Gå til innhold

Pappa døde for 2 dager siden


98erjente

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 21 år som mistet min kjære pappa for 2 dager siden. Han døde etter 2 år med kreftsykdom og ble 66 år. Pappa fikk 2 tilbakefall og de avsluttet all behandling for 2,5 måned siden og det har vært en tid jeg bare har brukt på han. Vi snakket mye og jeg støttet han så godt jeg kunne. Vi sto hverandre utrolig når og han betyr alt for meg. jeg gråt mye igår men i dag følte jeg meg bare nummen og ville sove heletiden og føler meg helt tom. Føles virkelig ut som jeg aldri skal bli glad igjen. Jeg savner pappa så fælt.. vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre når ting er så forferdelig vondt 😢 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, jeg forstår sorgen din, sender deg en stor klem, det er ungt å miste en forelder i din alder. ❤

Anonymkode: f6cf2...62e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer og stor klem til deg TS.

Det er grusomt å miste en forelder når man er så ung. Jeg har gjort det selv på akkurat samme alder.

De følelsene du beskriver er helt helt normale. Sorg er veldig forskjellig fra person til person, men her er noen tips fra meg som det går an å gjøre.

- Det kan være godt å ordne ting rundt begravelse - være med å plukke ut sanger, ordne blomster eller noe helt annet. Uten at man merker det helt selv, kan det være god hjelp i det.

- Bruk tid med folk du bryr deg om - venner og familie.

- Snakk om det. Til venner, familie eller profesjonelle, om du føler for det. Du er veldig flink til å skildre egne følelser her, og det er slike ting du kan fortelle. Noen ganger hjelper det å snakke om den som er død eller døden, men noen ganger hjelper det bare å snakke om andre ting. 

- Kanskje kjenner du noen andre som har mistet en forelder - i så fall er det kanskje god hjelp å snakke med dem. Eventuelt kan sorggrupper være et alternativ.

- Å komme "i gang igjen" etter hvert med jobb eller studier kan faktisk være til god hjelp for å bli glad på et tidspunkt, og er i alle fall ikke noe man skal ha dårlig samvittighet for. For meg hjalp i alle fall dette veldig - ikke fordi jeg fortrengte sorgen. Og noen ganger endte jeg opp med å gråte på kontoret. Men jeg vet i alle fall at min forelder hadde gledet seg over at jeg fortsatte, og for meg var det godt å la seg engasjere.

- Ta en time og dag av gangen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Så trist💔 Vær med familien, ta tiden til hjelp, snakk med familie og venner, besøk venner. Med tiden vil det bli bedre, men nå må du bare tillate deg å kjenne få følelsene. Kondolerer så mye❤️🕊🌺 Klem❤️❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, 98erjente skrev:

Jeg er ei jente på 21 år som mistet min kjære pappa for 2 dager siden. Han døde etter 2 år med kreftsykdom og ble 66 år. Pappa fikk 2 tilbakefall og de avsluttet all behandling for 2,5 måned siden og det har vært en tid jeg bare har brukt på han. Vi snakket mye og jeg støttet han så godt jeg kunne. Vi sto hverandre utrolig når og han betyr alt for meg. jeg gråt mye igår men i dag følte jeg meg bare nummen og ville sove heletiden og føler meg helt tom. Føles virkelig ut som jeg aldri skal bli glad igjen. Jeg savner pappa så fælt.. vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre når ting er så forferdelig vondt 😢 

 

 

46 minutter siden, 98erjente skrev:

sto hverandre utrolig nær skulle de stå, og jeg har tilbringt mye tid med han hele livet

Du elsket han, -og det visste han innerst inne i hjærtet...

Håper du har noen nær deg. 

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen klemmer frs meg dom forstår ♥️♥️♥️♥️♥️♥️

Anonymkode: 16792...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ymra skrev:

Kondolerer og stor klem til deg TS.

Det er grusomt å miste en forelder når man er så ung. Jeg har gjort det selv på akkurat samme alder.

De følelsene du beskriver er helt helt normale. Sorg er veldig forskjellig fra person til person, men her er noen tips fra meg som det går an å gjøre.

- Det kan være godt å ordne ting rundt begravelse - være med å plukke ut sanger, ordne blomster eller noe helt annet. Uten at man merker det helt selv, kan det være god hjelp i det.

- Bruk tid med folk du bryr deg om - venner og familie.

- Snakk om det. Til venner, familie eller profesjonelle, om du føler for det. Du er veldig flink til å skildre egne følelser her, og det er slike ting du kan fortelle. Noen ganger hjelper det å snakke om den som er død eller døden, men noen ganger hjelper det bare å snakke om andre ting. 

- Kanskje kjenner du noen andre som har mistet en forelder - i så fall er det kanskje god hjelp å snakke med dem. Eventuelt kan sorggrupper være et alternativ.

- Å komme "i gang igjen" etter hvert med jobb eller studier kan faktisk være til god hjelp for å bli glad på et tidspunkt, og er i alle fall ikke noe man skal ha dårlig samvittighet for. For meg hjalp i alle fall dette veldig - ikke fordi jeg fortrengte sorgen. Og noen ganger endte jeg opp med å gråte på kontoret. Men jeg vet i alle fall at min forelder hadde gledet seg over at jeg fortsatte, og for meg var det godt å la seg engasjere.

- Ta en time og dag av gangen. 

Dette trengte jeg og å høre!

Jeg har vært i en veldig lignende situasjon  med et familiemedlem TS, bortsett fra at det varte noen uker bare. Men den tiden brukte jeg ALL min tid og energi på h*n. Deretter det samme for begravelsen. Nå etterpå er jeg helt tom selv, og har trengt å sove mye, tilogmed gå og ta noen lurer på dagen. De flrste dagene følte jeg meg tom, gråt lite, helt nummen og apatisk, og jeg har nesten vært fortvila over hvor lite jeg gråt hele perioden generelt. Nå kommer plutselig tårene oftere, og jeg kjenner mer på savnet. 

Jeg tror det er veldig viktig å dytte seg selv til å gjøre små ting for å ikke falle helt sammen. Jobb litt, men kanskje ikke fullt. Gå en tur. Spis frokost. Så små mål at du orker å gjennomføre!

Jeg er lei meg på dine vegne, føler meg veldig i samme båt❤ jeg håper det skal bli bedre.

Anonymkode: 3a8d7...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer ❤️ Jeg mistet min pappa til kreft da han var altfor ung. Det er vondt og fælt og jeg føler så med deg i tapet ❤️ Du skal vite at etterhvert klarer du å tenke på gode minner med et smil om munnen istedenfor tårer. Jeg lover. Hvis jeg får lov, skal jeg dele min livsvisdom med deg (selv om den er på mitt native English) Don’t cry because it’s over. Cry because it happened ❤️

Anonymkode: 50d5a...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer ❤️ 

Jeg mistet faren min som ung da han døde brått av hjertestans i samme alder. Det er tøft og tungt, men jeg synes også det var noe vakkert over det hele i alt det vonde. Jeg så på livet helt annerledes, la merke til andre ting og fikk et nytt perspektiv på livet. All den kjærlighet jeg og familien fikk var godt. For første gang i livet fikk jeg også gråte over lengre tid og mye smerte kom ut på en gang. 

Sorg er vondt. Men med tiden blir det lettere. Litt etter litt, og det er viktig å ikke ha dårlig samvittighet over det. Det er viktig med støtte rundt deg. En skulder å gråte på. En å dele sorgen med. 

Akkurat nå er det jo veldig ferskt. Da må du la deg selv sørge. Det er ekstremt viktig. Skrik, gråt, snakk med andre, mimre, sov. Alle sørger ulikt og aldri ha dårlig samvittighet for din måte å sørge på ❤️

Det blir lettere, og noen ganger kommer sorgen til å slå til uten at du vet det. Men det er normalt. 

Anonymkode: e3bfe...012

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer <3  Jeg kjenner deg ikke, men fikk vondt langt inni hjerteroten av å lese dette. Å miste mine foreldre er noe av det jeg er mest redd for. Jeg sender deg varme tanker.

Anonymkode: b6583...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Familytree
6 timer siden, 98erjente skrev:

Føles virkelig ut som jeg aldri skal bli glad igjen. Jeg savner pappa så fælt.. vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre når ting er så forferdelig vondt 😢 

Det er vanskelig å miste en kjære personen. Du går gjennom forskjellige stadier, du begynner bare denne veien for utvinning. Gi deg selv tid og tålmodighet. Jeg forstår at det vil være vanskeligere dager enn andre, der du ikke vil ha mot og andre der du vil ha et lite dytt for å komme deg ut. Faren din led mye, men fant ro.

Litt råd: Les bøker om emnet og snakk med folk som hjelper deg med dette, alt vil bli bedre, hold oss informert venn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tilbakemeldinger ❤️ veldig trist å høre om andre og som har mistet en forelder :( i dag planla vi begravelsen.. Føles så uvirkelig ut.. savnet og sorgen er så sinnsykt tung nå..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, 98erjente skrev:

Tusen takk for gode tilbakemeldinger ❤️ veldig trist å høre om andre og som har mistet en forelder :( i dag planla vi begravelsen.. Føles så uvirkelig ut.. savnet og sorgen er så sinnsykt tung nå..

Stor klem til deg❤️❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...