AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #1 Skrevet 25. september 2019 Jeg er 19 år og begynte på rettsvitenskap i august direkte fra videregående. Jeg tok realfag på videregående og er vant til å få gode karakterer og legger i tillegg veldig stort press på meg selv. Da jeg skulle velge studie var jeg veldig usikker på om jeg skulle begynne på sivilingeniør i Trondheim eller på rettsvitenskap, men valgte rettsvitenskap til slutt. Jeg angrer allerede nå veldig mye på dette valget siden jeg føler at jeg ikke vet ordentlig hvordan jeg ligger ann siden det er vanskelig å få noen bekreftelse på dette og jeg er ganske sikker på at jeg derfor kommer til å bli misfornøyd med eksamenskarakteren min. Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal begynne på NTNU neste studieår, men jeg vurderer sterkt å slutte på rettsvitenskap allerede nå og heller jobbe dette året siden jeg har begynt å mistrives veldig på grunn av det at jeg ikke føler at jeg passer til studiet og at jeg kun tvinger meg selv til å lese, og dette er jeg ikke vant til. Burde jeg slutte på studiet allerede nå eller bør jeg ta eksamen dette semesteret? Jeg har allerede bestemt meg for at hvis jeg ender opp med å avslutte studiet vil jeg få tak i bøkene til det andre studiet og begynne å forberede meg til det og eventuelt ta noen enkeltemner neste semester. Jeg vet at jeg vil møte på utfordringer iløpet av studietiden og dette har jeg ikke noe problem med, men når jeg i tillegg ikke føler noen interesse overfor det jeg studerer føler jeg at det ikke blir verdt det Anonymkode: e4e67...da8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #2 Skrevet 25. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok realfag på videregående og er vant til å få gode karakterer og legger i tillegg veldig stort press på meg selv. Da jeg skulle velge studie var jeg veldig usikker på om jeg skulle begynne på sivilingeniør i Trondheim eller på rettsvitenskap, men valgte rettsvitenskap til slutt. Jeg angrer allerede nå veldig mye på dette valget siden jeg føler at jeg ikke vet ordentlig hvordan jeg ligger ann siden det er vanskelig å få noen bekreftelse på dette og jeg er ganske sikker på at jeg derfor kommer til å bli misfornøyd med eksamenskarakteren min. Har du ikke interessen, eller ikke ser noe nytte i det du tar nå, så er det vel bare å slutte med en gang. Men du må ikke tro at NTNU vil være noe "lettere" for det. Problemet med studier med høye opptakskrav er at den interne konkurransen blir så sterk. Løpet på NTNU er lagt opp til at det er de beste av de beste fra studiespess-realfag som skal studere der, ergo vil det ofte være vanskeligere å få A/B på NTNU enn enn tilsvarende ingeniørhøyskole. Eks var det i H2018 bare 10% av data-studentene som fikk A på introkurset i programmering (som egentlig er easypeasy), til tross for at søkerne var bedre enn noen gang. Anonymkode: fb602...50e 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #3 Skrevet 25. september 2019 Du må ta eksamen. Overgangen fra videregående til studenttilværelsen er stor. Se på det som et prøveår. Du vil ikke føle du vet hvordan du ligger an på siv. ing. om et år heller. Anonymkode: 598b3...6a2 6
Jr.Garcon Skrevet 25. september 2019 #4 Skrevet 25. september 2019 (endret) 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 19 år og begynte på rettsvitenskap i august direkte fra videregående. Jeg tok realfag på videregående og er vant til å få gode karakterer og legger i tillegg veldig stort press på meg selv. Da jeg skulle velge studie var jeg veldig usikker på om jeg skulle begynne på sivilingeniør i Trondheim eller på rettsvitenskap, men valgte rettsvitenskap til slutt. Jeg angrer allerede nå veldig mye på dette valget siden jeg føler at jeg ikke vet ordentlig hvordan jeg ligger ann siden det er vanskelig å få noen bekreftelse på dette og jeg er ganske sikker på at jeg derfor kommer til å bli misfornøyd med eksamenskarakteren min. Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal begynne på NTNU neste studieår, men jeg vurderer sterkt å slutte på rettsvitenskap allerede nå og heller jobbe dette året siden jeg har begynt å mistrives veldig på grunn av det at jeg ikke føler at jeg passer til studiet og at jeg kun tvinger meg selv til å lese, og dette er jeg ikke vant til. Burde jeg slutte på studiet allerede nå eller bør jeg ta eksamen dette semesteret? Jeg har allerede bestemt meg for at hvis jeg ender opp med å avslutte studiet vil jeg få tak i bøkene til det andre studiet og begynne å forberede meg til det og eventuelt ta noen enkeltemner neste semester. Jeg vet at jeg vil møte på utfordringer iløpet av studietiden og dette har jeg ikke noe problem med, men når jeg i tillegg ikke føler noen interesse overfor det jeg studerer føler jeg at det ikke blir verdt det Anonymkode: e4e67...da8 Hvis du mangler interessen og føler jussen er kjedelig så blir det en ting, men vet du helt hvordan sivilingeniør studiet er? Vet du at det blir spennende og interessant fagmessig? Hvorfor endte du opp med å velge juss? Går du i Oslo eller Bergen? Det er en stor overgang fra videregående til studier på Universitet - det vil det være uavhengig av hvor du studerer. Du må også legge fra deg den "jeg skal være best i klassen". Alle (de fleste) av de du ser på forelesning var best/blant de beste i sine klasser på videregående og nå skal alle dere konkurrere mot hverandre. Dvs.at noen av dere vil få A, B, C, D , E osv. Du må også huske på at her er det kun hvor flink du er i juss - ikke hvor god du er i matte, naturfag, nynorsk osv. som vil ha betydning. Hadde du rettslære på videregående? Endret 25. september 2019 av Jr.Garcon 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #5 Skrevet 25. september 2019 Jeg forstår hva dere skriver og jeg tror ikke at det vil bli noe enklere på NTNU, men på NTNU er læringsformene helt annerledes og det vil være mulig å jobbe mer likt slik jeg liker å jobbe. Jeg har aldri vært glad i å sitte og lese flere bøker uten å få benytte kunnskapen på noe konkret, og dessverre er jusstudiet bygd opp på denne måten. Når det kommer til eksamener på det studiet jeg vil begynne på er det f.eks. kjemioppgaver med et rett svar og det samme gjelder på de fleste matteeksamen også. Det vil derfor være enklere å ha en ide om hvordan du ligger ann før eksamen og når du regner på oppgaver vil det være en fasit slik at du kan finne ut om du har løst den riktig. Det er mangel på slikt som gjør at jeg mister den selvfølelsen jeg har og tviler på meg selv. Jeg går i Oslo og vil derfor ta en 6-timers eksamen verdt 20 studiepoeng. Denne eksamenen inneholder pensum fra 5 bøker i tillegg til at man bør ha kjennskap til forarbeider Anonymkode: e4e67...da8 1
Jr.Garcon Skrevet 25. september 2019 #6 Skrevet 25. september 2019 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår hva dere skriver og jeg tror ikke at det vil bli noe enklere på NTNU, men på NTNU er læringsformene helt annerledes og det vil være mulig å jobbe mer likt slik jeg liker å jobbe. Jeg har aldri vært glad i å sitte og lese flere bøker uten å få benytte kunnskapen på noe konkret, og dessverre er jusstudiet bygd opp på denne måten. Når det kommer til eksamener på det studiet jeg vil begynne på er det f.eks. kjemioppgaver med et rett svar og det samme gjelder på de fleste matteeksamen også. Det vil derfor være enklere å ha en ide om hvordan du ligger ann før eksamen og når du regner på oppgaver vil det være en fasit slik at du kan finne ut om du har løst den riktig. Det er mangel på slikt som gjør at jeg mister den selvfølelsen jeg har og tviler på meg selv. Jeg går i Oslo og vil derfor ta en 6-timers eksamen verdt 20 studiepoeng. Denne eksamenen inneholder pensum fra 5 bøker i tillegg til at man bør ha kjennskap til forarbeider Anonymkode: e4e67...da8 Skjønner. Når jeg studerte i Oslo så følte jeg at jeg fikk "pekepinnen" på hvordan jeg lå an ved Kurs og fakultetsoppgavene som jeg leverte inn til hvert fag. Der får du jo karakter og feedback. Ellers av kollokviene og selve kursene/gruppearbeidet på kurset. Du har jo også ekstremt mange eksamensoppgaver-praktikums-oppgavesamlinger osv. med sensorveiledning til alle fag? Selv om de er litt vanskeligere og bruke enn " yes, svaret var 19304040, og jeg svarte 19304040" så gir de jo en solid pekepinn og er til ekstremt stor hjelp. Så sant de ikke har begynt med noe nytt så er det eneste man trenger å kjenne fra forarbeidene det det henvises til i læreboken. Altså når læreboken henviser til f.eks. en innskrenkende tolkning " dette følger av blabla forarbeidene", så forventes det at du hvis du bruker den innskrenkende tolkningen i f.eks. praktikum da skriver at tolkningen følger - jf. forarbeider og teori. Pensumkravene bør du også legge stor vekt på - så du vet hva du skal kunne godt/kjennskap til. Endret 25. september 2019 av Jr.Garcon 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #7 Skrevet 25. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår hva dere skriver og jeg tror ikke at det vil bli noe enklere på NTNU, men på NTNU er læringsformene helt annerledes og det vil være mulig å jobbe mer likt slik jeg liker å jobbe. Jeg har aldri vært glad i å sitte og lese flere bøker uten å få benytte kunnskapen på noe konkret, og dessverre er jusstudiet bygd opp på denne måten. Det er forståelig. 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det kommer til eksamener på det studiet jeg vil begynne på er det f.eks. kjemioppgaver med et rett svar og det samme gjelder på de fleste matteeksamen også. Det vil derfor være enklere å ha en ide om hvordan du ligger ann før eksamen og når du regner på oppgaver vil det være en fasit slik at du kan finne ut om du har løst den riktig. Dette gjelder bare til en viss grad. Slik jeg og mange andre har opplevd det, så er øvingsoppgaver mer som en sjekk for at du henger med. Det er ikke sånn at det er spesielt stor sammenheng mellom det du kan forvente på en eksamen og det du får i "lekse/øvingsoppgave". Hadde det vært det, ville langt flere fått A og B. Anonymkode: fb602...50e 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #8 Skrevet 25. september 2019 Altså: har du overhodet tenkt på hvilken jobb og hvilket liv du ønsker deg senere, eller har du bare startet på hva enn random studie du kom inn på pga du hadde godt nok snitt til det? Ikke for å være frekk, men utdannelse er ikke en konkurranse om å få best karakterer som videregående kan misforståes å være. Dette handler om å ta valg for fremtiden din der du blant annet tar opp studielån som du skal betale tilbake, der mange "feilvalg" vil bli dyrt for deg. Mao: finn først ut hva du har lyst til å jobbe som! Ingeniør og juss har jo NULL å gjøre med hverandre, utover at man må ha et ca snitt for å komme inn.. Anonymkode: 01700...0af 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #9 Skrevet 25. september 2019 På jusstudiet har du tidligere eksamensoppgaver, men når spørsmålene du har går på ting som du ikke får svar på ved å se på dem og måten å studere på ikke passer for deg, blir det litt vanskelig når du i tillegg ikke føler noen stor interesse for det du holder på med. I f.eks. matematikk 1 ligger det tidligere eksamensoppgaver med løsningsforslag ute, og de er det mulig å jobbe med for å øve seg. Jeg tenker at hvis du kan sette deg ned med en eksamen og klare å løse alle oppgavene vil du vite at du har forstått en del iallfall. Jeg fikk nettopp tilbakemelding på kursoppgaven og trodde jeg hadde gjort det bra siden jeg hadde fått A, men så viste det seg at han ga alle A for å kunne publisere tilbakemeldingen. Tilbakemeldingen min var på fire kommentarer, der to var den samme kommentaren og gikk ut på at jeg burde dele avsnittet i to. Den tredje var at jeg burde skrevet «eller» istedenfor «og» og den siste var en sluttkommentar om at jeg har kommet godt i gang, men at jeg må følge med på undervisningen fremover. Den siste kommentaren opplevde jeg egentlig bare som et stikk siden jeg har fulgt med og vært aktiv under kursene. Jeg føler ikke at jeg fikk noe bekreftelse på om jeg har forstått ting eller ikke, og jeg har et stort behov for dette siden jeg har et behov for å se progresjon i det jeg holder på med Anonymkode: e4e67...da8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #10 Skrevet 25. september 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ta eksamen. Overgangen fra videregående til studenttilværelsen er stor. Se på det som et prøveår. Du vil ikke føle du vet hvordan du ligger an på siv. ing. om et år heller. Anonymkode: 598b3...6a2 Mulig jeg har misforstått noe, men er det ikke slik at man ikke får omgjort lån til stipend om man ikke fullfører graden sin nå? Da bør ts slutte og avslutte hos Lånekassen så fort som mulig, om hun ikke skal avslutte graden. 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår hva dere skriver og jeg tror ikke at det vil bli noe enklere på NTNU, men på NTNU er læringsformene helt annerledes og det vil være mulig å jobbe mer likt slik jeg liker å jobbe. Jeg har aldri vært glad i å sitte og lese flere bøker uten å få benytte kunnskapen på noe konkret, og dessverre er jusstudiet bygd opp på denne måten. Når det kommer til eksamener på det studiet jeg vil begynne på er det f.eks. kjemioppgaver med et rett svar og det samme gjelder på de fleste matteeksamen også. Det vil derfor være enklere å ha en ide om hvordan du ligger ann før eksamen og når du regner på oppgaver vil det være en fasit slik at du kan finne ut om du har løst den riktig. Det er mangel på slikt som gjør at jeg mister den selvfølelsen jeg har og tviler på meg selv. Jeg går i Oslo og vil derfor ta en 6-timers eksamen verdt 20 studiepoeng. Denne eksamenen inneholder pensum fra 5 bøker i tillegg til at man bør ha kjennskap til forarbeider Anonymkode: e4e67...da8 Jeg tok en bachelor ved ntnu, og der fikk vi masse tilbakemeldinger underveis. Ikke bare fra studasser og øvinger, men fra praktisk prosjektarbeid. Jobbet til og med hos en bedrift med en reell oppgave i det ene faget. Jeg likte godt denne måten å jobbe på. F.eks fikk vi delkarakterer i prosjekter, på del 1, 2 og 3, og beskjed om hva vi måtte tenke på for å få totalkarakter A. Hvis det er noe som passer deg anbefaler jeg deg å ta kontakt med de ulike studieveilederne ved linjene du ønsker, for å høre hvordan det er lagt opp. Anonymkode: fce5d...26c 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #11 Skrevet 25. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså: har du overhodet tenkt på hvilken jobb og hvilket liv du ønsker deg senere, eller har du bare startet på hva enn random studie du kom inn på pga du hadde godt nok snitt til det? Ikke for å være frekk, men utdannelse er ikke en konkurranse om å få best karakterer som videregående kan misforståes å være. Dette handler om å ta valg for fremtiden din der du blant annet tar opp studielån som du skal betale tilbake, der mange "feilvalg" vil bli dyrt for deg. Mao: finn først ut hva du har lyst til å jobbe som! Ingeniør og juss har jo NULL å gjøre med hverandre, utover at man må ha et ca snitt for å komme inn.. Anonymkode: 01700...0afj Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På jusstudiet har du tidligere eksamensoppgaver, men når spørsmålene du har går på ting som du ikke får svar på ved å se på dem og måten å studere på ikke passer for deg, blir det litt vanskelig når du i tillegg ikke føler noen stor interesse for det du holder på med. I f.eks. matematikk 1 ligger det tidligere eksamensoppgaver med løsningsforslag ute, og de er det mulig å jobbe med for å øve seg. Jeg tenker at hvis du kan sette deg ned med en eksamen og klare å løse alle oppgavene vil du vite at du har forstått en del iallfall. Jeg fikk nettopp tilbakemelding på kursoppgaven og trodde jeg hadde gjort det bra siden jeg hadde fått A, men så viste det seg at han ga alle A for å kunne publisere tilbakemeldingen. Tilbakemeldingen min var på fire kommentarer, der to var den samme kommentaren og gikk ut på at jeg burde dele avsnittet i to. Den tredje var at jeg burde skrevet «eller» istedenfor «og» og den siste var en sluttkommentar om at jeg har kommet godt i gang, men at jeg må følge med på undervisningen fremover. Den siste kommentaren opplevde jeg egentlig bare som et stikk siden jeg har fulgt med og vært aktiv under kursene. Jeg føler ikke at jeg fikk noe bekreftelse på om jeg har forstått ting eller ikke, og jeg har et stort behov for dette siden jeg har et behov for å se progresjon i det jeg holder på med Anonymkode: e4e67...da8 Jeg er helt enig i det du skriver og forstår at det er lett å tolke det slik. Da jeg var yngre ville jeg bli advokat og jeg tok derfor rettslære på videregående for å få en bekreftelse på at dette ville være det rette for meg. Jeg likte det veldig godt og valgte derfor å søke på rettsvitenskap for å prøve det selv om jeg også hadde lyst til å begynne på NTNU Anonymkode: e4e67...da8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #12 Skrevet 25. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg har misforstått noe, men er det ikke slik at man ikke får omgjort lån til stipend om man ikke fullfører graden sin nå? Da bør ts slutte og avslutte hos Lånekassen så fort som mulig, om hun ikke skal avslutte graden. Jeg tok en bachelor ved ntnu, og der fikk vi masse tilbakemeldinger underveis. Ikke bare fra studasser og øvinger, men fra praktisk prosjektarbeid. Jobbet til og med hos en bedrift med en reell oppgave i det ene faget. Jeg likte godt denne måten å jobbe på. F.eks fikk vi delkarakterer i prosjekter, på del 1, 2 og 3, og beskjed om hva vi måtte tenke på for å få totalkarakter A. Hvis det er noe som passer deg anbefaler jeg deg å ta kontakt med de ulike studieveilederne ved linjene du ønsker, for å høre hvordan det er lagt opp. Anonymkode: fce5d...26c Det er derfor jeg stresser med å ta et valg. Oppfatningen min er ganske lik den du har når det kommer til hvordan det er lagt opp. Jeg kjenner også noen som går på studiet og hun har fortalt meg en del om hvordan det er å gå der Anonymkode: e4e67...da8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #13 Skrevet 25. september 2019 Jeg ser egentlig ingen vits i å fortsette utenom at du kan se på det som øving. Økonomien er ganske dårlig som student, så det er ikke dumt å jobbe og spare opp penger til du skal studere! Anonymkode: cfb6f...eb8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #14 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 19 år og begynte på rettsvitenskap i august direkte fra videregående. Jeg tok realfag på videregående og er vant til å få gode karakterer og legger i tillegg veldig stort press på meg selv. Da jeg skulle velge studie var jeg veldig usikker på om jeg skulle begynne på sivilingeniør i Trondheim eller på rettsvitenskap, men valgte rettsvitenskap til slutt. Jeg angrer allerede nå veldig mye på dette valget siden jeg føler at jeg ikke vet ordentlig hvordan jeg ligger ann siden det er vanskelig å få noen bekreftelse på dette og jeg er ganske sikker på at jeg derfor kommer til å bli misfornøyd med eksamenskarakteren min. Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal begynne på NTNU neste studieår, men jeg vurderer sterkt å slutte på rettsvitenskap allerede nå og heller jobbe dette året siden jeg har begynt å mistrives veldig på grunn av det at jeg ikke føler at jeg passer til studiet og at jeg kun tvinger meg selv til å lese, og dette er jeg ikke vant til. Burde jeg slutte på studiet allerede nå eller bør jeg ta eksamen dette semesteret? Jeg har allerede bestemt meg for at hvis jeg ender opp med å avslutte studiet vil jeg få tak i bøkene til det andre studiet og begynne å forberede meg til det og eventuelt ta noen enkeltemner neste semester. Jeg vet at jeg vil møte på utfordringer iløpet av studietiden og dette har jeg ikke noe problem med, men når jeg i tillegg ikke føler noen interesse overfor det jeg studerer føler jeg at det ikke blir verdt det Anonymkode: e4e67...da8 Hva er interessant med å gjøre mattefag? Er jo enda mindre engasjerende. Hvilken linje vil du gå? Anonymkode: e3c1f...f25
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #15 Skrevet 25. september 2019 Ser ut til at du plukker ut kun de svarene du ønsker. Anonymkode: 132ef...47e 2
BeautyBox Skrevet 25. september 2019 #16 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 19 år og begynte på rettsvitenskap i august direkte fra videregående. Jeg tok realfag på videregående og er vant til å få gode karakterer og legger i tillegg veldig stort press på meg selv. Da jeg skulle velge studie var jeg veldig usikker på om jeg skulle begynne på sivilingeniør i Trondheim eller på rettsvitenskap, men valgte rettsvitenskap til slutt. Jeg angrer allerede nå veldig mye på dette valget siden jeg føler at jeg ikke vet ordentlig hvordan jeg ligger ann siden det er vanskelig å få noen bekreftelse på dette og jeg er ganske sikker på at jeg derfor kommer til å bli misfornøyd med eksamenskarakteren min. Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal begynne på NTNU neste studieår, men jeg vurderer sterkt å slutte på rettsvitenskap allerede nå og heller jobbe dette året siden jeg har begynt å mistrives veldig på grunn av det at jeg ikke føler at jeg passer til studiet og at jeg kun tvinger meg selv til å lese, og dette er jeg ikke vant til. Burde jeg slutte på studiet allerede nå eller bør jeg ta eksamen dette semesteret? Jeg har allerede bestemt meg for at hvis jeg ender opp med å avslutte studiet vil jeg få tak i bøkene til det andre studiet og begynne å forberede meg til det og eventuelt ta noen enkeltemner neste semester. Jeg vet at jeg vil møte på utfordringer iløpet av studietiden og dette har jeg ikke noe problem med, men når jeg i tillegg ikke føler noen interesse overfor det jeg studerer føler jeg at det ikke blir verdt det Anonymkode: e4e67...da8 Hallo, karakterer er ikke alt! Det som er viktig er at du trives med det du skal jobbe med!!!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #17 Skrevet 25. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er interessant med å gjøre mattefag? Er jo enda mindre engasjerende. Hvilken linje vil du gå? Anonymkode: e3c1f...f25 Jeg blir glad i å jobbe med realfag og føler mestring. Jeg liker det å jobbe med en konkret oppgave og det å lære ved å gjøre slike oppgaver. Jeg har lyst til å gå industriell kjemi og bioteknologi Anonymkode: e4e67...da8 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #18 Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, BeautyBox skrev: Hallo, karakterer er ikke alt! Det som er viktig er at du trives med det du skal jobbe med!!! For meg er det dessverre slik at selvtilliten min får seg en knekk veldig fort, og da vil en karakter som jeg anser som dårlig dessverre påvirke meg en god del. Jeg trives aller best med realfag har jeg funnet ut nå, men jeg satt ikke pris på det før jeg tok en pause fra det. Jeg har imidlertid begynt å kjenne at jeg savner det en del Anonymkode: e4e67...da8 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #19 Skrevet 25. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir glad i å jobbe med realfag og føler mestring. Jeg liker det å jobbe med en konkret oppgave og det å lære ved å gjøre slike oppgaver. Jeg har lyst til å gå industriell kjemi og bioteknologi Anonymkode: e4e67...da8 Jeg mente at jeg blir glad av å jobbe med realfag Anonymkode: e4e67...da8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #20 Skrevet 25. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir glad i å jobbe med realfag og føler mestring. Jeg liker det å jobbe med en konkret oppgave og det å lære ved å gjøre slike oppgaver. Jeg har lyst til å gå industriell kjemi og bioteknologi Anonymkode: e4e67...da8 Det er jo veldig tydelig hvilket alternativ du bør gå for. Du ønsker bare å få bekreftet at det er den riktige avgjørelsen. Det ER den riktige avgjørelsen, ingenting mer å tenke på. Anonymkode: cfb6f...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå