AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #21 Del Skrevet 24. september 2019 Just now, SoWhat? said: Alle? Godt jobba 🙂 ja, viktig med historisk kontekst Godt og godt, noe skammer jeg meg over, noe var uungåelig og annet tar jeg med stor ro. Men uansett med dagens lovverk, så ligger jeg langt bedre an. Anonymkode: aedbd...eb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #22 Del Skrevet 24. september 2019 P.S. Vent litt! Jeg har løyet om forskjellig ja, men jeg har ikke vitnet falskt mot noen. Anonymkode: aedbd...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. september 2019 #23 Del Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, Chiyo skrev: Hvordan kan en menneskelig følelse som man ikke har kontroll over være en dødssynd? Hvis noen har noe som jeg ønsker, og jeg føler misunnelse, så er ikke det noe jeg kan noe for. Noen blir ikke misunnelig, andre blir det. hovmod. misunnelse. vrede. latskap. gjerrighet. fråtseri. utukt. Og hvem har ikke fråtset, vært sint, lat eller gjerrig??? Utukt? Hva f... er utukt? Ligge me noen før ekteskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #24 Del Skrevet 24. september 2019 3 minutter siden, Chiyo skrev: Hvordan kan en menneskelig følelse som man ikke har kontroll over være en dødssynd? Hvis noen har noe som jeg ønsker, og jeg føler misunnelse, så er ikke det noe jeg kan noe for. Noen blir ikke misunnelig, andre blir det. Spør Gud da vel? Anonymkode: 0c5cc...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. september 2019 #25 Del Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spør Gud da vel? Anonymkode: 0c5cc...d6f Gud er død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 24. september 2019 #26 Del Skrevet 24. september 2019 3 minutter siden, SupaWoman skrev: Gud er død. Nietze var en mørk og desillusjonert mann 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. september 2019 #27 Del Skrevet 24. september 2019 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Nietze var en mørk og desillusjonert mann 🙂 Eller ateist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 24. september 2019 #28 Del Skrevet 24. september 2019 3 minutter siden, SupaWoman skrev: Eller ateist. Uten tvil 🙂 etteretterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #29 Del Skrevet 24. september 2019 Tror jeg må ha brutt 8 av de ti bud, spørs litt på hvor alvorlig det menes med "begjære" da. Og kanskje tre av dødssyndene. Dette er så meningsløst, hvorfor gidder eg egentlig å tenke over det. Anonymkode: cf66a...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 24. september 2019 #30 Del Skrevet 24. september 2019 Du skal ikke ha andre guder enn meg Du skal ikke misbruke Guds navn Du skal holde hviledagen hellig Du skal ære din far og din mor Du skal ikke slå i hjel Du skal ikke bryte ekteskapet Du skal ikke stjele Du skal ikke tale usant om din neste Du skal ikke begjære din nestes eiendom Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste 1 til 3 Er ikke relevant, -er ateist. 4 Desværre, -for mange ganger. 5 Prøvd, helt innafor IMHO. Les... Selvforsvar, pedo. som prøvde seg. 6 Aldri vært gift. 7 Ja, før jeg ble voksen. 8 Ikke som jeg vet. 9 Ikke som jeg vet. 10 Ikke som jeg vet. ¨¨Dødssyndene¨¨ er jo helt ¨spleisa¨ ... a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summ Skrevet 24. september 2019 #31 Del Skrevet 24. september 2019 Du skal ikke ha andre guder enn meg - det finnes vel egentlig bare en Gud, men vi ber til han på forskjellige måter? Uansett så har jeg troen på at andre religioner enn min egen, er like spennende! Du skal ikke misbruke Guds navn nå føler jeg at det er en del av mitt ordforråd å gjøre det... Du skal holde hviledagen hellig jobbet søndager hver uke i 6år, så dessverre. Du skal ære din far og din mor har ikke alltid gjort det nei... Du skal ikke slå i hjel jeg drepte en frosk en gang, ved å slå den ihjel med pinne... dårlig samvittighet enda, sikkert 20 år siden... Du skal ikke bryte ekteskapet har faktisk aldri vært gift, så nei! Du skal ikke stjele off, det har jeg dessverre, ubevisst gjort! Husk å sjekke ordentlig i barnevogna før dere betaler, når dere er i ammetåka! Du skal ikke tale usant om din neste altså det kommer jeg helt sikkert til å gjøre.. i dagens samfunn kan man ikke være helt ærlig... Du skal ikke begjære din nestes eiendom Hmm denne er vanskelig, men tror nok jeg vil nyte goder som kommer ja! Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste det er jeg usikker på. Har gjort det før da Bra jobba med EN av punktene, ikke fullført! Dødssyndene hovmod. ✔️ misunnelse.✔️ vrede.✔️ latskap.✔️ gjerrighet.✔️ fråtseri.✔️ utukt.✔️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #32 Del Skrevet 25. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha andre guder enn meg Du skal ikke misbruke Guds navn Du skal holde hviledagen hellig Du skal ære din far og din mor Du skal ikke slå i hjel Du skal ikke bryte ekteskapet Du skal ikke stjele Du skal ikke tale usant om din neste Du skal ikke begjære din nestes eiendom Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste Dødssyndene hovmod. misunnelse. vrede. latskap. gjerrighet. fråtseri. utukt. Anonymkode: 0c5cc...d6f Stort sett alle sammen. Eller, har ikke drept noen, brutt ekteskapet eller hatt andre guder (hvis ikke "ingen gud" teller, da). Hva går under utukt, forresten? Anonymkode: b2351...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heipådegsann Skrevet 25. september 2019 #33 Del Skrevet 25. september 2019 Har brutt 9 av 10 bud, og alle dødssyndene. Eneste jeg ikke har gjort er å bryte ekteskapet. Alt annet har jeg på ett eller annet tidspunkt vært borti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #34 Del Skrevet 25. september 2019 Mange av de ja. Har et fargerikt språk bruk . Jobber søndager . Tror på alt og ingenting litt sånn det passer deg . Har et stor begjær etter naboen robotstøvsuger. Jeg vil ha den. Lat og jo kan sladre. Men jeg for det meste snill da. Anonymkode: 4eed9...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #35 Del Skrevet 25. september 2019 Ja foruten utukt og usannheter har jeg vel på et eller annet vis brutt hver eneste en av de andre. Har blitt bedtatt, selv om jeg var gift ( dog aldri gjort noe med det, men mentalt er det da like fult utroskap. Fråtser titt og og ofte i godis Er agnostiker og dermed har jeg ingen gud. Anonymkode: 8cc17...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #36 Del Skrevet 25. september 2019 Har drept innsekter altså, ikke noe verre enn det😂 Anonymkode: 8cc17...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #37 Del Skrevet 25. september 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha andre guder enn meg Du skal ikke misbruke Guds navn Du skal holde hviledagen hellig Du skal ære din far og din mor Du skal ikke slå i hjel Du skal ikke bryte ekteskapet Du skal ikke stjele Du skal ikke tale usant om din neste Du skal ikke begjære din nestes eiendom Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste Dødssyndene hovmod. misunnelse. vrede. latskap. gjerrighet. fråtseri. utukt. Anonymkode: 0c5cc...d6f Har vel brutt alle utenom bud nr. 4 og 5. Satser på godt selskap i helvete Anonymkode: 55649...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #38 Del Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har vel brutt alle utenom bud nr. 4 og 5. Satser på godt selskap i helvete Anonymkode: 55649...01a Ja, har vel egentlig overholdt bud nr. 1 også, ettersom jeg som ateist ikke har hatt noen andre guder. Anonymkode: 55649...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 26. september 2019 #39 Del Skrevet 26. september 2019 Har brutt de fleste av dem, mange med stor glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #40 Del Skrevet 26. september 2019 1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. 2. Du skal ikke misbruke Guds navn. 3. Du skal holde hviledagen hellig. 4. Du skal ære din far og din mor. 5. Du skal ikke slå i hjel. 6. Du skal ikke bryte ekteskapet. 7. Du skal ikke stjele. 8. Du skal ikke tale usant om din neste. 9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. 10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. Har brudt alle, bortsett fra nummer 5. hovmod. misunnelse. vrede. latskap. gjerrighet. fråtseri. utukt. Er nok skyldig i samtlige, men det trur jeg alle mennesker er. Anonymkode: 5d2a7...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå