Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NAM! Det så godt ut... Kanskje jeg skal bake i dag?

Men Orkidéen, jeg trenger HJELP! Kan du ta en titt i dagboka mi (og ikke minst på charten min)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelboller er NAM! Og jeg har mange igjen...*s*

Ble en bolle og to til brunsj ja! ;)

Ble helt satt ut av det som skjedde med Xavia her... :tristbla: det beviser jo bare at man aldri kan være trygg, og jeg er bare 6.5 uker i det! Lettere nervøs ja, selv om jeg har bestemt at jeg bare skal tenke glade tanker! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten til å tenke... I dag er det akkurat 2 uker siden jeg testet positivt, og med det entrer jeg min 3. uke som bevisst gravid! Merkelig!!!

Å være gravid er rart, har liksom enda ikke skjønt det altså. Tror ikke det kommer før magen strutter jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Nei det tror ikke jeg heller Teddy. Først når magen viser seg så tror jeg det går opp for en at det er liv inni deg! Vakkert!

Ikke lenge før jeg heller deltar på den duste diskusjonen, forresten! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Ja, det er kjempetrist det som hendte med Xavia.

Men man må jo fortsette og håpe og se fremover og det er jo ingen grunn til at ikke DU skal være optimist, ikke sant? :klem:

Og den dustediskusjonen, jeg har også vært fristet men det blir bare fòr dumt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempetrist det som hendte med Xavia.

Men man må jo fortsette og håpe og se fremover og det er jo ingen grunn til at ikke DU skal være optimist, ikke sant? :klem:

Og den dustediskusjonen, jeg har også vært fristet men det blir bare fòr dumt!!!

Nei, klabert, jeg skal bare tenke positivt! Det må da gå bra med noen av oss også, ikke sant?!?

Huff, den diskusjonen...skulle vel bare holdt kjeft, jeg er klar over det...men jeg regelrett kokte her jeg satt :frustrert: - kjente bare at jeg MÅTTE lette på trykket! Skal ikke så mye til for å vippe meg av pinnen om dagen! :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode klemmer, søte jentene mine!

I dag føler jeg meg faktisk litt mer opplagt, men bare litt...

Det var et ******* å stå opp, kunne som sagt tenke meg å sove til evigheten, men da klokken var 10.30 tvang jeg meg selv opp her, tidlig til å være meg fortiden! Og nå går det overraskende bra. Jeg har allerede fått bestilt avisannonser ang. bryllupet og mailet menighetskontoret ang. marsjer! Så litt skjer, og jeg tror jammen meg jeg skal få laget noen flere menyer i dag! :tommel: Men dette hører jo strengt tatt ikke til her da!

Fortalte jeg at mamma (Mimmi) kom durende med min første lue her om dagen? Luen jeg hadde på meg da jeg kom hjem fra sykehuset, og som mamma så ivrig fortalte at var altfor stor... *s*

Nu vel, den er i allefall like fin enda, må bare i en vask...så skal jeg jammen meg bruke den til min lille spire også - det er jo en klassiker som aldri går av moten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å bruke den lua du har hatt selv :) Etter ultralyden skal vi en tur opp på loftet til mamma og pappa, for der er det massevis av klær og utstyr! Gleder meg til det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her kommer noe forsinkede gratulasjoner fra meg :)

Grattis med baby i magen!

Håper du får et flott svangerskap, selv om formen er så som så for tida...

Jeg kjenner meg sååå godt igjen! Og det blir bedre! :icon_smile:

Klem fra La Traviata :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi...søte mammaen min! :kyss:

Skal nok ta meg en tur på loftet jeg også en dag, selv om jeg vet at det slettes ikke er så mye jeg kommer til å bruke til mine små. Leker kanskje, er jo ikke SÅ store forskjellen i de babylekene, sett bort fra FisherPrice... Men tøyet tilhører en annen og svunnen tid, det er helt sikkert - mesteparten i allefall! Sikkert litt morkent og lettere møllspist også! :grine2: Men affeksjonsverdi har det jo!!!

