Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal kose oss vet dere...enda dette er altfor tidlig for en som meg! :Gjesp:

Før vi drar har jeg uansett lyst til å skrive om det som skjer med Jacob i hans 20. uke, min 22. uke! ;)

Fra 22 uker og 0 dager til 22 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 450 g

CRL: 19 cm

Full lengde: 27 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 20 uker gammelt. Hjernen begynner en vekstperiode som vil vare til barnet er fem år gammelt! Øyebryn og hår blir mer synlig og fosteret beveger øynene oftere. Slike øyebevegelser kan ses ved ultralyd.

Nå dekker lanugohårene hele kroppen, men det er mest rundt hodet, halsen og ansiktet. Beina begynner å nærme seg endelig lengde og proporsjon i forhold til kroppen, og musklene i både armer og bein blir sterkere slik at bevegelsene også blir kraftigere. Samtidig fortsetter skjelettets brusk å omdannes til bein.

Immunsystemet er ikke fullt utviklet ennå, men vil kunne hjelpe til å beskytte den lille kroppen mot infeksjon.

Hos gutter begynner testiklene nå å trekkes ned mot inngangen til pungen.

God helg!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare 2 uker til helsepersonell vi prøve å redde babyen din om han blir født for tidlig ;) uke 24 var en milepæl syntes jeg. Alt ble med ett mer trygt. Utrolig å lese hva som skjer med babyen fra uke til uke. For en utvikling.

Kos dere i helga!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store lille Jacob. :tommel:

Nå er jo du reist for lengst så jeg er litt sent ute til å ønske deg god tur. Men håper du har hatt en fin tur ihvertfall og at du har holdt deg frisk og opplagt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Ønsker deg en fin tur til dk...det er jo pent vær, så da er det nok ikke store bølger og kvalmende overfart..kos deg på julebord med mannen og det lillt A4-arket ditt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...