Nikki Skrevet 3. september 2002 #1 Del Skrevet 3. september 2002 Hei. Jeg er en jente på 23 år. Jeg er 172 cm høy og veier 64 kg. Saken er det at jeg ikke er fornøud med kroppen min. Jeg kunne godt tenke meg å stramme opp både litt her og der, dvs mage, midje, lår og rompe. Men jeg har et problem. Jeg er tidligere treningsnarkoman og brukte å løpe 4 km hver dag, syklet 12 km hver dag og tok en del styrke trening (ca 100 sit ups dagen) Men nå har jeg altså fått beskjed fra legen min at jeg må kutte ut treningen pga knærne og et korsbånd som er i ferd med å ryke. Og jeg vil så gjerne trene, da jeg hater kroppen min som den er nå. men jeg er ikke glad i å bare trene styrke, da jeg fort blir lei. Er det noen der ute som kan gi noen tips på hvordan jeg kan stramme opp det jeg vil og få tilbake den stramme kroppen. Jeg er ganske nedfor pga dette. Håper noen der ute kan hjelpe meg. Og jeg vet at svømming er det beste, men jeg har vannskrekk og hater å svømme. Please kan noen hjelpe meg???? Håper på svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 3. september 2002 #2 Del Skrevet 3. september 2002 Du kan jo fortsette og trene overkroppen,altså mage,rygg,armer og bryst på treningsstudio.... beina vil jo holde seg noe lunne ved like om du går..... Og siden du har skade i knærene så vil det beste være om du går på mykt under lag...som på grus og gress og lignende...hold deg unna asfalt så godt som mulig..... Støtt om knærene når du går lange turer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. september 2002 #3 Del Skrevet 4. september 2002 Man trenger ikke slutte å trene pga. en skade. Man må bare gjøre noe annet. Da er alltid utfordringen å finne ut hva du kan gjøre. Glem det du ikke kan gjøre. Slutte å løpe? Javel, men gå kan du. Med rette teknikk kan du trene veldig bra ved å gå. Det er også andre former for trening du kan gjøre som er skånsom for knærne dine. Det var bare et eksempel. Du bor i Oslo ser jeg. Ta kontakt med NIMI, på Ullevål eller Ekeberg. (Norsk idrettsmedisinsk institutt) få deg en avtale med en fysioterapi og du får veiledning på trening DU kan gjøre og som passer for DEG. Ja, det koster litt, men det er verdt det. Jeg synes også overskriften din er misvisende, du burde absolutt ikke gå ned i vekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #4 Del Skrevet 4. september 2002 Hvis du er 172 cm høy og veier 64 kg, synes jeg du skal være fornøyd med kroppen din jeg! _________________ Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. september 2002 #5 Del Skrevet 5. september 2002 Råder deg til å gå til en annen lege.. en med mer peil på idrett... Finn ut hvikle idrettsleger du har i byen... Går ikke an å slutte å trene pga skader! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå