Murf Skrevet 21. februar 2006 #2161 Del Skrevet 21. februar 2006 flere som trygdekontoret her, ser jeg... det kan være at du har fått samme brevet i posten som meg;krav om aktivitet i forhold til jobben når man har vært sykemeldt i over 6 (eller var det 8) uker. Hos meg var det at legen hadde glemt å krysse av noe på sykemeldinga mi, derfor kom de til å stoppe utbetalingen og det er jo ikke så moro.... Heldigvis har det løst seg, jeg har ikke fått beskjed fra jobben om at de ikke har fått pengene sine (de legger ut for meg i sykemeldingsperioden og får pengene igjen fra TRK) Siterer fra et innlegg jeg la inne hos Kverula om samme saken; tror nemlig det kanskje gjelder hos deg også? Bare ett lite tips etter at jeg har kranglet med trygdekontoret selv... sørg for at legen din fyller ut hvorfor du ikke kan jobbe, det hadde legen min ikke gjort, selv om hun hadde fylt ut diagnosen. Det er på del 2, punkt 4.1 og 4.4 på skjemaet. Jeg måtte en ekstratur til legen for å få ordnet dette, skrekkelig irriterende. Regler er jo regler, men de på trygdekontoret kan være veldig firkanta. Min saksbehandler er iallefall det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #2162 Del Skrevet 21. februar 2006 Og det var fort gjort.............Selvsagt var det hun fossile dama som satt i skranken og jeg kunne ikke få snakke med noen når jeg ikke hadde en avtale.....Jeg bare gir meg over...... Men hun så nå på pcn sin og syntes alt så greit ut! Ja,men hallo??!! Det var jo liksom ting jeg ville spørre om da!!!! Fikk skrive på en lapp det jeg hadde på hjertet,så skulle hun gi den til en eller annen som sikkert ringte meg hvis jeg trengte å komme tilbake............. Dette må gjerne være et av de beste og rikeste landene i verden,men effektivitet og iq må vi bare ikke prøve å skryte på oss....... Har fortsatt hodepine og hodepine og den blir jaggu meg ikke bedre av sånne idiotsystemer... Skal ta meg en runde på kg og bli i bedre humør av alle bebiser,gravide venner og herlige prøvere! Mens jeg svartmaler hele trygdeetaten inni hodet mitt Så tror jeg jammen meg jeg skal se om jeg får sove litt senere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #2163 Del Skrevet 21. februar 2006 Pondusa; Takk..... Murf; I love you!! Ja det er samme brevet! Er det jeg også frykter,at legen er så teit som jeg tror...Hadde jeg bare fått snakka med noen idag så kunne jeg fått ordna det!!!! Men neida,la oss trå i sirupen litt!!! Herremin så forb**** jeg er!!!!!!!!!!!!!!! Enn å ha en sånn dusteetat da???? Sikker på at når de lyser ut stillinger så står det; oldiser med sans for å være tverr og vanskelig ønskes............ Sorry hvis noen som er her jobber på et trygdekontor altså...men nå er Skytte sint her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 21. februar 2006 #2164 Del Skrevet 21. februar 2006 Du hadde nok ikke fått ordnet det selv om du hadde snakket med noen på trygdekontoret. Jeg fikk snakke med en saksbehandler på telefon, og jeg forklarte at diagnosen stod jo der! men det holdt ikke at legen hadde skrevet 100% sykemelding og diagnose svangerskapskvalme... Legen min måtte fylle ut de punktene jeg skrev i forrige innlegg. kunne ikke ordnes over telefon, selv om saken var innlysende. Fikk heldigvis ordna det med legen, og hun var dritflau fordi hun hadde glemt den regelen... hun hadde jo bare tatt copy+paste fra de forrige sykemeldingene, fordi ingenting hadde forandret seg. Så da er hun tilgitt... men serviceinstillinga til trygdekontoret mitt burde de gjort noe med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #2165 Del Skrevet 21. februar 2006 Okei...Håper bare hun dama ringer meg idag da,sånn at jeg får vite om det er DET eller noe annet som er feil...Sånn at jeg får ordnet opp!! Jeg mååå ordne opp i sånne ting så jeg får puste!! Dette er en merkelig dag folkens.... VI HAR ENDELIG FÅTT TIME TIL UL Neste tirsdag kl 09.30!!!! Tenk...da skal jeg få se mitt lille gull....wow.... Så bladde jeg gjennom resten av posten,kommer til avisa som har denne overskriften; I harnisk over fødestue kutt............. Jepp,nå planlegger de å legge ned fødestua her i byen........... Hvem bestilte denne berg og dalbane dagen???????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. februar 2006 #2166 Del Skrevet 21. februar 2006 WOW; spennende!! Uffda.. Ikke bekymre deg over nedkuttelser vennen Det går så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 21. februar 2006 #2167 Del Skrevet 21. februar 2006 SÅ SPENNENDE MED UL-TIME! Og det er jo snart!!! Kjempegøy! Når det gjelder sykemelding i fht permisjonsrettigheter, så er jeg nesten bombesikker på at sykemelding og arbeid gir samme rettigheter. Dvs det du har hørt om at du får kortere permisjon når du er sykemeldt er feil. Når man er sykemeldt i mer enn 6-8 uker er det spesielle regler som gjelder, man må ha kontakt med arbeidsgiver og lage en oppfølgingsplan osv. Jeg tror disse reglene kan fravikes når man er sykemeldt pga graviditet, men da må det tydelig merkes av på sykemeldingen at det er svangerskapsrelatert sykdom. Da jeg fikk sykemelding for over 2 mnd nå måtte legen skrive en lang forklaring til trygdekontoret så de skulle skjønne hvorfor og ikke lage trøbbel med det. Håper det ringer noen fra trygdekontoret så dere får avklart dette! De rekker vel ikke legge ned fødestua før du skal ha lillegull? Godt å ha deg her igjen, lurte fælt på hvor du hadde blitt av i går. Håper du får en fin dag, trass berg- og dalbanestarten på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 21. februar 2006 #2168 Del Skrevet 21. februar 2006 Legge ned fødestua??? nei, nei, sånne vedtak kan de ikke gjøre på kjappen, du rekker nok termindato og vel så det om de legger ned. Skal ikke være enkelt å bo i distriktsnorge. Håper berg- og dalbanedagen ender som sånne dager kan ende; på toppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 21. februar 2006 #2169 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei vennen. Ikke gøy å krangle med trygdekontoret nei, det vet jeg alt og litt til om... Håper det ordner seg snart så du slipper å tenke på det mer. Og så håpløst at de planlegger å legge ned fødestua.. Er det mulig lissom?! Nei, nå kjenner jeg at jeg blir sinna på dine vegne her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 21. februar 2006 #2170 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei kjære skytte-vennen!!! Trygdekontoret ja... De er ikke enkle å ha å gjøre med nei. Jeg fikk beskjed om at "vi missliker bruk av aktiv sykemelding grunnet stort missbruk fra arbeidsgivers side". Ja, vel, men hva med det faktum at jeg ønsker å jobbe. Man kan ikke jobbe uten AS fordi arb.giver ikke tilrettelegger uten AS??? JEG VIL JOBBE!!!!. "Du kan jo prøve å søke. Se hva som skjer...." OG dersom søknad får avslag, hva da??? Da må du jobbe feks i redusert stilling eller sykemeldes 100%... MEN JEG VIL JOBBE!!! "Du får sende en søknad" . Så nå sitter jeg her og venter i spenning på om jeg får AS frem til slutten av ca Mars. Etter det er det ikke håp i det hele tatt. Så jeg kommer nok til å gå hjemme fra slutten av Mars. Jeg liker ikke trygdekontoret Det gjør ikke sambo heller. Gidder ikke bry deg med hans historie. Nå tok jeg helt over her altså... Så fint at du har fått time til UL. Gleder meg til ull avhandling!!!! Håper dagen din blir bedre. Ikke hiss deg opp for mye. Lillegullet i magen din har ikke godt av det. Stor til verdens beste skytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 21. februar 2006 #2171 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg var litt før jeg kom inn her pga sambo, så nå er jeg skikkelig forbanna på trygdekontoret til skytte Og trygdekontoret her.. Sambo var sykemeldt i mai i fjor og har enda ikke fått sykepenger Er det slik at de søker etter de sureste og vanskeligste menneskene når de skal ansette folk? Hvordan kan det være at sååå mange utrivelige mennesker samles på ett sted?? Jeg hører folk sier at det finnes noen hyggelige, men de må da vel være i undertall?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 21. februar 2006 #2172 Del Skrevet 21. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. februar 2006 #2173 Del Skrevet 21. februar 2006 Åhhh... Så utrolig gøy med UL!!! Kjedelig at det tok tid før dere fikk innkalling, men tenk da...ventetiden blir jo slettes ikke så lang! Husker jeg fikk innkallelse over 8 uker i forveien - DET var 8 lange uker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. februar 2006 #2174 Del Skrevet 21. februar 2006 for trygdekontor og nedleggelse av fødestue! for ul!! Tipper det blir stas, er så kjekt å se bebisen i magen live. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #2175 Del Skrevet 21. februar 2006 Så "bra" at det ikke bare er meg som plages med etatene.Men tenk at de skal være så tverr over alt?? Helt utrolig... Men,men..de har ikke ringt enda og jeg venter egentlig ikke å høre noe.. Men nå har jeg hatt så koselig en dag her på kg og på msn,at nå bare fnyser jeg av hele dem! Skal nok ta dem hvis de ikke skjerper seg snart... Epica; Prøver å ikke bekymre meg,men.....!! Miip; Håper så inderlig at du har rett...Det måå være sånn..Kan ikke straffe meg for at kroppen min er så skrøpelig...Da får de ta mamma og pappa et vers heller Nå har vi det så morsomt på msn at jeg ikke klarer konse her!! Kan godt hende de klarer det...de gjorde den om fra fødeavdelig til fødestue på no time så... Har også tenkt på at de kan feriestenge...og da må jeg til nabobyen! Men skal ikke klage siden vi har tre sykehus innen rimelig rekkevidde da..Et her i byen,et 6 mil unna og et 10 mil unna! Så jeg skal vel få født et eller annet sted! Murf; Sant så sant! Men spørs hva de får politikerne med på...Skulle sett hva det hadde vært snakk om hvis det var menn som skulle føde!! Det sa varaordføreren her i byen også! Hun er litt kul! MissBb; Ja det er mye rart man må krangle med....Og finne seg i...*sukk* Tulipan; Ja makan som de terroriserer folk...Blir helt svett av dem!! Neida,skal ikke hisse meg så mye opp! Håper egentlig lillegull ikke blir like hissig som meg....... Iss; Er nok definitivt sånn at de sureste menneskene får jobb der ja...! Det bare MÅ være sånn,kan ikke være tilfeldig! MissS; TT; Ja endelig kom den!! Men er sant at det er bedre å få kort ventetid! I allefall for meg som er så utålmodig!! I ettermiddag,dvs om en og en halv time,skal vi på middag hos svigers! Saltkjøtt og kålstappe! Yammmmi! Er jo feittirsdag idag! Også kalt sjumålsdagen! Forklaring;Feittirsdagen skulle man spise masse mat,for imorgen er det askeonsdag og da fikk dem bare servert askegrøt....Så er det jo faste og ikkeno mat! Så idag gjelder det å feite seg opp!!! Og da jeg var lita gik vi sjumål på denne dagen! Da gikk vi fra dør til dør og ropte sjumål!!! Så fikk vi noe godt! Jepp,akkurat som halloween! Bare på en annen tid av året! Det var en skikkelig fin og god tradisjon! Så fikk vi mye godt da Men vi spiste ikke aske dagen etter...det er nok fra urgamle tider....! Og sånn ellers så kommer supertante og gudungen min hit i kveldinga! Har planer om å få bakt ei sjokoladekake før den tid.......................... Skulle gjøre det idag...men så var det så mange koselige folk på msn......!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #2176 Del Skrevet 21. februar 2006 Pondusa; Enig!! Ja gjett om jeg gleder meg!!! Det kommer til å bli helt sykt!!!! Plutselig skal jeg få se med det blotte øye at det lever noen INNI meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. februar 2006 #2177 Del Skrevet 21. februar 2006 Dersom du havner her i sommer, så er det bare greie jm her. Skal alltids ordne slik at du kan få besøk også.... Da jeg fikk pondus, var de 4 stk fra skytteby inne. Åhhh, saltkjøtt m/kålstappe vil jeg også ha. Orker ikke stelle i stand kun for meg, så her blir det sodd på boks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #2178 Del Skrevet 21. februar 2006 Puh! Det var bra å høre du!! For her er det ei som jeg slett ikke vil treffe på...Har sagt at er hun på vakt når jeg skal føde,da får de versågod sende meg til din by! Hun er helt gal! Fikk til og med ordna keisersnitt på ei venninne av meg for noen år siden,bare pga fødselen ikke gikk fort nok...Hun sa til venninna mi at det SKULLE bli baby før hun gikk av vakt.....Ikke god nei!! Ja det er mange herfra som må utover! Fyttikatta jeg misunner dem ikke veien på vinterstid.... Men hvis jeg havner der ute så må du komme på besøk ja!! Hmmm...sodd er også kjempegodt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 21. februar 2006 #2179 Del Skrevet 21. februar 2006 Bare innom og sjekker deg opp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. februar 2006 #2180 Del Skrevet 21. februar 2006 for UL!! Det er jo ikke lenge til jo! Tenk..du skal få se det bittelille nurket som ligger inni magen din. Håper du får en fin dag snuppa! Her er det bare helt herlig vær. Det hjelper på humøret gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå