Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Ja, tar årsstudium jeg også. Men siden det er krl 1 og 2, så har vi om flere ting på en gang, hvis du skjønner? Mens vi for tiden har om religioner i krl 1, har vi om etikk og moral i krl 2. Ganske forvirrende å lese om så vidt forskjellige ting! Du er flink som har lest så lenge i dag!! :klappe:

Aaaah!

Vi har KR-100, KR-102 OG KR-103 vi som hovedemner dette semesteret... Det er Kristendommens historie, Bibelkunnskap og Innføring i religion og livssyn. Etikk og moral, samt metafysikk, samf.vit. religionsstudier mm. kan vi velge mellom først ETTER jul! Så sånn sett er det lagt opp til at emnene utfyller hverandre, fra Urhistorien og kronologisk i to emner, og til sist da litt generelt i det tredje emnet. Det er jo veldig greit, hadde det bare ikke vært for at emnene er supertunge! :sur:

Er veldig fornøyd med dagens prestasjon, men jeg er redd det ikke er nok...føler at jeg ikke klarer å henge med, at det blir for mye for meg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Hei vennen!

Da er jeg tilbake på plass og har oppdatert meg i bokji di!

Er veldig nysjerrig pådet delvis slettede innlegget jeg da!  ;)

Godt ålese at alt er bra meddeg og LN!

Mail er sendt!

Håper dere har hatt en strålende ferie, både med bryllup og baaaare dere to! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kontroll i morgen. Jeg fikk ikke høre hjertelyd før i uke 22 med begge barna. Vi prøvde første gang i uke 16, men fant bare min hjertelyd.

Så ikke bli lei deg om du ikke får høre noe.

Nesten som jeg blir litt misunnelig her nå. Litt skremmende, da lillegull kun er blitt 10 uker...

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kontroll i morgen. Jeg fikk ikke høre hjertelyd før i uke 22 med begge barna. Vi prøvde første gang i uke 16, men fant bare min hjertelyd.

Så ikke bli lei deg om du ikke får høre noe.

Nesten som jeg blir litt misunnelig her nå. Litt skremmende, da lillegull kun er blitt 10 uker...

Ha en fortsatt fin kveld!

Klar for enda en runde med svangerskap og fødsel!?? :ler:

Men det er jo bare søtt det da, selv om minsten bare er 10 uker - det tyder i allefall på at du stortrives i mammarollen! ;)

Jeg har ikke noen forhåpninger om få høre hjertelyd, men jeg håper kanskje at jordmor kan kjenne livmoren min i det minste. Det kunne jo ikke legen ved kontroll for 4 uker siden, ettersom han mente den var bakovervendt og "vond å vende"... Så jeg krysser for at jeg i det minste kan få noen respons på at det som er der inne vokser som det skal!

Skal komme med rapport så snart jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for enda en runde med svangerskap og fødsel!?? :ler:

Men det er jo bare søtt det da, selv om minsten bare er 10 uker - det tyder i allefall på at du stortrives i mammarollen! ;)

Hihi, ja jeg skal ikke gi meg enda. Er jo bare 25 år, rekker fort et par barn til før jeg runder 30... :ler:

Du vil raskt oppleve når babyen kommer, at du ikke kan tenke deg et liv uten h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dumme dumme dumme brann..

ikke lov til å slå start nå som ekle enga gjør det så godt..

Nei, jeg vet...

:sur: :sur: :sur:

Ble så sinna her i stad, og skuffet da, at jeg nærmest begynte å :grine: - er ikke helt god om dagen! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja jeg skal ikke gi meg enda. Er jo bare 25 år, rekker fort et par barn til før jeg runder 30... :ler:

Du vil raskt oppleve når babyen kommer, at du ikke kan tenke deg et liv uten h*n.

Kan se det for meg, at livet aldri blir det samme...men man savner ikke det gamle heller, fordi h*n er et lyspunkt, noe man har skapt av kjærlighet og som gir så mye! Selv om det sikkert er slitsomt også...

Sånn det er i dag, så kunne jeg tenkt meg både en og to til jeg, men tror jeg stopper på tre unger. Jobber fremdeles med, enda vi ikke har fått førstemann enda, å overtale mannen til å få to! :ler: Men han er nesten enig da, for han vil ha en og jeg vil ha tre, og da mener han at vi godt kan møtes på halvveien om ikke annet! Så da blir det i allefall to, om alt går som vi vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S

Hei vennen! Håper alt står vel med dere(lille familien). Dagene før dagen vår gikk så fort at jeg glemte helt å ønske deg tillykke med dagen. Men leste jo referatet og alt virket perfekt og så ut som dere hadde en super dag dere også.

Skal prøve å oppdatere meg her også nå som livet går videre for oss nygifte :ler:

Klemz fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen, etter en times kontroll...

Veide 72.8 kg, så jeg har jo gått opp enda litt mer da! Og så var jerninnholdet i blodet mitt noe høyt - så jeg skal i allefall IKKE spise mer jern på en stund!

Ellers fikk vi snakket litt, om omveltningen ved å skulle ha barn og jeg fikk øst litt ut om tanker og bekymringer og hele bøttelasset!

