Skytte Skrevet 4. august 2011 Forfatter #6741 Del Skrevet 4. august 2011 God morgen og takk for besøket alle sammen:) Har overrasket meg selv med energi og ork de siste dagene:) Godt å ha sånne kosedager ilag med gullungen <3 Gruer meg så jævlig til han drar imorgen:((((( Men skal prøve å ha en til skikkelig god kosedag idag <3 Og forresten så er det nå 1 år og 3 timer til vi skal gifte oss!!! I hope! Satser på at alt går etter planen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 4. august 2011 #6742 Del Skrevet 4. august 2011 For 1 år til Skytte er hitched Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 4. august 2011 #6743 Del Skrevet 4. august 2011 1 år til du skal gifte deg Det kommer til å gå fort! Jeg har jo snart ett års bryllupsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. august 2011 #6744 Del Skrevet 4. august 2011 for 1 år til bryllupsdag! Har dere mye på stell allerede? Har forresten sendt deg pm ang hvor jeg er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 5. august 2011 Forfatter #6745 Del Skrevet 5. august 2011 Teita: Indeed:) Lucky: Jeeeii!! Tiden flyr:) Hadde du slør forresten? Og hvilket? Tutta: Spennende!! Må sjekke pm når jeg klarer å dra den feite ræva mi opp av sofaen, hehehe:) Ang bryllupp så er mange ting allerede på stell: *Kirken *Lokalet *Bryllupskakebakedame *Kjole og sko *Ringene *Min forlover *Fotograf *Velkomstdrikke og småmat *Forrett *Noen servitører *Venninne lager invitasjonene og bordkort *Fargevalg og bordpynt er nesten finito inni hodet mitt:) *Toastmaster Var det jeg kom på i farta. Ellers har vi lister for alt vi kan komme på inkl hvem vi skal spørre om hva:) Nå har gullungen dratt til faren og de reiser inatt... Så de siste to timene har jeg ryddet under salongbordet, i et kjøkkenskap, garderoben og kommoden i gangen..! Det trengtes for å si det sånn! Men nå er det sofahviletid:) Mannen har jobbehelg men kan heldigvis jobbe hjemmefra slik at jeg har noen å prate til:) Ikke alltid prate med, men til fungerer:) Ikveld kommer det to venninner på rekespising hos meg! Det blir kos! Og imorgen planlegger jeg bytur for jeg har en hel del ærender. Fikk HM pakke idag så der må det jo byttes litt. Men ble utrolig fornøyd med alt som passet til oss alle tre:) Igårkveld ble det litt kræsj på Skytte igjen... Var full av følelser pga snupp skulle dra, trøtt, gruet meg til legetimen idag og ble litt skuffet over søss i tlf. Ikke noe galt med henne, vi er bare så himla ulike.. Men så ordna jeg koselig kveldsmat til meg og mannen og vi snakket om bryllupet og babyen og riktig koset oss. Jeg har jo i det siste håpet litt på at vi kunne sette på oss ringene slik at jeg kan få skravle fritt men der er det stille gitt! Og believe me, jeg har hintet!! Men nå er mannen slik at han er god til å overraske og han nekter klisjéting. Sånn som å sette på ringene på valentines etc et helt utelukket. Men siden han fridde for lenge siden har jeg sagt at det er hans ansvar for at vi får dem på! Utålmodig..!! Anyway, midt i all praten sa jeg at det er flaks at jeg har en familiedåpskjole som vi kan bruke. Spesielt siden svigermor er ved så dårlig helse at hun ikke greier å strikke. Hun har nemlig strikket dåpskjoler til mannens søsken da de fikk barn.. Men da kunne mannen fortelle at det var hun allerede i gang med.. Dere aner fortsettelsen? Jeg kjempet og vant heldigvis over raseriet men tårene fløt... Jeg har snakket med både mannen og svigermor om hvor mye den dåpskjolen betyr for meg og at jeg vil at alle mine barn skal døpes i den. Alt dette blir liksom overviktig for meg pga barna får ulike fedre. Jeg ble så radende inni meg for at dette bare er overhørt og at hun bare har begynt å strikke uten å spørre om en dritt... Enn hvis min mor også har begynt å strikke liksom?! Enn om vi ikke har tenkt å døpe barnet i det store og hele?! Jeg ble semuskuffet over svigermor og over mannen. Han husker liksom ikke hva han hadde sagt når hun hadde fortalt det og han mener at JEG bare må gi henne beskjed om at vi ikke vil ha den. Så blir jeg selvsagt lei meg pga jeg vil jo ikke bestemme alt eller være utakknemlig. Det er jo hans barn også... Nesten synd det ikke er enerett på babyer... Og svigermor har som sagt dårlig helse og han vil jo gjerne glede henne for kanskje hun er alvorlig syk etc etc... Æsj. Kjenner jeg blir skikkelig lei meg og forbanna når jeg tenker på dette. Føler meg overkjørt rett og slett.. Svigermødre... Nytter liksom pokker ikke hvor søte og greie dem er, dem klarer å irritere læll:( Vet jeg høres slem ut men den ene tingen. Den ene lille tingen som var viktig for meg... Huff.. Gruer meg for fremtidens trøbbel vedr å ha barn med forskjellige fedre:( Det kommer til å bli urettferdig andre veien også feks. For snupp har kun ett søskenbarn og en onkel. Og en pengetjukk farmor å arve en vakker dag. Så det blir nok både hus og bil på han når han blir stor. Men jeg prøver seriøst ikke å ta sorgene på forskudd. Har bare så innmari dårlige erfaringer med farmoren til snupp så klørne kommer ut tvert noen prøver på noe som helst... Vil gjerne fortsette å ha et godt forhold til svigermor men akkurat nå håper jeg jeg slipper å se henne på en stund:( Når skulle jeg få vite dette liksom? Ok, nå orker jeg ikke mer svigermorprat. Det er tross alt fredag og sol. Skulle trimmet meg en tur men jeg har brukt opp dagens energi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. august 2011 #6746 Del Skrevet 5. august 2011 Skjønner godt du ønsker å ha familiedåps-kjolen. Jeg er litt dratt i to retninger, da dåpskjolen i familien min er laget av brudekjolen til tanten min som døde 45 år gammel for ca. 6 år siden, mens dåpskjolen til familien til kjæresten er utrolig pen, og det er tradisjon å brodere navnet til baret på underskjørtet. Søskenbarna til gutten vår har jo navnet sitt på kjolen, ønsker dermed at han også skal ha sitt der. Så her er jeg rådvill, hehe. Men altså..Jeg synes mannen din skal være den som forteller svigermoren din at hun ikke trenger å fortsette strikkingen. Er så tåpent at disse mannfolka ikke klarer å si i mot moren sin, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 6. august 2011 #6747 Del Skrevet 6. august 2011 Så irriterende at svigermor gjør slikt når du har sagt du har kjole :sint: Du får be mannen si til henne at hun ikke trenger bruke mer tid på den....ikke lett, men bedre å ta det nå enn når den nesten er ferdig... Så mye dere har klart for bryllupet da! Moro Hvilke farger har du tenkt deg da? Jeg hadde slør, like langt som kjolen og med "diamanter" i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. august 2011 #6748 Del Skrevet 6. august 2011 Det med dåpskjole signerer jeg.. :oppgitt: Svigermor er en reser på å strikke, og begynte vel å strikke med engang hun fikk vite om graviditeten. På min side har vi en dåpskjole som er tradisjon for alle barna, hvor navnet blir brodert inn, men det kunne jeg jo bare glemme da. Etter en uke var hun ferdig, og betingelsen var jo selvfølgelig at vi døper jenta. Vi hadde ikke tenkt til det engang vi. Så ble litt overkjørt. Jaja.. Nå har Snupp reist, og jeg skjønner godt at du ikke syntes det er helt greit, men det kommer til å gå veldig bra Mye som er på stell med bryllupet allerede jo Flink du er. Håper rekespising var koselig Ha en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. august 2011 Forfatter #6749 Del Skrevet 6. august 2011 Teri: Oi.. Ja da har du et dillemma du også.. Og det er jo ok så lenge man kan velge selv til slutt. Jeg håper bare snupp blir like lojal mot moren sin om tjue år, hehe:) Venninnene mine tror jeg blir en svigermor til besvær..!! Lucky: Ja jeg ble satt ut der. Hun er alltid så søt og forsiktig og nesten unnskylder sin tilstedeværelse så jeg hadde forventet at hun hadde spurt meg.. Men jeg får se hva jeg gjør. Får venne meg til tanken og ha en gigant sjekk på vetoer i forhold til mannen og andre avgjørelser:) Vil ha slør jeg også men greier ikke bestemme meg for hvilket. Tenker at jeg vil ha todelt, men det begrenser håroppsettet. Har mye svarowskibling på kjolen så vil ha det i sløret også... Men så syns jeg disse slørene med blondekant også er fryktelig fine..! Bah! Meninger mottas med takk:) Vi skal ha noe utradisjonelle farger... Det kommer til å bli ordnet i krem, sort, rødt, glass og fattigmannssølv. Brudebuketten min vil jeg ha laget av mørkerøde fløyelsroser formet som et hjerte med lang spiss. Kommer til å ha små firkantete glassvaser med røde roser i på bordet. Helt lave hvis det er mulig å se for seg? Slik at de ikke stikker over kanten. Så blir det kremfargede duker med sort organzaduk på midten og lysestaker i fattigmannssølv. I think:) Teita: Ohoi, mer som hun dura i vei ja! Skjønner jo at de kun vil det beste men... De må da selv huske at deres svigermødre kunne være irriterende?! Nekter å tro noe annet:) Overlever uten snupp og vet at snart lander han i Spania og får bade og juble og kose seg før dagen er omme... Skulle bare ønske jeg var der... Det ville forøvrig han også! Hadde nok blitt litt av en suksessferie, med eksen og vedhenget! Hehehe:) Men jeg henger i og tror mye vil være på stell her før to uker er gått! Rekespising var sykt godt og jeg ble så au mett at hoi!! Utrolig koselig å ha E her da <3 Idag har jeg sovet lenge, våknet og kjent knøttet romstrere <3 <3 <3, spist frokost med mannen som jobber, strikket, besøkt C som ble ordnet til bryllupsfest, vært alene i byen og koset meg:) Jeg fikk gjort nesten alle ærender, sjekket priser på gardingreier til baderomsvinduene (dyyyrt), shoppet en babypakke til ei venninne, shoppet til knøttet(som bare måå være en jente..!) og funnet noen skatter på bruktbutikken!! Har kjøpt meg en gammel rødbrun høyrygget stol a la chesterfield og ei kanne i typ, ikke sølv men sølvish. Vanskelig å forklare og sykt irriterende at jeg ikke får lagt til bilder fra tlf:( Men jeg er vanvittig fornøyd!!! Og ser for meg resten av miljøet rundt stolen så nå er jeg på bord og teppejakt! Og så må jeg bryte meg på ryddings i kjelleren hvor jeg skal ha stolen:) Og det vil si at klesboden og storboden må vrenges og trapperommet ryddes til slutt. Puh! But I can do it:) Bare 15 grader og grått her idag så jeg fryyyyser!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. august 2011 #6750 Del Skrevet 6. august 2011 Usj, skjønner godt at du blir frustrert når du blir overkjørt på den måten. Er heldig med forlovedens familie siden hverken min eller hans familie har tradisjon ved dåp. Foreldrene mine valgte å ikke døpe meg og bror min da de mente vi skulle velge om vi ville praktisere kristendom eller være ateister, mens forlovedens familie ikke er religiøse. Dog, familien hans har en tradisjon med å gi navn etter noen i familien, og det har vi begge valgt å gå vekk fra. Ingen reagerer heldigvis. Sååå koselig at du har kjent knøttet romstere! Må være skikkelig deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. august 2011 #6751 Del Skrevet 6. august 2011 Det er utrolig deilig når den lille romstrerer i magen! Du er jo skikkleig langt på vei nå! Føles som om du nettopp ble gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 6. august 2011 #6752 Del Skrevet 6. august 2011 Så trasig å bli overkjørt sånn selv om svigermor sikkert mener det godt. Mannen får bare stramme seg opp og fortelle hvor skapet står så blir det nok orden Skjønner godt at du var frustrert den kvelden! Godt det er mye å glede seg over ellers heldigvis! Små-romstering for eksempel! Jeg føler jeg kjenner småromstering innimellom, men sliter sånn med å finne ut om "var det virkelig trollungen eller innbiller jeg meg det nå?" Vet jo ikke helt hva jeg egentlig kjenner etter Ønsker deg en fin kveld videre Skytte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 7. august 2011 #6753 Del Skrevet 7. august 2011 Hei du, da fant jeg dagboka di Jeg vet så utrolig godt hvordan det er å ha svigermødre som bare tar seg til rette, og overhodet ikke tenker på andres følelser. Når det gjelder den dåpskjolen blir det jo en litt vanskelig situasjon, og du må bare bestemme deg for det alternativet som føles mest riktig for deg. Du kan jo f.eks si til svigermor at "tusen takk for at du strikker, men siden jeg ikke ble spurt fikk jeg jo ikke sjansen til å fortelle deg at jeg har en tradisjon med en dåpskjole fra før". Også går det kanskje ann å bruke den ene kjolen (les din ) under selve seremonien, også kanskje den andre under selskapet? Men så er spørsmålet om det er bra nok for svigermor da Og neste spm er om du bryr deg om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. august 2011 #6754 Del Skrevet 7. august 2011 Kos med romstering i magen Blir utrolig spennende å se om du blir en jentemamma eller en guttemamma igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 7. august 2011 #6755 Del Skrevet 7. august 2011 Overkjørende svigermor er fryktelig irriterende skjønner godt frustrasjonen din og synes absolutt at mannen din skal si i fra. Her har hun tatt noe for gitt uten å høre med de det gjelder det er liksom noe helt annet med vanlige strikkeplagg... *oppgitt* Er så deilig når man finner noe fint til interiøret! Har stor handlelyst på den fronten, men desverre ikke noe å innrede... vi regner nemlig med å flytte om 1-2 år, så ingen vits da å kjøpe til leiligheten vi har nå. Mer ålreit å starte på scratch i nytt hus Du har en jentefølelse eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. august 2011 #6756 Del Skrevet 8. august 2011 :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. august 2011 #6757 Del Skrevet 8. august 2011 17 uker i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. august 2011 #6758 Del Skrevet 8. august 2011 17 uker! Nå er det faktisk ikke lenge til du er halvveis, Skytte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 8. august 2011 Forfatter #6759 Del Skrevet 8. august 2011 17 uker ja!!!!! Weeee!!!! Tusen tusen takk for alle svarene <3 Dere er så gode å ha <3 Hmmm.. Det med å bruke begge kjolene er ikke så dumt.. Kanskje tungvint.. Men jeg vil aaaabsolutt vurdere det. Om så bare for å understreke at det er faktisk ikke bare å komme durende som en dampveivals!! Imorgen er det toooo uker igjen til UL!! Gleder meg så innmari:) Har bare jentefølelse så jeg kommer til å bli veldig overrasket dersom det er en gutt:) Ikke at det spiller noen rolle, er bare noe jeg innbiller meg:) Tross småtrøbbel med eksen så har jeg det utrolig godt for tiden <3 Idag har jeg vært på jobb noen timer! Det var deilig å freshe seg opp og se litt viktig ut igjen:) Men kjenner at jeg skal være veldig forsiktig. Det er mye, myye kaos enda og det føles fort som om sjefen vil spise meg! Heldigvis virket han glad og lettet over å ha meg tilbake noen timer og jeg fikk han faktisk til å rødme da jeg begynte å spørre om ditt og datt var gjort:) Det har nok sklidd litt ut med rutiner så er fint å komme tilbake og holde folk i ørene:) Supervenninne K er endelig tilbake fra ferie og vi har vært på restaurant og sløkket på sofaen etterpå med timesvis med skranglende latter:) Herlig! Etterpå kom C snuppa og sofafliringen fortsatte:) Mannen har jobbet, snekret og lagd nachos <3 Han er så snill<3 Men jeg fikk selvsagt sånn halsbrann at jeg ikke klarte å spise... Sånn er det. Har skjedd enda mer positivt idag! Har fått med meg venninbe E på Trheimstur i helga!!! Da blir det roadtrip og jentetur!! Og til slutt så har jeg vært og kjøpt meg en herlig olje til håret! Så nå ligger jeg bare å snuser på håret:) Og funnet meg en ny frisør så på fredag er det adjø til mitt tolv år lange liv som blondine... Superspent på mørkt hår..!! Får prøve meg på runde imorgen for nå er jeg i koma:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. august 2011 #6760 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg hadde skikkelig guttefølelse. Aner ikke hvorfor, men hadde det, og der var det kjønnslepper gitt. Men det blir utrolig spennende å få vite hva som skjuler seg i Skytte sin mage. Hadde jo vært utrolig kos med en jente da, siden du har en gutt fra før To uker igjen, det er ikke så lenge! Høres koselig ut med venninnene og roadtrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå