Gå til innhold

Negativt 11 dpo - alt håp ute?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, egget fester seg vanligvis etter 5-7 dager, så hvor du har dine tall fra lurer jeg på.

Anonymkode: 3c922...2e4

VANLIGVIS ja, men det er innenfor NORMAL-SPEKTERET, som jeg skreiv. Les nå det forbaska innlegget skikkelig før du kommer med teite tilbakemeldinger! NHI sier vanligvis, akkurat som meg. Normalt er mye bredere enn vanligvis. 

Tok bare ett kjapt Google søk nå, men har sikre kilder også(Og ja, det vil si mer enn en håndfull gode gynekologer/fødselsleger som jeg personlig har snakket med eller som har uttalt seg i medier)

(Og nei, jeg er ikke sur, bare så det er sagt tiltross for at jeg brukte store bokstaver og lite smileys😅)

60284837-421B-4158-86CF-5FA54111E6D7.jpeg

08687D84-F359-49ED-90A7-BD550CCD0736.jpeg

7AA2EE2D-C8EC-49E1-BB6D-55B27C7654AF.jpeg

58C15944-F9EC-49E5-B480-A3F2B05D83D0.jpeg

Anonymkode: 5a501...f22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VANLIGVIS ja, men det er innenfor NORMAL-SPEKTERET, som jeg skreiv. Les nå det forbaska innlegget skikkelig før du kommer med teite tilbakemeldinger! NHI sier vanligvis, akkurat som meg. Normalt er mye bredere enn vanligvis. 

Tok bare ett kjapt Google søk nå, men har sikre kilder også(Og ja, det vil si mer enn en håndfull gode gynekologer/fødselsleger som jeg personlig har snakket med eller som har uttalt seg i medier)

(Og nei, jeg er ikke sur, bare så det er sagt tiltross for at jeg brukte store bokstaver og lite smileys😅)

60284837-421B-4158-86CF-5FA54111E6D7.jpeg

08687D84-F359-49ED-90A7-BD550CCD0736.jpeg

7AA2EE2D-C8EC-49E1-BB6D-55B27C7654AF.jpeg

58C15944-F9EC-49E5-B480-A3F2B05D83D0.jpeg

Ser det opereres med bredere tidsintervaller på diverse sider, men har til gode å se 12 dager fra en ordentlig kilde. Forholder meg til det fertilitetsklinikken og NHI sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egget fester seg vanligvis mellom 6-12 dpo, dermed kan det hende egget ditt fester seg på den senere siden av skalaen og dermed er håpet ikke ute. 

Det tar ca 2 døgn fra egget fester seg til man utskiller nok hcg i urinen til å oppdages ved urinprøve. 

Dermed er det like normalt å få positiv test 8dpo, som ved 14dpo. (Normalt betyr ikke vanlig, men det er innenfor normal-spekteret)

Nå fikk jeg jo mensen i dag 😭 Kan umulig være festeblødning. Blør som en gris og har veldig vondt i magen..😕 

Anonymkode: 63ee5...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egget fester seg vanligvis etter 5-7 dager, så hvor du har dine tall fra lurer jeg på.

Jeg lurer mer på hvor du får dine tall fra...

Anonymkode: 92053...cbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer mer på hvor du får dine tall fra...

Anonymkode: 92053...cbd

Det har jeg allerede skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg jo mensen i dag 😭 Kan umulig være festeblødning. Blør som en gris og har veldig vondt i magen..😕 

Alle har forskjellig luthealfase(fra 1dpo til dagen før mens). Så lenge den er 10 dager eller mer regnes den som normal. Hvis den er under regnes den som «problematisk», da egget kanskje ikke får tid til å feste seg. 

Den kan variere, men skal ikke variere mye fra mnd til mnd. Aner ikke hvordan din syklus generelt er, om du tester for EL, temper eller hva du gjør. 

Er ikke fasit at alle har EL på dag 14 og mens på dag 28 heller. Jeg har selv hatt EL på dag 10 en mnd og neste mnd på dag 22😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har forskjellig luthealfase(fra 1dpo til dagen før mens). Så lenge den er 10 dager eller mer regnes den som normal. Hvis den er under regnes den som «problematisk», da egget kanskje ikke får tid til å feste seg. 

Den kan variere, men skal ikke variere mye fra mnd til mnd. Aner ikke hvordan din syklus generelt er, om du tester for EL, temper eller hva du gjør. 

Er ikke fasit at alle har EL på dag 14 og mens på dag 28 heller. Jeg har selv hatt EL på dag 10 en mnd og neste mnd på dag 22😅 

Syklusen min er veldig normal, og jeg tester for eggløsning. Har både clearblue monitor mmog clearblue med smilefjes. Hadde kun den ene før, men etter en MA føltes det tryggere å bruke to for å være sikker på at jeg faktisk hadde eggløsning. Burde vel sikkert stole på det når jeg får opp at jeg er maksimal, men føltes tryggere å se det med to stykker 😅 Får fertilitetsbehandling, så ville ikke bruke tusenvis av kroner uten å faktisk ha eggløsning. Planen var også å bruke eggløsningssprøyte denne månedene etter MA i mai, men så langt kom jeg ikke. Eggløsningen kom et par dager før jeg skulle sette sprøyta. Fikk maksimal da folliklen målte 16. Vet ikke om det er vanlig eller ikke. 

Oi, på da må du ha ur gelmessig syklus? Eller? 🤔😅 Jeg bruker ha dem på dag 13. Etter aborten fikk jeg den på dag 17 den første måneden og nå dag 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syklusen min er veldig normal, og jeg tester for eggløsning. Har både clearblue monitor mmog clearblue med smilefjes. Hadde kun den ene før, men etter en MA føltes det tryggere å bruke to for å være sikker på at jeg faktisk hadde eggløsning. Burde vel sikkert stole på det når jeg får opp at jeg er maksimal, men føltes tryggere å se det med to stykker 😅 Får fertilitetsbehandling, så ville ikke bruke tusenvis av kroner uten å faktisk ha eggløsning. Planen var også å bruke eggløsningssprøyte denne månedene etter MA i mai, men så langt kom jeg ikke. Eggløsningen kom et par dager før jeg skulle sette sprøyta. Fikk maksimal da folliklen målte 16. Vet ikke om det er vanlig eller ikke. 

Oi, på da må du ha ur gelmessig syklus? Eller? 🤔😅 Jeg bruker ha dem på dag 13. Etter aborten fikk jeg den på dag 17 den første måneden og nå dag 15.

50% av syklusen er på samme antall dager, resten varierer😅 Så ja, ganske uregelmessig, men stort sett i ett tidsrom på 7 dager ifht EL og 1-2 dager variasjon på luthealfasen. Har heller ikke spesifikke symptomer før EL, jeg vet når den har vært pga ømme bryster og kramper frem til mens🙈 Jeg er med andre ord helt avhengig av EL tester for å vite om den gør den er over😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

50% av syklusen er på samme antall dager, resten varierer😅 Så ja, ganske uregelmessig, men stort sett i ett tidsrom på 7 dager ifht EL og 1-2 dager variasjon på luthealfasen. Har heller ikke spesifikke symptomer før EL, jeg vet når den har vært pga ømme bryster og kramper frem til mens🙈 Jeg er med andre ord helt avhengig av EL tester for å vite om den gør den er over😂

Oisann! 😂🤦🏻‍♀️ Skal være ekstra vanskelig for deg da, med andre ord!😅 Må være stressende for deg, når du aldri vet når eggløsningen er? Det hadde jeg følt på i alle fall! Men det er litt anderledes, i og med at vi må stresse med tog /båt og prøve vite nøyaktig når eggløsningen begynner hvis ikke er det nytteløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mist håpet det finnes forsatte håp! 

Anonymkode: 98235...f22

Takk for oppmuntrende ord, men tanta har desverre meldt sin ankomst 😥

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oisann! 😂🤦🏻‍♀️ Skal være ekstra vanskelig for deg da, med andre ord!😅 Må være stressende for deg, når du aldri vet når eggløsningen er? Det hadde jeg følt på i alle fall! Men det er litt anderledes, i og med at vi må stresse med tog /båt og prøve vite nøyaktig når eggløsningen begynner hvis ikke er det nytteløst. 

Har blitt typisk at jeg får positiv test rett før familiebesøk som kommer langveis fra eller når vi skal besøke familien noen dager😅 Gamle hus og null form for støy isolering, så man hører jo ALT🙈 Blir ikke den beste sexen da, for å si det sånn😂

Ganske irriterende å aldri vite, men blitt litt vandt til testinga og alt, rutiner på søppelkasting når familie som vi ikke har fortalt noe til skal på besøk og sånt😂 Har av en eller Anna grunn klart å stresse ned nå da, men tror det er fordi jeg bare har innfunnet meg med at dette tar tid og vi kommer sikkert til å trenge hjelp🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Gammel traad. Men blir saa forvirret. Paa utenlandskeforum ser jeg flere som forst faar positive tester ved 13 dpo +.

ifolge flere i denne traaden er det forsent om man vet naar EL har vaert. Hva er riktig?

Anonymkode: bdfda...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips: test senere. Så slipper du unødig selvpining og kan heller ta en evt skuffelse når den kommer

Anonymkode: d7ffd...a9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gammel traad. Men blir saa forvirret. Paa utenlandskeforum ser jeg flere som forst faar positive tester ved 13 dpo +.

ifolge flere i denne traaden er det forsent om man vet naar EL har vaert. Hva er riktig?

Anonymkode: bdfda...771

Det er ingen fasitsvar. Kvinner og produksjon er forskjellige. Men mange kan klare å se en strek på norske tester på f.eks 11 dpo. Er forskjell på tester også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...