Skjønner jo at jeg ikke er spesielt hypp på den forestående fødsel da, og skal få litt ekstra oppfølging mtp. akkurat det! Det er godt å vite, for jeg tror jeg klassifiseres til å ha fødselsangst altså... :flau:

Utover det var det bare hint og her, og hun forsøkte å finne hjertelyden da... Men den fant hun ikke! :grine: Men som hun sa, så var det ikke rart, for det var sjelden man hørte den så tidlig og at det apparatet hun hadde ikke var godt nok til å fange opp de aller minste signalene!

Så nå er jeg litt sånn "pøck"! :roll:

Vet ikke hva jeg skal tro. Hun forsikret meg jo om at jeg var frisk og rask da, og at alt var naturlig og nok ingenting galt. Men det er jo bare ord... Uff, nesten litt skuffet over meg selv for at jeg ikke klarer å slappe av altså! Alt har vært så greit til nå liksom, jeg har ikke vært så bekymret for de 12 første ukene... Men NÅ er jeg helt :eeeh: med fullstendig noia! :sjokk:

Neste legetime 17. oktober, men monn tro om jeg skal snike meg til en privat UL før den tid...tror rett og slett jeg bare MÅ, ettersom jeg ikke finner fred! :rodme:

Jeg er i det minste frisk - ikke noe hepatitt eller HIV her nei! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S

Skjønner du ikke finner roen og vil bestille deg U.L for å få fred. Du er iallfall frisk og rask og det er jo bra. Vet ikke om det er noe trøst med bestevenninen min opplevde det samme som deg, usikkerhet rundt om hun var gravid eller ikke, ikke var det hjertelyd å høre osv. men nå viser det seg at de endelig greide å fange opp noe, tilogmed vet hun kjønnet nå.

Dette skal gå bra vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått jordmortime! Høres ut som om hun var hyggelig, da!

Som hun sa, så er det veldig vanlig å ikke høre hjertelyd så tidlig, og hvis hun i tillegg ikke hadde godt nok utstyr - så er det nok ingen grunn til å bekymre seg for Lille Noen! Men jeg skjønner deg veldig godt, da. 17. oktober, det er jo 4 uker til - veldig lenge å vente når man venter på en så viktig gladmelding! Må nok innrømme at jeg kanskje hadde tatt en privat UL for min egen sjelefreds skyld!

:klem: til deg og Lille Noen fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Orkideen! :klem:

Lenge siden jeg har skrevet noe her hos deg, men jeg er innom og leser titt og ofte!

Det er nok veldig tidlig å få hørt hjertelyd nå, hvis du er i uke 12? Legen min fant den i uke 16, og han sa at å prøve å høre noe før det ikke var noe vits i! Det bare uroer moren hvis det ikke er noen lyd. Så akkurat der tror jeg du kan slappe av altså!

Men privat UL kan anbefales, selv om det koster litt. Helt fantastisk opplevelse var det! Knøttet så ut som et lite menneske allerede, og turna rundt som bare det! Synes du bør unne deg den opplevelsen.

Lykke til med skolegangen! :)

Ha en fin kveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Så gøy med legetime - ta det med ro, DU ER GRAVID!! Og Lille Noen har det så fint som bare det! Ikke vær urolig! :klem:

Så gjennom brudebildene du har lagt ut i bryllupsdagboken din - og igjen; NYDELIGE bilder. Dere ser bare fantastiske ut!

Tenk at i dag er det akkurat en måned siden!! :overrasket: Tiden flyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så bra du får litt ekstra oppfølging og sånt da.. :klem:

Svigerinnen min hadde det på akkurat samme måte, synes det var så utrolig lenge å vente til første ul for å vite at alt var bra. Derfor så tok hun privat ul, for å berolige seg selv og min bror rett og slett.

Så det er kanskje ikke noen dum idé?

Uansett - Lille Noen har det så fint inni magen din så, og hjertet banker som bare det! :Nikke:

Ha en god natt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Orkis!

Der var den kontrollen overstått! Bra at alt var fint! Er sikker på at det ikke er noe som helst galt med LN!! H*n bare svever trygt og godt inne i magen din!

Men skjønner på den annen side tankene dine! Hadde helt sikkert tenkt slik jeg også! Vet ikke om vi har anledning til noen privat ul her engang :overrasket:

Sender deg varme tanker og takk for at jeg får deg til å le!

Natti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Orkideen!!!

Så fint at alt er bare bra. Ikke tenk så mye på dette med hjertelyden. Som hun sa så er det litt tidlig å høre.

Jeg har selv tenkt på det med privat UL. Men tror det koster litt for mye penger... :sjenert: . Men samtidig hadde det vært koselig å kunne ise det til fam når vi sier det.

Ha en nydelig dag.

Vær flink å les masse!!

:klem: fra meg til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Godt å høre at alt sto bra til med deg (det hun fikk sjekket)! Som jeg skrev, så ville ikke jordmoren min lete etter hjertelyd før etter ul, nettopp fordi mange blir engstelige når man ikke finner den. Vi tok jo selv privat ul før bryllupet, for å slippe å gå rundt med sånne bekymringer som du har midt i bryllupstiden. Og det anbefales på det sterkeste!!! :) Det var helt utrolig å se den lille krabaten som hoppet og spratt, hjertet som slo, ryggraden, hodet, armer, bein osv. På ordinær ul var den ikke på langt nær så aktiv, så jeg er glad vi fikk se den mens den fremdeles ble styrt av reflekser! Også ble det jo noen ekstra bilder til albumet ;) Gøy å følge utviklingen inni magen også!

Håper du klarer å legge vekk bekymringene uansett hva dere velger å gjøre! :klem:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...