Gå til innhold

Over 90% av psykologistudenter er kvinner - et stort problem for menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over 90% altså. Er dette lov? Hvem skal man gå til. Jeg føler at når man snakker med en kvinne snakker man på en måte med en fiende. Kvinner er mer nevrotiske. Kanskje man i fremtiden trenger å gå i terapi, man kan ikke jo rett og slett ikke gå i terapi hos en kvinne. Tenk på sette deg ned foran en vilt fremmed kvinne som sier "Vi må snakke sammen". Nei nei nei! Det er jo det verste vi vet. Jeg mener at her bør man legge inn en lov som forbyr at det blir overvekt av kvinnlige psykologer. Ellers har jo ikke menn noen steder å gå til slutt. Akkurat som med leger. Jeg legger merke til at det blir flere og flere kvinnlige leger og tannleger. Jeg har ikke tallene der, men det er mange. Sånn prinsippielt tror jeg at menn helt vil gå til en mannlig lege hvis det er problemer og rasling i underskapet. Menn kommer ikke til å snakke sant når de snakker med en kvinnlig psykolog. Det har jeg opplevd selv.

Anonymkode: 69a98...075

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Påfallende mange psykologer som har en trøblete fortid selv eller de ligger an til å få det. Psykologer skyr jeg som pesten enten det er menn eller kvinner.

Anonymkode: ddea7...f24

• Liker 6
Skrevet

Ja nei, tenk at du kanskje må snakke med en kvinne! Uff og usj, kvinner er jo bare lavereståendevesner som er for lite verdt til at en grepa kar kan snakke med de! 🙄

Siden du skriver som du gjør. 

Ellers er jeg enig. 

Anonymkode: 515bb...afd

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja nei, tenk at du kanskje må snakke med en kvinne! Uff og usj, kvinner er jo bare lavereståendevesner som er for lite verdt til at en grepa kar kan snakke med de! 🙄

Siden du skriver som du gjør. 

Ellers er jeg enig. 

Anonymkode: 515bb...afd

Mange kvinner vil for eksempel kun gå til kvinnelige leger.

Ikke noe galt i det.

• Liker 6
Skrevet

Over 90% av psykologistudenter er kvinner - et stort problem for menn

Så lenge de kan faget sitt, har reell kompetanse på min problematikk, utøver og utviser en evne til å sette seg inn i mine refleksjoner og måte å se verden på så spiller det for meg ingen trille hva de har eller eventuelt ikke har dinglende mellom bena.

Kjønnsorganet til en behandler er jeg ikke så fryktelig interessert i. :fnise:

Med de ærbødigste og klimavennlige hilsener fra Herr Wagner. ♻️🌳

• Liker 12
Skrevet

Får utdanne deg og oppfordre kompisene dine til å bli psykologer da. Det er ikke kvinners feil at det er mange kvinnelige psykologer. 

Anonymkode: 17638...228

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Får utdanne deg og oppfordre kompisene dine til å bli psykologer da. Det er ikke kvinners feil at det er mange kvinnelige psykologer. 

Hvorfor kvoterer man ikke inn menn?

Skrevet

Før var det omvendt. Og nåde den som ymtet frempå at menn ikke kunne være gode terapeuter for kvinner. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Påfallende mange psykologer som har en trøblete fortid selv eller de ligger an til å få det. Psykologer skyr jeg som pesten enten det er menn eller kvinner.

Anonymkode: ddea7...f24

Dette er bare piss, men folk elsker å tro på det. 

Anonymkode: 88ab3...d27

• Liker 18
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Påfallende mange psykologer som har en trøblete fortid selv eller de ligger an til å få det.

Er det det samme med tannleger? Påfallende mange tannleger har hatt problemer med tennene og var hyppig på besøk hos skoletannlegen?

• Liker 11
Skrevet

Bra det viser at likestillingen er på riktig vei. 

Anonymkode: 6dba9...0f9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det det samme med tannleger? Påfallende mange tannleger har hatt problemer med tennene og var hyppig på besøk hos skoletannlegen?

Hahahah ja. Og økonomer har egentlig tidligere trøbbel med økonomien sin. 

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bra det viser at likestillingen er på riktig vei. 

Anonymkode: 6dba9...0f9

Er det også likestilling når det er 90 - 10 i menns favør?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir gitt kjønnspoeng til flere studier. Psykologi er et av studiene det nå blir gitt kjønnspoeng (eksempelvis på UiB).

Anonymkode: 3a260...c63

• Liker 5
Skrevet

Nå er det uansett ikke så mange menn som går til psykolog, sånn sett er det neppe noe problem at prosentandelen menn er lav. Så lenge det faktiske antallet er høyt nok.

Dessuten er det ikke slik at menn som vurderer psykolog ønsker å snakke med en mann. Mange menn, meg inkludert ville fortrukket en kvinne. Det er lettere å snakke med kvinner om følelser, siden de ikke er "konkurrenter".

Anonymkode: 2b3f2...b1f

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over 90% altså. Er dette lov? Hvem skal man gå til. Jeg føler at når man snakker med en kvinne snakker man på en måte med en fiende. Kvinner er mer nevrotiske. Kanskje man i fremtiden trenger å gå i terapi, man kan ikke jo rett og slett ikke gå i terapi hos en kvinne. Tenk på sette deg ned foran en vilt fremmed kvinne som sier "Vi må snakke sammen". Nei nei nei! Det er jo det verste vi vet. Jeg mener at her bør man legge inn en lov som forbyr at det blir overvekt av kvinnlige psykologer. Ellers har jo ikke menn noen steder å gå til slutt. Akkurat som med leger. Jeg legger merke til at det blir flere og flere kvinnlige leger og tannleger. Jeg har ikke tallene der, men det er mange. Sånn prinsippielt tror jeg at menn helt vil gå til en mannlig lege hvis det er problemer og rasling i underskapet. Menn kommer ikke til å snakke sant når de snakker med en kvinnlig psykolog. Det har jeg opplevd selv.

Vet du hva? Vi er mange kvinner som har vært nødt til å brette ut både underliv og sjela vår til menn i helseyrker. Det går  an, altså!

• Liker 10
Skrevet

Jøsses. "Når man snakker til en kvinne snakker man på en måte til en fiende"? :klo:

Jeg er enig i at det er et problem at så mange av psykologistudenter er av ett kjønn, for det er tydeligvis noen som er ukomfortable med en psykolog som ikke er av deres foretrukne kjønn.

Selv er jeg mann, og ville ha foretrukket en kvinnelig psykolog. Jeg synes det er enklere å åpne meg for kvinner. Nå går jeg til mannlig psykolog, og det er ok det også.

Anonymkode: 22c20...fec

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det uansett ikke så mange menn som går til psykolog,

Anonymkode: 2b3f2...b1f

Hvilke tall har du på dette?

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere får kjønnspoeng! 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere får kjønnspoeng! 

Åpenbart ikke nok!

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere får kjønnspoeng! 

Det heter penispoeng. Jo større penis, desto flere poeng.

Anonymkode: d50c1...2ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...