AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Hva er grunnen? Er det en spesiell hendelse/ periode i livet som var vond og fortsatt går utover psyken, eller har det bare kommet likevel? Anonymkode: daead...fef
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Flere spesielle hendelser hos meg. Anonymkode: 65c49...843 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Genetikk og flere hendelser. Anonymkode: 8ceac...278
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 Har nok en medfødt sårbarhet, kombinert me noen uheldige opplevelser. Anonymkode: f0df5...3f3 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 Jeg har slitt med angst hele livet og har blitt deprimert pga det. Har som de fleste opplevd vonde ting, men ingen store traumer. Det handler nok mer om at jeg er av den engstelige typen. Anonymkode: 730b6...d83
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #6 Skrevet 26. september 2019 Ingen vonde opplevelser. Har alltid vært uhåndterlig, manipulerende og slem. Anonymkode: 51411...552 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #7 Skrevet 26. september 2019 Kombinasjon av medfødt sårbarhet (Asperger syndrom) og et liv med mye vondt som har skjedd som blant annet mishandling og overgrep. Anonymkode: eff90...ced
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #8 Skrevet 26. september 2019 Jeg har alltid vært grublende og litt engstelig. Jeg tror mye er "arvet" fra min mor som har vært deprimert og engstelig hele sitt liv. Da ble jeg også litt slik. Jeg ble også mobbet/utestengt på skolen. Som har resultert i lavt selvbilde og at jeg ofte er redd sosiale settinger. Jeg føler ofte at siden jeg er mindre verdt enn alle andre så må jeg jobbe enda hardere enn alle andre for å bare være middelmådig. På alle felt. Jeg gir for mye av meg selv til andre. Både familie og jobb. Som resulterer i at jeg har lite å gi til meg selv. Angst og depresjon er det jeg har slitt med, men føler jeg jobber meg ut av det. Anonymkode: d1a5e...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #9 Skrevet 26. september 2019 Er bare det at jeg har blitt utsatt for seksuelle overgrep siden jeg var 8 år og overgriperen forgriper seg enda på meg hvis jeg møter han (og for de som lurer, ja jeg unngår han, bor til og med på en annen kant av landet). Anonymkode: c9e3d...f53
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #10 Skrevet 26. september 2019 Hos meg begynte det som en fødselsdepresjon, ble aldri frisk og flere diagnoser kom til. Anonymkode: 0c8ee...c5f
Silva Pluvialis Skrevet 26. september 2019 #11 Skrevet 26. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare det at jeg har blitt utsatt for seksuelle overgrep siden jeg var 8 år og overgriperen forgriper seg enda på meg hvis jeg møter han (og for de som lurer, ja jeg unngår han, bor til og med på en annen kant av landet). Anonymkode: c9e3d...f53 Så grusomt😢 har du anmeldt han?
C8H10N4O2 Skrevet 26. september 2019 #12 Skrevet 26. september 2019 Mobbing gjennom grunnskolen, en trafikkulykke i tenårene, og et to år langt forhold som gradvis brøyt meg ned. Ispedd litt ymse shit gjennom årene, bare for å være sikker på at jeg skulle bli full av angst, og ha vanskelig for å fungere i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #13 Skrevet 26. september 2019 En god blanding av grublende, litt engstelig og usikker pesonlighet og flere alvorlige negative opplevelser med folk fra ung alder, der det var for få positive opplevelser til å veie opp med. Når man er litt usikker fra før, blir man lett mer usikker etter negative opplevelser, der det blir lettere å havne i nye kjipe situasjoner: så det skjedde. Jeg fikk f.eks problemer med å grensesette når det var nødvendig i forhold til andre mennekser og lot andre folk kjøre over meg med egne egoistiske motiver eller oppføre seg ekstremt dårlig uten at jeg sa noe på det. Hvis jeg sa noe, var det som regel etter skaden alt var gjort. Anonymkode: 14080...87e 1
Gjest Warrior Skrevet 26. september 2019 #14 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det en spesiell hendelse/ periode i livet som var vond og fortsatt går utover psyken. Anonymkode: daead...fef Ja
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #15 Skrevet 26. september 2019 Uff, jeg får så vondt av dere! Sender masse klemmer til alle som har opplevd så mye vondt! ❤️❤️❤️ Anonymkode: 6bad5...3c7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #16 Skrevet 26. september 2019 Arv pluss utrygg oppvekst førte til en engstelig, grublende person med ekstremt lavt selvbilde som har vanskelig for å finne mening eller glede. Anonymkode: aa53b...cc2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #17 Skrevet 26. september 2019 Dårlig økonomi, mye alene og problemer med tillit. Tillegg til en stor ryggskade Anonymkode: 40de4...4de
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #18 Skrevet 26. september 2019 Flere ting: Gener. Utrygg barndom. Mamma var psykisk syk, innlagt flere ganger og hadde flere selvmordsforsøk da jeg var veldig liten. Pappa kjeftet daglig, var ikke mye hjemme, og kalte meg mange stygge ting. De skilte seg da jeg var 8 år. Så ble mamma utsatt for et drapsforsøk noen år etter. Et under at hun overlevde. Hun lå på sykehus i en annen by i rundt ett år. Dette tok jeg ekstremt tungt. Mange som sendte bekymringsmeldinger til BV ila. barndommen. Ingenting skjedde. Da mamma kom hjem igjen, ble jeg en slags hobbypsykolog, og det var utrolig tøft å høre om alt hun slet med. Ble mobbet og utfryst frem til jeg var 16 år, både på skolen, i fritidsaktiviteter, og av tanter og søskenbarn. Så har jeg blitt voldtatt to ganger i tyveårene. Møtt flere ekle menn som har tråkket langt over grensene mine. Søsteren min var rusmisbruker i noen år, dette gjorde meg skikkelig trist. Og var i et tre års langt forhold hvor jeg ble helt brutt ned av eksen. Føler også at jeg alltid har blitt misforstått. Alle disse tingene har gjort meg veldig deprimert og utslitt. Første suicidale tankene dukket opp da jeg var 11 år. Føler jeg aldri kommer ut av depresjonen, selv om jeg jobber masse med meg selv og får mye hjelp fra DPS. Den siste knekken jeg fikk, var da min snille, gode kjæreste slo opp med meg i sommer. Har slitt SÅ mye med å stole på menn. Endelig fant jeg en jeg var fullstendig trygg på, en som fikk meg til å føle meg elsket. Dette bruddet er faktisk det verste jeg har opplevd i livet mitt. Føler meg ufattelig svak. Er sint på meg selv for at jeg ikke har "tålt" alt dette. Jeg fungerer nesten ikke i hverdagen, og er redd for at jeg aldri blir helt frisk. Er helt likegyldig til døden, kan begynne å grine fordi jeg ikke har lyst til å leve lenger. Anonymkode: efa50...42e 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #19 Skrevet 26. september 2019 Jeg tror ikke jeg har en medfødt sårbarhet (er mye mer resilient enn mine søsken), men jeg tror det er mye genetikk. Far er svært psykisk syk, søster er bipolar, tante sliter psykisk, og det er mye angst. Jeg sliter tidvis med depresjoner, og noe angst, men har mye psykologi i utdanninga mi, og opplevde at skolegangen hjalp meg mye da jeg fikk mer kunnskap og forståelse om hvordan den mentale helsen fungerer. Anonymkode: 466a4...820
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #20 Skrevet 26. september 2019 Hva skjedde? En barndom preget av mye usikkerhet, foreldre som tenkte mer på seg selv enn barna sine og som var ekstremt kontrollerende. Far er alkoholiker og dette var ubehagelig å oppleve og innse jo eldre jeg ble. Moren min støttet alltid far. Mye krangling og litt vold. Slet mye sosialt og hadde ingen venner. Hvis jeg fikk venner var det fordi de hadde kranglet med noen andre i klassen og jeg var reserve. Ble også mobbet både av såkalte venner på ungdomsskolen og faren min. Jeg har alltid vært veldig følsom så jeg tror jeg bare har en engstelig personlighet, men det hjelper ikke å ha en så ustabil oppvekst. Nå er jeg i tjue årene og er sint for at livet mitt har blitt som den er og jeg har det så tøft pga en så dårlig oppvekst. Anonymkode: e88db...86b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå