Gå til innhold

Hvorfor styrer venstre media??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 22.9.2019 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Undersøkelser viser at en overvekt av journalister selv står på venstresiden politisk, men slettes ikke alle. Jeg er journalist, og jeg stemmer Høyre.

Anonymkode: e1862...5b5

Og nå er jo ikke partiet Høyre akkurat veldig høyreorientert da.

Kan du gi meg et eneste eksempel på Store Norske medier som f.eks:

  • Er motstandere av abort
  • Er motstandere av feminisme
  • Ønsker mindre skatter og velferdsgoder
  • Ønsker mindre statlige støtteordninger som f.eks pressestøtten
  • Er kritiske til innvandring
  • Osv.

Og da mener jeg ikke leserinnlegg fra eksterne og uavhengige folk som Kjetil Rolness, Men altså vinklingen på artikler, og redaksjonelle innlegg.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler nok om at de som ønsker høyrestyrt media generelt er for late til å starte slikt selg og for gjerrige til å betale for det. 

Anonymkode: 6f0f4...d1d

Resett startet jo selv. Og du så jo hvordan de ble behandlet. Med ondsinnede og hatefulle kampanjer fra venstreekstremistene som tok fra dem alle annonseinntekter.

Anonymkode: f57d4...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldrimer.no, som er en nettside som tar opp saker som omhandler "forsvar og sikkerhet", gikk ut å hedret Greta Thunberg for hennes klimaforkjempelse, og mente hun burde få Nobel fredspris. 

Altså. Hvorfor publiserer aldrimer.no dette, som burde være en nøytral politisk kilde? Jeg skal ikke spekulere i om skribenten har et poeng, men den politiske miljøsaken burde dette nettstedet være foruten. Nok et eksempel på implementering av venstrepolitiske ståsted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Juks skrev:

aldrimer.no, som er en nettside som tar opp saker som omhandler "forsvar og sikkerhet", gikk ut å hedret Greta Thunberg for hennes klimaforkjempelse, og mente hun burde få Nobel fredspris. 

Altså. Hvorfor publiserer aldrimer.no dette, som burde være en nøytral politisk kilde? Jeg skal ikke spekulere i om skribenten har et poeng, men den politiske miljøsaken burde dette nettstedet være foruten. Nok et eksempel på implementering av venstrepolitiske ståsted. 

Miljøengasjement tilhører hverken høyre eller venstresiden. Klimasaken er noe som angår alle mennesker uavhengig av hvor man befinner seg på den politiske aksen. 

Når havnivået økes ytterligere og byer og øyer blir oversvømt så har det ingenting å si om man er venstrevridd eller høyrevridd, man vil allikevel være oversvømt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wagner skrev:

Miljøengasjement tilhører hverken høyre eller venstresiden. Klimasaken er noe som angår alle mennesker uavhengig av hvor man befinner seg på den politiske aksen. 

Når havnivået økes ytterligere og byer og øyer blir oversvømt så har det ingenting å si om man er venstrevridd eller høyrevridd, man vil allikevel være oversvømt.

Tja. Miljøsaken er oppe til politisk debatt. Høyresiden mener helt klart noe annet enn venstresiden i saken. Den virkelige høyresiden påstår tilogmed at klimaet er syklusbasert, og at det er debatten som er menneskeskapt. Miljøsaken har dermed en høy politisk verdi per nå, som legger føringer for hvordan folk stemmer her til lands. Saken har derfor en altfor høy byråkratisk verdi til å spekuleres om.

Poenget mitt var ikke å ta opp klimadebatten, men var heller at politisk uavhengige og nøytrale nettsider går inn å diskuterer politiske agendaer. Det skaper en slags interessekonflikt, spesielt når nettstedet ikke har som formål å diskutere slike saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Det er en kjent myte at journalistikken er så venstrevridd. Det er sant at media gjerne heller litt mot venstre i saker som omhandler innvandring og feminisme, men når det gjelder økonomi, som tross alt er kjerneforskjellen mellom høyre- og venstresiden, er journalistikken stort sett veldig konservativ.

Det er f.eks. utallige artikler i avisene om de økende boligprisene, men de blir alltid presentert på en individ-orientert måte, type "slik kan også du komme deg inn på boligmarkedet". Dette er jo klassisk kapitalistisk høyreside-tankegang; kommer du deg ikke inn på markedet, så er det fordi du ikke har vært flink nok. Venstresiden er jo mer opptatt av det systemkritiske; hvorfor vi tillater markedet gå så bananas at stadig flere unge sliter med å finne et sted å bo. Man leser veldig lite kritisk om økonomisk styring og markedsliberalisme i norsk media. 

Anonymkode: aaba9...207

Enig i dette. Tror veldig mange glemmer at hovedskillet mellom høyre og venstre i politikken går på økonomi/fordeling, ikke på identitet, kultur etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
På 24.9.2019 den 0.20, AnonymBruker skrev:

Og nå er jo ikke partiet Høyre akkurat veldig høyreorientert da.

Kan du gi meg et eneste eksempel på Store Norske medier som f.eks:

  • Er motstandere av abort
  • Er motstandere av feminisme
  • Ønsker mindre skatter og velferdsgoder
  • Ønsker mindre statlige støtteordninger som f.eks pressestøtten
  • Er kritiske til innvandring
  • Osv.

Og da mener jeg ikke leserinnlegg fra eksterne og uavhengige folk som Kjetil Rolness, Men altså vinklingen på artikler, og redaksjonelle innlegg.

Resett startet jo selv. Og du så jo hvordan de ble behandlet. Med ondsinnede og hatefulle kampanjer fra venstreekstremistene som tok fra dem alle annonseinntekter.

Anonymkode: f57d4...ee5

Det du ser ut til å ønske er høyre ekstremisme. Politikk til høyre er ikke synonymt med Abort motstand, feminisme eller mindre innvandring. Dette er mer i fascistisk retning.

 

Mindre skatt, mindre velferd, mindre støtte fra staten generelt ja. En skal klare seg selv, det er tradisjonell høyre politikk men ikke det andre du nevner.

Anonymkode: fc4cf...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...