Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare innom med en liten kos til den gravide!

Hilsen "hvalrosswannabe"hehe! Gravide er det vakreste som finnes! Husk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, gravide er flotte. Mange av dem stråler helt spesielt! Får bare håpe jeg er en av dem...og at jeg kanskje bærer en gutt - det sies jo at jenter stjeler morens skjønnhet og at den gravide ser mye mer trøtt og sliten ut med jenter! Det vil ikke jeg ha noe av! :grine2:

På søndag var vi i Risør med svoger (F) og svigerinne (I) og lille Niklas nevø... Han er bare så herlig! En SÅNN vil jeg ha! :sur::ler:

Anyway, vi var på Hummer-treff da, der bryllupsbilen vår og sjåføren var med. Så rart og se bilen igjen i en helt annen setting. Var masse folk der, og de kjørte i terreng, opp mot 15 ulike Hummer H1-biler...det var sinnsykt å se på! Og mens gutta, les G og F med lillemann på armen, fløy skauen rundt og heiet på alle bilene, satt jeg og I og tjatret! Husker ikke helt hva vi kom inn på, men til slutt klarte jeg ikke holde meg og buste ut med nyheten om LN! Og herregud som I farte opp! Hun bare hylte og hoppet og viste meg gåsehuden sin, overlykkelig på våre vegne! :ler: Det var så gøy å si det til henne, for hun er så tvers igjennm hjertelig og SÅ gira for oss! Løp rett bort til Niklas vettu, "ristet" litt i han, svingte han rundt og nærmest ropte ut til han at nå skulle han få en fetter eller kusine!

Utrolig morsomt!

Og F synes jo det var stas da! Og i likhet med han selv, er han fast bestemt på at vi får en 1. premie, en FETTER til Niklas!!! (han har jo to kusiner fra før)...

1. premie?, spurte jeg! Ja, 1. premie! 1. premie = GUTT!!!

Javeeel, tenkte jeg - og lurte på om det betydde at jente var 2. premie...logisk nok. Men neida, jente var 3. premie det - 2. premie var et fruktfat!

Hallo?!?!???? F er ikke helt god, men det er jo mest på tull da, for all del, så det blir jo bare morsomt! Men en GUTT skal vi altså ha, noe annet er ikke aktuelt! :ler:

Vi får nå se... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med sånne spontane og glade reaksjoner :ler:

Blir spennende å se hvilken kjønn dere får nå da, om det blir en 1. eller 3. premie ;) Jeg har alltid lært at det viktigste er ikke å vinne men å delta :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til dere også!

Men dere, en ny uke er kommet, for svangerskapet sin del altså...og jeg er i dag 10+0 (10+1 ifl. legetermin) og entrer med den min 11. uke!!!

Det er jo helt sinnsykt, så fort som det går - ja, jeg synes det går fort jeg! Men så er jeg vel veldig heldig og ikke oppleve noen særlige komplikasjoner som blødninger, ei heller er jeg spesielt plaget med kvalme og slike uggenheter! ;)

Og i det jeg er 10 uker på vei, er det igjen tid for litt oppdatering - kanskje klumpeliten får seg enda et nytt navn!??

Embryoet er i begynnelsen av denne uken åtte uker gammelt, og ettersom alle indre og ytre strukturer nå er komplette, avsluttes embryofasen. Barnet er nå et foster! Foster betyr ”liten” eller ”avkom” og skal bare vokse og modnes frem mot fødselen.

Fingre og tær blir tydeligere, og armer og bein er omtrent riktig plassert med nesten riktige proporsjoner i forhold til kroppen. Armene er bøyd ved albuen og håndleddet er tydelig. Tommelen skiller seg fra de andre fingrene i form. Både tå- og fingernegler begynner å formes. Armene er nå så lange at de kan møtes rundt brystet. Fra nå av vil utviklingen av armer og bein skje noe tregere.

Hjernen har nå en stor høyre og venstre hjernehalvdel, og begynner så smått å få kontroll over bevegelsene. Fosteret har brystvorter og kan snart tisse ettersom nyrene begynner å produsere urin. Øyelokkene dekker nesten hele øynene og vil snart lukkes helt. Nesetippen blir også synlig denne uken. Ganen formes og overleppen er ferdig utviklet. Det første ordentlige hudlaget begynner å omsvøpe fosteret, og skjelettet omdannes gradvis fra brusk til bein. Dette skjer vanligvis først i overkroppen.

Herregud :overrasket: - jeg bærer ikke noe embryo lenger, jeg bærer et foster - et barn!!!

:hoppe:

Endret av Orkidéen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så morsomme reaksjoner, sånt er koselig ja!

Ja tenk, for hver dag vokser Lille Noen seg til en søtere og søtere bebis...Vidunderlige greier!

Ha en finfin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmm, så rart å tenke på at det er en bebis inni der altså...

Jeg kunne forresten ikke dy meg da jeg var på H&M i går med ei venninne. Bare MÅTTE kjøpe to gensere jeg kom over, og fant ut at jeg kunne kjøpe de som pakkesang til snart-pappaen! ;)

Som sagt, så gjort...og G var bare SÅ fornøyd! :sjarmor:

Er de ikke festlige?

Må legge til at G ble aller mest kry av den siste der, den røde! Hihi... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et lite foster i magen!! Avkommet er kanskje et passende navn? Ikke spesielt søtt, men....?! ;) Søte gensere! tror nesten den vordende pappaen her i huset også må få en sånn rød en...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu søte dere!

:vinke:

Papsen ble riktig så kry vet dere, og er det enda! *tjihi*

I går fikk vi dessuten innkallelse til UL! :overrasket: Da ble det med ett enda litt mer virkelig, for jeg må innrømme at jeg ikke skjønner det helt... Magen er like flat, og jeg er i grunnen i god form, så jeg føler meg ikke så veldig gravid akkurat! :roll:

Nu vel, 4. november kl. 10.30 får vi etter all formodning se Lille Noen for første gang, og kaaanskje vite kjønnet! *hyper* Åh, jeg har så lyst til det! :sur:

Skal laste opp nytt magebilde også, selv om jeg ikke ser noe forskjell da... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...