Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Hei på deg!!! :vinke:

Jeg syntes alle bildene var fine jeg. Klarer ikke komme med et leg likte framfor de andre :sjenert:

Synes magen din er fin jeg. Gleder meg til jeg bgynner å få mage. Tenk at inne i din forløppige lille mage, så er det et lite manneske.

Håper du har hatt en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God søndag Orkideen! :-D

Jeg ser at magen din buler mere jeg! :Nikke:

Og større skal den bli! Bare vent til du kjenner spark, da blir den Alien-følelsen enda rarere! :overrasket::ler:

It´s alive!!! :redd:

Spøk til side, jeg ønsker deg en fin dag, og sender over en stor klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Orkidèen!

Måtte jo inn og se hvordan det går med deg! Er en flott mage du har begynt å få, og det må jo være en helt rar følelse å vite at det er en sprell levende liten BABY der inne!!

Hilsen og klem fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin tanke, selv om jeg synes det er helt absurd og nok ikke kommer til å forstå det før jeg får se det med egne øyne på ultralyd. Også er det jo litt spooky da, at noe LEVER inni meg! :overrasket::ler:

Å, jeg vet akkurat hvordan du har det!!! Det er helt psyko!!! :overrasket: Og samtidig kjempefint... :sjenert: En venninne av meg som er gravid for første gang (1 mnd igjen) sa hun ikke klarte helt å tro det var noen der inne før hun kjente spark. Enda hun allerede hadde sett bønna (faren døpte den det etter den første ultralyden! :ler:) to ganger på ultralyd. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know!

:sjokkbla:

Skrekkblandet fryd... :grine2:

:ler:

Må si at jeg var veeeeldig glad for at et svangerskap varer i ca. 9 mnd. da jeg gikk gravid første gang. Det er godt å ha en god stund å venne seg til alt på. S var jo planlagt og vi hadde prøvd å få barn i 3 mnd. da jeg ble gravid, men når den satt så tenkte jeg "Herregud hva har vi gjort... :overrasket: " :rodme::ler:

Men med nr. 2 var det jo helt anderledes. Da kunne jeg gjerne hatt svangerskap på 4 mnd. f.eks. Man har ikke samme tiden til å slappe av på osv når man har en toåring løpende i bena hele tiden og som synes det var veldig morsomt å "spytte i doen" sammen med mamman sin :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har ikke samme tiden til å slappe av på osv når man har en toåring løpende i bena hele tiden og som synes det var veldig morsomt å "spytte i doen" sammen med mamman sin  :ler:

:hoho:

:kvalm: Finnes jo ikke noe som er verre enn å være syk OG måtte ta seg av noen i tillegg - men godt han kunne hjelpe til da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja det er morsomt og søtt å tenke på i dag.

Det lille hodet presset seg ned i doen ved siden av mitt. Med påfølgende kommentar: "Mamma jeg vil også spytte i doen" (og liksom pass deg da...)

Men det var ikke så veldig kjekt da det pågikk må jeg innrømme. Prøvde å løpe til den doen som var lengst borte om jeg kunne for da tok det lengere tid før han rakk å komme frem :rodme: Men ofte var jo det vanskelig nok å rekke til nærmeste do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Fin mage fortsatt ja! Er ikke så aktiv for tiden jeg..Men ville bare innom og vise at jeg tenker på deg og de andre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Orkis-vennen! :)

Du som vet alt.... ;) Hva er best av lateks- og silikonsmokker???

Jeg skal kjøpe gave til tantebarna mine skjønner du.. Smokk med navn på.

Det må du også ha forresten, så fort dere for bestemt dere for navn! :ler:

Det finner du her

Ha en flott mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det liv!! :)

Koselig med besøk, selv om jeg ikke alltid følger like mye med selv. Har vært litt på farten i dag... Fikk ikke sove i natt fordi jeg hadde hjertebank og ikke fant roen. Pulsen var skyhøy, 110 i hvile! :overrasket: Så i dag fikk jeg komme inn hos legen, en turnus ettersom fastlegen min er i syden (heldiggrisen :sur: )... Anyway, hun målte BT som varpå 140/80 da, normalt har jeg ligget stabilt på 120/80. Men hun sa det var helt normalt for en gravid, ettersom blodvolumet og progesteronet i kroppen øker og hjertet jobber med det. Dessuten er det undertrykket det er aller viktigst å følge med i en slik situasjon, og det er jo stabilt! :)

