Gå til innhold

Åndenes makt - sant eller usant?

Arba

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 21.35):

Oi burde kanskje følg ekstra med på han, om han ser den i nær fremtid. Kanskje han ikke har det bra? 

Anonymkode: 32096...f6b

Han skyr andre klarsynte, fordi han er en bløffer. 

Anonymkode: 4d1cd...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han skyr andre klarsynte, fordi han er en bløffer. 

Altså han er ikke klarsynt selv, alt dreier seg bare om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det som er med fjernhealing er at man kan like gjerne få healet friske knær som vonde albuer. Det er aldri noen garanti for at fjernhealing virker, det beste er å treffe healeren i samme rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er på tide å innføre kvakksalverloven igjen og det er en skam at slike svindlere kan holde på, dessverre så er alternative mennesker blant de enkleste å lure.

"Under fjernhealing er ikke Winger til stede, men sender helbredende energi over tid og rom. Teknikken er ikke uvanlig i det alternative miljøet." Dette er så latterlig at det ikke finnes ord...

Anonymkode: 8afba...b48

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom "healing" eller lignende piss faktisk hadde fungert, så kunne disse tullingene selvfølgelig jobbet ved for eksempel sykehus eller gamlehjem for eldre. Drøssevis med folk som de sikkert kunne ha hjulpet der. Så lenge "evnene" deres faktisk hadde fungert da. 

Men dette er det vel ingen av sånne "healere" som gidder. De vil heller forsøke å tjene mest mulig penger, og samtidig forsøke å bli så berømte som mulig, ved å holde på med det tullet her sånn som de holder på nå.  

Anonymkode: 0fdd2...cf6

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Annonse

Gammel tråd, men følte for å svare likevel. Familien min har vært med på en av de første sesongene av Åndenes makt, altså før de begynte å legge til en del skuespill og annen spenning for å løfte serien. Kan fortelle så mye som at de hadde en fin opplevelse med innspillingen av episoden. Den klarsynte sitt første besøk med huset var alene med filmcrewet uten noen bakgrunnsinformasjon. Senere fikk hun møte familien og fortalte hva hun hadde oppfattet ved sitt besøk og kom med beskrivelser og informasjon som stemte med opplevelsen vår av aktiviteten, litt for mye til at det kunne være ren gjetning fra hennes side. Vi har vært plaget med mye aktivitet i huset og det er enda slik til den dag idag. Det skal sies at aktiviteten ble noe redusert etter at episoden ble spilt inn. Personlig har jeg opplevd flere ting i huset men stiller meg ganske nøytralt til hvordvidt «spøkelser» finnes eller ikke. Kanskje diverse hendelser har en naturlig forklaring likevel?

Når det gjelder programmet og dets troverdighet tror jeg tid og popularitet må tas med i betraktning. De tidligere sesongene var ganske så nøytrale; de dro for å se på huset og intervjuet eierne, ikke noe voldsomt med dramatisering eller filmtriks annet enn småting som zooming og fade-effekter. Ser man på senere sesonger hvor programmet hadde økt betraktelig i popularitet, gjenskaper de hendelsene og dramatiserer disse med filmeffekter. De dypdykker jo litt i bakgrunnshistorien til gårdsplasser som også øker spenning og kanskje har dratt flere seere. Det har nok ballet på seg med årene. 

Ellers et spennende tema med tanken på forskning. Det er merkverdig at mennesker i flere hundre år har vært opptatt av det åndelige og aktiviteter fra dem, men likevel står vi så stille og har ingen håndfaste bevis. Idag finnes det diverse hjelpemidler og verktøy for å fange opp aktivitet gjennom lyd- og lysbilde, interessant liten utvikling der hvertfall. Uansett virker det som et tema mange er uenige i. «Jeg tror det ikke før jeg opplever det selv» dette var min tankegang den gang 😉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...