Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Orkidéen!

Ja, er det ikke merkelig?! To hjerter i én kropp. Selv om det å være gravid er veldig naturlig synes jeg det også er særdeles unaturlig. Et annet menneske inni meg liksom. Det faktum bruker jeg mye tid på å begripe.

Takk for at du fant fram linken til OTH-vognene! Ser ut til at det blir mer aktuelt når småtten er over dypvogn-alderen.

Det klippet hvor du hadde opplysninger om hvordan barnet er når det er 18 uker, har du funnet det på Barneverden? (Jeg prøver å surfe litt rundt på andre baby-sider også, men er ikke blitt så kjent ennå.)

Har dessverre ikke tatt meg tid til å lese igjennom hele dagboken din, så kansje du har svart på dette før: Når skal du på ultralyd? Har du lyst til å vite om det er en :babygutt: eller en :babyjente: hvis de kan se det på ultrallyden? Hva sier "magefølelsen", da?

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nå skrattendes festlige, hele hurven - men jeg må si dere tar kaka, Peony og Heidi! :ler:

4. november skal jeg på UL, altså om 8 dager! ;)

Og da håper jeg veldig at vi får vite hvem som bor inni meg!

:hoppe:

...ellers gruer jeg meg jo litt!

Binke - :vinke: Koselig du er innom... Ja, tid jeg har UL står jo over, og vi vil veldig gjerne vite om det er en gutt eller jente inni der! :Nikke: Har ikke tålmodighet til annet, slett ikke! :grine2: Du funderer nok like mye som meg du, jeg er en tenker av natur og driver alltid å funderer, kanskje litt for mye! :sjenert:

OTH-vognene er tøffe de, men jeg ville heller hatt en slik en til en 2 åring, for å si det sånn - liker ikke bagdelen så godt, liksom på Quinny. De er så små, og ser så skjøre ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La Traviata - her har du oppskriften på en sjokoladekake så er det bare å begynne å bake. ;)

Røre:

400 gram smør

4 1/2 dl. vann

9 dl sukker (ja, det er kjempemye!)

9 dl hvetemel

1 ts salt

4 ts bakepulver

4 ss kakao (Nesquick)

4 egg

2 1/2 dl lettrømme

Smelt smøret. Alt røres sammen. Haes i smurt langpanne. 180 grader i 30-40 minutter. Nederste rille.

Glasur:

100 gram smør

6 ss melk

4 ss kakao

350 gram melis

1 ts vaniljesukker

Smelt smøret. Trekk fra platen og tilsett resten. Bland godt. Haes på avkjølt kake. Pynt med kokosmasse om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje ikke her denne kakeoppskriften hørte hjemme, Heidi, men jeg tar velvillig imot jeg også altså! :sikle:

---

Ellers :grine: jeg litt nå... Ei i terminklubben min på SM var på UL i dag, og fikk beskjed om at babyen hadde en brokk - dvs. alle tarmene på utsiden, og at denne typen ofte er i forbindelse med en kromosomfeil uforenelig med liv! Jeg ble helt satt ut og fikk enda flere stygge tanker... Nå håper jeg bare at babyen ikke har noen flere misdannelser og at den kan opereres frisk etter fødsel!

ber.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Så trist! Når får hun vite om babyen har en sjanse til å overleve eller ikke? Lov meg at du ikke lar dette bekymre deg når det gjelder Lille Noen! Jeg er sikker på at han er frisk som en fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Så trist! Når får hun vite om babyen har en sjanse til å overleve eller ikke? Lov meg at du ikke lar dette bekymre deg når det gjelder Lille Noen! Jeg er sikker på at han er frisk som en fisk!

De vet ikke, men hun skal videresendes og får ny UL, samt fostervannsprøve til mandag. Har babyen kromosomfeil vil de antakelig bli nødt til å avbryte svangerskapet. Tenk, så grusomt når det er en 18 uker gammel nuddelig baby inni der! :tristbla: Er det ikke kromosomfeil, er det stor sjanse for at ekspertene kan operere den lille etter fødsel...men det er jo uansett en løpende risiko! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må være grusomt å få en sånn beskjed! Jeg vet om tre som er født med ryggmargsbrokk og operert etter fødsel, og de går det heldigvis bra med. Men tenkså fælt det må være den tiden man går og gruer seg til resultatet av fostervannsprøven! :tristbla: Unner ingen å oppleve noe sånt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var trist nyhet om venninnen din.

Håper det går bra med henne og babyen hennes også må ikke du stresse for mye på vegne av din egen lille baby i magen.

Mest sannsynlig så er han frisk som en fisk og alt står bra til inni der. :klem:

La inn kakeoppskriften her jeg siden det er i dagboken din veddemålet utspiller seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Principessa

Oj, så innmari trist Orkideen. Men som Peony skriver, så må du love og gjøre alt du kan for å ikke tenke slike tanker selv. I morgen er det en uke til ul for deg, og jeg er sikker på at dette går bra! Lille Noen har det kjempe bra inni magen til verdnes beste mamma! Ingen tvil om det!

God :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers :grine: jeg litt nå... Ei i terminklubben min på SM var på UL i dag, og fikk beskjed om at babyen hadde en brokk - dvs. alle tarmene på utsiden, og at denne typen ofte er i forbindelse med en kromosomfeil uforenelig med liv! Jeg ble helt satt ut og fikk enda flere stygge tanker... Nå håper jeg bare at babyen ikke har noen flere misdannelser og at den kan opereres frisk etter fødsel!

ber.gif

ber.gif for hun du forteller om og for at Lille Noen og Knøttet og de andre spirene som skrives om her inne er friske. :klem:

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er like skråsikker på gutt som jeg er på jente Heidi! :ler:

Men hva skal du og Peony bake hvis dere tar feil da....?? :hoho:

Skjønner at du er trist pga hun som hadde vært på UL. Må være forferdelig å gå rundt og ikke vite.

Men dette skjer jo veldig sjelden vet du vennen! :troest:

Alt er i orden med bebisen din, og neste fredag får du se henne! ;)

Måtte bare sparke litt til guttegjengen her! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg vedder en stooor sjokoladekake på at Orkisen går rundt med en jente i magen! :babyjente:

:ler:

Akkurat det er jeg sikker på og (like sikker på at du har jente i magen og jeg da ;) ) :babyjente: :babyjente: :babyjente:

Blir spennende å høre hva de ser på UL.

Huff, så leit med venninna di. Men du skal ikke tenke at noe sånt er galt med lille Noen. Det er jo veldig sjelden da. Går sikkert bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uff...det er så trist, så trist... Også klarte jeg å rote meg til å se en episode av Akutten her akkurat, hvor en av legene og kjæresten fikk vite at babyen deres var død i mors liv, og hun måtte føde den vaginalt allikevel...og den døde bare pga. noe så usselt som navlestrengen - den som liksom skal være det livgivende ved det hele! Tragisk! Graver meg jo bare ned her! :roll: Men det er godt det skjer med de rundt meg, ikke sant...så går det helt sikker bra med Lille Noen!? :sjarmor:

Jupp - sånn skal jeg tenke! :Nikke:

Og hvilket kjønn det er, det vet ingen...og er dere ikke snart ferdig med å "krige" her, så skal jeg søren meg la det forbli en hemmelighet også - selv om vi skulle få vite det! Så det så! :lol:

Nå er uansett ENDELIG takkekortene i bestilling, og det blir 40 stk s/h i nærbilde, samt 40 stk farge helfigur - kvadratiske, sorte kort. Tror det blir bra! :tommel:

Ble følgende bilde (så nå må de av dere som vet at dere får kort bestemme dere):

Helfigur i farger

Dette bildet rettes noe opp og det tas et utsnitt slik at vi blir litt "større" - også skal det være i farger!

Nærbilde i sort/hvitt

Dette bildet skal altså være i s/h

Så, make your choise - Izaria, Jane, Peony, Heidi76, Isola og ToMiAs! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hun venninnen med babyen i magen :tristbla: Men som de andre sier: Dette er IKKE deg. Du må IKKE gå å bekymre deg for at noe er galt. For alt er flott og Lille Noen har både armer og ben, og tarmene på innsiden av kroppen! Det er jammen godt at det ikke er så lenge til din UL så du slipper å bekymre deg så mye! Jeg følte det var som en stor stein lettet fra mitt bryst etter UL med Lillemann. Du kommer til å føle akkurat det samme om en uke :klem:

Forøvrig vil Jane gjerne ha helfigursbilde ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...