AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #41 Del Skrevet 26. september 2019 Krysser av alle dødssyndene, jeg. Anonymkode: a033b...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 26. september 2019 #42 Del Skrevet 26. september 2019 Du skal ikke ha andre guder enn meg Er ikke religiøs Du skal ikke misbruke Guds navn Gjort mange ganger Du skal holde hviledagen hellig Holder den ikke hellig. Du skal ære din far og din mor ja, det gjør jeg. Du skal ikke slå i hjel Kommer an på situasjonen. Du skal ikke bryte ekteskapet Er ikke skilt ennå nei Du skal ikke stjele Aldri gjort. Du skal ikke tale usant om din neste Nei, det gjør jeg ikke. Du skal ikke begjære din nestes eiendom Tja Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste Tja Dødssyndene hovmod. Nei misunnelse. Nei vrede. Ja latskap. I blant gjerrighet. Nei fråtseri. Tja utukt Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #43 Del Skrevet 26. september 2019 På 24.9.2019 den 22.35, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha andre guder enn meg. Brutt Du skal ikke misbruke Guds navn. Brutt Du skal holde hviledagen hellig. Brutt Du skal ære din far og din mor. Overholdt Du skal ikke slå i hjel. Overholdt Du skal ikke bryte ekteskapet. Brutt Du skal ikke stjele. Brutt Du skal ikke tale usant om din neste. Brutt Du skal ikke begjære din nestes eiendom. Overholdt Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. Brutt Dødssyndene hovmod. Brutt misunnelse. Overholdt vrede. Brutt latskap. Brutt gjerrig het. Brutt fråtser. Brutt utukt. Brutt Anonymkode: 0c5cc...d6f Anonymkode: dc8f7...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #44 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg har brutt alle bortsett fra dreping. Dreping gjør at man havner lenge i fengsel og der inne får man ikke syndet like mye. Anonymkode: 66356...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #45 Del Skrevet 26. september 2019 Brutt alle dødssyndene... Brutt, 3,4 og 7. Anonymkode: 1b60e...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 26. september 2019 #46 Del Skrevet 26. september 2019 På 24.9.2019 den 22.57, Anim92 skrev: Du vet at Norges lover er bygd opp på kristendom og dens verdier/lover?😜 Ikke så mye igjen av kristendommen der, but still.. Tull, å ikke stjele eller drepe etc., det er menneskelige verdier og har intet med religion å gjøre i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 26. september 2019 #47 Del Skrevet 26. september 2019 På 24.9.2019 den 22.35, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha andre guder enn meg Du skal ikke misbruke Guds navn Du skal holde hviledagen hellig Du skal ære din far og din mor Du skal ikke slå i hjel Du skal ikke bryte ekteskapet Du skal ikke stjele Du skal ikke tale usant om din neste Du skal ikke begjære din nestes eiendom Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste Dødssyndene hovmod. misunnelse. vrede. latskap. gjerrighet. fråtseri. utukt. Anonymkode: 0c5cc...d6f 1. Jeg er ateist, så jeg har ingen guder. 2. Ser jeg ikke tilstrekkelig bevis for en eller flere guder, så forsvinner også konseptet om blasfemi. 3. Hva jeg gjør når jeg har en dag fri, er det jeg som bestemmer. 4. Nok et latterlig bud, ikke alle foreldre fortjener å æres. 5. Det eneste budet som den store majoriteten følger, men ikke på grunn av en gud, men fordi vi er født med empati og evnen til å forstå andre menneskers situasjon. 6. En tøvete regel, et forhold skal være basert på kjærlighet. 7. Primert, ja, men jeg kan lett se for meg situasjoner der å stjele er det eneste moralske riktige å gjøre. 8. Ærlighet er stort sett en god ting, men også her er det lett å tenke seg til scenarioer der det å tale usant er det eneste moralske riktige. 9. Vår ambisjon til å ha det naboen har, er i stor grad drivkraften i økonomien og et insentiv for å strebe etter å gjøre/ha det bedre. 10. Det mest interessante budet, da det eksplisitt forbyr "tankekriminalitet." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #48 Del Skrevet 26. september 2019 På 24.9.2019 den 23.03, Chiyo skrev: Hvordan kan en menneskelig følelse som man ikke har kontroll over være en dødssynd? Hvis noen har noe som jeg ønsker, og jeg føler misunnelse, så er ikke det noe jeg kan noe for. Noen blir ikke misunnelig, andre blir det. Fordi innen religion så elsker de å ha syndebukker som kan dømmes, straffes og ses ned på. Litt steining og heksebrenning så er det fest i kristenleiren. Muslimene vil heller Steine folk ihjel. Det ene er ikke bedre enn det andre. Anonymkode: 433bb...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #49 Del Skrevet 26. september 2019 1 time siden, Made4u skrev: Tull, å ikke stjele eller drepe etc., det er menneskelige verdier og har intet med religion å gjøre i det hele tatt. Hvordan forklarer du da at menneskesamfunn bestandig vært fulle av drap og stjeling? Anonymkode: 66356...fa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 26. september 2019 #50 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan forklarer du da at menneskesamfunn bestandig vært fulle av drap og stjeling? Anonymkode: 66356...fa6 Menneskelige verdier er det like fult, uavhengig av at folk stjeler og dreper. Det skjer jo av mange grunner, hovedsaklig fordi mennesker er skrudd sammen slik at vi kan tøye oss langt for egen egoisme. Endret 26. september 2019 av Made4u Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #51 Del Skrevet 26. september 2019 😁 Absolutt ALLE bortsett fra èn Anonymkode: 75c71...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #52 Del Skrevet 26. september 2019 På 24.9.2019 den 22.35, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha andre guder enn meg. Tja, jeg er døpt og konfirmert i kirken. Så da har jeg ikke brutt denne. Du skal ikke misbruke Guds navn. Telles «herregud» ? Du skal holde hviledagen hellig. Har jobbet mange søndager før, da jeg jobbet turnus. Du skal ære din far og din mor. Ærer overhodet ikke min biologiske far. Du skal ikke slå i hjel. Har kun slått ihjel mygg og fluer, telles det? Du skal ikke bryte ekteskapet. Har ikke vært i ekteskap. Du skal ikke stjele. Har stjelt da jeg var ungdom. Du skal ikke tale usant om din neste. Tjaaa. Har kanskje sagt videre noen rykter jeg ikke har visst om har vært sanne eller ikke i ungdommen. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. Nei, det har jeg ikke gjort tror jeg. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. Har ikke gjort det heller. Eller, telles ekser?? Dødssyndene hovmod. Tja... misunnelse. Ja. vrede. Ja. latskap. Ja. gjerrighet. Ja. fråtseri. Ja. utukt. Har ikke drevet med kjøp og salg av sex. Anonymkode: 0c5cc...d6f Anonymkode: ed8ba...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 18. januar 2022 #53 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2019 den 22.51): Jeg har brutt alle unntatt nr 6. Og begått alle dødssyndene unntatt den siste. Men er usikker på hva "utukt" faktisk er. Men vi bør alle prøve å være så greie som vi kan og holde oss til vårt lands lover og regler, ikke lover som en såkalt "gud" har skriblet ned i ett kanskje mindre edruelig anfall av stormannsgalskap. Faktisk må denne fyren ha vært litt av en narsissist. Anonymkode: 433bb...c89 Vet tråden er eldgammel det kan godt være du ikke er på forumet lenger men har du slått ihjel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 18. januar 2022 #54 Del Skrevet 18. januar 2022 Du skal ikke ha andre guder enn meg (brutt) Du skal ikke misbruke Guds navn (brutt) Du skal holde hviledagen hellig (brutt) Du skal ære din far og din mor (brutt) Du skal ikke slå i hjel (ikke brutt) Du skal ikke bryte ekteskapet (ikke brutt) Du skal ikke stjele (brutt) Du skal ikke tale usant om din neste (ikke brutt) Du skal ikke begjære din nestes eiendom (ikke brutt) Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste (Ikke brutt) Dødssyndene hovmod. (ikke brutt) misunnelse. (brutt) vrede. (ikke brutt) latskap. (brutt) gjerrighet. (ikke brutt) fråtseri. (ikke brutt) utukt. (brutt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #55 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2019 den 22.35): Du skal ikke ha andre guder enn meg Du skal ikke misbruke Guds navn Du skal holde hviledagen hellig Du skal ære din far og din mor Du skal ikke slå i hjel Du skal ikke bryte ekteskapet Du skal ikke stjele Du skal ikke tale usant om din neste Du skal ikke begjære din nestes eiendom Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste Dødssyndene hovmod. misunnelse. vrede. latskap. gjerrighet. fråtseri. utukt. Anonymkode: 0c5cc...d6f Hver dag. Men jeg har ingen gud, bare så det er sagt. Anonymkode: c8adf...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå