Gå til innhold

Evig singel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er en kvinne i slutten av 20-årene som bekymrer meg for at jeg kommer til å være singel for alltid. Jeg ble dumpet i april. Dette forholdet varte rundt ett år. Jeg dater en del og merker at jeg stresser. Jeg har en god jobb, mange venner, god økonomi, fritidsaktiviterer og ellers alt på stell. Likevel føler jeg at noe mangler i livet mitt. Venner slår seg til ro med ekteskap og barn. Jeg fortsetter samme tralten som singel. Jeg har vært mye singel også i tiden før det siste bruddet og føler at jeg aldri møter noen som det fungerer med. 

Jeg blar og blar på tinder, drar på date etter date, men det er ingen match. I det siste føler jeg at jeg ikke blir interessert i noen jeg møter. Jeg blir utslitt av de negativ tankene rundt dette. Hva om jeg aldri får oppleve å dele livet med noen?

Noen råd?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Lisamarie skrev:

Hva om jeg aldri får oppleve å dele livet med noen?

Ja, hva om? Du har jobb, god økonomi og gode venner. Om du så ikke får oppleve å dele livet med noen, hva så? Ja, det er leit når man ønsker det, men verden går ikke under av den grunn. Man innretter seg og prøver å sette pris på de gledene man tross alt har. Ikke stress. Enten møter du "ham" eller så gjør du det ikke. Inntil så eventuelt skjer så lev livet ditt som best du kan og sett pris på de gode tingene som er der. 

Hvem vet, kanskje treffes dere over frysedisken på Rema en dag i fremtiden ;)

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Lisamarie skrev:

Hei!

Er en kvinne i slutten av 20-årene som bekymrer meg for at jeg kommer til å være singel for alltid. Jeg ble dumpet i april. Dette forholdet varte rundt ett år. Jeg dater en del og merker at jeg stresser. Jeg har en god jobb, mange venner, god økonomi, fritidsaktiviterer og ellers alt på stell. Likevel føler jeg at noe mangler i livet mitt. Venner slår seg til ro med ekteskap og barn. Jeg fortsetter samme tralten som singel. Jeg har vært mye singel også i tiden før det siste bruddet og føler at jeg aldri møter noen som det fungerer med. 

Jeg blar og blar på tinder, drar på date etter date, men det er ingen match. I det siste føler jeg at jeg ikke blir interessert i noen jeg møter. Jeg blir utslitt av de negativ tankene rundt dette. Hva om jeg aldri får oppleve å dele livet med noen?

Noen råd?

Det finnes et råd og det er det rådet du sikkert allerede er lei av å høre: bli mindre kresen. 

Jeg sier ikke at du skal være sammen med en mann du ikke liker, men kanskje godta at han er "god nok" istedet for den eneste ene. 

Anonymkode: 79c65...8be

• Liker 3
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i å være singel mens alle etablerer seg. Og å dra på date etter date uten å finne noen man passer med. Følg iallefall ikke rådet om å bli mindre kresen. Det er bedre å være singel, enn å være sammen med noen man ikke har følelser for.

Anonymkode: 14e83...8f3

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Lisamarie skrev:

Hei!

Noen råd?

unngå harde kulturer. 

Skrevet

Dropp datingen og jagingen TS, lev livet ditt og verdsett det, ha det så bra du bare kan! Det er viktig uansett om du er singel eller i forhold. Kanskje du møter noen en dag og at det bare "skjer" på måter du ikke kan ane.

Anonymkode: 8b3ca...6a9

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Lisamarie skrev:

Hei!

Noen råd?

Råd: Slutt og lev livet ditt etter samfunnets forventninger.

Anonymkode: 8a459...01d

• Liker 1
Skrevet
På 19.9.2019 den 19.42, Cata skrev:

Ja, hva om? Du har jobb, god økonomi og gode venner. Om du så ikke får oppleve å dele livet med noen, hva så? Ja, det er leit når man ønsker det, men verden går ikke under av den grunn. Man innretter seg og prøver å sette pris på de gledene man tross alt har. Ikke stress. Enten møter du "ham" eller så gjør du det ikke. Inntil så eventuelt skjer så lev livet ditt som best du kan og sett pris på de gode tingene som er der. 

Hvem vet, kanskje treffes dere over frysedisken på Rema en dag i fremtiden ;)

Tusen takk for et godt svar. Det er i grunn slik jeg forsøker å tenke selv, men ikke alltid like lett. Ønsker ikke å bli sammen med noen bare for å bli det. 

Skrevet
På 19.9.2019 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Råd: Slutt og lev livet ditt etter samfunnets forventninger.

Anonymkode: 8a459...01d

Ja, men det er ikke lett. Forventningene er at man skal ha mann og barn ved fylte 30 og jeg har ingenting. Det føles som om jeg er et mislykket menneske siden jeg ikke har oppnådd dette.

Skrevet
På 19.9.2019 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Det finnes et råd og det er det rådet du sikkert allerede er lei av å høre: bli mindre kresen. 

Jeg sier ikke at du skal være sammen med en mann du ikke liker, men kanskje godta at han er "god nok" istedet for den eneste ene. 

Jeg skjønner godt hva du mener, men synes det er vanskelig. I det siste har jeg opplevd lite kjemi og tiltrekning når jeg har møtt noen. Da er det vanskelig å gå videre.

Skrevet
På 19.9.2019 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Dropp datingen og jagingen TS, lev livet ditt og verdsett det, ha det så bra du bare kan! Det er viktig uansett om du er singel eller i forhold. Kanskje du møter noen en dag og at det bare "skjer" på måter du ikke kan ane.

Anonymkode: 8b3ca...6a9

Tusen takk for et godt svar. Det kan nok bli endel jaging og stressing rundt dette og det ser jeg ikke er bra, men har så lyst å møte noen.

Skrevet

Du høres ærlig talt tinder-skadd ut. Dvs. du har kommet dit at ingen er bra nok og du hopper stadig videre til nye.

Anonymkode: f6011...1ab

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ærlig talt tinder-skadd ut. Dvs. du har kommet dit at ingen er bra nok og du hopper stadig videre til nye.

Men nivået på tinder er fryktelig dårlig da. Om man er intelligent, ressurssterk kvinne og ser noenlunde bra ut finner man ingen som matcher på tinder. Sånn er det bare. 

Skrevet
55 minutter siden, Lisamarie skrev:

Jeg skjønner godt hva du mener, men synes det er vanskelig. I det siste har jeg opplevd lite kjemi og tiltrekning når jeg har møtt noen. Da er det vanskelig å gå videre.

Går du på p-piller? Jeg pleide aldri å kjenne på noen særlig fysisk tiltrekning mot menn. Men for et års tid siden droppet jeg pillene. Nå er det en helt annen historie.

D E I L I G E   M E N N

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Jacuzzi skrev:

Går du på p-piller? Jeg pleide aldri å kjenne på noen særlig fysisk tiltrekning mot menn. Men for et års tid siden droppet jeg pillene. Nå er det en helt annen historie.

D E I L I G E   M E N N

Dette tror jeg faktisk er ganske ON POINT!

Skrevet
14 minutter siden, Jacuzzi skrev:

D E I L I G E   M E N N

Haha. Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Så tror ikke problemet ligger der. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nivået på tinder er fryktelig dårlig da. Om man er intelligent, ressurssterk kvinne og ser noenlunde bra ut finner man ingen som matcher på tinder. Sånn er det bare. 

Ja, jeg er enig. Mye rart på Tinder.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe så ingen på tinder er bra nok for deg 🤭 Hvor tenkte du å finne noen som er bra nok da, Hollywood? 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Lisamarie skrev:

Ja, men det er ikke lett. Forventningene er at man skal ha mann og barn ved fylte 30 og jeg har ingenting. Det føles som om jeg er et mislykket menneske siden jeg ikke har oppnådd dette.

Du må endre tankesettet ditt. Du har ikke "ingenting" - du har en god jobb, god utdanning og gode venner. Du må også slutte med å definere din "vellykkethet" ut fra andres forventninger. Hva er dine forventninger?  Er mann og barn noe man skal "oppnå" fordi andre forventer det? 

Jeg synes du skal ta en pause fra Tinder og dating og ta deg tid til deg selv og dine interesser, rett og slett få justert fokus litt, om du skjønner hva jeg mener.

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har ansett meg selv som både intelligent, ressurssterk (selv om det ordet sier lite i grunn) og at jeg har et noenlunde bra utseende. Og jeg giftet meg med mannen jeg traff via Tinder. Han er også intelligent, høyt utdannet, kjekk og en fantastisk far til barna våre. Såååååå... Om sannsynligheten kan være liten for at Tinder fører noen vei, er det absolutt ikke umulig 😊

Anonymkode: b3c2d...68f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...