Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Skytte

Anbefalte innlegg

:ler: Nei, du hadde nok ikke rett denne gangen..

Tælle = gå, rusle

Vollæne = vollgravene, de høye kantene, ved en festning

I fredrikstad har vi en kjent gamleby med festning og vollær. Derfra kommer uttrykket.

Og når man slenger på litt mer:

Tællæ på vollæne med pælær på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Potter

Ha en fin dag da,snuppa mi!

Her regner det også noe sykt...og jeg som skal ut snart. Vil bare være inne i sofaen med kg jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg tenkte på vollgraver da.....Men hva hadde det nyttet!!!Hehehe!!

Med pælær på....Med perler på?? Eller sko?? Nå flirer jeg godt her for jeg er helt sikkert helt på jordet!!

MrsP; ja jeg kom meg ikke ut sånn tvert! Men jaggu har jeg vært effektiv nå! Har satt brøddeig som står til hevings,dusjet og støvsugd!!

Vet at jeg ikke skal støvsuge,men jeg har ikke følt meg så bra som dette på leeenge!! Så får vi se hva som skjer!

Har en liten pause her nå før brødene skal i forma og heves enda mer!

Dagen er super! Blir så inderlig glad når jeg føler meg så bra!!

Så har jeg fått ny JM time neste onsdag hos de snille JM på helsestasjonen!

Og så har jeg bestilt time til nakke/ryggmassasje og fiksing av øyebryn nå på torsdag!

Så nå har jeg litt å glede meg til :hoppe:

Glemte vel å fortelle at jeg fikk mail fra venninne V i Trheim som planlegger å komme oppover i månedskiftet feb/mars!!! Ble så glad!! Hun er så kul at åååå!!!

Så er hun rasende flink å ta bilder så tenkte å spørre henne om å ta noen fine magebilder da.......

Dvs hvis magen ser gravid ut da ja!

Hun tok div bilder av meg sist hun var her og dem er kjempestilige om jeg skal si det selv!! Aner ikke hvordan hun gjør det men hun får til og med meg til å se skikkelig hot og kul ut :sjarmor: Ikke rart jeg er så glad i henne da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med venninne besøk da!!

Tja, du har nesten rett med pælæne da.. Det er støvler..

hvis du plusser på tællekæll også?

Tælle på vollæne med pælær på og tællekæll i lomma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusk i lomma??? Hehehe!! Kul dialekt altså!!

Nå har jeg hatt en appelsinpause samt snakket med mamma! Det er koselig!

15 min til brødene skal i ovnen!

Så blir det båndpasta med ostesaus og pølsebiter til middag! Håper det blir godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

Så fint at denne dagen også har vært super. Ingenting er bedre nn det.

Og den middagen høres fantastisk godt ut. :sikle:

Kan jeg få litt??? Med ostekake som dessert??? :sjenert:

Ha en fin kveld med mann og knøttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må være å føle at mann har overskudd igjen :) Godt å høre at formen din er bra, dagene går så mye lettere dag.

Så flink du er som baker brød, det har ikke jeg gjort på 100 år tror jeg, enda så godt som det er nam, nam :sikle:

Ja, vi vil gjerne ha magebilder :), men syns det er altfor lenge å vente over en mnd til å få se dem, kan du ikke ta noen selv før det?

Hvorfor skal du ikke kunne støvsuge Skytte? Er det noe spesielt pga svangerskapet eller?

Du får ha en fin kveld :klem: Idac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi@; Du må ikke glemme å spise...!!

Iss; Knis! Ja det var logisk gitt!! Dialekter er såå kult!

Tulipan;Bare å forsyne seg her vettu! Plenty til alle! Middagen ble kanongod! Enkel som fy! Lurer på om jeg har lyst på kake idag..hmmm...Leste om is inne hos Cr@sh og da fikk jeg jo bare såååå lyst på det...Vaniljeis og fersken..er det godt tro?!

IdaC; Det er veldig kjekt å orke litt ja! Var helt sjokkert igårkveld over at jeg aldri ble trett! Men nå derimot....Men det går sikkert over!

Jeg bør/skal ikke støvsuge eller vaske gulv pga ryggen/bekkenet. Man gjør så mange dumme bevegelser når man gjør det. Har ikke tenkt så mye på det før,men det kjennes når man ikke burde gjort det...

Gikk ganske bra idag og det er jeg glad for!

Magebilder ja..Må vel være supermedlem for å få legge inn bilder? Eller har jeg misforstått?

Tenkte hun venninna mi skulle få ta noen fine magebilder jeg kan ramme inn eller ha i album til bebisen! Ser litt for meg en liten serie på veggen på soverommet vårt med magebilder og bilder av babyen på vår bare overkropp!

Har sett så mange sånne fine nære bilder...Ikke noe man henger på stua,men koselig til soverom!

Ellers så har vi tatt magebilder helt fra vi fikk to blå! Her skal alt dokumenteres :ler:

Hoho!! Moskuser på nrk! DE er kule de!! Grrrrrrr!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjallabais! :hoppe:

Det er bra i stua i dag, skjønner jeg... Sånt liker vi!

Kan jeg komme oppover på nybakt brød med smør og geitost eller? :sikle:

Ja, det er det jeg sier... Hva er det Skytte ikke byr på? Ostekake den ene dagen... ferskt brød den andre... Hva blir det i morgen? hehe... :sikle:

Jeg vil også se magebilder!!! Kom igjen, vennen! Vis oss den o' så fine magen din? Har du begynt å se stor forandring?

Mange :klem: 'er til yndlings-Skytte'n min! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Nei det var egentlig ikke det. En fødsel er jo litt brutalt, men veldig fint også. Jeg bare håper at når det blir min tur at jeg slipper keisersnitt.... :sjenert:

Nå tar vi over dagboka di Skytte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nybakt brød! Jeg kan nesten lukte det helt hit. Du er kjempeflink, Skytte! Og middagen din høres også veldig god ut. Høres ut som du har hatt en god dag, ja, og det er godt å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohooo!!! Her var det masse morsomt besøk!!

Venninne L våknet nå til slutt igår da så jeg fikk beøkt henne!

Skravla og så tv og spiste iiiiiis!! Yammmmi!!

Da jeg var påtur derfra fikk jeg sms fra supertante om jeg ville komme en tur!

Var så uforskammet våken og bra i formen så jeg dro dit også! Og kom ikke hjem før halv fire inatt :overrasket:

Vi har bare så sinnsykt mye å snakke om så tiden bare flyr den....

Hun hadde vært på kanalisering og noe mer spennende skal man lete lenge etter!! Det må jeg få gjort! Har prøvd det en gang for lenge siden og det er helt sprøtt!!

Vi er veldig like jeg og tante i ting vi mener og tror på. Så er hun bare best altså!

Trøtt idag ja! Våknet av at sjefen ringte...Men jeg orket ikke ta tlf. Skal heller snakke med manuellter. min å høre hva han tror fremover. Så får jeg ringe sjefen etterpå.Huff..kjenner ingen steder at jeg gleder meg til det da :tristbla:

Men greit å få det gjort å ta det derfra. Blir han sur eller idiot så skal han jaggu meg få suridiot tilbake!!!

Har rundstk i ovnen nå som skal fortæres før sambo henter meg halv tolv!

MissS; Godt at du ler!!! Joda de ble veldig godt stekte de,men så bra ut ja!

Cr@sh; Helluuuuu!!!! Bare kom å få alt du vil ha!! Ikkeno problem det vettu!

Hvordan er det bildegreiene fungerer? Kan jeg legge dem inn sånn helt uten widerøe? :ler:

Merker litt forskjell ja.At ting liksom har flyttet på seg! Men jeg har liksom en god del mage tilgjengelig,så det er bare å fylle den opp!! Blir nok enda ei stund til skinnet begynner å strekkes mer! Så jeg ser myyye mer gravid ut enn jeg egentlig er!

Pi@; Er ikke lett med denne matlysten..Kok deg egg? Det pleier jeg få lyst på når jeg ikke greier noe annet!

Sånne filmer ja....Hoho...det er nok litt av en opplevelse. Holder for meg å lese om det foreløpig! Men på slutten av dagen er jeg sikkert så nysgjerrig at du må fortelle meg hvor du fant det! :ler:

Hehe,skal bare invadere den litt dere! Er bare morsomt!

Fjellrypa; Joda jeg måtte nå lære meg å bake brød vettu! Klarer ikke sånn kjøpingsbrød...!

MrsP; Gud nigt ;)

Kommer vel innom etterhvert utover dagen til dere superjenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...