Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må være deilig å ha nådd 12 uker - skjønner at det gir en ekstra trygghet. Og så syns jeg du skal fortsette med de positive tankene dine! ;)

Mest sannsynlig er alt som det skal! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Stor klem til Orkidèen.

Skjønner at det er lett å tenke mange rare tanker men som du vet, no news is good news, så siden du ikke merker stort til den lille inni der så er sikkert alt i skjønneste orden. Husk, det er tidlig enda da - selv om du har nådd magiske 12 uker! Grattis med det :dagens-rose:

Så godt at du har fått tak i boken :tommel:

Det blir mye å sette seg inn i på kort tid skjønner jeg men det fikser du fint vettu :)

Super STOR mosekos :kose: tilbake til gode, snille Heidi-vennen!!!

Du har sikkert rett, som de andre her, at alt er bare bra! Men slemme tanker kommer snikende...jeg har bare vært kjempeflink til å feie dem vekk i dag! Geipe til dem og smekke dem unna! ;)

Det blir mye lesestoff, men jeg får bare være flink og gjøre noe hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello you!

Så bra at boka kom!!

Å GRATTIS MED 12 UKER!!!!!!!! :hoppe:  Så bra!!

Kan skjønne at du tenker mye rart. Er jo sånn når det ikke er noe som synes utenpå eller kjennes inni...Men det er så bra at du kommer på at du må tenke positivt!!! For det er helt sikkert ikke noe galt med Lille Noen!

Ta det ut på oss hvis det kommer dumme tanker svevende!! Så skal vi blåse dem bort!

:klem:

Nommin, takk! Skal si i fra jeg, så dere kan blåse alt dere orker!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 12 uker!!! Det er litt stort, er det ikke? :) Jeg kjenner meg helt igjen i de tankene du gjør deg før jordmorbesøket! Men, som de andre sier, så er det sannsynligvis som det skal så lenge du ikke har merket noe. Ha en fin dag, og lykke til med lesinga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

:vinke:

Har vært superopptatt med lesing og det interaktive kjæledyret mitt i hele dag, og har rent glem vekk KG! :rodme:

Ja, i dag feirer jeg 12 uker for alvor! I dag tør jeg liksom å tenke at jeg er 12 uker på vei... ;)

Og på babyverden finner jeg dette:

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 10 uker gammelt, og mange regner dette tidspunktet som en milepæl. De fleste spontanaborter skjer i løpet av de 12 første ukene av svangerskapet, og fra nå av er spontanaborter mindre vanlige. Årsaken er at fosterets organer nå er ferdig dannet, og det er som regel feildannelser som ender i tidlig spontanabort.

Det lille fosteret ligner stadig mer på et lite menneskebarn, selv om det ikke er mange centimeter langt. Ansiktet har øyne, nese og munn og nå formes også strupen og stemmebåndene.

Leveren begynner å skille ut galle, som lages i den ferdig formede galleblæren. Både skjoldbruskkjertelen og bukspyttkjertelen er ferdig formet, og bukspyttkjertelen begynner å produsere insulin. Det er fremdeles vanskelig å bestemme barnets kjønn ved ultralyd, men fosteret begynner å vise karakteristiske trekk i de ytre kjønnsorganene. Mye av bevegelsene til fosteret er reflekser, og det tynne hudlaget er veldig sensitivt.

Tenk, lille spiren... :hjerte: Og han ser visstnok sånn ut:

uke12skisse.jpg

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neopets

Her kan dere lage deres eget dyr...

Mate det, spille spill så dere får penger, løse gåter mm.

Tar litt tid å komme inn i det, men jeg har blitt helt hekta! Ikke så bra for eksamenslesingen akkurat... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hulderjenta

Innom for å se hvordan det går med Orkideen vår og Orkideknoppen! Og jammen har du ikke rundet 12 uker! :overrasket: Fy flate så fort tiden går! :)

Ønsker deg en riktig god helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

:vinke: hallooooo!!

Så fin og ny avatar du har fått deg!

Og godt at du fikk boken tilslutt, selvom det blir mye å lese seg gjennom. Stå på!

Lille noen begynner å bli stor ser jeg! :) Kommer det nytt mage bilde, kanskje?

Håper du har det fint! Grattis med 12 uker snupp!

STOOOOOR :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...