Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

GRATULERER!!!!!

Hvordan føles det?! Nygift og med et lite gull i magen...Må være helt fantastisk!!

Morsomt å oppdatere meg i boka di, sant som alle sier at man blir i godt humør av det! Deilig å være hjemme fra ferie, gleder meg til å komme helt på nett igjen og være med på alt som skjer her inne! Kos deg masse videre, håper formen er bra! Og lykke til på første legebesøk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se det, da er bryllupet over og det er vel på tide å bli noe mer aktiv her igjen!

:hoppe:

Rapport fra bryllupet skal komme, jeg må bare hente meg inn...i dag er den store lade ut-dagen! :grine2:

Uansett, kl. 10 var jeg hos legen til 1. svangerskapskontroll i dag! Egentlig ikke så veldig spennende, men greit å få det overstått. De tappet meg jo for en del glass med blod, og styrte litt down there med noen standard prøver etc. Au! :forvirret:

Det ble søkt om UL & fødested, og jeg fikk selvsagt helsekort for gravide... ;)

Både blod og urin viste graviditet og legen satt termin til 31. mars ut fra siste mens, én dag tidligere i forhold til EL-terminen, som jeg velger å stole litt mer på - enn så lenge! *s*

Han kjente på livmoren, men kunne ikke fastsette helt i forhold til termin etc. der da jeg visstnok har noe så fint som bakovervendt livmor og den gjemte seg godt slik at det var vanskelig å kjenne! :roll::sjenert:

Noen som vet hva en slik vrang livmor egentlig har av betydning?

Eller betyr det ikke annet enn at jeg må bli lenger på vei før legen kan kjenne?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da!! Selv om det liksom ikke blir gjort all verden så tipper jeg det er litt godt å ha det sort på hvitt! Der var den tingen unnagjort, nå er det bare resten igjen!

Vet ikke noe om bakovervendt livmor desverre....Men det er det sikkert noen andre flinke damer her som kan!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Koselig å ha deg her på fulltid (nesten??) Håper du blir like aktiv her som du var i bryllupsforumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så "gøy" med legesjekk da! ( :roll: ) Er vel iallfall greit og vite at så langt er alt bra?

Har ikke peiling på det med livmora jeg altså... Sorry!

Håper du og lille Cherry har det bra? Gir du oss oppdatering på hvor stor h*n er og sånt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner alle sammen...

I dag er jeg enten 9+0 eller 9+1 - alt ettersom hvilken termin jeg velger å stole på...men jeg holder en knapp på aprilsnarren jeg :ler: ...vil jo uansett være i min 10. uke!!! Allerede!!! :overrasket:

Har fått noen svar ang. livmoren da. Igrunnen betyr det ikke så mye, annet enn at jeg kan få mer vondt i ryggen under svangerskapet (tidligere vondt) og en allmennlege som ikke er så vant med det kan ha problemer med å kjenne livmoren og størrelsen så tidlig...ergo, jeg får antakelig mage noe senere enn andre også, da livmoren ligger lenger bak og mer gjemt. Jaja, igrunnen greit, så blir jeg kanskje ikke en dampende blåhval, men bare en hvalross... :hoho:

Embyoet er i begynnelsen av denne uken syv uker gammelt. Denne uken kommer de første målbare hjernebølgene og embryoet begynner å bevege seg. Det er ikke snakk om bevisste bevegelser, og du vil ikke kjenne dem på lenge ennå.

Ansiktsstrukturer som øyne, ører, nese og munn utvikles stadig og blir tydeligere. I øret formes balanseorganet. Både ører og øyne har vært litt merkelig plassert på den lille kroppen, Øynene var på siden av hodet, og ørene nærmere munnen. Denne uken begynner de å flytte seg mot det riktige bestemmelsesstedet.

Kroppen blir lengre, og etter hvert blir også muskler og beinbrusk hardere. Hodet som har lent forover, reises litt opp slik at hals og nakke blir tydeligere. Organene i kroppen utvikles videre, og magesekken kan ses som en svart flekk i venstre del av buken. Hjertet er noenlunde ferdig utviklet og slår flere slag enn noen sinne denne uken – gjennomsnittlig 177 slag i minuttet!

Denne uken dannes det endelige nyreparet. Armene består av skulder, overarm, albue, underarm og håndplate. Beina utvikles litt tregere, men mot slutten av uken vil også de har den tydelige inndelingen med lår, kne, legg, ankel og fotplate. I hånd- og fotplatene dannes det avgrensninger for fingre og tær.

Hva skal vi kalle reka/bønna/cherry NÅ da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

10. uke allerede. :roll: Tiden flyr.

Når jeg leser alt som skal skje med Lille Noen den neste uken tar jeg meg i at det hele er ganske fantastisk. Så stor utvikling på bare noen dager. Imponerende.

Navn til bønna: nå begynner den å ligne på noe, men er nok fremdeles en liten uformelig klump.. klumpeliten?

Ha en fin dag, V.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

*drømmer litt om å bli gravid, altså*

L spurte meg på morgenen etter bryllupet om når vi skulle begynne å lage barn...he he, kanskje det blir mindre enn to år til...

Vel, vi får se...syns det er litt viktig med stabil økonomi og bosted før man begynner med slikt...men en vet jo aldri.

Slutter på pillene neste måned, for en periode...er ikke noe fornøyd med de jeg går på lengre...så da må vi være v e l d i g forsiktige! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Det er helt utrolig å lese hvordan Lille Noen utvikler seg! :hjertesmil:

Må si tiden går fort.10 uker allerede!? Dette går nok unna i en fei.

Om ikke lenge går du der som en pesende hvalross :tunge1:

Ha en fin fredag og en super helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt utrolig å lese hvordan Lille Noen utvikler seg! :hjertesmil:

Må si tiden går fort.10 uker allerede!? Dette går nok unna i en fei.

Om ikke lenge går du der som en pesende hvalross :tunge1:

Ha en fin fredag og en super helg! :klem:

Tuuusen takk for håp om lysende fremtidsutsikter! :ler:

Neida, det er jo helt sant - jeg får bare nyte min flate mage mens jeg kan! ;)

Ha en knall helg du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

:ler:

Neida,du må ikke høre på meg.

Ingenting er så fint som gravide kvinner med store,fiiine mager.

Jeg vil ha stor mage! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og vil gå rundt å vise frem en stolt stor mage.... :sur:

Får kose meg med din dagbok om lille Noen så lenge.... ;)

Ikke hørt om vrang livmor før jeg heller... Jeg har visst eggstokker bøyd (??) feil vei..men det er visst ikke farlig det heller.

Du skal vel legge ut bilder etterhvert som magen vokser??vil se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å følge utviklingen!!!!

Klumpeliten var vel et fint forslag??? :ler:

Håper du har hatt en fin helg! Og at du får en fantastisk søndag!!!

:klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant følgende på www.niomanadar.se:

"Bakåtlutad (bakåtböjd) livmoder

Normalt så lutar livmodern framåt, men ibland lutar den istället bakåt mot korsbenet.

Det är heller inte svårare att bli gravid med en bakåtlutande livmoder och leder heller ej oftare till missfall som ibland hävdas.

En bakåtlutande livmoder leder vanligen inte till några problem under graviditeten, om inte livmodern hindrar urinflödet när denna börjar tränga upp ur bäckenet kring vecka 12-13. Isåfall kan läkaren behandla tillståndet genom att lyfta livmodern och eventuellt sätta in en plastring i slidan några dagar för att för att hålla livmodern uppe.

Den bakåtböjda livmodern leder inte till några problem under förlossningen.

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin oppdatering, Peony!

Har funnet ut litt selv også, som at magen nok kommer noe senere enn "normalt" og gjerne plutselig, i det livmoren "detter" fremover i rikitg stilling... Blir spennende å se! :grine2:

cons - kommer garantert til å legge inn magebilder etterhvert, men jeg har ikke noe mage enda, ikke en bukse som klemmer noe mer enn hva den gjorde - ingenting! Så dere må nok pent vente litt! ;)

Klumpeliten ja - joda! Greit det - ekke så mange dagene igjen nå heller, så får vi se hva den neste uken bringer!

:klem: fra LN og O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...