Men det var denne hersens hodepinen da, en piiiiiine! :( Også helt normalt, nettopp som følge av progesteronet og forhøyet puls...men det er likefullt vondt, og jeg fikk legeerklæring så jeg slipper eksamen til fredag. Hele emnet utsettes til over jul, så nå har jeg bare to eksamener å tenke på, i desember! :danse: Hjelper veeeeldig på kiloene jeg har båret på skuldrene i det siste - får jo ikke konsentrert meg med den hodepinen! :sjenert:

Ellers bestod jeg portprøven da, selv om jeg er overbevist om at det må være en feil! :ler: Sikkert bare med 0.5 % eller noe, hvis da ikke de har byttet om to oppgaver... Men den er bestått!!! :danse:

OG, én ting til...

Et lite hjerte banker i magen min! :grine::hjerte:

Fikk høre hjertelyden for første gang, og spiren min har et hjerte som slår akkurat så mye og fort som det skal!

:hoppe:

Ble helt salig jeg!

:grine:

---

Isola - jeg har faktisk ikke peil på det med smokker jeg, men vil tro at kanskje silikon er de beste sugemessig. Det er jo det nyeste, latexen er den som tørker og sprekker etter litt tid...den som har eksistert i alle tider. Men utover det er jeg ikke sikker, dessverre. Men tøffe smokker det var! :Nikke:

:klem: til dere, herlige jentene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...etter hva jeg har skjønt så er silikon-smokkene best for de aller minste bl.a fordi de holder seg bakteriefrie lenger (silikon er ikke like disponert for bakterievekst), mens latex-smokkene er bedre for de litt eldre barna som har tenner og gjerne biter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått portprøve!! :hoppe: Godt å få utsatt den andre eksamenen, tenker jeg! :) Ellers må jeg si at jeg kjenner igjen det med hjertebank og høy puls - sånn har jeg det ofte! Tror vi bare må leve med det i noen måneder, men godt du fikk konstatert at undertrykket er normalt! :) Jeg har heldigvis ikke hatt noe hodepine, håper du også slipper unna snart! Og du - kan tenke meg det var fantastisk å høre hjertelyden!!!!!! :grine2: Husker du hvor fort mange slag det slo pr minutt? Ha en fantastisk kveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått portprøve!! :hoppe: Godt å få utsatt den andre eksamenen, tenker jeg! :) Ellers må jeg si at jeg kjenner igjen det med hjertebank og høy puls - sånn har jeg det ofte! Tror vi bare må leve med det i noen måneder, men godt du fikk konstatert at undertrykket er normalt!  :) Jeg har heldigvis ikke hatt noe hodepine, håper du også slipper unna snart! Og du - kan tenke meg det var fantastisk å høre hjertelyden!!!!!! :grine2: Husker du hvor fort mange slag det slo pr minutt? Ha en fantastisk kveld!! :klem:

:hoppe:

Er litt gira i dag ja! :Nikke::rodme:

Sendte en meld til svigerinnen min i full iver, der jeg klarte å skrive at nå banket det to hjerter inni meg... Jeg mente jo at det var mitt + babyens, mens hun ringte hysterisk opp da hun trodde det var tvillinger! :ler:

Hun fikk ikke noe direkte frekvens på det gamle apparatet sitt, men det var ikke veldig fort, heller under enn over 140 slag pr. minutt - kanskje enda en indikator for at det kaaaanskje er en gutt!??

Når jeg telte kom jeg i allefall til en frekvens på ca 130 i minuttet... :klø:

Håper også den hodepinen kan bli borte snart, men jeg er vel en som er plaget med det da, i tillegg til mingrenen jeg har fra før! :( Uansett, skal ikke klage - så mye annet jeg har sluppet unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hoppe: HURRA! For portprøven, men spesielt for at Lille Noen har et sterkt lite hjerte som banker for mammaen hans!

Du er skråsikker du, på gutt!???

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fantastisk å høre om Lille Noens lille hjerte! :hjerter_rundt:

Frekvens på 130 kan jo tyde på gutt, men jeg har en sånn bestemt følelse av at du har ei lita jente i magen!

Aner ikke hvorfor!

Gratulerer med portprøven, håper hodepinen din gir seg da :troest:

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...