Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innom med en :klem: til Skytte. Gleder meg til du er tilbake, selv om jeg forstår at det blir mye mindre KG-tid nå som den skjønne gutten er kommet. Kos dere med godklumpen deres! :babysmokk:

Skrevet

HELLOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:legrine: Tusen millioner trillioner takk for all heiingen og dagens roser og gratulasjoner og støtte jenter!!! Jeg har savnet dere masse og tenkt på dere hver dag! Jeg er helt overveldet over hvor mange som har vært innom mens jeg har vært borte! Dere er bare best,alle som en skal dere vite!

Ja tenk,nå har jeg altså blitt MAMMA :overrasket: Wow!! Som med det meste annet så skjønner jeg det ikke helt enda! Men å se på vårt lille vidunder gir meg så mange følelser som jeg bare ikke greier å beskrive med ord...Det finnes ikke store nok ord tror jeg.Det kjennes ut som jeg elsker han så mye at jeg kan gå i stykker av det...

Må vel prøve å få fortalt litt av det som skjedde!

Før engelen våkner,han har sovet i to timer nå så faren er stor for at han er sulten strax! Jeg tørr nesten ikke skrive om hvor flink han er til å sove...det kan jo fort endre seg så vi holder nesten pusten :ler:

Men så var det den fødselen ja.............Må ha nytt "ark"!

Skrevet

For å si det sånn så er 6 mil i bil med rimelig hyppige rier intet å anbefale...Må tro jeg tenkte på deg,La Traviata!!!

Vi hadde en pause hos mam og pap som bor halvveis.Brodern hadde direkte vondt av meg og klarte ikke se på at søstra pintes stakkars! Pappa var temmelig stressa og mamma også! Rart... :ler:

Kom vel til sykehuset halv åtte og da ble jeg henta av en barnepleier som kjørte meg i rullestol rett inn på fødestua.Der hdde sola stått på hele dagen så der ble man ikke spes varm nei :ironi:

Smertene var nå så intense at jeg gikk over i tenkemodus.Klarte liksom ikke si så veldig mye annet enn rare lyder....!

De hjalp meg på do og av med alle klærne,husker jeg ikke kunne få dem vekk fort nok for de var direkte heslig! Og jeg som grua meg til å være naken :ler:

Så fikk jeg legge meg litt på senga og supe lystgass :sjarmor: Så lenge det hjalp.... Riene kom så tett og var så intense at jeg begynte å se mørkt på det hele,tenkte jo på dem som ligger i et døgn......*dø*

Hadde 2 cm åpning..........Ble så skuffet for jeg mente jeg fortjente minst 6 cm så vondt som jeg hadde det!

Fikk akkupunkturnåler men vet ikke om de virka,var like intenst og vondt...

Så var det vaktskifte midt i det hele og det kom på ei sånn skikkelig god JM!

Hun ga meg petidinsprøyte(da var jeg så langt borte at jeg enset ikke hva hun snakket om engang..)Vet jeg tenkte at "endelig skal jeg få slappe av i to minutter nå....

Men neida...Det bare fortsatte.Jeg aner ikke noe om tid og sted,jeg bare supa lystgass og pusta for livet.Holdt meg fast i sambo og ba til gud inni meg om at det snart måtte være over.Det var det ikke.

Jeg fikk ropa ut "epiduraaaaal" og JM undersøkte meg,hun bare hviska til barnepleieren at jeg hadde 8 cm åpning..Men hun begynte å lage til drypp og forklare meg.Jeg husker at jeg tenkte" jeg vet du lurer meg!!! Jeg vet jeg ikke kan få det nå!!!!" Men klarte ikke si noe.........

Så var det pressrier,ble jo litt pause mellom dem da.Såpass at jeg klarte å drikke litt vann.Og fyttihelvete som jeg pusha....I nesten tre timer....Jeg fatta bare ikke hvordan i herrens navn jeg skulle få han ut..........

JM tilkalla legen for sugekopp,hun ville ikke slite meg ut mer for det var nummeret før jeg måtte dra inn årene...

Det var en sånn ubeskrivelig smerte som jeg sent vil glemme.Lillegull satt bom fast...........Så skjedde alt på 123.JM sa jeg måtte presse alt jeg kunne og ikke kunne,så klippet hun og slet ut gullet etter hodet :tristbla:

Fy fader som hun slet og som jeg pressa...Jeg har enda vondt i tennene etter jeg tydeligvis har pressa dem sammen!

Ut kom en slapp og helt blå krabat....De tørket og dunket litt i han så han pep og rørte seg litt.Jeg vet ikke hva jeg følte da,annet enn at jeg var sinnsykt lettet for at han levde og hadde hodet fast i kroppen,samt at jeg ikke hadde ben opp til navlen...... :)

Sambo klippet navlestrengen og ble med ut mens dem hadde lillegull under varmelampe ei stund.Så hadde de sett på hurtigruta mens jeg ble sydd.........

Er rimelig heftig sammentråkla,men orker ikke finne et speil å se etter...jeg har kjent og det er nok...

Fikk gullet tilbake til meg og vi ble trillet på rommet! Vi bare lå og så på han og sambo ringte halve slekta for å fortelle nyheten!

Så fikk vi mat og drikke og det var godt det! Etterpå var jeg vel våken til onsdag sånn ca :ler: Seriøst,det fantes ikke søvnbehov hos meg.Jeg bare lå og kosa og strøk og snusa på han og skjønte vel ikke så mye da heller!

Sambo var verdens beste støtte hele veien og jeg hadde ikke klart meg uten han!

Han er helt oppslukt og forelsket i vår fiiiine sønn! Det er jeg også! Jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig å bli så fin....

Fortsettelse følger og skal ta runden min etterhvert!! Men nå må jeg vaske ei fjertrumpe :ler:

Skrevet

Gratulerer så mye Skytte, med verdens fineste gullgutt!!

Skjønner godt du er oppslukt jeg!

Høres ut som du hadde en tøff fødsel ja, heldigvis glemmer man sånt etterhvert. (ellers så hadde nok mange av oss født bare ett barn tror jeg...)

Resultatet er verd all verdens smerte.

Godt du har en flink og god mann som støttet deg når du trengte han som mest!

Kos dere i tiden framover, nyt dagene med vidunderet.. tida går så altfor fort!

:klem:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Endelig er du tilbake snuppa!

Å herre min hatt for en fødsel. Kjente jeg knep sammen beina når jeg leste jeg nå :ler:

Men du er supertøff vettu,så dette klarte du med glans(og litt drahjelp fra JM)

Nå må dere bare kose dere med den lille gutten så mye dere kan.

Har dere bestemt dere for navn eller? *nysgjerrig* :sjenert:

Ha en fortsatt fin helg vennen min!

Klem fra MrsP som er litt :overrasket: og :klappe: etter å ha lest fødselshistorien din.

Skrevet

:legrine: For en tøff mamma du er!! :legrine:

Velkommen hjem alle tre ;)

Skrevet

Velkommen hjem Skytte! Og supermasse gratulerer med den flotte gutten - nok en gang! :hoppe:

Det er helt fantastisk å lese det du skriver... og jeg kjenner jeg får klump i halsen nå mens jeg leser... Det er liksom litt grusomt å lese om smertene dine og all tiden med pressrier - men samtidig vet jeg hvor fantastisk det er å få den nyfødte i armene... og jeg begynner virkelig å tenke at snart er det min tur.

Syntes du er supertøff og superflink! Godt at sambo er flink å passet godt på deg underveis... Tror nok det er veldig tøft å se den man elsker ha det så vondt...

Gleder meg til å lese mer om livet som Skytte-Mamma!

:kyss::klem::kyss:

PS: Har dere funnet noe navn til Mr.X? ;) *nysgjerrig*

Skrevet

Velkommen hjem skyttemamma :klem: Blir helt rørt av å lese jeg, hørtes ikke akkurat god ut den fødselen din da, men når man får ut noe så vakkert, ja da må det virkelig være verdt det :)

Har han fått noe navn eller??

Skrevet

Nok en gang GRATULERER og velkommen hjem og velkommen tilbake på nett!!! :ler:

Spent på hvor mye du får tid til å være her nå som lillegull endelig er utenfor magen. :grine2:

En stor :klem: og håper at du koser deg masse og fortsetter med det i dagene som kommer.

Gjest Rognebær
Skrevet

Åååååå, så herlig lesning! :legrine: ENDELIG er lillegull her! :hoppe: Og FOR et nydelig barn! :hjerte: Men jeg misunner deg IKKE tre timer med pressrier, fyttigrisen. Det var det verste med min fødsel, i alle fall, og jeg holdt bare på en time. :overrasket: Stakkars deg!

(... kjenner igjen følelsen av å ikke orke å skulle se etter hvordan man ser ut etterpå... :ler: ) Gleder meg sånn til å høre mer om hvordan dere har det! :hjerte:

VELKOMMEN HJEM! :klem: Og GRATULERER!!!

Skrevet

Velkommen hjem! Og igjen gratulerer med en liten skytteprins.

Jeg gleder meg så utrolig til det er vår tur å få hilse den lille i magen min, men jeg håper virkelig jeg slipper tre timer med pressveer! Det er det ingen som fortjener!

Skrevet

Kos å høre fra deg igjen, Skytte! :klem:

Så tøff og flink du var under fødselen, det der hørtes ikke greit ut! Men det rare er jo at det er noe av det største man kan oppleve, selv om det er utrolig vondt og slitsomt! Da jeg fikk Brage holdt jeg også på i flere timer med pressveer. Utmattende som fy, men åh så godt når det var over.

Kos deg med gutta dine! :kose:

Skrevet

Gratulerer med skytteprinsen :blomst:

Hørtes ut som en skikkelig tøff fødsel, men premien er jo vel verdt det da. Kos dere masse sammen alle tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...