-TeddyToria- Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #1201 Del Skrevet 21. oktober 2005 God formiddag! Så koselig å titte inn her når jeg finner slike søte hilsener... Glemte meg jo helt rundt i går da - begynte jo egentlig en ny uke!!! Så, da tar jeg det i dag i steden, 17+1: Fra 17 uker og 0 dager til 17 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 180 g CRL: 12 cm Full lengde: 17 cm Fosteret er i begynnelsen av denne uken 15 uker gammelt. Den utrolige veksten fortsetter samtidig som stadig mer av brusken i skjelettet omdannes til bein. Nyfødte har 300 bein, men noen av dem smelter sammen, slik at vi som voksne har 206. Ørene er på riktig plass og vil snart stå ut fra hodet. Om ikke lenge vil det også kunne høre, så prat og syng gjerne for fosteret! Lanugohårene begynner å dekke noe av huden. Disse hårene har ikke pigmenter og er derfor helt lyse. Noen barn har fremdeles rester av disse hårene etter fødselen, særlig i hudfolder. Man er ikke helt sikre på funksjonen til disse hårene, men vi antar at de hjelper å holde på plass det kremaktige vokslaget, vernix, som etter hvert vil dannes på huden til barnet. Nå er det snart tid for ultralyd om du velger å benytte deg av tilbudet. Kanskje får du se barnet ditt bevege seg, og kanskje ser du også ryggraden – den ser ut som perlebånd! Dere har gjerne bestemt dere for å få vite barnets kjønn, men det er ikke alltid man kan se det like tydelig, noen fostre er mer sjenerte enn andre. ....og så runder jeg av med nye magebilder! Men jeg ser virkelig ikke gravid ut. Bildene lyver litt altså, for hadde jeg sett andre med den "pløsa" hadde det aldri falt meg inn at de var gravide. Magen min ser rett og slett ut som det den gjorde da jeg var på mitt tyngste for snart 2 år siden... Ha en fin dag dere! Selv skal jeg avgårde til Renées Barnevogner, ettersom Gunnar fant ut at de har jubileumstilbud på det meste butikken, og da særlig vogner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #1202 Del Skrevet 21. oktober 2005 Så søt og god mann du har! Menne du: Den linken som Cons la inn vedr. kjønn på babyen. Stemmer på begge mine barn! Hva blir det når du tester? Ha en riktig god helg vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #1203 Del Skrevet 21. oktober 2005 De derre bildene av fosterene er helt fantastiske! Det er så moro å se på de! At det går ann å ta slike bilder er helt utenfor min fatteevne. Magen din er liten og søt den! Husker jeg også gledet meg til man kunne se at en var gravid og ikke bare så blubbete ut rundt magen Men det kommer. Så gøy å dra i utstyrsbutikk! Ligger den i Kr. sand? Det er en butikk med sammen navn i Arendal skjønner du, så jeg bare lurte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #1204 Del Skrevet 21. oktober 2005 Så søt og god mann du har! Menne du: Den linken som Cons la inn vedr. kjønn på babyen. Stemmer på begge mine barn! Hva blir det når du tester? Ha en riktig god helg vennen! ← JA, jeg har sjekket linken...og den sier jente... Men dette er en mindre pålitelig versjon av kartet, og når jeg sjekker med den som skal være 99% så blir det gutt. Den kalenderen stemmer med så og si "alle" jeg kjenner. Så jeg vet ikke - problemet er jo at denne Kinesiske Kalenderen finnes i utallige versjoner... Men Kinesisk Fødselskart, funker den på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #1205 Del Skrevet 21. oktober 2005 JA, jeg har sjekket linken...og den sier jente... Men dette er en mindre pålitelig versjon av kartet, og når jeg sjekker med den som skal være 99% så blir det gutt. Den kalenderen stemmer med så og si "alle" jeg kjenner. Så jeg vet ikke - problemet er jo at denne Kinesiske Kalenderen finnes i utallige versjoner... Men Kinesisk Fødselskart, funker den på deg? ← Den stemmer ikke på eldstemann.... men er riktig for nr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #1206 Del Skrevet 21. oktober 2005 Tingen er nemlig den at det første kartet til cons, tar utg.pkt i unnfangelse og alder ved fødsel... Men om man er 25 både ved unnfangelse og fødsel da? Det andre som jeg viser deg tar utg.pkt tid for unnfangelse og alder ved unnfangelse. Sjekker jeg derimot min alder ved fødsel, blir det samme resultat som det første kartet. Og omvendt - tar jeg og bruker kartet til cons og ser på alder ved unnfangelse blir det også gutt. Så det er vanskelig å vite hva man skal gå etter, men peronlig har jeg hørt også fra spl. og annen forskning at det er alder ved unnfangelse som spiller inn... Det blir eksempelvis født flere gutter blant såkalt unge mødre (+/- 20 år) enn det gjør blant godt voksne. Så, ikke vet jeg! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #1207 Del Skrevet 21. oktober 2005 Den stemmer ikke på eldstemann.... men er riktig for nr. 2 ← Men når jeg tenker meg om så bommer den bare med timer. Jeg VET nemlig når eldstemann ble unnfanget. 1. januar om morgenen. Velger man desember istedenfor januar så blir det gutt. Og man kan vel ikke regne med at kineserene har kontroll på noen få timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #1208 Del Skrevet 21. oktober 2005 De derre bildene av fosterene er helt fantastiske! Det er så moro å se på de! At det går ann å ta slike bilder er helt utenfor min fatteevne. Magen din er liten og søt den! Husker jeg også gledet meg til man kunne se at en var gravid og ikke bare så blubbete ut rundt magen Men det kommer. Så gøy å dra i utstyrsbutikk! Ligger den i Kr. sand? Det er en butikk med sammen navn i Arendal skjønner du, så jeg bare lurte ← Ja, butikken ligger i Kr.sand. Det er faren til Renée som startet den, og han er fra Kr.sand - mannen gikk faktisk i klasse med Renée! *s* Men de har butikker i hele Agder tror jeg, slik som Arendal, Flekkefjord m.fl. Enig med deg, det er utrolig med slike bilder - og i det hele tatt hvordan et nytt menneske blir til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #1209 Del Skrevet 21. oktober 2005 Men når jeg tenker meg om så bommer den bare med timer. Jeg VET nemlig når eldstemann ble unnfanget. 1. januar om morgenen. Velger man desember istedenfor januar så blir det gutt. Og man kan vel ikke regne med at kineserene har kontroll på noen få timer ← Artig!!! Ja, men da vil jeg vel kanskje si at det er 50/50 for meg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #1210 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ja, butikken ligger i Kr.sand. Det er faren til Renée som startet den, og han er fra Kr.sand - mannen gikk faktisk i klasse med Renée! *s* Men de har butikker i hele Agder tror jeg, slik som Arendal, Flekkefjord m.fl. Enig med deg, det er utrolig med slike bilder - og i det hele tatt hvordan et nytt menneske blir til! ← Ja det er sikkert og visst! Her skriver vi om hverandre i boken din. Når et innlegg er lagt inn har det kommet et annet i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #1211 Del Skrevet 21. oktober 2005 Artig!!! Ja, men da vil jeg vel kanskje si at det er 50/50 for meg da... ← Nei, jeg tror vi sier GUTT jeg! Føler det i hele kroppen min! (akkurat som om det er jeg som er gravid... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #1212 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nei, jeg tror vi sier GUTT jeg! Føler det i hele kroppen min! (akkurat som om det er jeg som er gravid... ) ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 21. oktober 2005 #1213 Del Skrevet 21. oktober 2005 Fine magen! Det syns kanskje ikke at du er gravid når du har klær på....? men jeg syns magen ser mye strammere formet ut enn om det bare var fett..? Misunnelig er jeg ihvertfall.... Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 21. oktober 2005 #1214 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg er også misunnelig på magen din.... Også så snill og god mannen din er! Ønsker deg ei flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 21. oktober 2005 #1215 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg synes du har fått en kjempefin mage *misunnelig* Har du prøvd den blodskiftetesten, da? Uansett er det en test som er den beste: Peonys magefølelse-testen La oss se... *teste teste* Jo, det blir nok en GUTT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 21. oktober 2005 #1216 Del Skrevet 21. oktober 2005 Eller, hva med denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #1217 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hihi, dere er SÅ søte!!! ...og den magefølelsen din Peony, den bare MÅ jo stemme! Din, og Heidis og Janes og...ja, til og med forloveren min kaller LN for Jacob! Men, så var det disse tegnene da: Vektfordelingen: Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samles de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente. GUTT (så langt!) Hår på leggene: Vokser håret på leggene fortere er en gutt i vente, er det derimot ingen endring, blir det en jente. :klø: Mageformen: Ligner magen en basketball og sitter lavt, blir det en gutt. Ligner den en vannmelon og sitter høyt, blir det jente. Dersom det ikke synes bakfra at du er gravid, venter du en gutt. Ses det tydelig, ventes en jente. Sitter lavt enn så lenge, men for tidlig å si noe... Søvn: Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente. :klø: Føtter: Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente. GUTT Far: Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente. GUTT Mormorens hårfarge: Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente. JENTE Morgenkvalme: Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente. GUTT Mors utseende: Ser du spesielt godt ut under svangerskapet, skal det tyde på at du venter en gutt. Jenter stjeler morens skjønnhet. JENTE Brystforandringer: Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente. GUTT Tall: Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. Gutter unnfanges helst på oddetallsdatoer, og jenter på partallsdatoer. GUTT Nål i tråd: Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente. JENTE, men ringtesten sies å være omvendt og den viser GUTT Urin: Har mors urin en knall gul farge, ventes en gutt. Er fargen blassere, blir det en jente. JENTE, men det sies å være omvendt andre steder! Fysen på: Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente. Hvis foretrekker å spise skalken på brødet i stedet for en skive, venter du en gutt. Har du derimot ikke lyst på skalken i det hele tatt, blir det en jente. Har du ikke lyst på appelsinjuice, blir det en gutt, og hvis du må ha appelsinjuice hver dag, ventes en jente. GUTT, stort sett! Nesen: Nesen og ørene er de eneste organene som fortsetter å vokse etter puberteten. Og blir nesen større og bredere under svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er det ikke noen endring, ventes en jente. JENTE, men dette er omvendt et annet sted! Hjertelyden: Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente. GUTT Hodeverk: Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente. GUTT Hendene: Hvis noen ber deg vise hendene dine og du viser dem med håndflaten ned, venter du en gutt. Viser du dem derimot med håndflatene opp, blir det en jente. JENTE Kopp: Løfter du en kopp med hanken, venter du en gutt. Tar du derimot rundt selve koppen når du løfter, blir det en jente. GUTT Hoven: Dersom ansiktet ikke hovner opp mot slutten av svangerskapet, blir det en gutt. Blir du derimot hoven de siste ukene før termin, venter du en jente. FOR TIDLIG Å SI Halsbrann: Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente. JENTE Spark: Er barnet særdeles livlig under svangerskapet, blir det nok en gutt. Jenter er mer bedagelige. IKKE KJENT NOE ENDA Samleie: Par som ofte har samleie, skal ha større sjanse for å få en gutt enn par som har samleie sjeldnere. Å elske oppreist eller i hundestillingen skal føre til unnfangelsen av en gutt, men da bør han få orgasme først, og hun bør ligge i ro en stund. Misjonærstillingen, gjerne med henne øverst skal øke sjansene for å bli gravide med en jente. Men da bør hun få orgasme først. Er månen halv eller mindre, og dere har samleie om natten, tyder det på en gutt. Ved samleie om ettermiddagen rundt fullmåne skal tyde på en jente. GUTT Kosthold: Hev mor i seg kjøtt, potetgull og brus før unnfangelsen, blir det en gutt. Var hun sunnere, spiste mye fisk og grønnsaker, men kanskje koste seg med godteri i blant, venter dere en jente. BÅDE OG Hvem foreslo barn? Dersom det var vordende fars forslag å forsøke å bli gravide, skal det føre til unnfangelsen av en gutt. Var det vordende mors idé, er en jente på vei. USIKKER, men det var nok meg Bekymringer: Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente. GUTT Søsken: Har dere barn fra før, kan dere se i barnets nakke om dere venter en gutt eller jente neste gang. Er det en rett linje, ventes en gutt. Formes håret i en spiss ned mot ryggen, blir det en jente. INGEN SØSKEN Rekker ikke regne ut prosentandelen gutt eller jente...skal avsted og se på babytind! Noen andre som gidder!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 21. oktober 2005 #1218 Del Skrevet 21. oktober 2005 For noen morsomme tester! Men er det ikke like greit å vente noen måneder og se hva som kommer til slutt? Takk for koselig hilsen i den nye dagboka mi! Jeg kommer nok til å følge med på deg. Og det bildet - helt herlig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 21. oktober 2005 #1219 Del Skrevet 21. oktober 2005 ..trokke noe på det der altså...DET BLIR EN JENTE!! Noen som vil vedde?? Jeg satser 100 kroner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 21. oktober 2005 #1220 Del Skrevet 21. oktober 2005 ..trokke noe på det der altså...DET BLIR EN JENTE!! Noen som vil vedde?? Jeg satser 100 kroner! ← Det hadde vært lettjente penger, men jeg får dårlig samvittighet av å "stjele" fra en fattig student Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå