Gå til innhold

12 åringen går med stringtruser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres helt normalt ut. Husker jeg hadde en liknende periode da jeg gikk i 7.klasse. Det er bare en del av å finne sin plass mellom barn og voksen. Husker du virkelig ikke det fra du var på den alderen selv? Å kaste sminken hennes var helt på trynet, det gjør bare problemet verre

Anonymkode: 5a247...203

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, Hemliganonym skrev:

Uff. Trist utvikling for unge jenter i dag.

Haha, var da mange jenter som gikk sånn på 90-tallet. Stringen skulle vises, så den var langt oppe på ryggen🙈

Anonymkode: 8006e...174

• Liker 4
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke dette er greit, har sagt at hvis hun skal gå med sånt så får hun vaske trusene sine selv. Vet ikke hva jeg skal gjøre, hun går med mye sminke, push-up bh osv. Når hun går hjemmefra så ser hun helt normal ut, men med en gang hun kommer på skolen så bytter hun klær. Er det jeg som er for streng eller er dette normalt? Hun går i 7 klasse. Hun har også fått seg kjæreste, jeg synes dette er alt for tidlig. Jeg prøvde og kaste sminken hennes i sommer, men da gikk hun oppi containeren igjen og gjemte all sminken så nå vet jeg ikke hvor den befinner seg.

Anonymkode: b1838...13f

Jeg har selv to jenter som er tenåringer, de begynte også med strig truser rundt 12-13, begynte i det små og nå bruker de det stort sett. Min eldste spurte meg forsiktig når hun var i den alderen om hun kunne få og det var rart men vi gikk til innkjøp av det. Det er truser . Hallo. Jeg ville da aldri sagt de måtte vaske trusene sine selv, de bruker vanlige truser på natten og string på dagen. Dette med sminke så fikk de begynne i det små med litt mascara på ungdomsskolen , og så ble det litt mere. Stort sett alle jenter gjør dette, og jeg kjøper både sminke, bh og truser til dem. Så veileder du, forteller om hygiene, viktigheten av dette osv. Mye bedre å støtte dem enn at de må gjøre ting i skjul. Mine er 16 og 18 nå og må si jeg er glad vi har det forholdet vi har . de skal utvikle seg og vokse, da trenger de fålov til dette. Troist at datteren din føler hun må gjøre dette i smug

Anonymkode: bd5be...cfa

• Liker 2
Skrevet

Begynte nok med string rundt den alderen jeg og, men er den dag i dag 20 og fortsatt jomfru, så hvilken truse man bruker har lite med seksuell debutering å gjøre

Anonymkode: 25e82...242

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg begynte med BH da jeg var i den aldreren - det var jeg nødt til. 

Ellers: hvis du ønsker at hun skal respektere deg må du slutte å legge deg opp i bagateller uten betydning (BH og stringtruse), utvise respekt overfor henne (man kaster ikke en annen persons eiendeler uten forklaring) og åpne for dialog. Selv synes jeg du er lovlig sent ute med dialog dersom du ikke allerede har åpnet for det. Selv fikk jeg ikke lov å bruke sminke før jeg var 16 og det var heller ikke så vanlig som det er nå. Jeg synes forøvrig at du bør veilede datteren din i hvordan man sminker seg fremfor å lage en forbudslinje som gjør at hun skifter klær på skoledoen istedet.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke dette er greit, har sagt at hvis hun skal gå med sånt så får hun vaske trusene sine selv. Vet ikke hva jeg skal gjøre, hun går med mye sminke, push-up bh osv. Når hun går hjemmefra så ser hun helt normal ut, men med en gang hun kommer på skolen så bytter hun klær. Er det jeg som er for streng eller er dette normalt? Hun går i 7 klasse. Hun har også fått seg kjæreste, jeg synes dette er alt for tidlig. Jeg prøvde og kaste sminken hennes i sommer, men da gikk hun oppi containeren igjen og gjemte all sminken så nå vet jeg ikke hvor den befinner seg.

Anonymkode: b1838...13f

Fortell henne hvor uhygienisk string er. Og hvilke signaler det sender ut når hun ser sånnut

Anonymkode: 6977d...3fb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilke signaler det sender ut når hun ser sånnut

?????????

Anonymkode: b75d9...386

• Liker 3
Skrevet

Høres normalt ut. Slik var jeg og. Det er årene der man har stort behov for å prøve ut sminker og klær. Prøve og feile, og lære. Det var miniskjørt og sminke, magetopper og platåsko. Særlig string var viktig - synlige trusekanter var dødsflaut. Skulle ønske det fantes cheekies og hiphuggers på den tiden... 

Hadde heldigvis tålmodige og forståelsesfulle foreldre, som veiledet og diskuterte, i stedet for å overstyre. 

Var jomfru til jeg var 18, dro på en og annen hjemmefest uten å gjøre noe veldig gale, fikk toppkarakterer både på ungdomsskolen og videregående, tok høyere utdannelse, og traff en dønn solid mann som jeg nå har vært gift med i 10 år. 

Slapp av - det ordner seg. 

Anonymkode: a72b7...449

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke har jente. Akkurat dette er de store diskusjonene blant foreldrene til jentene i klassen til sønnen min som også er 12 år.

Men, jeg har jo vært 12 år gammel jente engang jeg også. Jeg fikk lov til å bruke mascara på skolen, men ikke noe mer sminke. Og det var helt greit. Stringtrusa kom ikke før jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg forstår at det er vanskelig at dattera di begynner å bli stor og man er redd for sexualisering ol. Men undertøyet tenker jeg ikke er så viktig å ha kamper om. Sminken kan dere snakke om. Lære henne litt om sminke og finne ut hva som er dagsminke og greit. 

Anonymkode: add40...6dd

Skrevet

Trodde ingen brukte string lenger! Det er jo flere år siden det var populært. 

Uansett, jeg ville ha snakket med henne og samarbeidet. Hun er i en vanskelig alder, og har behov for støtte av sin mamma. Hvis hun vil gå med string så må hun jo få lov til det. Men ville kanskje foreslått hipster, som er mye mer behagelig. 

Anonymkode: 01fdb...eed

Skrevet

Hun starter vel på U-skolen snart, og vil nok ikke høre på deg uansett hva du vil gjøre. Slik er det på den alderen, og du er IKKE er streng. Jeg er helt enig med deg at hun er bare 12 år og bør ikke begynne med sminke, string truse og push-up bh nå. Det bør vente med til hun begynner på ungdomsskolen!

Anonymkode: 46f65...a6e

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde også string var helt umoderne? Men kjøper ikke du undertøyet hennes? hvis ikke, syns jeg ikke du kan legge deg opp i hva hun selv kjøper. Og straffer du henne ved å ikke vaske det eller ha var greia med det? Og kaste sminken hennes? Det høres ut som du er 14, og krangler med lillesøstra på 12. La henne sminke seg litt, med måte, og helst hjemme og til fest og som lek, så skal du sr du slipper at hun går rundt som en klovn på skolen til hverdags. Og ingen, ikke engang du har noe med hva slags underbukser hun har. Ingen ser det, det signaliserer ikke noe som helst. 

Anonymkode: eb0c0...d3e

• Liker 1
Skrevet

Puberteten er tidligere enn for noen tiår siden. Jenter har tilgang til helt annen påvirkning enn før. Hvis du kaster sminken hennes (hvilke penger har hun kjøpt den for?) ber du om at det går i lås mellom dere.

Hva med å dra ut på felles handletur der dere kjøper sminke til henne. Kanskje får litt veiledning i butikken. Noen steder er de veldig flinke til dette. Kanskje avtale et sted (bestille time) Bedre å styre sminkebruken  enn å forby.

Samme med innkjøp av undertøy. Komplett ubegripelig for meg at noen velger stringtruse, men hvis det er det foretrukne så er vel det  ok. Hvis den kan vaskes på minst 60 grader. Ikke no blondegreier som ikke tåler noenting. Bh skal vel være behgelig og passe til kroppen. Hvis det trengs. 12-åringer er svært ulikt utviklet. Noen trenger bh, andre ikke. Trå forsiktig - ikke bli for invaderende. 

Her bør mor ta noen dype pust og kanskje svelge noen kameler. Prøve å styre heller enn å forby.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det drøyt 15 år siden jeg var i den alderen.

Men jeg syntes det var flaut at sømmene fra trusa skulle synes gjennom buksene jeg brukte (noe jeg synes den dag i dag), og string truse ble redningen. Min mor var forståelsesfull sånnsett - og vasket trusene mine selv om snoopy-trusa var byttet ut med g-string. 

Og forøvrig hørtes alt det andre kjent ut. Hadde en kjæreste jeg sussa litt på innimellom. Sminke var jo spennende, og man trodde man var knallgod (hvilket jeg ikke var), og kasta på all sminke man kom over og følte seg smashing. 

Ble helt normal jeg. Lite sminke den dag i dag, gift 2-barnsmor (dog ikke sammen med ungdomskjæresten). 

Anonymkode: 7aab8...437

Jeg hadde snoopy-string, jeg 😄

Anonymkode: 306a6...725

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte med string når jeg begynte på ungdomsskolen (13). Det var ikke for å være sexy, men fordi jeg synes at rumpen min ble så stygg når trusekanten viste. De fleste vennene mine gikk med det, og hadde nok gått med det en stund.

Anonymkode: 13bfd...e92

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har latt henne ikke ha regler og grenser hjemme.

Det er ikke normalt at ei 12 år gammel jente kler seg ut som ei, vel, hore.

Anonymkode: fee6e...d8b

Og hvordan vet du hvordan hun kler seg? Du vet bare om undertøyet, som ingen ser. Herregud altså.

Anonymkode: 13bfd...e92

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde snoopy-string, jeg 😄

Anonymkode: 306a6...725

Det hadde jeg og:ler:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei på 13, og hun spør heldigvis om å få truser hun ønsker å prøve. Og da sier jeg ja! Det viktigste for henne er visst at sømmen ikke synes gjennom olabuksa, så hun har flest "seamless" eller hva de heter - men string også, ja. Skulle bare mangle at jeg ikke legger meg opp i det!! Selv har jeg aldri orket å bruke string, men jeg er jo ikke fasiten for HENNE!

Sminke? Hun begynte så smått i 7. mener jeg. Ja, det føles litt rart i det de begynner, men det er sånn det stort sett er nå. Så lenge hun har sett "normal" ut har jeg ikke laget noen sak ut av det (men hadde det vært overlesset hadde hun nok fått veiledning i hvordan det kunne se bedre ut!)

BH med polstring er jo aller mest vanlig nå. Om ikke direkte push-up, så er vel overgangene glidende der. Som flere sier, de beskytter og gjør at brystvortene ikke synes i den fasen hvor alt er litt rart og dumt. Har overhodet ikke sett problemet med det. Er det ingenting å "pushe opp" så spiller det vel ingen rolle...

Jeg har ikke noe problem med å sette ned foten dersom det er noe som er helt på trynet, men akkurat disse tingene er det mye viktigere for meg å kunne ha en dialog om enn å skulle true/kaste og lage en enorm scene ut av.... Jeg sparer mine kamper, og de TS nevner her er ikke noen jeg gidder å ta!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...