Ellers tror ikke jeg heller at vi trenger å være redd for at det ikke kommer nytt tøy i mengder fra Mimmi-kanten - nei, nå er det definitivt slutt på gaver til oss, det er visst KUN baby som står i hodet på henne! :ler:

Endret av Orkidéen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare snike og lime inn oversikten fra Babyverden med MINE datoer jeg...

Unnfangelsen finner sted omkring: 7 - 8. juli, 2005

Hjertet begynner å slå: 1. august, 2005

Embryoet beveger seg: 25. august, 2005

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 1. september, 2005

Alle indre organer er ferdig formet: 1. september, 2005

Risikoen for spontanabort avtar: 15. september, 2005

Kvalmen avtar for de fleste: 22. september, 2005

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 29. september, 2005

Fosteret svelger og tisser: 13. oktober, 2005

Tid for ultralyd: 20. oktober, 2005

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. oktober, 2005

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. november, 2005

Fosteret begynner å høre: 1. desember, 2005

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 29. desember, 2005

Mange fostre legger seg med hodet ned: 2. februar, 2006

Svangerskapspermisjonen begynner: 9. mars, 2006

Antatt termindato: 1. april, 2006

Videre kan jeg lese om uke 6+5...

Embryoet er i begynnelsen av denne uken fire uker gammelt, og har en C-form med det store hodet i den ene enden og halen i den andre. Det ligner mer på en reke enn et menneske. Det er umulig å måle embryoet slik du kan måle barnet etter at det er født. Ikke har det bein og det ligger sammenkrøllet. Derfor brukes lengden fra issen til setet som lengdereferanse gjennom store deler av svangerskapet, og vi oppgir også denne på disse sidene (CRL som står for crown-rump-length).

Små sirkler dannes på siden av hodet – dette er øynene som formes! Ørene begynner også å formes nå. Celler som skal bli til lever, lunger, magesekk og bukspyttkjertel finner plasseringene sine, slik at de er klare til å utvikle organene. Levercellene begynner organdannelsen før de andre. De fleste organene er i ferd med å utvikles, og mot slutten av uken vokser det frem små knopper til armer og bein. Armene vil utvikles i et hurtigere tempo enn beina en stund fremover.

Hjertet fylles med blod denne uken. Frem til nå har det pumpet rundt væske, men nå er det ordentlig blod som går rundt i de små blodårene. Blodcellene dannes i veggen til plommesekken. Blodårene dannes i høyt tempo for å forsyne alle organene som utvikles med næring. Hjertepulsåren dannes også denne uken, og hjertet består av høyre og venstre hjertekammer. Pulsen er på 100 til 120 slag i minuttet. Nå pumpes blodet gjennom navlestrengen slik at embryoet kan kvitte seg med avfallsstoffer og motta næring fra mor. Dette er en rundgang som vil fortsette til barnet er født.

Spennende å liksom se for seg hva som faktisk skjer INNI meg... :hjerter_rundt:

Endret av Orkidéen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Noen er herved omdøpt inni hodet mitt til.... REKA! :ler:

Til neste uke, da - da er han (sikker på at det er en han jeg altså) nok en kongereke *tjihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til neste uke, da - da er han (sikker på at det er en han jeg altså) nok en kongereke *tjihi*

SÅ sikker altså!?

Ok da, blir spennende å se... Er jo 50/50 da, selv om alle morsomme tester sier gutt og det jeg har av en magefølelse også sier det, og mamma... Ble litt usikker etter at jeg drømte at vi fikk en jente natt til i går, men den babyen hadde slike store froskeøyne akkurat som Crazy Frog ( :overrasket: ), så jeg håper ikke jeg var sanndrømt der altså... :ler:

Menne duuu, min Lille Noen er slettes ingen reke, så det så!!! :fy_fy: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...