AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #701 Del Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Lykkelig fordi du fikk innvilget uføretrygd? Blir jo ikke feit av trygd! Anonymkode: 69cb6...2e2 Du vet tydeligvis ikke hva det vil si å leve i usikkerhet økonomisk og ikke vite om du har penger til å overleve neste dag. Anonymkode: a2426...da6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #702 Del Skrevet 21. september 2021 Jeg sendte inn søknad i mai, og i går kom det opp "Klar til attestering" med gårsdagens dato. Jeg kjenner jeg er kvalm og uvel mtp tilbakemeldingen. Legen min sier det er vanskelig å få innvilget uføretrygd med mine diagnoser (ME og Fibromyalgi). Uansett hva svaret blir så vil jeg ikke klare å jobbe, og belaste mannen min ved å kun leve av han er en stor byrde. Anonymkode: 35a66...42b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #703 Del Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sendte inn søknad i mai, og i går kom det opp "Klar til attestering" med gårsdagens dato. Jeg kjenner jeg er kvalm og uvel mtp tilbakemeldingen. Legen min sier det er vanskelig å få innvilget uføretrygd med mine diagnoser (ME og Fibromyalgi). Uansett hva svaret blir så vil jeg ikke klare å jobbe, og belaste mannen min ved å kun leve av han er en stor byrde. Anonymkode: 35a66...42b Men ME og Fibromylagi er det jo mange som sliter med? Håper det ordner seg for deg. Fælt hvordan NAV "fungerer" idag. Hva gjør du om du får avslag? Karensår, så ny runde med AAP? Er på AAP her selv og usikker på veien videre. Anonymkode: 14828...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #704 Del Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men ME og Fibromylagi er det jo mange som sliter med? Håper det ordner seg for deg. Fælt hvordan NAV "fungerer" idag. Hva gjør du om du får avslag? Karensår, så ny runde med AAP? Er på AAP her selv og usikker på veien videre. Anonymkode: 14828...39b I følge enkelte leger er dette såkalte tullediagnoser. Dessuten er det veldig variabelt hvor syk man er med disse diagnosene, da det er både milde og sterke former. Jeg har holdt på med sterke smerter i kroppen siden ungdomsskolen (er 36 år nå), og har prøvd meg frem og tilbake i jobb i mange år, men ender alltid opp med lange sykemeldinger og sure sjefer som ønsker å få meg vekk fra bedriften. Jeg har gjort absolutt alt jeg kan for å klare å stå i jobb, men nå går det dessverre ikke lenger. Jeg håper å få innvilget ufør, slik at jeg kan få litt ro i sjelen nå. Anonymkode: 35a66...42b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #705 Del Skrevet 21. september 2021 Fikk godkjent min nå, 8 dager etter innsendt søknad. Jeg er både lettet, men så uendelig trist. Føler uføretrygd definerer meg (og det gjør det jo ikke), men føler meg forhåndsdømt av "folk", samfunnet. Det er vondt 😞 Anonymkode: 41635...e9c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #706 Del Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg sendte inn søknad i mai, og i går kom det opp "Klar til attestering" med gårsdagens dato. Jeg kjenner jeg er kvalm og uvel mtp tilbakemeldingen. Legen min sier det er vanskelig å få innvilget uføretrygd med mine diagnoser (ME og Fibromyalgi). Uansett hva svaret blir så vil jeg ikke klare å jobbe, og belaste mannen min ved å kun leve av han er en stor byrde. Anonymkode: 35a66...42b Håper du får svar snart Anonymkode: a2426...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #707 Del Skrevet 22. september 2021 Jeg fikk faktisk søknaden innvilget. Veldig lettet nå. Anonymkode: 35a66...42b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #708 Del Skrevet 22. september 2021 Jeg har søkt etter 20 år med sykdom, men føler meg overraskende likegyldig. Har et ødelagt liv pga smerter, og kjenner ikke lenger glede eller sinne. Bare apati. Og lurer på om livet skal være sånn. Kunne fått 2 millioner i året uten å brydd meg. Kan ikke kjøpe meg ny kropp. Men setter selvsagt pris på å slippe å selge leiligheten og flytte på hybel. Jeg synes det er for lite fokus på kroniske smertepasienter, og skulle så gjerne hatt noe tilbud som kunne bedret livskvaliteten. I dag har jeg ikke lyst å leve lenger😟 Anonymkode: b1511...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #709 Del Skrevet 26. mai 2022 Jeg har igjen noen uker ventetid nå og blir gal. Er så nervøs og spent Anonymkode: 89536...0c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #710 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg har igjen noen uker ventetid nå og blir gal. Er så nervøs og spent Anonymkode: 89536...0c7 Håper du får innvilget ❤️ Anonymkode: a2426...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #711 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har igjen noen uker ventetid nå og blir gal. Er så nervøs og spent Anonymkode: 89536...0c7 4 uker igjen på meg. Håper det går i orden for oss begge ❤️ Anonymkode: 7dd78...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #712 Del Skrevet 12. juni 2022 On 9/21/2021 at 7:51 PM, AnonymBruker said: Fikk godkjent min nå, 8 dager etter innsendt søknad. Jeg er både lettet, men så uendelig trist. Føler uføretrygd definerer meg (og det gjør det jo ikke), men føler meg forhåndsdømt av "folk", samfunnet. Det er vondt 😞 Anonymkode: 41635...e9c Gratulerer! Anonymkode: 4d5ad...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #713 Del Skrevet 22. juni 2022 Jeg søkte i dag, og jeg synes det både er vanskelig og greit. Selv om jeg visste at det kom til å bli åpnet for å søke snart så er det en utfordring å måtte forholde seg til. Håper uansett på litt mer fred i livet fremover med den "tryggheten" et positivt svar vil gi. Anonymkode: d2a8a...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #714 Del Skrevet 22. juni 2022 Jeg hadde svarfrist i dag, men ikke hørt noe enda. Irriterende at NAV ikke klarer å overholde egne frister, for å vente i 4 måneder er en egen form for psykisk terror. Nå aner jeg ikke når jeg får svar, er det i morgen eller om to uker eller? Frem til nå hadde jeg en svarfrist å forholde meg til i det minste. Anonymkode: 7dd78...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #715 Del Skrevet 23. juni 2022 Sendte søknad for 2mnd siden. Å klargjøre til søknad tok 4mnd fra NAV sin side, etter de fikk dokumentasjonen de etterspurte, så 4mnd behandlingstid i tillegg føles lenge. Er veldig spent på om jeg får ung ufør eller ikke. Anonymkode: 88ccb...90d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #716 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sendte søknad for 2mnd siden. Å klargjøre til søknad tok 4mnd fra NAV sin side, etter de fikk dokumentasjonen de etterspurte, så 4mnd behandlingstid i tillegg føles lenge. Er veldig spent på om jeg får ung ufør eller ikke. Anonymkode: 88ccb...90d Det tar sin tid. Jeg begynte denne prosessen for ca 5 1/2 år siden, vært i flere tiltaksbedrifter og tiltak med håp om å få til en liten stilling, men dessverre. NAV har nå gått forbi svarfristen sin (4 måneder) og det begynner å bli ekstra tungt med den ventetiden. Sjekket status og så den ble endret til «under behandling» i går, dagen svarfristen deres gikk ut. Litt frustrerende å ikke få beskjed om forsinket svar. Jeg er også spent ang ung tillegget. Anonymkode: 7dd78...89a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #717 Del Skrevet 23. juni 2022 Imponert over at svarfristen bare er på fire måneder nå. Ikke så lenge siden den var på åtte måneder. Anonymkode: 884c0...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #718 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Imponert over at svarfristen bare er på fire måneder nå. Ikke så lenge siden den var på åtte måneder. Anonymkode: 884c0...832 Den har vært på 4 måneder i alle fall siden nyttår. Og i 2021 fortalte nav meg at gjennomsnittstiden i 2020/2021 lå på 4 måneder så det er vel derfor de har oppdatert den. Anonymkode: 7dd78...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #719 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Imponert over at svarfristen bare er på fire måneder nå. Ikke så lenge siden den var på åtte måneder. Anonymkode: 884c0...832 Enig, da jeg søkte i 2018 var den på 8 mnd. Jeg fikk svar etter 5 mnd. Føltes som en evighet. Anonymkode: 12163...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #720 Del Skrevet 24. juni 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Enig, da jeg søkte i 2018 var den på 8 mnd. Jeg fikk svar etter 5 mnd. Føltes som en evighet. Anonymkode: 12163...91b Ja, det er store variasjoner, antar det både går på helsesituasjon og saksbehandlerkapasitet. I 2019 fikk jeg min søknad behandlet på tre uker (innvilget). Anonymkode: 5c0f5...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå