-TeddyToria- Skrevet 11. august 2005 Forfatter #341 Del Skrevet 11. august 2005 Tuddelu! Kosemobbing så det holder, det er helt sikkert...men det er jo bare kos! Skal vi se, hva kan jeg finne av info om uke 7... Embryoet er i begynnelsen av denne uken fem uker gammelt. Det er like stort som en liten bønne og har nå en liten åpning hvor munnen formes, og to små nesebor. Hodet og hjertet er store i forhold til kroppen. Hjernen består av et tynt cellelag som omgir de såkalte hjernehulrom, som kan ses som store svarte hull på ultralyd. Vi skiller mellom endhjernen (den egentlige storhjernen, som foreløpig er den minst utviklede delen av hjernen), mellomhjernen, midthjernen og den bakerste del av hjernen som gir opphav til blant annet lillehjernen. Hjertet slår mellom 130 og 160 slag i minuttet. I hjertet dannes viktige deler av skilleveggen og hjerteklaffer. Arm- og bein-knopper vokser og ser ut som små padleårer. Nå er ikke embryoet flatt lenger. Det er helt innelukket i fostervannssekken og er dekket av et tynt hudlag. Sånn, håper det stilnet nysgjerrigheten din, Peony! :grine2: I dag har jeg vært på farten i ett sett, jet-set, og nå er det like før jeg bare flater ut...guri malla, jeg er så sliten! Men kunne ikke dy meg da, da vi var i Sverige bare MÅTTE jeg se på vogn idét vi gikk forbi Baby-ett-eller-annet-butikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 11. august 2005 Forfatter #342 Del Skrevet 11. august 2005 Med sine respektive padleårer kan altså Lille Noen padle rundt i sitt navlebasseng enn så lenge... :hoho: ...synes jeg selv var fryktelig morsom nå... :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 11. august 2005 #343 Del Skrevet 11. august 2005 tenkte meg at du var i sverige i dag, ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 12. august 2005 #344 Del Skrevet 12. august 2005 Med sine respektive padleårer kan altså Lille Noen padle rundt i sitt navlebasseng enn så lenge... :hoho: ...synes jeg selv var fryktelig morsom nå... :grine2: ← Men du skjønner vel hva det nye kallenavnet hans er?.... .... ... Bønna! Stor til lille Bønna og til deg selvfølgelig Orkidéen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 #345 Del Skrevet 12. august 2005 Men du skjønner vel hva det nye kallenavnet hans er?.... ... Bønna! ← Min spire heter Mini-Bønna! Broren min døpte den det etter at jeg hadde vært på ul i uke 7 og fortalte at den lignet på en bønne (så det er ikke noe å le av det altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 12. august 2005 #346 Del Skrevet 12. august 2005 ( ) *lerstille* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 12. august 2005 #347 Del Skrevet 12. august 2005 Min spire heter Mini-Bønna! Broren min døpte den det etter at jeg hadde vært på ul i uke 7 og fortalte at den lignet på en bønne (så det er ikke noe å le av det altså ) ← Unnskyld! ( ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2005 #348 Del Skrevet 12. august 2005 Er bare innom og ler litt av dere tullehønene jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 12. august 2005 Forfatter #349 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Må le litt jeg også da, så... :grine2: :grine2: Nå det er sagt, så er det bare én annen ting å si, nemlig: Baby Baby Baby Det er og blir det eneste som står i hodet på meg! Får jo ikke fred om natten engang jo! Jeg vil ikke, men jeg drømmer baby hele natten lang... Gah! Prosjekt Ikke-Tenke-På-Baby-Før-ETTER-Bryllup var MYE letter sagt enn gjort!!! Endret 12. august 2005 av Orkidéen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 13. august 2005 Forfatter #350 Del Skrevet 13. august 2005 Bare innom for å meddele at det er liv i meg, selv om jeg er veldig uggen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 13. august 2005 #351 Del Skrevet 13. august 2005 Må le litt jeg også da, så... :grine2: :grine2: Nå det er sagt, så er det bare én annen ting å si, nemlig: Baby Baby Baby Det er og blir det eneste som står i hodet på meg! Får jo ikke fred om natten engang jo! Jeg vil ikke, men jeg drømmer baby hele natten lang... Gah! Prosjekt Ikke-Tenke-På-Baby-Før-ETTER-Bryllup var MYE letter sagt enn gjort!!! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2005 #352 Del Skrevet 14. august 2005 Så mye tid og energi du har brukt på bryllupsforberedelsene, så er det vel ikke å vente annet enn at baby-prosjektet kommer til å bli VEL så stort! Tenk - om ei uke er du nygift - og lille Noen kan få ALL oppmerksomhet! God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 14. august 2005 #353 Del Skrevet 14. august 2005 Blir i godt humør av å stikke innom her! En stor til deg og bønna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 14. august 2005 #354 Del Skrevet 14. august 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 14. august 2005 #355 Del Skrevet 14. august 2005 Dette var fornøyelig lesning, gratulerer med barn i magen! Er så glad på deres vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. august 2005 #356 Del Skrevet 14. august 2005 Kjært barn har mange navn - allerede etter et par uker i magen? Synes Reka er mye bedre enn Bønna jeg da... Nå ble jeg i godt humør altså, etter å ha lest et par sider i dagboka di! Fornøyelig lesning Kan tro det må være spennende å lese om hva som skjer inni deg.... jeg er så babysyk nå, er på gravidforumet hele tida. Men mannen holder igjen - etter bryllup, etter bryllup...og etter hva du forteller kan det være greit å holde seg til en ting av gangen Ha en fin uke, Teddy, Golli og lille Reka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 15. august 2005 #357 Del Skrevet 15. august 2005 Kjære Lille Noen (aka Reka), nå syns jeg du skal gi mammaen din litt ro, slik at hun får konsentrert seg om bryllupet...bare fem dager igjen. Det holder du vel ut,eller hva? Du kan feire at mamma og pappa skal gifte seg inni magen du...sender over litt gode-nærings-vibber til deg! Gleder meg til å se deg på utsiden, forresten! Stor klem Izaria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 15. august 2005 Forfatter #358 Del Skrevet 15. august 2005 Kjære Lille Noen (aka Reka), nå syns jeg du skal gi mammaen din litt ro, slik at hun får konsentrert seg om bryllupet...bare fem dager igjen. Det holder du vel ut,eller hva? Du kan feire at mamma og pappa skal gifte seg inni magen du...sender over litt gode-nærings-vibber til deg! Gleder meg til å se deg på utsiden, forresten! Stor klem Izaria ← Så herlig du er! --- Tone & Becoming Bride - tuuusen takk for koselige hilsner! --- Jeg sier ikke mer enn Jeg er så sinnsykt sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 15. august 2005 #359 Del Skrevet 15. august 2005 Morsom lesning her inne! Så kjekt med snarlig bryllup da! Hvordan står det til med nervene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 15. august 2005 #360 Del Skrevet 15. august 2005 **** Sender over masse engergi til Toria og bønna..... **** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå