AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Del Skrevet 26. september 2019 Har nå trent i godt over ett år. Begynte med styrke, da jeg ikke engang orket tanken på å løpe. Gikk ned ca 5 kg og ble strammere i kroppen. Så begynte jeg for ca 4 mnd siden med kondisjonstrening med litt styrke for å holde muskelmassen ved like. Har etter dette ikke gått noe ned i vekt. Har kuttet kalorier, men vekta står bom fast (trenger gå ned ca 5 kg). Lønner det seg kanskje for meg å kun fokusere på kondisjon for å få ønsket resultat Anonymkode: 27642...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Del Skrevet 26. september 2019 Det lønner seg å fokusere på kaloriinntaket for å få fortsatt vektnedgang. Husk at du trenger færre kalorier når du er lettere, og en eventuell vektnedgang vil også gå saktere. Anonymkode: 0a93d...9ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Del Skrevet 26. september 2019 Høyintensiv kondisjonstrening i det korte løp, så kombinert kondisjon/styrke. Anonymkode: 86922...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Del Skrevet 26. september 2019 Kosthold betyr kilo, trening betyr gram. Men musklene forbrenner kalorier. Derfor er det, svært forenklet sagt, slik at hvis du sammenlikner to kropper med samme vekt, vil den kroppen med mest muskler forbrenne flest kalorier. Anonymkode: 4f587...d28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #5 Del Skrevet 27. september 2019 Ville heller sett på kaloriinntaket enn treningen Anonymkode: 76067...f28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Del Skrevet 28. september 2019 Fokuser på styrke, men med intervalltrening et par ganger i uka Også, som andre over sier, se på kalorier inn vs kalorier ut. Ikke spis de kaloriene du brenner på trening. Anonymkode: 99fcb...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filosofisk Skrevet 28. september 2019 #7 Del Skrevet 28. september 2019 Hvorfor skal du gå ned 5kg? Kostholdet er noe av det viktigste ved trening, utgjør ca 70-80% av resultatet. Ville også fokusert på styrketrening med baseøvelser. Kondisjon 2 ganger i uken om du må. Langkjøring og en med intervall. Du må finne ut av hvor mange ganger du skal trene hver uke, som du klarer å holde hver uke. Så legge opp løpet der etter. Tipset er minst mulig, så du slipper å bli lei. Utbrent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 28. september 2019 #8 Del Skrevet 28. september 2019 13 minutter siden, Filosofisk skrev: Hvorfor skal du gå ned 5kg? Kostholdet er noe av det viktigste ved trening, utgjør ca 70-80% av resultatet. Ville også fokusert på styrketrening med baseøvelser. Kondisjon 2 ganger i uken om du må. Langkjøring og en med intervall. Du må finne ut av hvor mange ganger du skal trene hver uke, som du klarer å holde hver uke. Så legge opp løpet der etter. Tipset er minst mulig, så du slipper å bli lei. Utbrent. Riktig det. Men at man skal trene minst mulig for ikke å bli lei, er jeg ikke enig i. Ved vektnedgang er det ca 70% kosthold og ca 30% kosthold som gjelder. Når det gjelder trening, er det viktig at man gjør noe man liker. Jeg kan feks ikke fordra styrketrening. Jeg synes det er drepende kjedelig. Derimot elsker jeg Cardio, der jeg får pulsen skyhøyt opp og svetten renner. Da koser jeg meg og føler virkelig at jeg har trent 😉 Men vi er alle forskjellige og det er bra👍🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frankie1985 Skrevet 28. september 2019 #9 Del Skrevet 28. september 2019 Styrketrening er som regel litt tyngre å utføre, så det er effektivere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filosofisk Skrevet 28. september 2019 #10 Del Skrevet 28. september 2019 Akkurat nå, OPIgirl skrev: Riktig det. Men at man skal trene minst mulig for ikke å bli lei, er jeg ikke enig i. Ved vektnedgang er det ca 70% kosthold og ca 30% kosthold som gjelder. Når det gjelder trening, er det viktig at man gjør noe man liker. Jeg kan feks ikke fordra styrketrening. Jeg synes det er drepende kjedelig. Derimot elsker jeg Cardio, der jeg får pulsen skyhøyt opp og svetten renner. Da koser jeg meg og føler virkelig at jeg har trent 😉 Men vi er alle forskjellige og det er bra👍🏻 Husk at det er viktig å ha en sterk kropp å løpe med, å droppe styrketrening helt kan gi skader ifb med løping eller annen kondisjonstrening der kroppen støter hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 28. september 2019 #11 Del Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, Filosofisk skrev: Husk at det er viktig å ha en sterk kropp å løpe med, å droppe styrketrening helt kan gi skader ifb med løping eller annen kondisjonstrening der kroppen støter hardt. Nå har jeg løpt i snart 13 år. Jeg har ennå tilgode å ha noen skader. Bortsett fra avrevne muskelfibre i leggen ett par ganger. Som kom av bråstart ved arrangerte løp. Jeg gjennomførte allikevel. Etter to uker var leggene gode som nye. Skal legge til at jeg er 58. Jeg vet at styrke er bra, men jeg fikser ikke å gjøre noe som byr meg imot. Jeg har prøvd å trene styrke flere ganger, men ramler fort av lasset. Jeg vil påstå at bena blir råsterke av løping. Særlig i terreng og ved variert underlag. Det er viktig nettop for å unngå skader. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 28. september 2019 #12 Del Skrevet 28. september 2019 On 9/26/2019 at 8:11 PM, AnonymBruker said: Kosthold betyr kilo, trening betyr gram. Men musklene forbrenner kalorier. Derfor er det, svært forenklet sagt, slik at hvis du sammenlikner to kropper med samme vekt, vil den kroppen med mest muskler forbrenne flest kalorier. Anonymkode: 4f587...d28 Hvis man med trening mener to snaue timer på helsestudio i uka, ja. Hvis man derimot går fra å kjøre bil/buss/tog til jobben til å sykle, la oss si 5-8 km hver vei, og i tillegg trener 3 dugelige utholdenhetsøkter i uka (en sykkeløkt må være mye lengre enn en joggeøkt for å få samme effekt), vil hvileforbrenningen bli mye høyere, og man vil lett gå ned i vekt så lenge man ikke kompenserer med å spise mye mer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 4. oktober 2019 #13 Del Skrevet 4. oktober 2019 På 26.9.2019 den 14.07, AnonymBruker skrev: Har nå trent i godt over ett år. Begynte med styrke, da jeg ikke engang orket tanken på å løpe. Gikk ned ca 5 kg og ble strammere i kroppen. Så begynte jeg for ca 4 mnd siden med kondisjonstrening med litt styrke for å holde muskelmassen ved like. Har etter dette ikke gått noe ned i vekt. Har kuttet kalorier, men vekta står bom fast (trenger gå ned ca 5 kg). Lønner det seg kanskje for meg å kun fokusere på kondisjon for å få ønsket resultat Anonymkode: 27642...8f8 Kjør styrkeøkta di først så rett i joggeskoene for å ut å gå/jogge. Sone 1-2 er den beste til fettforbrenning, men husk at matinntaket bestemmer om du går ned. Liten vits i dette hvis du spiser for mye. 2-400 cal. i underskudd hver dag skulle holde for jevn og fin vektreduksjon, men fremdeles holde på muskelmassen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
retrej Skrevet 18. oktober 2019 #14 Del Skrevet 18. oktober 2019 Generelt sett forbrenner man mer av kondisjonstrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #15 Del Skrevet 21. oktober 2019 Vet ikke folk dette enda? OMG... Kondisjon forbrenner først alt maten du har spist også forbrenner den fett. Styrke bygger muskler og muskler forbrenner fett, muskler vil gjøre det lettere å være varig slank. Det beste for å gå ned i vekt er kosthold. Trening har veldig lite å si om vektnedgang. Du må trene veldig hardt og mye for at trening i seg selv skal gi vektnedgang. Ned i vekt? Slutt å spis... For meg fungeree 5/2 dietten. Den fjerner søtsug og senker appetitten. Men ikke sikkert den er riktig for deg. Prøv deg frem hvordan kosthold du vil ha. Anonymkode: c6a28...6ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 22. oktober 2019 #16 Del Skrevet 22. oktober 2019 On 10/21/2019 at 10:06 PM, AnonymBruker said: Vet ikke folk dette enda? OMG... Kondisjon forbrenner først alt maten du har spist også forbrenner den fett. Styrke bygger muskler og muskler forbrenner fett, muskler vil gjøre det lettere å være varig slank. Det beste for å gå ned i vekt er kosthold. Trening har veldig lite å si om vektnedgang. Du må trene veldig hardt og mye for at trening i seg selv skal gi vektnedgang. Ned i vekt? Slutt å spis... For meg fungeree 5/2 dietten. Den fjerner søtsug og senker appetitten. Men ikke sikkert den er riktig for deg. Prøv deg frem hvordan kosthold du vil ha. Anonymkode: c6a28...6ea Nei, sånn er det ikke. Kroppen henter primært energien fra fett så lenge intensiteten ikke er høyere enn syreterskelen, dvs den intensiteten der du må hente det meste av energien fra glykogenlagrene (karbohydrater). Det tar tid å danne glykogen, derfor ser man f eks i sykkelritt at de som har ligget i brudd og brukt mer energi (pga mer vindmotstand) faller gjennom hovedfeltet når de blir tatt igjen. De i hovedfeltet har vært flere til å dele på drajobben og fått mer skjerming fra vindmotstanden. De som har ligget i brudd har brukt opp mesteparten av glykogenlageret. Det er heller ikke sånn at trening har lite å si for vektnedgang. Hvis "trening" betyr to snaue timer med litt styrke og utholdenhet på treningsstudio i uka, så ja. Hvis man derimot sykler 5-10 km til og fra jobb hver dag og trener 3-4 utholdenhetsøkter i uka, vil hvileforbrenninga stige markant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #17 Del Skrevet 23. oktober 2019 Hvis man kun tenker kalorier og ren vektnedgang så vil en runde med kondisjonstrening forbrenne mer kalorier.. Men styrketrening vil likevel gi mer langvarige resultater fordi man bygger muskler som forbrenner mer fett. Man blir mer tøyelig i kroppen og har lettere for å bevege seg i hverdagen. Altså det blir mindre tungt å bøye seg ned for å ta på skoene, reise seg fra sofaen og ellers gjøre andre ting i hverdagen som gjør at man får opp aktiviteten. Anonymkode: 29b9a...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #18 Del Skrevet 27. oktober 2019 På 26.9.2019 den 14.07, AnonymBruker skrev: Har nå trent i godt over ett år. Begynte med styrke, da jeg ikke engang orket tanken på å løpe. Gikk ned ca 5 kg og ble strammere i kroppen. Så begynte jeg for ca 4 mnd siden med kondisjonstrening med litt styrke for å holde muskelmassen ved like. Har etter dette ikke gått noe ned i vekt. Har kuttet kalorier, men vekta står bom fast (trenger gå ned ca 5 kg). Lønner det seg kanskje for meg å kun fokusere på kondisjon for å få ønsket resultat Anonymkode: 27642...8f8 Husk at muskler veier. Jeg har vært stillesittende i et år pga sykdom og samtidig proppet i meg sjokolade.. Jeg veide mer da jeg trente (styrke og kondisjon) selv om jeg var slankere. Glem vekten, se på hvor fast kroppen er og hvordan kondisjonen din er. For meg fungerte det best å variere treningen. Alt fra vekttrening, til løping, sykling og svømming. Med sykling rante kiloene av. Spinning fungerte ikke for meg, jeg syklet ute i oppoverbakker. Først da så jeg resultater. Anonymkode: c5f88...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
retrej Skrevet 29. oktober 2019 #19 Del Skrevet 29. oktober 2019 Generelt sett så vil kondisjonstrening (intervalltrening) forbrenne mer kalorier per time enn det styrketrening gjør. Det viktigste blir uansett hva du spiser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå