Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Skytte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, ja sant, Tutta:)

Jadda.. Da var man våken og på do kl fem og umulig med søvn etterpå:( Maur i bena og sulten.. Har spist men bena er helt grusomme:( Lenge siden sist jeg var plaget med urolige ben så nå syns jeg bare synd i meg selv.. Det er natt!!

Idag har jeg planer om å få klippet deler av plena. Det ser ikke ut her! Og det er så stygt når man har en diger, uflidd tomt. Får fnatt av sånt!

Er mannen som pleier å gjøre det for det meste men han kan ikke prioritere det nå som han snekrer.

En mnd til skolene begynner og huset mangler en halv vegg blant annet!! Spent på om vi blir ferdige..

Ellers var jeg ute på en liten gåtur ilag med snupp og venninne C igår! Gikk ca tre km og det kjentes helt greit ut. Ble litt sånn stram i magen men det gikk over ganske fort.

Idag kikker mam, pap og søstersen innom og det blir koselig! Blir fint å se søss igjen:) Og hun skal ligge over til imorgen og da skal vi til familieparken å se på dyrene og kose oss med aktiviteter:)

Lurer forresten på om magen har gjort et lite triks. Det kjennes ut som den har poppet litt ut og blitt litt rundere og hardere! Jeii:)

Seriøst nå vil jeg sove... Om en time halvannen står snupp opp og han fortjener en blid mamma.. Ikke et trøtt troll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... det finnes medikamenter man kan ta for restless legs :sjenert: . Så hvis du er veldig plaget kunne det kanskje vært lurt med en titt hos legen? :vetikke:

Høres ut som dere skal få en koslig dag med familien i dag :hjerte: Nyt den! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det, Tutta? Da skal jeg jammen ta det opp med legen og høre om jeg kan få noe. I allefall når bebisen er ute! For av og til vil jeg bare åpne huden og strekke kjøttet for å få det bort..!! Jeg har prøvd, var det magnesium tro? Sist jeg var gravid men det hjalp ikke:( Så glad for at du finnes og kan fortelle meg slikt:) Takk <3

Da har jeg monsterduppet og det var deilig! Må dra meg opp og brette tøy og finne på noe med snupp tenker jeg:)

Er vel enda en stund til familien dukker opp så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke noe deilig ut med såkalte restless leggs..Aldri hatt det selv, men..Jeg har et vagt minne om at farmoren min hadde det, og at hun pleide å legge et stykke såpe ved fotenden.. :klo: Mulig jeg er helt på jordet nå, men det er i så fall et kjerringråd, og kjerringråd har jeg generelt lite tiltro til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke noe godt ut :( Ikke noe gøy å stå opp midt på natten og ikke få sove igjen.. Jeg våkner to ganger hver natt for å spise :ler:

Så gøy at magen begynner å poppe ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, restless legs har jeg og :( Det er ikke noe moro! Jeg får det verst når jeg er trøtt da. Har dessverre ikke noen tips til deg for jeg aner ikke hva som hjelper mot det, men er sikkert ikke en dum ide å snakke med legen om det blir for plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det, Tutta? Da skal jeg jammen ta det opp med legen og høre om jeg kan få noe. I allefall når bebisen er ute! For av og til vil jeg bare åpne huden og strekke kjøttet for å få det bort..!! Jeg har prøvd, var det magnesium tro? Sist jeg var gravid men det hjalp ikke:( Så glad for at du finnes og kan fortelle meg slikt:) Takk <3

Da har jeg monsterduppet og det var deilig! Må dra meg opp og brette tøy og finne på noe med snupp tenker jeg:)

Er vel enda en stund til familien dukker opp så!

Siste mulighet er hvertfall samme type medikament som brukes ved Parkinson, det er jeg helt sikker på. Og at det har dokumentert effekt.

Men jeg syns å huske at restless legs er en litt sånn eksklusjonsdiagnose, og at du kanskje må regne med å gå gjennom litt utredning før du får medikamenter, da det er en del andre diagnoser som MÅ utelukkes før man begynner på medikamenter for restless legs. (men det høres veldig ut som restless legs i ditt tilfelle)

Jeg ville tatt en tur til legen nå mens du var gravid også, fordi det å få restless legs kan komme i forbindelse med graviditeten. (Det vet jeg ikke om den har gjort hos deg??) Hvis den bare kommer mens du er gravid skal du jo ikke behandles mens du ikke er gravid, og hvis det er slik at graviditeten forverrer plagene kan det være greit å få dokumentert det også.

Lykke til, vennen :klem:

:hoppe: for en dupp og ny energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teri: Det er helt pyton:( Hmm, jeg har hørt det samme bare at da skulle man legge en kniv under madrassen i fotenden.. Ikke godt å vite med disse kjærringrådene:)

Teita: Hehe, nattspising:) Jeg liker ikke å spise så innmari tidlig så jeg syns det er grusomt å trykke i seg mat når jeg må liksom..

Pitte: Føler med deg! Men skal følge Tuttas råd og snakke med legen om det. Ja når jeg blir trøtt om kveldene blir det helt malabarisk...

Tutta: Er så fint å ha deg:) Nei jeg har hatt det i sikkert femten år.. Til og fra.. Men det blur veldig aktivt når jeg er gravid, sånn var det med snupp også.

Da har jeg altså en liten stund å slumre på før jeg og C skal på kino og se Bridesmaides:) Det skal bli vannvittig deilig å komme seg ut av huset alene et par timer <3

Dagene flyr som vanlig og imorgen runder jeg 15 uker!!!

Magen er der fortsatt, rund med noe polstring i tillegg..! Jaja:)

Vi har hatt besøk av søstersen et par dager og det var kjempekoselig <3 Vi har vært i familieparken, lekt ute, sett film om kvelden og bare chilla som hun sier:)

Har også vært innom mam og pap en tur og vi har kosa oss ute ilag med naboene våre!

Idag har jeg hatt masse energi så huset har fått seg en vask og vi har klippet plenen sammen så jeg slapp å kollapse:) Vi har diger plen!

I ettermiddag hadde vi naboene på lapskaus og i kveld har vi vært med skrot på bålet! Det har nå blitt diiigert så imorgen tror jeg vi må fyre:)

Er meldt fint vær imorgen og det passer perfekt siden vi får feriegjester og har bading og bål til plan imorgen:)

Ellers har vi jo fulgt med på nyhetene da... Er så ufattelig og grusomt det som har skjedd at jeg klarer ikke helt å forstå at det har hendt på ordentlig:(

Ord blir fattige når jeg tenker på saken for det må være så vanvittig smertefullt for alle involverte at jeg klarer ikke tenke på hvordan de har det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 15 uker allerede! Tiden bare flyr! Da er det vel ikke lenger til ul heller da :) Spennende!

Høres ut som du har hatt en nydelig helg til tross for de grusomme som har skjedd :klemmer:

Kom gjerne med tilbakemelding på filmen for den har jeg lyst å se selv :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Tiden flyr veldig fort, er ikke så lenge siden vi feiret at du var over den magiske 12 ukeren jeg. :sjenert: Høres ut som dere har kost dere og vært veldig aktive!

Håper du og venninna di har kost dere på kino. :fnise:

Det som har skjedd har vært ufattelig å tenke på. Du er ikke den eneste, sitter hver eneste morgen og sjekker norske aviser, for å se om det virkelig har skjedd (og ikke bare en veldig vond drøm, selv om det er det jeg håper på at det har vært). Håper uansett dere koser dere med film, til tross for det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se dere jenter <3

Filmen var bare utrolig morsom syns jeg!! Anbefales som et fint avbrekk fra den trasige hverdagen vi har nå..

Den hadde vært enda bedre om jeg hadde sluppet hodepine, kvalme og krampe i en legg da... Jeg føler meg skikkelig dårlig og fryktelig sytete:(

Håper jeg får tatt runden min snart!

Jeeeii, 15 uker!!!! Håper bare ulbrevet kommer snaaart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 uker! :hoppe: Her flyr jo tiden! Har jo vært så heldig å få følge deg fra du var prøver, så det er koselig å se at tiden flyr! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom en kjapp kveldstur!

Kontrollen gikk fort og greit og alt var i skjønneste orden!

Hun fant hjertelyden med en gang idag <3

Og jeg har neste kontroll 23. Aug halv ni og UL samme dag halv to:) Syns det er lenge å vente en mnd men samtidig så er sommeren over da så..:)

Har fått venninne med datter på besøk og vi stoooorkoser oss!!! Har vært på stranda, badet, padlet kano, bygd slott, spist godis, bygd lego, lekt ute, plukket jordbær og rips og spist kveldsmat med gress i håret og svarte føtter:)

Rett og slett en perfekt dag! Herlig!

Var bare så enormt bra setting da mannen kom hjem fra fakkeltoget og fant to legobyggende barn på gulvet nedenfor sofaen hvor deres gravide mødre lå i hver sin ende og sov:)))

Nå har barna lagt seg og det er sofaskravletid <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var i skjønneste orden :) UL blir spennende!

Hørtes ut som en veldig koselig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt at alt så bra ut på kontrollen :) Håper tiden frem til ul går fort da :)

Høres ut som en herlig dag dere hadde i går :) Morsomt syn som møtte mannen :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flott at alt stod bra til! Er deilig å høre hjertelyden og vite at det er liv inni der. :fnise: Greit med kontroll og ultralyd så tett på hverandre egentlig.

Høres ut som dere koste dere, dere gravide damene og barna. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at kontrollen gikk bra, Skytte! :jepp:

Den dagen hørtes kjempekoselig ut! Her var vi også en liten tur ute med kanoen. Det er koselig, annet enn at det er ubehagelig å sitte på setene, og jeg får dårlig samtvittighet når sambo får fisk, og ber han alltid om å slippe de ut igjen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...