Gå til innhold

Utfryst av en jeg er glad i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker råd fra noen her inne. Det handler om meg og en jeg er virkelig glad i. Jeg var i skikkelig dårlig humør en dag så slettet vedkommende på både snap og instagram. Etter noen dager kontakter vedkommende meg og spør hvorfor jeg slettet han. Jeg var i så dårlig situasjon så slang endel unødvendige ord. Endte med at personen blokkerte meg fra alle sosiale medier. Derfor opprettet jeg en profil på instagram og bad om tilgivelse men vedkommende svarer ikke.

Alt er min feil men jeg har bedt om tilgivelse og er virkelig lei meg for det jeg sa. Jeg gjorde en feil. En tabbe. Jeg vet det. Det er jeg som startet det. Men vi er jo ærlig talt voksne mennesker. Er det virkelig ikke bra nok å be om tilgivelse og legge seg flat?
Hva mer kan jeg gjøre nå? Det har gått 1 dag siden vi snakket sammen.

Vedkommende bor i utlandet så får ikke snakket face 2 face.

Anonymkode: 8f2ea...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare si fra andre siden at jeg har kuttet ut slike ustabile mennesker fra mitt eget liv. Vi har alle ting vi sliter med, noen ganger mer enn andre ganger, og jeg hadde ikke kapasitet til dramafolk i mitt liv. Dermed ble det kroken på døra for alltid. 

Anonymkode: b5d0a...8c7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kan bare si fra andre siden at jeg har kuttet ut slike ustabile mennesker fra mitt eget liv. Vi har alle ting vi sliter med, noen ganger mer enn andre ganger, og jeg hadde ikke kapasitet til dramafolk i mitt liv. Dermed ble det kroken på døra for alltid. 

Anonymkode: b5d0a...8c7

 

Just now, AnonymBruker said:

Er du 12 år? Jeg ville aldri ha snakka med deg igjen.

Anonymkode: 9ef39...48c

TS, her ser du to klassiske eksempler på manglende empati.

Anonymkode: 0fa98...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

TS, her ser du to klassiske eksempler på manglende empati.

Anonymkode: 0fa98...c0f

Jeg var kreftsyk, med dårlig odds på å overleve. Mangelen på empati kom fra dramafolk som tok null hensyn til andre, satte egne meninger, ego og følelser i høysetet, og måtte utelukkes. 

Anonymkode: b5d0a...8c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg var kreftsyk, med dårlig odds på å overleve. Mangelen på empati kom fra dramafolk som tok null hensyn til andre, satte egne meninger, ego og følelser i høysetet, og måtte utelukkes. 

Anonymkode: b5d0a...8c7

Synes du at du tar hensyn til TS når du skriver dette?

Anonymkode: 0fa98...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du at du tar hensyn til TS når du skriver dette?

Anonymkode: 0fa98...c0f

Jeg synes at kreft trumfer drama. Folk bør alltid styre sine dramafølelser, og ikke drive på å herje det ut på andre mennesker. Det er vold. Livet til folk er vanskelig nok. Herjer de rundt slik TS har gjort, med å slette, legge til å så beklage fordi TS ikke styrer følelsene sine, vel da blir TS ensom etterhvert i livet. 

Anonymkode: b5d0a...8c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes at kreft trumfer drama. Folk bør alltid styre sine dramafølelser, og ikke drive på å herje det ut på andre mennesker. Det er vold. Livet til folk er vanskelig nok. Herjer de rundt slik TS har gjort, med å slette, legge til å så beklage fordi TS ikke styrer følelsene sine, vel da blir TS ensom etterhvert i livet. 

Anonymkode: b5d0a...8c7

Jeg er enig i at folk bør styre seg og at man kan ende opp ensom dersom man ikke klarer å kontrollere seg over tid. Poenget var at det ikke er spesielt hyggelig å skrive til noen -underforstått - sånne som deg må utelukkes eller vil man aldri ha noe med å gjøre når TS opplagt ikke synes situasjonen er noe ok selv siden hun skriver her om det. Er ikke noe poeng i å sparke noen som ligger nede.

Anonymkode: 0fa98...c0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du gi mer enn en dag. Og la ting synke inn hos vedkommende og la hen tenke litt. 

Så kommer mye an på hva du sa og hvorfor. Du har ikke akkurat oppført deg så voksent selv, så å prate selv om at hen bør oppføre seg voksent blir vel litt feil. I tillegg kommer ting an på hva som har skjedd før, og om dette bare var dråpen som gjorde at hen kuttet deg ut... 

Folk må lære seg at unnskyld ikke alltid er nok etter man har såret noen, og forstå at handling og oppførsel gir konsekvenser av og til... 

Anonymkode: 324da...7bb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 18.56, wintergirl skrev:

Gi vedkommende mer tid kanskje. Hvilket land er vedkommende fra?

Hæ?

Anonymkode: d1e7e...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 22.13, AnonymBruker skrev:

For det første må du gi mer enn en dag. Og la ting synke inn hos vedkommende og la hen tenke litt. 

Så kommer mye an på hva du sa og hvorfor. Du har ikke akkurat oppført deg så voksent selv, så å prate selv om at hen bør oppføre seg voksent blir vel litt feil. I tillegg kommer ting an på hva som har skjedd før, og om dette bare var dråpen som gjorde at hen kuttet deg ut... 

Folk må lære seg at unnskyld ikke alltid er nok etter man har såret noen, og forstå at handling og oppførsel gir konsekvenser av og til... 

Anonymkode: 324da...7bb

Jepp.

Anonymkode: d1e7e...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner vedkommende godt. Å bli slettet på den måten er ikke bare grunnet i en "dårlig dag" eller forbigående dårlig humør. Nei, vet du hva, du har da virkelig lagt opp til det selv. Hvis det er så ubegrunnet som du oppgir, ville jeg likevel ansett deg som ustabil og energikrevende, og ville også blokkert deg da. 

Anonymkode: 2dba7...14d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/19/2019 at 10:13 PM, AnonymBruker said:

For det første må du gi mer enn en dag. Og la ting synke inn hos vedkommende og la hen tenke litt. 

Så kommer mye an på hva du sa og hvorfor. Du har ikke akkurat oppført deg så voksent selv, så å prate selv om at hen bør oppføre seg voksent blir vel litt feil. I tillegg kommer ting an på hva som har skjedd før, og om dette bare var dråpen som gjorde at hen kuttet deg ut... 

Folk må lære seg at unnskyld ikke alltid er nok etter man har såret noen, og forstå at handling og oppførsel gir konsekvenser av og til... 

Anonymkode: 324da...7bb

Denne.

Anonymkode: 80876...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner vedkommende godt. Å bli slettet på den måten er ikke bare grunnet i en "dårlig dag" eller forbigående dårlig humør. Nei, vet du hva, du har da virkelig lagt opp til det selv. Hvis det er så ubegrunnet som du oppgir, ville jeg likevel ansett deg som ustabil og energikrevende, og ville også blokkert deg da. 

Anonymkode: 2dba7...14d

Denne.

Anonymkode: 80876...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 18.17, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker råd fra noen her inne. Det handler om meg og en jeg er virkelig glad i. Jeg var i skikkelig dårlig humør en dag så slettet vedkommende på både snap og instagram. Etter noen dager kontakter vedkommende meg og spør hvorfor jeg slettet han. Jeg var i så dårlig situasjon så slang endel unødvendige ord. Endte med at personen blokkerte meg fra alle sosiale medier. Derfor opprettet jeg en profil på instagram og bad om tilgivelse men vedkommende svarer ikke.

Alt er min feil men jeg har bedt om tilgivelse og er virkelig lei meg for det jeg sa. Jeg gjorde en feil. En tabbe. Jeg vet det. Det er jeg som startet det. Men vi er jo ærlig talt voksne mennesker. Er det virkelig ikke bra nok å be om tilgivelse og legge seg flat?
Hva mer kan jeg gjøre nå? Det har gått 1 dag siden vi snakket sammen.

Vedkommende bor i utlandet så får ikke snakket face 2 face.

Anonymkode: 8f2ea...ed6

Det du har gjort er ikke vanlig og ganske langt utenfor normalen. Det er ikke alltid bra nok å be om tilgivelse og legge seg flat, nei. Pleier du å oppføre deg slik med jevne mellomrom, eller er dette aller første gang?

Jeg har aldri slettet noen fra sosiale medier fordi jeg har vært i dårlig humør, eller slengt unødvendige ord et par dager senere. Hvor lenge var du egentlig i veldig dårlig humør – tre dager?

Du høres slitsom ut og jeg forstår godt at denne personen ikke orker mer. Som sagt, med forbehold om at dette ikke er aller første gang dette skjer.

Anonymkode: 1b0dc...822

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...