen... Jeg hadde også forøvrig liten mage. Nabo'n min oppdaget at jeg var gravid med Lillemann ca. 1 mnd. før han ble født...

Hvor lenge blir dere i Oslo i julen forresten?

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Gratulerer med badet som kommer seg!!! Det er da voldsomt som alle gravide KG-jenter driver og pusser opp og stresser før jul da!? Håper du har tid til å koble av litt innimellom. Gleder meg til jeg kjenner knøttet sparke. Har kjent noe jeg TROR kan ha vært det, men vanskelig å si... Veit jo ikke hva jeg skal kjenne etter.

Ønsker deg en fin førjulstid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg innom igjen med en sjelden hilsen. Her har det jo skjedd så mye at det er vanskelig å holde oversikten. Lykke til med resten av badeoppussingen!

Ha en fin juleuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...