AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #1 Skrevet 19. september 2019 Oppgraderte nylig til supermedlem på Sukker og reagerer på at noen fortsatt sender flørt istedenfor melding nå. Trodde flørt var noe man sendte fordi man ikke kunne skrive melding til vedkommende. Er det ikke sånn at alle kan skrive til meg når jeg er supermedlem? Hvorfor sende en flørt fremfor melding? Og hva er deres erfaring med supermedlemskap? Jeg må innrømme at jeg synes det hele er masete. Man kan ikke sile ut hvem som kan kontakte deg (a la at man må matche først som på Tinder f.eks) med mindre man velger å blokkere, og det er ikke noe jeg ønsker å gjøre uten årsak. Likevel orker jeg ikke føle forpliktelser overfor fremmede som kontakter meg via nettet med mer eller mindre innholdsløse meldinger som muligens forventer svar (helst umiddelbart). Det skal sies at størstedelen som tar kontakt er personer jeg overhodet ikke er interessert i videre kontakt med og jeg synes det er vanskelig å avvise på så kynisk grunnlag som at jeg overhodet ikke finner fyren hverken interessant eller tiltrekkende. Likevel er det da åpenbart at man ikke kan inngå dialog med det som utgangspunkt. Så hva gjør dere andre? Svarer dere alle? Og hvis dere gjør det; hva sier dere for å avvise på en kort og grei måte? Anonymkode: 9d762...224 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #2 Skrevet 19. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor sende en flørt fremfor melding? De fleste menn må kontakte hundrevis av damer for å få noe som helst napp. Da gir det jo mye mer mening å sende en flørt enn å sende en masseprodusert melding. Sparer både dem og deg for tid, er bare en måte å sondere terrenget. Anonymkode: 4da97...56a 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #3 Skrevet 19. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste menn må kontakte hundrevis av damer for å få noe som helst napp. Da gir det jo mye mer mening å sende en flørt enn å sende en masseprodusert melding. Sparer både dem og deg for tid, er bare en måte å sondere terrenget. Anonymkode: 4da97...56a Vel, som mottaker gir det ingen mening i det hele tatt å motta 10+ med flørt fra en og samme person som det er åpnet opp for at kan kontakte deg. Må innrømme at masseproduserte meldinger ikke er enormt oppsiktsvekkende heller, men til sammenlikning har man da ihvertfall sendt fra seg noe egenprodusert, om enn masseprodusert sådan. Hva forventer en person som sender så mange flørter, men ingen meldinger? På hvilken måte sonderer man terrenget med dette? Sjekker man liksom om jeg lar meg blende av høyt antall med flørter? Merkelige greier som i så tilfelle virker helt mot sin hensikt. Anonymkode: 9d762...224 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #4 Skrevet 19. september 2019 47 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan ikke sile ut hvem som kan kontakte deg (a la at man må matche først som på Tinder f.eks) 48 minutter siden, AnonymBruker said: størstedelen som tar kontakt er personer jeg overhodet ikke er interessert i videre kontakt med og jeg synes det er vanskelig å avvise på så kynisk grunnlag som at jeg overhodet ikke finner fyren hverken interessant eller tiltrekkende Så bruk tinder i stedet da? Da kan du like de du vil. Så må du jo være tilsvarende attraktiv og interessant da hvis det er forhold du vil ha. Anonymkode: 4da97...56a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #5 Skrevet 19. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bruk tinder i stedet da? Da kan du like de du vil. Så må du jo være tilsvarende attraktiv og interessant da hvis det er forhold du vil ha. Anonymkode: 4da97...56a Ja, kanskje det kun er Tinder som åpner opp for å begrense hvem som kan kontakte deg? Jeg spør her inne fordi jeg er usikker og ny med dette. Inntrykket mitt har vært at Tinder er mest for de useriøse, og jeg søker kun noe seriøst. Derfor jeg tenkte det var verdt å prøve Sukker, men syntes det ble litt stress med mange henvendelser hvis det forventes at man skal svare alle. Det skal sies at dersom jeg selv sender melding til noen har jeg ingen forventning om svar. Manglende svar tar jeg som et klart svar på uteblivende interesse, noe jeg tenker må være helt ok tatt i betraktning forutsetningene for at man er der inne. Fordi om jeg er singel betyr det ikke at jeg umiddelbart må bli med første og beste mann hjem etter en bytur og på samme måte påberoper jeg meg retten til å unnlate å måtte inngå dialog med alle som kontakter meg på Sukker. Men for de av oss som i utgangspunktet har utfordringer med å avvise blir det utfordrende å være på sånne steder. Vurderer å bare kutte ut hele profilen med mindre folk flest er innenforstått med at det er greit å svare noen, andre ikke - alt ettersom hva du har lagt i meldingen du sendte. Forstår bare ikke at folk forventer svar på et "Hei 😊" eller flørter. Er det virkelig sånn at man er en jævla kyniker hvis man unnlater å svare alle eller innrømmer dere andre at dere selv også unnlater å svare en del og at dere til og med forstår det dersom andre unnlater å svare på deres meldinger? Anonymkode: 9d762...224 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #6 Skrevet 19. september 2019 Jeg hadde veldig dårlig erfaring med de jeg møtte gjennom sukker. Har ingenting med nettstedet i seg selv å gjøre, men personene jeg ble kjent med. Sikkert bare jeg som var uheldig med de jeg ble kjent med, men jeg hadde utelukkende dårlige opplevelser. Stengte hele profilen i januar og angrer ikke ett sekund. Anonymkode: c924e...5bb 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #7 Skrevet 19. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Inntrykket mitt har vært at Tinder er mest for de useriøse, og jeg søker kun noe seriøst. Tinder er ikke useriøst i seg selv. Men problemet med tinder er nettopp det at damene velger ut de som kan kontakte dem, og da velger de fleste kun de som er veldig attraktive. Bra på en måte, men bare om man har selvinnsikt og er realistisk. Eller er veldig pen selv. På sukker kan alle kontakte deg. Kan være slitsomt, men for de fleste er det nok et mer realistisk utvalg av menn enn de du matcher med på tinder. Hvis et seriøst forhold er det som søkes. Anonymkode: 4da97...56a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #8 Skrevet 19. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tinder er ikke useriøst i seg selv. Men problemet med tinder er nettopp det at damene velger ut de som kan kontakte dem, og da velger de fleste kun de som er veldig attraktive. Bra på en måte, men bare om man har selvinnsikt og er realistisk. Eller er veldig pen selv. På sukker kan alle kontakte deg. Kan være slitsomt, men for de fleste er det nok et mer realistisk utvalg av menn enn de du matcher med på tinder. Hvis et seriøst forhold er det som søkes. Anonymkode: 4da97...56a Jeg møtte samboer på tinder, så det et fullt mulig dog måtte jeg være litt kritisk til hvem jeg matchet med, og bruke tid på å bli kjent med matchene. jeg kan godt innrømme at jeg ikke svarte alle, ts. Veldig mange innpåslitne menn tok kontakt gjentatte ganger, på tross av at de ikke hadde fått svar. Ble også skjelt ut av en, som sendte meg type ti meldinger med 'hei!' 'Hallo igjen, du var fin!' 'Hei, Håper du har en bra dag i dag! Gjort noe spesielt?' Og plutselig fikk jeg meldinger om at sånne idiotiske damer som meg, som trodde de var noe, var bare dritt, og jeg fortjente ikke å finne kjærligheten 😳... flere andre søkte meg opp på Facebook, prøvde å sende meg melding og venneforespørsel osv.. Så for meg ble det litt mye at alle kunne kontakte meg, Så jeg valgte å legge den profilen død. men spør du meg, har man ikke svarplikt ovenfor alle som sender en melding. Anonymkode: e827d...5fd 4
A.M. Skrevet 19. september 2019 #9 Skrevet 19. september 2019 Jeg ble også veldig stresset av Sukker. Følte meg invadert. Selv om jeg hadde en profil som var tydelig ift hva jeg søkte så ble jeg kontaktet av masse menn (og alt for unge gutter), og mange blir sure hvis man ikke svarer. Men så fikk jeg et hjerte fra en veldig flott mann, med en profil som traff meg. Vi har vært sammen i 7 mnd nå, så det var verdt det uten tvil. Likevel: tror sukker hadde vunnet på å lage noen filtre, feks ift alder og geografi. Hvis jeg er 40+ og sier at jeg gjerne vil møte noen mellom 40-50, så trenger jeg ikke slibrige meldinger hverken fra 21-åringer eller 59-åringer. 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #10 Skrevet 20. september 2019 9 timer siden, A.M. skrev: Jeg ble også veldig stresset av Sukker. Følte meg invadert. Selv om jeg hadde en profil som var tydelig ift hva jeg søkte så ble jeg kontaktet av masse menn (og alt for unge gutter), og mange blir sure hvis man ikke svarer. Men så fikk jeg et hjerte fra en veldig flott mann, med en profil som traff meg. Vi har vært sammen i 7 mnd nå, så det var verdt det uten tvil. Likevel: tror sukker hadde vunnet på å lage noen filtre, feks ift alder og geografi. Hvis jeg er 40+ og sier at jeg gjerne vil møte noen mellom 40-50, så trenger jeg ikke slibrige meldinger hverken fra 21-åringer eller 59-åringer. Er så enig i dette. Får meldinger fra mye yngre og mye eldre enn søkerintervallet mitt. Og avstand er selvsagt relevant, men synes det er vanskelig når du blir kontaktet av hvemsomhelst fra hvorsomhelst. Er rimelig nedslående også å se at nær sagt alle menn går betraktelig ned i alder på hva de søker. For min del vil det være uaktuelt å date en fyr på 45-50 som søker etter damer i 20-årene. Lurer litt på å slette hele profilen, ja, men da lukker jeg samtidig døren helt ift dating. Ønsker jo å ha døren på gløtt for sikkerhets skyld, så det er godt å høre at enkelte finner bra menn der inne tross alt rælet som stadig dukker opp 😊 Anonymkode: 9d762...224 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #11 Skrevet 20. september 2019 Når jeg var på sukker så svarte jeg ikke nødvendigvis alle. Men fikk jeg en hyggelig melding fra en jeg av bildene overhodet allikevel ikke var intressert i så svarte jeg hyggelig tilbake. Anonymkode: 21b42...6e2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #12 Skrevet 20. september 2019 Er problemet at du får meldinger fra folk som ikke er på matchlista TS? PÅ sukker er det jo sperret så du ikke får opp eller kommer opp hos folk som du har dårlig match med, med mindre du matcher på den sveipinga. Så hvis du er flink å fylle ut "personlighetstesten" så skal du få luket bort mye. Og det er det jeg liker med sukker. Men ja jeg er enig at de gjerne kunne hatt et ekstra filter på alder/geografi der i forhold til å kunne ta kontakt. Jeg må innrømme at om det er mye pågang så bare slettet jeg alle som var utenfor det jeg søkte i alder og geografi, da jeg var veldig tydelig på det i profilen (med andre ord hadde de ikke lest profilen). Da gidder jeg ikke svare eller sende høflige avslag. Og ellers er det absolutt menn på sukker også som ikke er ute etter noe seriøst... Men jeg syns det er fint på sukker at man kan sjekke hvilken aldersgruppe mennnene søker etter damer i, jeg luker definitivt bort de mennene som søker damer i 20 årene når de selv er over 40. Det får man ikke gjort på Tinder. Der vet man nada om mennene. Har brukt både Tinder og sukker. Møtte en på Tinder som jeg var sammen med i 1 1/2 år. Jeg tenker i ettertid at på sukker ville vi to sannsynligvis hatt en lav match og kanskje aldri kontaktet hverandre. og det hadde kanskje vært bedre... For all del, fin fyr. Men det kom fram med tiden hvor ulike vi faktisk var. Nå har jeg møtt en via sukker. Har datet i 3 mnd, og det er virkelig helt fantastisk så langt. Det er ingen tvil om at vi er mye mer like. Han var ikke den kjekkeste der, men han tar det igjen på så utrolig mange områder. Fantastisk menneske!❤️ Anonymkode: 7e13d...20f
Gjest 007_008_007 Skrevet 20. september 2019 #13 Skrevet 20. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppgraderte nylig til supermedlem på Sukker og reagerer på at noen fortsatt sender flørt istedenfor melding nå. Trodde flørt var noe man sendte fordi man ikke kunne skrive melding til vedkommende. Er det ikke sånn at alle kan skrive til meg når jeg er supermedlem? Hvorfor sende en flørt fremfor melding? Og hva er deres erfaring med supermedlemskap? Jeg må innrømme at jeg synes det hele er masete. Man kan ikke sile ut hvem som kan kontakte deg (a la at man må matche først som på Tinder f.eks) med mindre man velger å blokkere, og det er ikke noe jeg ønsker å gjøre uten årsak. Likevel orker jeg ikke føle forpliktelser overfor fremmede som kontakter meg via nettet med mer eller mindre innholdsløse meldinger som muligens forventer svar (helst umiddelbart). Det skal sies at størstedelen som tar kontakt er personer jeg overhodet ikke er interessert i videre kontakt med og jeg synes det er vanskelig å avvise på så kynisk grunnlag som at jeg overhodet ikke finner fyren hverken interessant eller tiltrekkende. Likevel er det da åpenbart at man ikke kan inngå dialog med det som utgangspunkt. Så hva gjør dere andre? Svarer dere alle? Og hvis dere gjør det; hva sier dere for å avvise på en kort og grei måte? Anonymkode: 9d762...224 En morsom observasjon: kvinner som er medlemmer av datingsider hevder å bli så populære at det går på helsa løs. Jeg tror de fleste for lengst har innsett at digital popularitet ikke alltid er ensbetydende med at folk snur seg etter en på gaten.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #14 Skrevet 20. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er problemet at du får meldinger fra folk som ikke er på matchlista TS? PÅ sukker er det jo sperret så du ikke får opp eller kommer opp hos folk som du har dårlig match med, med mindre du matcher på den sveipinga. Så hvis du er flink å fylle ut "personlighetstesten" så skal du få luket bort mye. Og det er det jeg liker med sukker. Men ja jeg er enig at de gjerne kunne hatt et ekstra filter på alder/geografi der i forhold til å kunne ta kontakt. Jeg må innrømme at om det er mye pågang så bare slettet jeg alle som var utenfor det jeg søkte i alder og geografi, da jeg var veldig tydelig på det i profilen (med andre ord hadde de ikke lest profilen). Da gidder jeg ikke svare eller sende høflige avslag. Og ellers er det absolutt menn på sukker også som ikke er ute etter noe seriøst... Men jeg syns det er fint på sukker at man kan sjekke hvilken aldersgruppe mennnene søker etter damer i, jeg luker definitivt bort de mennene som søker damer i 20 årene når de selv er over 40. Det får man ikke gjort på Tinder. Der vet man nada om mennene. Har brukt både Tinder og sukker. Møtte en på Tinder som jeg var sammen med i 1 1/2 år. Jeg tenker i ettertid at på sukker ville vi to sannsynligvis hatt en lav match og kanskje aldri kontaktet hverandre. og det hadde kanskje vært bedre... For all del, fin fyr. Men det kom fram med tiden hvor ulike vi faktisk var. Nå har jeg møtt en via sukker. Har datet i 3 mnd, og det er virkelig helt fantastisk så langt. Det er ingen tvil om at vi er mye mer like. Han var ikke den kjekkeste der, men han tar det igjen på så utrolig mange områder. Fantastisk menneske!❤️ Anonymkode: 7e13d...20f Glemte å si noe om hvordan avvise. Jeg brukte gjerne type: Hei, takk for interessen! Men ut fra det jeg kan se av profilen din tror jeg ikke vi har så mye felles. Lykke til videre! Eller jeg viste til spesifikke ting, som feil alder, feil bosted, interesser. Jeg er over snittet fysisk aktiv, så mange falt fra når jeg sa litt om hva jeg forventet av en partner den veien.(så selvfølglig an vedkommende og valgte svar utfra det). Førter trenger man ikke svare på. I mitt hodet er det noe man sender for å lodde stemningen, får man ikke svar så bør man skjønne at vedkommende ikke er interessert. Anonymkode: 7e13d...20f 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #15 Skrevet 20. september 2019 8 minutter siden, 007_008_007 skrev: En morsom observasjon: kvinner som er medlemmer av datingsider hevder å bli så populære at det går på helsa løs. Jeg tror de fleste for lengst har innsett at digital popularitet ikke alltid er ensbetydende med at folk snur seg etter en på gaten. Du får tolke det som du vil. Det eneste jeg påpeker er det faktum at man får mange henvendelser (trolig masseproduserte sådan) som dessverre ikke vekker interesse i det hele tatt hos mottaker. Og fordi jeg ikke er veldig inne i dette gamet lurer jeg på en del rundt generelle spilleregler. Det er faktisk et problem dersom man føler forventninger, forpliktelser og ansvar fra fremmede personer på nett. Jeg har falt ned på at selv om jeg velger å åpne for muligheter er ikke dette ensbetydende med at jeg skylder alle og enhver en sjanse, ei heller et svar. Jeg er glad for de som har gitt seriøse svar her og bekrefter dette. Ikke alle har muligheter for å gå ut og treffe andre - det være seg på gaten, på pub, på turer med DNT e.l. For aleneforeldre er nettdating et godt alternativ, men det krever nok at man lærer seg noen gode kjøreregler. At du skal ha det til at jeg er en innbilsk og selvsentrert person som klager uberettiget over egen popularitet får så være. Jeg vet jo selv hvorvidt dette er reelt eller ikke. Dette med popularitet og attraktivitet ute IRL har jeg ikke kommentert engang da det er irrelevant for trådens tema. Tror mange (både gutter og menn) opplever det samme som meg på Sukker, men er usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Problemet er vel at det er sinnsykt mange useriøse og/eller desperate der ute som går på alt og alle. Da har det lite å si om du er attraktiv/populær i utgangspunktet eller ikke. Så nei, dette booster ikke selvfølelsen min i det hele tatt, men jeg merker jeg mister litt troen på hele konseptet og at det overhodet er mulig å finne noen på en slik arena. Og dette siste skal innrømmes at er litt kjipt å innse. Anonymkode: 9d762...224 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #16 Skrevet 20. september 2019 Jeg tenker flørt er en måte å si i fra at man er interessert, og å prøve å sjekke om den andre er interessert tilbake. At en ikke orker å skrive melding om det ikke er noe poeng på en måte. Mannen min sendte meg en flørt (var det et gult hjerte? Det begynner å bli lenge siden...) på Sukker en gang i tida. Jeg leste profilen hans, tenkte at han virket trivelig og morsom, og det var vel den eneste gangen jeg faktisk skrev en melding i stedet for å evt. sende en flørt tilbake. Nå har vi hus, hund, ett barn og venter nr. to. Ganske glad han sendte den flørten den gangen Men det er mange år siden. Det kan hende det er annerledes på Sukker i dag. Anonymkode: 9b9ee...2c1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #17 Skrevet 20. september 2019 Jeg er enig i at det er slitsomt at hvem som helst omtrent kan ta kontakt. Mange menn driter i hvilke alderspreferanser man har satt og mange tar kontakt selv om de har ting jeg overhodet ikke er interessert i. Som for eksempel at han røyker. Det er noe jeg absolutt ikke takler, men allikevel så er det mange av de som tar kontakt. I tillegg til menn som helt tydelig ikke har lest profilen og jeg lurer litt på hvorfor de egentlig har tatt kontakt når det er helt tydelig at vi ikke er en god match. Allikevel så har jeg bedre erfaring med sukker når man møter på noen man har god match og han faktisk har lest profilen. På Tinder synes jeg ikke at det er like heldig selv om det går an å møte bra menn der også. Jeg gidder ikke å svare alle. Er jeg ikke interessert så er det egentlig bedre å la det være. Anonymkode: e953d...865
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #18 Skrevet 20. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det er slitsomt at hvem som helst omtrent kan ta kontakt. Mange menn driter i hvilke alderspreferanser man har satt og mange tar kontakt selv om de har ting jeg overhodet ikke er interessert i. Som for eksempel at han røyker. Det er noe jeg absolutt ikke takler, men allikevel så er det mange av de som tar kontakt. I tillegg til menn som helt tydelig ikke har lest profilen og jeg lurer litt på hvorfor de egentlig har tatt kontakt når det er helt tydelig at vi ikke er en god match. Allikevel så har jeg bedre erfaring med sukker når man møter på noen man har god match og han faktisk har lest profilen. På Tinder synes jeg ikke at det er like heldig selv om det går an å møte bra menn der også. Jeg gidder ikke å svare alle. Er jeg ikke interessert så er det egentlig bedre å la det være. Anonymkode: e953d...865 Jeg synes det er helt ok at alle kan ta kontakt med alle. Du leser meldingen og liker du ikke personen, så blokkerer du. Det er helt greit å gjøre det sånn. Det er en beskjed til personen at du ikke ønsker mer kontakt. Anonymkode: 5997a...1be
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #19 Skrevet 20. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er helt ok at alle kan ta kontakt med alle. Du leser meldingen og liker du ikke personen, så blokkerer du. Det er helt greit å gjøre det sånn. Det er en beskjed til personen at du ikke ønsker mer kontakt. Anonymkode: 5997a...1be Nja, jeg skulle ønske at det var flere filtre, men så nå at ikke hadde tatt bort at jeg skulle vises til profiler uten match. Skulle i hvert fall ønske at de som var langt utenfor alderspreferansene mine hadde vært mulig å få bort. Anonymkode: e953d...865
Isaccis Skrevet 22. september 2019 #20 Skrevet 22. september 2019 On 9/20/2019 at 8:38 AM, 007_008_007 said: En morsom observasjon: kvinner som er medlemmer av datingsider hevder å bli så populære at det går på helsa løs. Jeg tror de fleste for lengst har innsett at digital popularitet ikke alltid er ensbetydende med at folk snur seg etter en på gaten. Ja, takk og lov for det, hadde ikke gått ut døra da. Men det kunne blitt en gøyal sketsj;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå