Leanora Skrevet 28. november 2005 #2101 Del Skrevet 28. november 2005 Snill og god du er med svigermora di som pynter litt til advent Gleder meg så til bilder av nybadet Ha en strålende gravid dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tass2406 Skrevet 28. november 2005 #2102 Del Skrevet 28. november 2005 Kos dere i svigermorhuset!!!! Det er jo for et godt formål..... Nytt bad!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 28. november 2005 #2103 Del Skrevet 28. november 2005 Høres bra ut at du trives i svigermorhuset! Kanskje greit at hun er bortreist en stund?! Hva er status på badet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 28. november 2005 #2104 Del Skrevet 28. november 2005 Innom og leser hos deg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 28. november 2005 Forfatter #2105 Del Skrevet 28. november 2005 Innom igjen, da vi har rørlegger på besøk...så status er "påbegynt rørleggerarbeid"! Har akkurat tømt hele badet, revet tapet mm, og meislet av gamle fliser på gulv...og nå skal nye rør legges! Så nå hamres og snekres det mens jeg sitter her og gumler rundstykke med karbonade. Blir litt på halv stang her, når man liksom ikke bor her! Har vært byen rundt og skaffet elektronisk trafo til dowlightsene. Kjøpte jo de på jobben, men de kommer bare i pakker på tre og tre, da med trafo som kun tar tre spotter, mens min svoger gjerne ville koble 5 spotter på samme trafo. Så nå er det i boks. Også har jeg kjøpt lys til en busk vi har ute, så det det blir litt koseligere...og i samme sleng fikk jeg røsket med meg et par julegaver! Hadde kortet til mannen, så det var jo fikst! Nei, jeg får gå ut og tisse bak en busk og sette opp lys! Hej så lenge! P.S. Har tatt før-bilder av badet som jeg skal få lagt ut når kamera er ladet og jeg har det med meg. Skal bli spennende å se forskjellen når det nye er ferdig ja! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 28. november 2005 Forfatter #2106 Del Skrevet 28. november 2005 Forresten, tid for litt oppdatering - ettersom jeg var 23+0 på lørdag, ifl. ultralyden Fra 23 uker og 0 dager til 23 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 500 g CRL: 20 cm Full lengde: 28 cm Fosteret er i begynnelsen av denne uken 21 uker gammelt. Huden har et klart rød- eller rosaskjær fordi den er så tynn at blodårene viser. Fordi det er så lite fett under huden, er den også ganske rynkete. Lanugohårene og vernix dekker fremdeles kroppen. Rundt disse tider begynner fosteret å høre, så prat og syng for det! Studier synes å vise at barn kjenner igjen mors stemme etter fødselen, og vil også kunne kjenne igjen far og andre som har pratet eller sunget for det. Er det en spesiell sang eller en liten historie dere har fortalt fosteret flere ganger under svangerskapet, vil barnet sannsynligvis foretrekke og bli beroliget av denne etter fødselen. Fosterets bevegelser blir stadig bedre koordinert ettersom nye nervetråder sammenbindes i et nettverk. Fingerneglene dekker snart fingertuppene. Det viktige stoffet surfaktant dannes i lungene. Det er dette som gjør at lungene ikke kollapser når barnet puster ut, men sørger for at noe luft alltid blir igjen. Mangelen på surfaktant er blant de største utfordringene når barn er født for tidlig, men blir barnet født nå, vil det kunne overleve hvis det får den hjelpen det trenger. Det beste er likevel å forbli i livmoren til svangerskapet er fullgått. Ved begynnende for tidlig fødsel, settes en sprøyte med kunstig surfaktant inn til barnet for å modne lungene litt raskere. De yngste barna som har overlevd for tidlig fødsel, var omtrent 23 uker gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 28. november 2005 #2107 Del Skrevet 28. november 2005 Blir så fasinert over utviklingen til fosterene jeg alstå! Tenk så mye som skjer hos de små knøttene. IMPONERT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 28. november 2005 #2108 Del Skrevet 28. november 2005 Herlig Ååååå gleder meg sånn til å begynne på fødeavdelingen etter jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 28. november 2005 Forfatter #2109 Del Skrevet 28. november 2005 Tenk at han i teorien nå kan overleve utenfor livmoren min... For all del, vil gjerne han skal bli der inne i flere uker til, men det er jo en fiiin tanke...lille gutten vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 28. november 2005 #2110 Del Skrevet 28. november 2005 Tenk at han i teorien nå kan overleve utenfor livmoren min... For all del, vil gjerne han skal bli der inne i flere uker til, men det er jo en fiiin tanke...lille gutten vår! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrinen Skrevet 28. november 2005 #2111 Del Skrevet 28. november 2005 Jacob??? JAKOB??? Kan du høre meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 28. november 2005 #2112 Del Skrevet 28. november 2005 Jacob??? JAKOB??? Kan du høre meg??? ← En goood klem sendes over til deg i svigermors hus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 28. november 2005 #2113 Del Skrevet 28. november 2005 Nå har jeg ledd høyt og godt av puppehistoriene her inne! Har ikke lest på noen sider og er nå alvorlig bekymret for min kommende tilstand!!! Men jeg har notert alle råd og skal være klar med aloe vera og q-tips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 28. november 2005 #2114 Del Skrevet 28. november 2005 Og Rosebud salve!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 29. november 2005 #2115 Del Skrevet 29. november 2005 Hei på deg lille Teddy Toria (vedlig vant til å si Orkidéen jeg så dette kommer til å ta litt tid å venne seg til altså) Ikke morro å leve under et oppussings-"helvete". Her har mannen rivd kjøkkenet når jeg har vært borte og det nye er så smått begynt å komme opp. Så her kan du tror det ser ut. FY F... sa jeg da jeg kom inn døra etter 30t på reisefot . Men en meget god overraskelse. ALT er overalt. Har ikke peiling på hvor mannen har gjort av fryseren en gang, me ar en liten idé om hvor den er .... Tenk så mye som skjer med den lille. Nå kan han høre. HELLO ER DU DER INNE???? Men tenk på alt som skjer med oss også. Litt glad for at et svangerskapet varer i 9måneder (forhåpentligvis!!) Vil forøvrig ønske deg en meget så god dag. fra meg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 29. november 2005 #2116 Del Skrevet 29. november 2005 23+3 Som tiden går a gitt:) Og du som er ute og tisser bak ei busk Skjønner deg godt jeg med den lille blærekapasiteten man har om dagen, men det er jo litt vittig da Ønsker deg en strålende dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 29. november 2005 #2117 Del Skrevet 29. november 2005 Gleder meg til å se førbilder! Og etterbilder selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 29. november 2005 #2118 Del Skrevet 29. november 2005 Og i dag leste jeg at det yngste fosteret som har overlevd for tidlig fødsel i Norge var 23 uker - tenk det, det er mindre enn du er nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. november 2005 #2119 Del Skrevet 29. november 2005 Bare med innom med en kjapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2005 #2120 Del Skrevet 29. november 2005 Hei Toria. Tenk at du er over halvveis og at spiren din kunne ha overlevd utenfor livmoren. Det er jommen meg ikke lenge siden vi satt og fulgte spent med da du var på hytta og ikke fikk tak i graviditetstest. Tiden flyr fort, det er helt sikkert. Håper siste delen av svangerskapet går like fort og at du får være i god form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå