AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #21 Skrevet 25. september 2019 Jeg har vært hos 15 gynekologer. 1 av dem var kvinne. Vil man ha offentlig helsehjelp tenker jeg at man får innfinne seg med det kjønnet man får. Vi lever ikke i et islamsk land heller. Om man misliker å få helsehjelp av det motsatte kjønn får man betale for helsehjelpen privat. Anonymkode: 3b76c...e47 11
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #22 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Påfallende mange psykologer som har en trøblete fortid selv eller de ligger an til å få det. Psykologer skyr jeg som pesten enten det er menn eller kvinner. Anonymkode: ddea7...f24 Påfallende mange? Hvilke statistikk og forskning baserer du dette på? Det er nok ikke flere psykologer med en trøblete fortid enn man finner tilsvarende blant lærere, butikkansatte eller andre yrkesgrupper. Slike utspill "psykologer skyr jeg som pesten" og "mange psykologer har en trøblete fortid" kommer vel helst fra folk som selv har problemer men som ikke evner å åpne opp for det de sliter med, og som er livredde for å bli avslørt av folk med mye menneskekunnskap (dvs psykologer). Dessuten er det bare en fordel å selv ha kjent livet på godt og vondt dersom man skal fungere godt i psykologrollen. Det er forskjell på å være stuck i fortiden og å ha bearbeidet fortiden. Førstnevnte gjelder mange, men sjelden for psykologer da de gjennom 6 års utdanning, inkludert praksis, blir vurdert ift egnethet. Anonymkode: a5bee...98e 11
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #23 Skrevet 25. september 2019 Jeg har vært hos tre psykologer de siste årene, alle har vært menn (jeg er kvinne). Det jeg har slitt med er knyttet til seksuelt misbruk og vold (utført av menn). Kjønnet på behandleren var likevel ikke noe problem, så skjønner ikke hva ts syter etter. "Snakke med fienden", nei, ta deg en bolle. Anonymkode: c5415...f85 9
Ichiko Skrevet 25. september 2019 #24 Skrevet 25. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Mange kvinner vil for eksempel kun gå til kvinnelige leger. Ikke noe galt i det. Anonymkode: 69a98...075 Og som du ser eksempler på her i tråden, er det mange menn som foretrekker å gå til kvinnelige behandlere. Se f.eks. på fastlegelistene. Jeg våger å vedde på at kvinnelige leger er i mindretall, og mest sannsynlig fullbooket. Jeg tror det handler om at mange menn ser på enhver form for omsorg(fysisk eller psykisk) som noe utpreget kvinnelig(og muligens underliggende seksuelt), og at det da blir rart med en mannlig behandler. Spesielt ved fysiske undersøkelser. Mens andre menn savner oppriktig kameratskap og vennskap(dette er også en form for omsorg) til andre menn. TS raser over at 90% av psykologistudenter er kvinner uten å dokumentere denne påstanden. Det som finnes om man søker er litt andre tall(fra 2017, lite endring siden da) De "over 90 prosent" som nevnes i undernevnte artikkeloverskrift, er til veterinærstudiet - grunnet det enkle faktum at det var nesten ti ganger så mange kvinnelige søkere som mannlige. Så her blander du litt, TS! Quote alle landets psykologistudier har en kvinneprosent på mellom 67,3 og 79,2, hvorav profesjonsstudier har kvinneprosent på 73,1. https://www.dn.no/utdannelse/hoyere-utdannelse/skole/studieretning/pa-dette-studiet-er-over-90-prosent-av-sokerne-kvinner/2-1-69870 TS og andre som ønsker mannlig psykolog må også huske at det finnes mange, mange som er ferdigutdannede og i praksis, så det bør være forholdsvis enkelt å finne én. 2
Thyra Skrevet 25. september 2019 #25 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Over 90% altså. Er dette lov? Hvem skal man gå til. Jeg føler at når man snakker med en kvinne snakker man på en måte med en fiende. Kvinner er mer nevrotiske. Kanskje man i fremtiden trenger å gå i terapi, man kan ikke jo rett og slett ikke gå i terapi hos en kvinne. Tenk på sette deg ned foran en vilt fremmed kvinne som sier "Vi må snakke sammen". Nei nei nei! Det er jo det verste vi vet. Jeg mener at her bør man legge inn en lov som forbyr at det blir overvekt av kvinnlige psykologer. Ellers har jo ikke menn noen steder å gå til slutt. Akkurat som med leger. Jeg legger merke til at det blir flere og flere kvinnlige leger og tannleger. Jeg har ikke tallene der, men det er mange. Sånn prinsippielt tror jeg at menn helt vil gå til en mannlig lege hvis det er problemer og rasling i underskapet. Menn kommer ikke til å snakke sant når de snakker med en kvinnlig psykolog. Det har jeg opplevd selv. Anonymkode: 69a98...075 Om dette er lov?!? Man kan vel ikke lovregulere hvem som skal søke seg inn på hvilket studie!!! 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #26 Skrevet 25. september 2019 Kvinner er vel i snitt mer interessert i psykologi, og er flinkere fra naturens side til denne typen jobb. Anonymkode: 39e62...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #27 Skrevet 25. september 2019 Man hos kvinnelig feminist-psykolog: M: Jeg ble voldtatt av min mor. K: Nei, det ble du ikke. Det er menn som voldtar. Anonymkode: 6ac8b...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #28 Skrevet 25. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinner er vel i snitt mer interessert i psykologi, og er flinkere fra naturens side til denne typen jobb. Anonymkode: 39e62...0e9 På samme som menn er flinkere til programmering. Anonymkode: 69a98...075
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #29 Skrevet 25. september 2019 Nå prøver de å gjøre noe med saken da, med kjønnspoeng. Det er fortsatt skyhøye krav for å komme inn på studiet. Anonymkode: 9992a...8d5 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #30 Skrevet 25. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: På samme som menn er flinkere til programmering. Anonymkode: 69a98...075 Har du kilder på det? At flere gjør det betyr ikke at de er flinkere. Det handler bare om interesse. Anonymkode: 3b76c...e47
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #31 Skrevet 25. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har du kilder på det? At flere gjør det betyr ikke at de er flinkere. Det handler bare om interesse. Anonymkode: 3b76c...e47 Det er en kjent sak at menn har en hjerne som er bedre egnet til matematikk og logikk. Anonymkode: 69a98...075
Gjest Familytree Skrevet 25. september 2019 #32 Skrevet 25. september 2019 Ville det være bra hvis det var likestilling på sykehus, terapeutiske sentre og legekontorer? Om utdanningssystemet studerer en person hva h*n vil. Mange kvinner ønsker å studere psykologi. Hva er problemet? Vi kan ikke tvinge menn til å studere psykologi for å matche en statistikk.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #33 Skrevet 25. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kvoterer man ikke inn menn? Anonymkode: 69a98...075 Ja si det du. Kanskje fordi likestillingsdep. enter består av 81% kvinner og 19% HEN 😁. De har vist en enestående vilje til å jobbe for kvinners sak og veldig lite annet. Likestilling er i praksis bare tull. Kall det hva det er kvinnedep. Anonymkode: 80d14...a03
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #34 Skrevet 25. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en kjent sak at menn har en hjerne som er bedre egnet til matematikk og logikk. Anonymkode: 69a98...075 Det er svært små forskjeller mellom kjønnene på gruppenivå, og mye større forskjeller innad i gruppene enn mellom gruppene. I tillegg er resultat i matte og logikk påvirkbare av fordommer. Når man på ulike måter forsøker å påvirke grad av fordommer kvinner og menn føler på mens de utfører regnestykker og logiske oppgaver endrer dette resultatene. Kvinner får like gode resultater som menn når man fjerner kjønnsstereotypier fra situasjonen. Anonymkode: e2587...015 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #35 Skrevet 25. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja si det du. Kanskje fordi likestillingsdep. enter består av 81% kvinner og 19% HEN 😁. De har vist en enestående vilje til å jobbe for kvinners sak og veldig lite annet. Likestilling er i praksis bare tull. Kall det hva det er kvinnedep. Anonymkode: 80d14...a03 Menn kvoteres inn på psykologstudiet. Det var rundt 50% menn ved årets kull ved UiB om jeg ikke husker feil. Anonymkode: e2587...015 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #36 Skrevet 25. september 2019 2 timer siden, Wagner skrev: Over 90% av psykologistudenter er kvinner - et stort problem for menn spiller det for meg ingen trille hva de har eller eventuelt ikke har dinglende mellom bena. hilsener fra Herr Wagner. ♻️🌳 Men det spiller noen rolle hvis menn er i flertall. Spesielt i godt betalte jobber. Har ikke sett ei eneste dame henge bak på en søplebil, noensinne. Men det er det ingen feminister som har klaget på.... Anonymkode: 80d14...a03
youcancallmejune Skrevet 25. september 2019 #37 Skrevet 25. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kvoterer man ikke inn menn? Anonymkode: 69a98...075 Det gjør man. Det er likevel altfor få menn som vil bli psykolog. Synd! 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #38 Skrevet 25. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn kvoteres inn på psykologstudiet. Det var rundt 50% menn ved årets kull ved UiB om jeg ikke husker feil. Anonymkode: e2587...015 Du husker feil. Ved UIB var 76.5% kvinner med oppstart psykologistudie i 2019 Anonymkode: 80d14...a03
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #39 Skrevet 25. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Over 90% altså. Er dette lov? Hvem skal man gå til. Jeg føler at når man snakker med en kvinne snakker man på en måte med en fiende. Kvinner er mer nevrotiske. Kanskje man i fremtiden trenger å gå i terapi, man kan ikke jo rett og slett ikke gå i terapi hos en kvinne. Tenk på sette deg ned foran en vilt fremmed kvinne som sier "Vi må snakke sammen". Nei nei nei! Det er jo det verste vi vet. Jeg mener at her bør man legge inn en lov som forbyr at det blir overvekt av kvinnlige psykologer. Ellers har jo ikke menn noen steder å gå til slutt. Akkurat som med leger. Jeg legger merke til at det blir flere og flere kvinnlige leger og tannleger. Jeg har ikke tallene der, men det er mange. Sånn prinsippielt tror jeg at menn helt vil gå til en mannlig lege hvis det er problemer og rasling i underskapet. Menn kommer ikke til å snakke sant når de snakker med en kvinnlig psykolog. Det har jeg opplevd selv. Anonymkode: 69a98...075 Om det er en bra og empatisk psykolog så kan du snakke med henne om du legger fordommene til side. Og slett ikke alle kvinner er nevrotiske. Og om det rasler i underskapet så er det vel mye mer naturlig at en kvinne titter i sakene? Jeg er kvinne og foretrekker mannlig gynekolog. Mer naturlig som sagt. Anonymkode: 977f7...250
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #40 Skrevet 25. september 2019 Jeg er en av de kvinnelige psykologistudentene og hos oss er det overvekt av kvinner, men ikke så mange som 9 av 10. Når det kommer til professorene vi har er det langt flere menn enn kvinner. Anonymkode: 4c3e8...e5d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå