Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #1661 Del Skrevet 8. november 2005 Ja litt klokere. Men fosterlyd: 145 - hva vil det egentlig si??? Jeg har som sagt ingen peiling på noe av dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 8. november 2005 Forfatter #1662 Del Skrevet 8. november 2005 Ja litt klokere. Men fosterlyd: 145 - hva vil det egentlig si??? Jeg har som sagt ingen peiling på noe av dette her. ← Det vil si at hjertet til Jacob slår ca 145 slag i minuttet! Men det er litt usikkert denne gangen da, ettersom han var en liten luring i dag! *s* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 8. november 2005 #1663 Del Skrevet 8. november 2005 Så spennende med jordmorbesøk! Skal si sånne små hjerter slår i vill fart. Er det ikke musehjerter som har 600 slag i minuttet eller noe? (Må innrømme at musebiologi ikke er mitt spesialfelt.) Veldig bra at alt sto bra til. Men du skal se at Jacob blir en liten luring, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 8. november 2005 #1664 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) ! Høres ut som en skikkelig liten rakker,han prinsen din! Bare vent til han kommer ut og smiler rakkersmilet sitt til deg! Godt å høre at det gikk fint hos jordmor, og at du har det godt! Ha en fin kveld da, Orkis! Endret 8. november 2005 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 8. november 2005 Forfatter #1665 Del Skrevet 8. november 2005 Så spennende med jordmorbesøk! Skal si sånne små hjerter slår i vill fart. Er det ikke musehjerter som har 600 slag i minuttet eller noe? (Må innrømme at musebiologi ikke er mitt spesialfelt.) Veldig bra at alt sto bra til. Men du skal se at Jacob blir en liten luring, ja! ← Du har nå VELDIG mye mer antatomisk muse-peiling enn meg! Men enig i at disse små babyhjertene slår fort altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrinen Skrevet 8. november 2005 #1666 Del Skrevet 8. november 2005 Godt å høre at alt er i orden med den lille rakkeren din! Gleder meg til å vite at hjerte slår hoss oss også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 8. november 2005 Forfatter #1667 Del Skrevet 8. november 2005 Godt å høre at alt er i orden med den lille rakkeren din! Gleder meg til å vite at hjerte slår hoss oss også! ← Det gjør det vettu! En liten ivrig spire vokser seg stor i magen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 8. november 2005 #1668 Del Skrevet 8. november 2005 Godt å høre at jordmorbesøket gikk bra, og at du får oppfølging i forhold til fødselsangsten din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 8. november 2005 #1669 Del Skrevet 8. november 2005 Så fint at alt er bra med både deg og lillemannen Sikkert veldig kjekt å få det bekreftet! Ha en fin tirsdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 8. november 2005 #1670 Del Skrevet 8. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 8. november 2005 #1671 Del Skrevet 8. november 2005 Kjære Orkidé-vennen! Så bra at alt var vel hos jordmor. Jammen slår Jacob sitt hjerte fort! Det er så rart å tenke på at til våren kommer han ut og til vår verden... helt ferdig og fullstendig perfekt! Har du tenkt mye rundt fødselen din? Jeg bidrar veldig gjerne med råd og vink om det er noe du lurer på eller tenker spesielt mye på. Veldig bra at du får oppfølging på det altså! Ønsker deg og fine-magen en flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #1672 Del Skrevet 8. november 2005 Veldig bra oppfølging du får av jordmoren din! Sikkert lurt også og formulere et brev til føden om hvordan du ønsker/tenker. Du må gjerne spørre meg også om du har noen spørsmål. På toppen av hode vil jeg aboslutt anbefale å ligge i badekar mens du har åpningsveer! Skikkelig smertedemping. Trodde det ikke før jeg prøvde det selv. Men HELT utrolig! (Jeg synes derimot at det var ubehagelig når pressveene kom så da gikk jeg ut av karet). Jeg vil absolutt fraråde saltvannssprøyter! De er helt for jævelig vonde og de hjelper nesten ikke noe heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 8. november 2005 #1673 Del Skrevet 8. november 2005 Og jeg vil bare si at selv om jeg foreløpig ikke har noen fødselsangst, så har jeg ikke tenkt til å være noen fødselsheltinne (eller, det er vi jo alle, da!) Give me my epidural! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 8. november 2005 #1674 Del Skrevet 8. november 2005 Ååååååååååhhhhhh! Også DEN fine magen da!!! Og jeg vil bare si at selv om jeg foreløpig ikke har noen fødselsangst, så har jeg ikke tenkt til å være noen fødselsheltinne (eller, det er vi jo alle, da!) Give me my epidural! ← Svigerinna mi fødte jo for litt over en måned siden, ho brukte bare lystgass. Etterpå sa ho at "neste gang skal jeg enten ha epidural eller adoptere" Natti-natt til deg og rakkeren din.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 8. november 2005 #1675 Del Skrevet 8. november 2005 Hei hei! I dag var jeg hos ei venninne, og parkerte rett utenfor kirka di Hadde ikke sett den på så nært hold før, og var derfor ikke klar over hvor utrolig fin den egentlig er! Skjønner godt at du liker og valgte den kirka! Hils Jacob! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 8. november 2005 Forfatter #1676 Del Skrevet 8. november 2005 Åhhh, så koselig med besøk! Fødsel ja - tar gjerne imot noen erfaringer og tips. Men vær så snill og IKKE fortell meg noen skrekkhistorier, for da tror jeg at jeg dør! Som jordmor sa i dag: "Nå er du jo 20 uker på vei og det er jo INGEN vei utenom lenger!!!" :redd: Jaja, så fikk jeg den i trynet! Har jo visst det hele tiden, for all del - men nå ble det plutselig et skrekkelig faktum! Så, fortell gjerne om hvor utrolig overkommelig og fantastisk det er, så kanskje jeg har håp om å komme meg igjennom det! Jeg er livredd for smertene og hvor lang tid det tar. Hvor mye klarer jeg? Hvordan vil det i det hele tatt være? Og jeg er LIVREDD for dette med evt. klipping og revning!!! Nei, jeg ekke mye tess altså! Og ja - GIVE ME MY EPIDURAL! GI MEG ALT DU HAR!!! --- Shoegal - jaaa, ikke sant kirken er flott!? Der er jeg altså døpt, konfirmert OG gift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 8. november 2005 #1677 Del Skrevet 8. november 2005 Ja, det ER fantastisk å oppleve en fødsel, og epidural er sikkert en fin ting! Selv syntes jeg lystgass var helt topp, jeg fikk også akupunktur for å slappe av da jeg hadde sånne mase-rier før det hele kom ordentlig i gang. Men det må jeg ærlig si; jeg skulle gjerne gjort det igjen når som helst. Ingenting slår følelsen av at babyen kommer ut av deg, og det er helt utrolig at i det øyeblikket den er ute, forsvinner smertene! Klipping vet jeg ikke noe om, men revne gjorde jeg, og det kjente jeg overhodet ingenting til om det er noen trøst! Jeg trodde faktisk at å føde skulle være mye vondere enn det var. Det var ikke smertene som var verst, det var først og fremst slitsomt! Ble tappa for krefter, og fikk ikke i meg noe særlig næring mens det sto på. Hadde glemt energidrikken hjemme! Husk at dette er kroppen din laget for, og dette klarer du! Og tenk for en flott premie det hele resulterer i! Håper dette bidro litt til positive vibber rundt fødsel! Nattinatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 9. november 2005 #1678 Del Skrevet 9. november 2005 Har lite erfaringer på dette området, men hadde en venninne som grua seg fælt til fødselen. Barnet henne ble født nesten 1 måned for tidlig, men til "normal" størrelse. Kvelden før fødselene satte igang var hun plutselig ikke redd for å føde lenger. Som om kroppen skjønte at nå er noe på gang. Så gruer hun seg ikke til en evt nestemann. Kan jo satse på at noe lignende skjer deg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 9. november 2005 #1679 Del Skrevet 9. november 2005 Vet ikke med deg, Orkis, men jeg fikk i hvert fall gode vibber av å lese det La Traviata skrev! Vi får ta med oss alle gode tips til hvordan man kan gjøre fødselen til en så positiv opplevelse som mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 9. november 2005 #1680 Del Skrevet 9. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå