Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan Orkidèen :vinke: Leste et innlegg i dagboka til Jettes.. Tenkte jeg ville bare gi meg selv til kjenne, da jeg har skjønt at vi er på de samme to forumene som du og Jettes også er på :Nikke:

Følger jo med på din dagboka der inne også. Og det er godt å lese at du føler at Fjonken alias Lille Noen  :ler:  har det bra!! Sånn som du beskriver deg nå, er nok mye å gjøre pga hormonsprell. Men det er også et signal om å ta det mer med ro!!

Håper du får en trivelig dag idag Orkidèen :klem:

Ja, jeg vet det...at du også er en skravler! ;)

Jeg har bare ikke kommet så langt som til å si noe om det...

Ha en kjempefin dag du også!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - igjen!

13+0 (13+1) i dag!

:hoppe:

Fra 13 uker og 0 dager til 13 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 35 g

CRL: 7 cm

Full lengde: 8,5 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 11 uker gammelt. Hjernen vokser videre, og spesielt forhjernen vokser seg større for å dekke over de andre hjernestrukturene. Inndelingen forblir den samme. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller.

Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg...

uke13skisse.jpg

Hihihi, nå kan jeg erte h*n!!! :ler:

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 13 uker ja!

Lille Noen ser så søt ut allerede syns jeg! Tenk at h*n kan merke deg nå...

Kanskje h*n tenker at "oi, der er mamman min sin hånd!" hehe..

Så koselig altså! Heldig du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 13 uker ja!

Lille Noen ser så søt ut allerede syns jeg! Tenk at h*n kan merke deg nå...

Kanskje h*n tenker at "oi, der er mamman min sin hånd!" hehe..

Så koselig altså! Heldig du!

Det var en søt tanke! ;)

---

Nå er jeg stolt da! Har lest 45 sider mer av pensum til portprøven! Så nå er jeg ferdig med kapittel 4, over halvveis! Må skrive notater og definisjoner da, men det gjør jeg senere...akkurat nå skal jeg unne meg en liten pause, spise noe mat og bare slappe av!

Det går i allefall fremover. Har litt problemer med å faktisk klare å huske alt, men jeg har nå lest. Og det tar tid, for det er jo ikke et eneste bilde i boka, så en side tar en evighet å lese! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant en link der jeg undersøkte vektoppgangen min. Har jo gått opp 3 kg! :rodme:

Men der lå jeg midt mellom det som var normalt 3 måneder ut i svangerskapet! ;) Det var best dersom jeg veide mellom 72.5 og 73.3...mens jeg veide 72.8 på kontroll på tirsdag - ikke værst det da! :danse:

Kanskje slipper jeg å legge på meg strengt tatt mer enn nødvendig!?? Det hadde jo vært en drøm! :)

Har visst fått litt større mage allikevel! ;)

Merker ikke noe til det på hverken bukser eller når jeg ser i speilet... Men sammenligner jeg bilder nå, så er det tydelig at pløsa mi har blitt litt fyldigere! Føles bare som fett da men! :sjenert:

Jaja, jeg kjenner jo ikke livmoren over skambeinet enda, men antakelig så dytter livmoren diverse andre saker opp og utover om dagen! *s*

P.S.

Jeg er jo så utrolig sexy i bokseren min i dag da! :ler:

Bildet kan sees her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage!!! Så koselig!! Å, blir helt vill jeg.....Selv om jeg har myye større mage, men så ER det bare flesk hos meg da ;) Det som er kjedelig, kommer til å ta så lang tid før det synes...Må bare bli noe først da!

Sant,så sant at jeg lo av de greiene over her ja! Spes da jeg ikke gikk ut av babyspråket før jeg tok på trønder, så jeg fikk babytrønder :ler:

God natt du fine gravide orkidèe :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy at du har lagt ut nytt bilde! Det er jo tydelig at noe er på gang hos deg ;) Gleder meg til fortsettelsen... :) Hvor fant du den linken med vektoppgang i svangerskapet? Ha en fin fredag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

Oversatt til trøndersk så blir det jo passe festlig!

Så at til og med topicen ble endret til Kjærringguiden!

Så fint at du ligger etter grafen på vekt da.

Godt å være normal!

Ha en fin helg!:)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei! Så gøy at du har lagt ut nytt bilde! Det er jo tydelig at noe er på gang hos deg ;) Gleder meg til fortsettelsen... :) Hvor fant du den linken med vektoppgang i svangerskapet? Ha en fin fredag!! :klem:

Så kjekt å høre fra andre også at det skjer saker! ;)

Linken fikk jeg på SnartMamma, her er den:

Vektøknings-kalkulator for gravide

:klem:

Endret av Orkidéen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Hvordan går det med lesingen idag?

Innom og sender over noen klisterhjerneceller :ler:

(som jeg stjal fra noen andre, for jeg har det ikke selv)

Håper du får en fin dag og ei riktig god helg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsom den kalkulatoren

testet den på meg selv

og i følge den så skal jeg legge på meg ca 20 kg i løpet av 9 mnds gravidet..

gulp.. det var mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg òg burde legge på meg mellom 17 og 20kg i 9. måned :forvirret: (Hvis jeg hadde vært gravid da :overrasket:) . Du finner så mange morsomme nettsider Orkideèn.

Endret av Pi@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...