Gå til innhold

Negativ test 13 dpo- fortsatt håp?

Molly_

Anbefalte innlegg

Hei! 

Testet i dag, 13 dager etter dpo. Mensen skal komme i dag, morgen eller fredag. Graviditetstesten var negativ. 

Vanligvis 3 til 4 dager før mensen kommer spotter jeg litt og det kommer litt blod når jeg er på do. Dette har ikke skjedd denne gangen. Men testen var jo negativ. 

Er det noe håp her? Dette er pp12, så begynner å gå litt på psyken løs.(og ja, vi er på vei til å henvises videre) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Molly_ skrev:

Hei! 

Testet i dag, 13 dager etter dpo. Mensen skal komme i dag, morgen eller fredag. Graviditetstesten var negativ. 

Vanligvis 3 til 4 dager før mensen kommer spotter jeg litt og det kommer litt blod når jeg er på do. Dette har ikke skjedd denne gangen. Men testen var jo negativ. 

Er det noe håp her? Dette er pp12, så begynner å gå litt på psyken løs.(og ja, vi er på vei til å henvises videre) 

Om du fortsatt ikke har fått noen strek tror jeg dessverre håpet er ute for denne PP 😕 

De aller fleste får positive tester før 13-14dpo. Noen få kan få det senere men da har du mest sannsynlig hatt EL senere enn antatt. Å med tanke på historien din at du er på pp12 hadde jeg forberedt meg på at det ikke går denne gangen heller. 

Lykke til med alt sammen 

Anonymkode: b3bce...d14

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer ann på hvor sensitiv testen du testet med er :) Tok du en tidlig test som måler ned til 10 i hcg eller en som ikke slår ut før den er 50?

Anonymkode: d091d...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet med rfsu sin test ofte, men Googlet nå og ser det er litt ymse resultat på disse kontra andre tester. Sikkert bare et hårstrå av håp, men det tar jeg! 25 skal den vist reagere på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du skal miste håpet! Forrige graviditet (endte i MA) så testet jeg ikke positiv før jeg var 6 uker på vei! 

Vi har prøvd igjen, og i dag faktisk 16dpo fikk jeg første svake positive test :) jeg vet enda ikke sikkert om jeg er gravid, men som sagt, fikk svak positiv i dag. Og jeg er 16dpo, har testet hver dag siden 11dpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Yatzy96 skrev:

Syns ikke du skal miste håpet! Forrige graviditet (endte i MA) så testet jeg ikke positiv før jeg var 6 uker på vei! 

Vi har prøvd igjen, og i dag faktisk 16dpo fikk jeg første svake positive test :) jeg vet enda ikke sikkert om jeg er gravid, men som sagt, fikk svak positiv i dag. Og jeg er 16dpo, har testet hver dag siden 11dpo

Da har ikke du vært seks uker på vei. Du er nok heller ikke 16 dpo med så svake tester. Det betyr bare at du ikke har snøring på når eggløsning er, og da blir det dumt å komme med slik feilinformasjon. 

Mest sannsynlig er ikke ts gravid, men du synes kanskje det er gøy å gi folk falske forhåpninger? 

Anonymkode: 17cde...ca8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har ikke du vært seks uker på vei. Du er nok heller ikke 16 dpo med så svake tester. Det betyr bare at du ikke har snøring på når eggløsning er, og da blir det dumt å komme med slik feilinformasjon. 

Mest sannsynlig er ikke ts gravid, men du synes kanskje det er gøy å gi folk falske forhåpninger? 

Eh jo, jeg var seks uker på vei da jeg først fikk positiv test. Fant ut det ved ultralyd i uke 11, så det stemte.

Men jeg trenger jo ikke og overbevise «anonyme nettroll» som vet alt om alles kropper ;) 

ha en fin dag

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Yatzy96 skrev:

Eh jo, jeg var seks uker på vei da jeg først fikk positiv test. Fant ut det ved ultralyd i uke 11, så det stemte.

Men jeg trenger jo ikke og overbevise «anonyme nettroll» som vet alt om alles kropper ;) 

ha en fin dag

Netttroll? Alvorlig talt, du kan ikke kalle meg for et troll fordi jeg er uenig med deg. Mener du oppriktig at du hadde under 25 i hcg fram til uke 6? Det handler ikke om at jeg kjenner kroppen din, men om hva som er fysisk mulig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Netttroll? Alvorlig talt, du kan ikke kalle meg for et troll fordi jeg er uenig med deg. Mener du oppriktig at du hadde under 25 i hcg fram til uke 6? Det handler ikke om at jeg kjenner kroppen din, men om hva som er fysisk mulig. 

Vel, to leger både aleris og deretter ahus. Er veldig mye som er fysisk mulig utenfor normalen. Hvorfor skal jeg lyve om når jeg fikk positiv test? det ble bekreftet på ul. Trodde ikke selv det var mulig, men slik var det.

jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være så negative. Føles det ikke bedre da å være positiv og hyggelig mot hverandre. I stedet for å si at noen syns det er gøy å gi folk falske forhåpninger

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Yatzy96 skrev:

Vel, to leger både aleris og deretter ahus. Er veldig mye som er fysisk mulig utenfor normalen. Hvorfor skal jeg lyve om når jeg fikk positiv test? det ble bekreftet på ul. Trodde ikke selv det var mulig, men slik var det.

jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være så negative. Føles det ikke bedre da å være positiv og hyggelig mot hverandre. I stedet for å si at noen syns det er gøy å gi folk falske forhåpninger

Det man vet utifra IVF, der man selvsagt er 100% sikre på befruktningstidspunkt, er at HCG på et gitt tidspunkt er en veldig god indikator på hvilken vei svangerskapet vil gå. Jeg husker ikke tallene fra de studiene jeg leste nøyaktig i hodet, men jeg mener å huske at HCG over 300 på 17 DPO (altså 4+3) gav svært stor sannsynlighet for et vellykket svangerskap, mens under 50 var det samme som abort eller stans i utvikling. Det sier seg selv da at HCG på under 25 i uke 6 ikke er «normalt». Samtidig er jo medisinen ikke en eksakt vitenskap, så man vil alltid høre om unntak og enkelthistorier. Men sånn generelt betyr lav måling med et påfølgende normalt svangerskap at man har kommet kortere. Nå er jeg oppriktig nysgjerrig. Du testet positiv i uke 6. Når var du på ultralyd og hvor langt var du da på vei? Hvordan gikk svangerskapet videre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det man vet utifra IVF, der man selvsagt er 100% sikre på befruktningstidspunkt, er at HCG på et gitt tidspunkt er en veldig god indikator på hvilken vei svangerskapet vil gå. Jeg husker ikke tallene fra de studiene jeg leste nøyaktig i hodet, men jeg mener å huske at HCG over 300 på 17 DPO (altså 4+3) gav svært stor sannsynlighet for et vellykket svangerskap, mens under 50 var det samme som abort eller stans i utvikling. Det sier seg selv da at HCG på under 25 i uke 6 ikke er «normalt». Samtidig er jo medisinen ikke en eksakt vitenskap, så man vil alltid høre om unntak og enkelthistorier. Men sånn generelt betyr lav måling med et påfølgende normalt svangerskap at man har kommet kortere. Nå er jeg oppriktig nysgjerrig. Du testet positiv i uke 6. Når var du på ultralyd og hvor langt var du da på vei? Hvordan gikk svangerskapet videre?

Hvis du leser på det jeg har skrevet før i innleggene her så ser du når og hvordan det endte. 

Også sier jeg takk til deg, orker ikke å bruke energien min på å prate med negative personer. Sånt blir man bare dårlig humør av 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Yatzy96 skrev:

Hvis du leser på det jeg har skrevet før i innleggene her så ser du når og hvordan det endte. 

Også sier jeg takk til deg, orker ikke å bruke energien min på å prate med negative personer. Sånt blir man bare dårlig humør av 

Beklager, jeg hadde ikke lest dine tidligere innlegg. Hadde vært interessant å få svar på spørsmålene mine, men nå begynner jeg å tro at det kanskje ikke er så reelt det du sier allikevel. Dumt at du oppfatter meg som negativ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke håpet er ute. Jeg fikk første snev av strek (altså svaaak positiv) 14 dpo. Skikkelig positiv ble den ikke før 17-18 dpo. Jeg var ganske sikker på når jeg hadde EL, men ser i ettertid at jeg antagelig bommet. Ellers var egget tregt med å feste seg :) 

Er nå 36 uker på vei med en perfekt frisk gutt. 

Håpet er ikke ute før mensen kommer, mener jeg. 

Anonymkode: 5d93d...90d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg er enig i at alt håp ikke er ute før mensen kommer, og at en her har formulert seg litt hardt. 

Det man må tenke på i disse situasjonene, er at selvom man mener det godt, er det lov å formulere seg hyggelig og støttende likevel. 

Jeg syntes det var beroligende å se at flere reagerte på den harde formuleringsmåten her. Selvom jeg forstår bakgrunnen, er det vel sjeldent noen som har prøvd 12 ganger ikke har et mulig dårlig utfall i bakhodet. Et lite håp kan være bedre enn inget håp faktisk, det er like vondt å få mensen hver eneste gang, håp eller ikke. 

Takk for gode svar alle sammen 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Ser det blir likt litt i denne tråden nå så kan oppdatere. Det gikk dessverre ikke ved innsettet dette innlegget tilhører. Men, hadde et fryseforsøk og hun ble 9 mnd i helgen som var 🥰

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Annonse
Molly_ skrev (På 21.11.2022 den 21.50):

Ser det blir likt litt i denne tråden nå så kan oppdatere. Det gikk dessverre ikke ved innsettet dette innlegget tilhører. Men, hadde et fryseforsøk og hun ble 9 mnd i helgen som var 🥰

Gratulerer!!! Jeg sitter og saumfarer Internett etter håp. Negativ test i dag, 12dpo, eller hvertfall 12 dager etter inseminación og 13 dager etter ovitrelle... Hååååper det fortsatt er håp for en strek de neste dagene🤞🏻🤞🏻❤️

Anonymkode: 76f92...ecd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...