Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, WCKD skrev:

Fag er meget langt fra jobb. Det kommer du til å lære når du får litt avstand fra å være 19.

Det var ikke meg (TS) som svarte deg. Jeg vet ikke hvor gammel den som skrev det er, og det er heller ikke av betydning, men man må faktisk legge vekt på hvilke fag man har interessert seg for på videregående når man velger utdanning. Hvis ikke kan jo man egentlig bare trekke helt uvilkårlig fra en hatt

Anonymkode: e4e67...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke meg (TS) som svarte deg. Jeg vet ikke hvor gammel den som skrev det er, og det er heller ikke av betydning, men man må faktisk legge vekt på hvilke fag man har interessert seg for på videregående når man velger utdanning. Hvis ikke kan jo man egentlig bare trekke helt uvilkårlig fra en hatt

Anonymkode: e4e67...da8

Nåja, er ikke alltid så lett å vite ut fra hva man likte på videregående. Jeg endte opp med noe jeg ikke har lært en dritt om på videregående. Et meget spesialisert yrke. 

Anonymkode: f4ac3...ebe

Skrevet

Stol på deg selv. Du ser at du valgte feil, du vet hva du vil. Jobb og spar opp penger i stedet resten av dette året og begynn på NTNU neste år. Det er en fin erfaring å jobbe litt også. Lykke til:)

Anonymkode: 34734...76e

Skrevet

Mistrives noe vanvittig på jusstudiet. Startet på rettsvitenskap ved UiB rett etter vgs. Føler det grovt sett er en bestemt type mennesker som studerer jus, og når man faller utenfor denne "normalen", følte i hvert fall jeg meg veldig malplassert.

Motivasjonen var vanskelig å opprettholde når jeg følte meg på feil sted. Følte at miljøet på studiet nærmest var snobbete, noe tilbakemeldingene man fikk på seminaroppgavene bar preg av (ikke bare tilbakemeldinger jeg fikk, fikk se noen av mine medstudenters tilbakemelding og de var også på den måten). 

Tvang meg til å lese og fullføre året, men det var det verste året i mitt liv. Fikk C og D, men brydde meg ikke om karakterene. Ville bare bestå så jeg fikk godkjent året og tilleggspoeng for fullførte 60 studiepoeng, slik at jeg kan søke på studier med høyere snitt med forhåpentligvis litt mer åpent/variert miljø.

Anonymkode: 03bab...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...