Gå til innhold

Pappa døde for 2 dager siden


98erjente

Anbefalte innlegg

13 timer siden, 98erjente skrev:

i dag planla vi begravelsen.. Føles så uvirkelig ut.. savnet og sorgen er så sinnsykt tung nå..

Griner ennå jeg, flere år etterpå. MEN Griner med ett smil.

-Bare gode minner, -etter for meg ¨Værdens BESTE¨ Pappa og Mamma. 

Vet det er sykt tungt. 

Men, -tenk på dette... HVORFOR Er det tungt. 

DU VAR Så glad i han... 

IKKE Alle som kan si det, med hele sitt hjærte.

DU Kan det... DU ELSKET PAPPAEN DIN, OG DET VISSTE HAN, -Inni seg ...

-Bare vet det, -på måten du skriver om han på. Og mer.

Hilsen en gammal tulling. ... Seff PM Meg om du vil.

💔

a.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er "Fast inventar" i flokken min, -blir spilt når jeg skal gå...

( -Ser for meg Søs 💖 -Flotte mannen hennes, med den herlige sønnen deres i mellom seg... )

 

VET ingenting jeg kan si hjelper... 

Ønsker deg, -og dine Vel. ...

Edit... For meg kan musikk være medisin, -kjenner jo ikke deg. ...

HUSK. ... Pappa har ikke vondt mer.

a.

Endret av Sliten&kjørt52
...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sorgen kommer du til å bære med deg resten av livet, men du kommer til å klare å gjøre den til en mindre del av deg etterhvert. 

Det tok meg fem år før det gikk en dag uten at jeg plutselig tenkte på pappa og kjente sorgen. 

Nå er det 15 år siden, og jeg kan ta frem sorgen når jeg besøker graven eller ellers, om jeg måtte ønske. 

Selv om dette føles altoppslukende nå, vil du få det bedre. Livet må gå videre, og det beste du kan gjøre er å leve livet ditt slik du vet han hadde ønsket du skulle gjøre. ❤️

Anonymkode: 01c4d...f10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg forstår deg. Jeg mistet min pappa til ALS. Jeg fikk ikke snakket med han, ordentlig før han døde, og det vil for alltid være et sår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det i dag? ❤

Anonymkode: b19c9...02c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.9.2019 den 23.29, 98erjente skrev:

Jeg er ei jente på 21 år som mistet min kjære pappa for 2 dager siden. Han døde etter 2 år med kreftsykdom og ble 66 år. Pappa fikk 2 tilbakefall og de avsluttet all behandling for 2,5 måned siden og det har vært en tid jeg bare har brukt på han. Vi snakket mye og jeg støttet han så godt jeg kunne. Vi sto hverandre utrolig når og han betyr alt for meg. jeg gråt mye igår men i dag følte jeg meg bare nummen og ville sove heletiden og føler meg helt tom. Føles virkelig ut som jeg aldri skal bli glad igjen. Jeg savner pappa så fælt.. vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre når ting er så forferdelig vondt 😢 

 

Jeg mistet også pappa i år. Han ble 65. Vet veldig godt hvordan du har det. Sov mye dagene i etterkant. Sorgen gikk for min del fra å være intens av å ha sett han lide en så jævlig sykdom, til en annen type sorg da han døde. Den sorgen var mindre intens og mer nummem og tom. Å se en pappa lide er ubeskrivelig. Det å føle med han oppturene og nedturene, se skuffeksen i øynene hans. Høre stemmen så skuffet over dårlige nyheter. Det å bare ønske å være et skjold for å skjerme han, kunne kjempe litt for han. Kunne låne han en sprek kropp for kun en dag. Kunne la han glemme, om så en dag. Se noe så urettferdig er så vondt❤ Livet er skjørt og de beste dør ofte for tidlig. Det er min konklusjon. Håper det finnes et paradis hvor han endelig får ha det bra.

Kan jeg spørre deg om noe personlig?

Hvordan var dødsprosessen? Pappa skvatt til og " våknet" fra morfinen før han døde. Han tviholdt meg og så ut til å bli kvalt med åpne øyne. Det er det verste jeg har vært med på. Trodde han skulle sovne stille inn. Redd han hadde smerter og ble kvalt til døde uten nok morfin. Noen påstår at dette skjer flere, så derfor jeg spør. Han hadde allerede hatt surklete pust i en time.

Det er vondt. Få ord som trøster deg nå. 

Skriv brev til han og send de til deg selv. Bruk kvinneguiden.

Det vil bli bedre med tiden. Han lever videre i deg❤

 

Anonymkode: 0bc37...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg tusen tanker og klemmer ❤️❤️ Husk at det er lov å være lei seg og lov å bruke tid på seg selv og det som føles naturlig/best ut for deg.

En fin ting å tenke på er at faren din ikke ville ønsket at de han var glad i skulle være så lei seg og ha det vondt. Gjør det beste ut av det og lev som om du vil gjøre han stolt og glad. Det har hjulpet meg å tenke i lignende situasjon. ❤️ 

Anonymkode: 697f6...bbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrive: Fuck Kreft...

Men noe må vi jo dø av...

Uansett, ... Fuck KREFT...

Møkkasjugdom..! Bare Æsj..!

Og (-Ting jeg ikke skal si, i denne tråden...). ...

Går det bedre med deg, Ts. ..?

a.

 

Endret av Sliten&kjørt52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet, så brutalt og omskiftende. Men allikevel balanse. Ying og yang får du nok oppleve. 
Gi deg selv tid til å sørge, sorgprosesser varer ett års tid. Så kommer våren og sommeren til deg. Du er sterk og får kjærligheten tilbake i mangfold.

Føler med deg i livets gang❤️

Anonymkode: dd299...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer❤️Du har han med deg i hjertet ditt hele tiden.Jeg sender deg varme tanker.

Anonymkode: 6b39c...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å, jeg føler så med deg ts. Mistet selv faren min ganske tidlig, og det var leit. Sorgen er tung nå, men etterhvert blir det bedre ❤️ 

Ta alle gode minner og bevar dem i hjertet ditt - så har du han alltid med deg ❤️

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også Pappaen min så veldig 💔

Minnene er så levende.

Månedene har gått, og det gigantiske presset som kjentes ut som måtte gjennom et bittelite hull, har nå begynt å løsne opp og sorgen har gått over i veldig hyppige og lange gråteøkter. Det er så mye som skal ut. 

I starten var jeg helt nummen, med smerter i brystet og vondt i halsen. Vansker med å svelge mat. Kjente til tider at jeg hadde behov for å hyle og skrike, men klarte det ikke. Det satt fast i sjokk og fortvilelse. Kroppen taklet ikke trening heller, men nå går det sakte bedre.


Snille Pappa... Du var den beste i hele verden

Anonymkode: 99569...a57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg mistet pappan min fredag og det var et sjokk, skjedde plutselig. Jeg veksler mellom sorg, sinne, vantro og benektelse, vanskelig å fatte at han som var så levende dagen før plutselig skulle dø . 

Anonymkode: 621c0...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner sorgen din så enormt godt! Jeg var bare 23 da mamma døde for få år siden, jeg følte jeg levde i ei boble i evigheter! Men det blir lettere, og du kommer til å se tilbake og huske de gode stundene ❤️

Anonymkode: 72025...9a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Sorgen og savnet går aldri over, men det blir etterhvert enklere å leve med dem❤️

Ta vare på de gode minnene og ta dem frem når du trenger dem som mest❤️

 

Anonymkode: 0099d...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 23.29, 98erjente skrev:

Jeg er ei jente på 21 år som mistet min kjære pappa for 2 dager siden. Han døde etter 2 år med kreftsykdom og ble 66 år. Pappa fikk 2 tilbakefall og de avsluttet all behandling for 2,5 måned siden og det har vært en tid jeg bare har brukt på han. Vi snakket mye og jeg støttet han så godt jeg kunne. Vi sto hverandre utrolig når og han betyr alt for meg. jeg gråt mye igår men i dag følte jeg meg bare nummen og ville sove heletiden og føler meg helt tom. Føles virkelig ut som jeg aldri skal bli glad igjen. Jeg savner pappa så fælt.. vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre når ting er så forferdelig vondt 😢 

 

Mistet min kjære pappa i juli. Det er så vondt.  Noen ganger rives man nesten i fillebiter. Varme tanker💔

Anonymkode: dd73d...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondolerer
Har  opplevd det samme og hadde sørget mere en 5 måneder selvom jeg går på jobb og treffer venner og ler og sover,  men det er masse minner som gjøre livet mitt vanskelig fortsatt ! Han dø også med kreft.

Æ husker at han sa til meg ikke sørger så mye hvis jeg dø, fordi en dag du skal gå over dette, så spare tida og fortsett å leve livet ditt. Han hadde opplevd d samme  da bestefaren min dø!

Så bare tenk at han er på bedre sted enn jorda og at han ser og vett hvor mye du elska han!

Håper det er forståelig språk siden at jeg kan ikke så mye 🙂

Endret av bava
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...