Gå til innhold

Hvorfor styrer venstre media??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Savner at noe mer ''nøytralt'' skal styre media. Noe mer ''centrisk''. Hvorfor er det venstre som styrer mesteparten av media?

Er det flere som synes at det er litt merkelig?

 

Begynner å få nok av de egentlig, og jeg er kvinne og synes absolutt at kvinen bør ha rettigheter til å jobbe med det de vil.

Men jeg begynner å bli så lei den evige sytinga, ting blir aldri godt nok!

Anonymkode: a3821...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Media lages av mennesker, og ingen mennesker er nøytrale. Man kan kanskje heller spørre hvorfor ikke flere senterpolitikk-sympatisører og høyreorienterte blir journalister.

Anonymkode: 12cbe...165

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalister og lærere står typisk langt til venstre politisk. Hvorfor de trekkes mot disse yrkene er det vel ingen som vet, men karrierevalg er jo frivillig

Anonymkode: fa874...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Media lages av mennesker, og ingen mennesker er nøytrale. Man kan kanskje heller spørre hvorfor ikke flere senterpolitikk-sympatisører og høyreorienterte blir journalister.

Anonymkode: 12cbe...165

Svaret er sannsynligvis at når sjefen har et bestemt ståsted så tar organisasjon et hint og ansetter de man antar sjefen vil bifalle. Tilslutt har hele organisasjonen et likt syn som blir bedriftskulturen.

https://www.minervanett.no/donald-trump-mediemangfold-medier/medienes-venstrevri-er-en-selvoppfyllende-profeti/184502

https://e24.no/naeringsliv/i/J19bk4/forskning-frp-ere-uoensket

Forbindes man med "feil" side får man ikke jobb i akademia, media mm. Så er man til høyre for AP bør man holde det hemmelig. Alternativet er utestengelse.

 

Anonymkode: 8879f...ebe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Journalister og lærere står typisk langt til venstre politisk. Hvorfor de trekkes mot disse yrkene er det vel ingen som vet, men karrierevalg er jo frivillig

Anonymkode: fa874...284

Karrierevalg er ikke frivillig hvis man må inneha venstrepolitiske synspunkter for å få jobb. Hadde man diskriminert på kjønn hadde det blitt huskestue. Men venstre pressen ser ingen grunn til at ensretting og diskriminering av høyre/FrP journalister skal snakkes om.

 

Anonymkode: 8879f...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som styrer media er en del av den politiske elite og de har en tendens til å være mer sosialliberale og globalistiske enn vanlige folk. Hvorfor det er trendy blant den politiske elite vet jeg ikke.

Anonymkode: 77ce3...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste journalister og avisredaktører stemmer på partier som er på venstresiden, dette er problematisk da nyheter som ikke passer inn i deres politiske syn blir filtrert bort eller at de kommer med minst mulig informasjon.

Dette vises veldig godt i kommentarfeltene, enkelte ting skal ikke kommenteres og saken forsvinner veldig fort fra fremsiden, vi ser det også på dette og andre forum hvis det er diskusjoner som ikke passer helt inn så blir de fjernet ganske raskt.

Jeg kan skjønne at ting blir slettet hvis det dreier seg om usannheter og løgn, men det er urovekkende når man ikke kan omtale eller diskutere ting som er sant men muligens ubehagelig for enkelte.

Anonymkode: 4b21a...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen poste tre eksempler på "venstrevridde" artikler for meg? Helst artikler med forskjellige temaer og en kort forklaring på hvorfor artikkelen er "venstrevridd". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser viser at en overvekt av journalister selv står på venstresiden politisk, men slettes ikke alle. Jeg er journalist, og jeg stemmer Høyre.

https://journalisten.no/arbeiderpartiet-bergen-erik-knudsen/slik-stemmer-norske-journalister--forsvinner-fra-hoyresiden/362728

 

Anonymkode: e1862...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Guile said:

Kan noen poste tre eksempler på "venstrevridde" artikler for meg? Helst artikler med forskjellige temaer og en kort forklaring på hvorfor artikkelen er "venstrevridd". 

Den utfordringen er for enkel.  
Monogami er umoralsk 
Arrangerer strippeshow på kvinnedagen: – Respektløst
Israels drusere gruser Netanyahu

På den siste, legg merke til hakekorset.

Anonymkode: 77ce3...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjent myte at journalistikken er så venstrevridd. Det er sant at media gjerne heller litt mot venstre i saker som omhandler innvandring og feminisme, men når det gjelder økonomi, som tross alt er kjerneforskjellen mellom høyre- og venstresiden, er journalistikken stort sett veldig konservativ.

Det er f.eks. utallige artikler i avisene om de økende boligprisene, men de blir alltid presentert på en individ-orientert måte, type "slik kan også du komme deg inn på boligmarkedet". Dette er jo klassisk kapitalistisk høyreside-tankegang; kommer du deg ikke inn på markedet, så er det fordi du ikke har vært flink nok. Venstresiden er jo mer opptatt av det systemkritiske; hvorfor vi tillater markedet gå så bananas at stadig flere unge sliter med å finne et sted å bo. Man leser veldig lite kritisk om økonomisk styring og markedsliberalisme i norsk media. 

Anonymkode: aaba9...207

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen avis eller nyhetsoutlet i norge, foruten klassekampen. Som en direkte kan si er venstrevridd, med at de avisen kommer med egne synspunkter og forklaringer i regi venstrestyrt ideologi.

 

Media i norge har i overkant fokus på å være nøytral. Om Hitler hadde debattert Støre, så hadde ikke den norske kanalen kalt en spade for en spade men heller latt publikum gjøre seg opp en mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Guile said:

Jeg tror du glemte forklaringen? 

Jeg antok at lenkene var selvforklarende. Den første er et angrep på den tradisjonelle familien, den andre hjalp feminister til å stenge ned arrangementet og den tredje er et angrep på Israels høyeyreside.

Anonymkode: 77ce3...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antok at lenkene var selvforklarende. Den første er et angrep på den tradisjonelle familien, den andre hjalp feminister til å stenge ned arrangementet og den tredje er et angrep på Israels høyeyreside.

Anonymkode: 77ce3...911

Nr 1 er et leserinnlegg

Nr 2 er en nyhetssak der oppe, lik det eller ikke. 

Nr 3 - ok - Israel vs Palestina er vel en typisk høyre / venstresak. Enig i at hakekorset var drøyt. Samtidig så er det sikkert nok av eksempler andre veien og, den konflikten er helt fastlåst. 

Overdrivelser som vanlig, med andre ord. Eller mener du at leserinnlegg IKKE skal få slippe til og at mediene IKKE skal dekke ting som engasjerer lokalt? Nei, tenkte meg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det er det eneste trikset de har

emosjonell manipulering 

krever ekstremt med logikk for å rydde opp i. EKSTREM, 1 min med emo-manipulering trengs gjerne minst 5 min logikk å røske opp i. 

Bare se på chernobyl-ulykken. Pga emosjonelle individer ‘bare må pga følelsene sine’, må logikken (mannskap) inn og ordne opp. Først nå etter 30 år begynner man å åpne opp litt.

skjer hver eneste gang. 

Mange ganger er slike emosjonelle idioter ‘lykkelige’ uvitende om hva de kunne skapt i stand av dumskap om de hadde tatt en bitteliten annen avgjørelse. 

Egentlig burde vi takke for de menneskene som slukker branner etter mennesker som søker prestisje. 

Anonymkode: dba9c...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Guile skrev:

Kan noen poste tre eksempler på "venstrevridde" artikler for meg? Helst artikler med forskjellige temaer og en kort forklaring på hvorfor artikkelen er "venstrevridd". 

Er det fordi du ikke klarer å se bjelken i ditt eget øye? Ingen kan hjelpe deg med det.

Anonymkode: 7e334...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er det eneste trikset de har

emosjonell manipulering 

krever ekstremt med logikk for å rydde opp i. EKSTREM, 1 min med emo-manipulering trengs gjerne minst 5 min logikk å røske opp i. 

Bare se på chernobyl-ulykken. Pga emosjonelle individer ‘bare må pga følelsene sine’, må logikken (mannskap) inn og ordne opp. Først nå etter 30 år begynner man å åpne opp litt.

skjer hver eneste gang. 

Mange ganger er slike emosjonelle idioter ‘lykkelige’ uvitende om hva de kunne skapt i stand av dumskap om de hadde tatt en bitteliten annen avgjørelse. 

Egentlig burde vi takke for de menneskene som slukker branner etter mennesker som søker prestisje. 

Anonymkode: dba9c...704

Hvilken sammenheng mener du det er mellom Tsjernobyl-ulykken, norsk (venstrevridd) media og emosjonell manipulering? Jeg er redd jeg ikke klarer å følge logikken din. Kanskje den er for ekstrem for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler nok om at de som ønsker høyrestyrt media generelt er for late til å starte slikt selg og for gjerrige til å betale for det. 

Anonymkode: 6f0f4...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...