Syrinen Skrevet 6. desember 2005 #1201 Del Skrevet 6. desember 2005 :joppe: :hoppe: Gratulerer med spire i magen!!! Fantastisk gode nyheter å høre om trønderspiren din! Må si jeg fikk høy puls av ålese om møte med mormor og tant i bokhandelen. Jeg var selv super-paranoid når jeg var og kjøpte 'På vei'! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 6. desember 2005 #1202 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) GRATULERER, SKYTTE!!!! :grine2: Og så er du inne hos meg uten å si noen ting?! HURRA HURRA HURRA!!!!! Nå ble jeg glad. Gleder meg til å svare på alle de rare spørsmålene du har. (Vet akkurat hvordan det er: når du har lest "På vei" og sett på bildene i den Lennart Nilsson-boka femten ganger om dagen i en periode, begynner man å lure på permisjoner og barnevogn og sånt. Og når det er på plass er det sikkert nye ting å finne ut av...!!! I dag traff jeg forresten en dame som sa det var like ille andre gangen. Og jeg som var sikkert på at alt skulle være mye greiere når man har gjort det en gang før?!) Endret 6. desember 2005 av miiip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1203 Del Skrevet 6. desember 2005 Fru Blå; Har du også bursdag da?!?! Så stilig!!! Snakker om sammentreff altså!! Jeg får ikke til disse uke+dager greiene jeg...får det ikke inn i hodet... Men skal til legen den 15. så kan hende jeg blir litt klokere da! Jullan; Takk så mycket!!! Huldra; Takk vennen...Har vært hos deg nå og det gjør meg så trist... Cr@sh; Rognebær; Takk! Ja det skjer jo litt her også da...! Blir nok baluba den dagen jeg plutselig forstår hva som skjer Var på nippen til infarkt! Panikken holdt alldeles på å ta meg og jeg var oppskaket til lenge etter jeg var kommet hjem! Syrinen; Takk!!! Paranoid ja!! Så til de grader!! Ble så satt ut at man skulle tro det var fengsel på livstid for å være gravid!! Nå har jeg snart vært 5 timer på kg.............Så hvis det er noen jeg har glemt må de være så snill å si fra! Jeg vil ikke glemme noen! Er temmelig sliten nå...vondt i kroppen og litt kvalm. Har vært det noen kvelder! Men det går helt bra det! Så lenge vårt lille gull bare vil bli værende der inne så kan jeg være kvalmest i verden... Er det slik at pupene blir bare vondere og vondere? Mine er helt aaaaauuuuuuuu!!!! Så har jeg funnet ut at min 85 C bare er å parkere inntil videre,og fant meg 1 bh i 85 D....Ikke mye utvalg i den str gitt....! Ellers så var jeg innom min favoritt;body shop!! Fikk kjøpt meg mer mango dusjsåpe og kjøpte meg også mango body butter til min voksende brøddeiglignende kropp!!! Akkurat nå venter jeg på at tante og mormor skal komme på besøk! Koselig det! Men jeg er fryktelig trøtt og vil gjerne dusje,smøre meg inn og legge meg i senga å skrive i gravidboka mi,samt lese i "på vei".... Har vel egentlig ikke tid til å være på arbeid for tiden..Ikke nå heller Skulle vært stipend til slike egenopptatte folk som meg........!! Vil bare være hjemme og være sunn,surfe her og lese og skrive...*dream on Skytte* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1204 Del Skrevet 6. desember 2005 Og der var miiip også!!! Tusen takk du!! Det kommer nok til å bli spekulert en del de neste...tja....50 årene?!?! Men du,kan du hjelpe meg med de uker+dager greiene....? Jeg greier bare ikke skjønne den regninga..... Hadde siste mens 26.okt og sykluser på gj.snitt 33 dager ca.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrinen Skrevet 6. desember 2005 #1205 Del Skrevet 6. desember 2005 Har vel egentlig ikke tid til å være på arbeid for tiden..Ikke nå heller Skulle vært stipend til slike egenopptatte folk som meg........!! Vil bare være hjemme og være sunn,surfe her og lese og skrive...*dream on Skytte* ← Det hadde vært noe det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1206 Del Skrevet 6. desember 2005 Jepp!! Og nå så jeg at det sto uker+dager på den utregninga,så jeg er 5+1!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 7. desember 2005 #1207 Del Skrevet 7. desember 2005 Jepp, i følge Babyverdens terminkalkulator er du 5+2 i dag. Du er nå 5 uker og 2 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 14. november, 2005 Hjertet begynner å slå: 9. desember, 2005 Embryoet beveger seg: 2. januar, 2006 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 9. januar, 2006 Alle indre organer er ferdig formet: 9. januar, 2006 Risikoen for spontanabort avtar: 23. januar, 2006 Kvalmen avtar for de fleste: 30. januar, 2006 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 6. februar, 2006 Fosteret svelger og tisser: 20. februar, 2006 Tid for ultralyd: 27. februar, 2006 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 6. mars, 2006 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 20. mars, 2006 Fosteret begynner å høre: 10. april, 2006 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 8. mai, 2006 Mange fostre legger seg med hodet ned: 12. juni, 2006 Svangerskapspermisjonen begynner: 17. juli, 2006 Antatt termindato: 9. august, 2006 Tenk, på fredag begynner hjertet å slå!!! Er det ikke utrolig?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 7. desember 2005 #1208 Del Skrevet 7. desember 2005 Hva er det jeg leser....Herreguuuud..... :grine2: :grine2: Kjære Skytte: GRATULERER Noe så herlig :grine2: og noe så fantastisk Jeg ble såååå glad nå. Lykke lykke til med en lite Skyttebaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 7. desember 2005 #1209 Del Skrevet 7. desember 2005 OH MY GOD!!!! DET HER ER BARE HELT FANTASTISK, SKYTTEVENNEN. GRATULERER Tenk at jeg har gått glipp av det her i to dager. Jeg er så glad på dine veiene at jeg ikke kommer til å få gjort noe fornyftig i dag, annet enn å sitte på kontorstolen min å hoppe. Jeg ble så utrolig glad, da jeg leste at du hadde testa positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 7. desember 2005 #1210 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei Skyttevennen!!! HVordan er det med den blivende mor idag da??? Jeg kan skrive under med STOOOORE bokstaver at puppene blir ganske ømme etterhvert som tiden går ja. Mine er nå så ømme (det har de vel vært en stund) at jeg må holde på de når jeg går opp/ned i trapp eller for ikke å snakke om når jeg må opp natten for å tisse så må jeg holde på de ekstra hart. Eller for ikke å snakke om sex'en. De måjo nesten teipes fast for det gjør ganske vondt når de hopper opp og ned :grine2: Og jeg må si jeg fikk meg en ganske så god latter da jeg leste om bok-reol dykkingen din for å unngå din tante og mormor. Ikke på en stygg måte, men jeg kan se det hele for meg :grine2: :grine2: . (jeg kan godt innrømme at humoren min er ganske så sær til tider... ). Ha en fortreffelig dag vennen fra me til deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 7. desember 2005 #1211 Del Skrevet 7. desember 2005 Åh i himmelsens riker og store slott... GRATULERER SÅ UTROLIG MYE MED LILLE SPIREN I MAGEN!!! Dette fortjener du så inderlig, Skytte!!! For en 25 årspresang...for en LYKKE! Ble helt :grine2: og jeg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1212 Del Skrevet 7. desember 2005 5+2 Heia alle sammen!! Hadde planer om å storsove på sofaen nå....Men så greide jeg ikke holde meg unna her!!! Må bare innom litte granne!! Har ellers planer om endelig å pakke inn resten av julegavene! Så må jeg finne nytt stoff til lenestolene våre! De er nye men det er reklamasjon... Så vil jeg skrive mer i bursdagsboka mi og begynne å skrive i graviddagboka mi,papirutgaven! For igårkveld ble tante og mormor her til halv ett Da var det dusj og snork....Så hvis jeg ikke sover nå får jeg muligens gjort noe...Kanskje! Miiip; I know!!! Er det ikke helt villt?!?!?! Kommer sikkert til å gå rundt å kjenne etter på fredag Leanora; Hehehe! Tuuusen takk du!!! Det er glade tider her ja! Pi@; Takk og takk du!! Det er ganske utrolig ja! Men håper du fikk gjort litt idag da...! Tulipan; Tipper vi har ganske lik humor! Og tenker meg det hele hadde sett ganske komisk ut på film! Men der og da var det blodig alvor....! Puppene er vonde ja!! Og idag var jeg og fikk tatt ut piercingene...Så nå ble de litt stusselige...Men håper bare for guds skyld at det ikke gror tett eller blir noe problemer med å amme.....Da jeg tok de for tre-fire år siden sa hun dama at det så og si aldri var neo problem.Hun hadde slik selv og hadde ikke hatt noe problem med ammingen! Så jeg satser på det!! TT; Hohoi! Er så morsomt at dere blir så glade alle sammen! Er mye lykke her i huset nå om dagen ja! Men også mye hormoner som begynner å merkes..... Føler at jeg kommer til å bli den heksa jeg var da jeg brukte ppillene.... Eksploderte til sambo idag da vi kom fra jobb...Begynte å bli kvalm og sulten,var dautrøtt og helt på tuppa. Så hadde han en gave til meg! En sånn hel kjeledress som jeg har ønsket meg for å ha på hytta. Så skulle jeg prøve den. Ble først kjempeirritert da jeg ikke fikk den fort nok ut av posen. Så skulle sambo hjelpe meg med glidelåsen og så ble det feil og jeg bare Så ble jeg såååå lei meg og enda mer sint og stormet i seng og gråt en skvett...Før jeg lagde middag på en temmelig bråkete måte. Men så gikk det over og jeg fikk litt kos...! Snakker om ustabil kjerring!!! Skal bli noen intr måneder.......... Ellers så har formen vært helt grei på arbeid! Spiser bare mye mindre enn jeg pleide før. Har null matlyst der og brødmat frister like mye som mark omtr! Men fiskepinner til middag gikk veldig bra! Helt til de kjentes slimete ut...Regner med jeg var mett da Men tviler på det blir det til middag mer med det første! Oh gosj...nå er kl halv sju allerede!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1213 Del Skrevet 7. desember 2005 Fikk ikke til det med stor skrift heller..........Når skal jeg skjønne at jeg ikke kan dette?!?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 7. desember 2005 #1214 Del Skrevet 7. desember 2005 Må bare smile når jeg er innom her, jeg! :smilejente: Det er så supert! GRATTIS igjen, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. desember 2005 #1215 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei Skytte! Du har hele pakka med vonde pupper og hormonkræsj skjønner jeg! Kjenner meg veldig igjen, fra første gang jeg var gravid. Denne gangen merker jeg neste ingenting på puppene, men ser jo at de har vokst da. Artig å lese her inne, du skriver så levende og morsomt! Måtte le av den episoden i bokhandelen! Ønsker deg en fin gravid kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1216 Del Skrevet 7. desember 2005 Rognebær; Du er nå så søt!! Takk! La traviata; Koselig at du syns det! Ja det titter frem noen symptomer her...Og glad er je for det,for ellers hadde jeg i alle fall ikke skjønt at det faktisk er noe på gang! Er litt kvalm nå og det svir litt i halsen(halsbrann på tur..) Men akkurat det pleier jeg jo å ha så. Er ikke noe godt å være kvalm,men det gjør meg ingen ting. Det får meg til å huske på at det faktisk er et lite gull i magen min! Helt på ordentlig!! Ellers så er det støtvise menssmerter pågang...Og da blir jeg litt sånn Kommer mensen likevell??? Har testen vært feil???? Men så vet jeg at det også er et tegn så da går det bedre! Har notert litt i den andre dagboka mi nå. Er mest bare sånne praktiske opplysninger.Men skriver litt utenom også. I tilfelle lillegull vil se den en gang! Her tenker vi fremtid ja...!! Men man må jo være positiv,sant?! Så glemte jeg jo helt å fortelle om min søte entusiastiske sambo igår kveld/natt da vi la oss!! Det lyste i øynene hans da han sa;Gjett hva jeg har bestilt idag?!!! Joda,lille vennen min har vært på supportersiden og bestilt fire smokker,en body og en sparkedress til vår 3mm store spire Han var så søt og god da han fortalte det at jeg smelta helt! Håper det blir mest sånne dager. Med en god og forståelsesfull sambo! Nå er det for sent å sove...Men vil legge meg tidlig ikveld...Er helt skutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2005 #1217 Del Skrevet 7. desember 2005 Gratulerer Skytte! Flotte nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1218 Del Skrevet 7. desember 2005 Tusen takk,Xavia! Håper det snart blir din tur igjen! Varmt her Og ute er det så kaldt at der kan man umulig oppholde seg Så på julegavene og fant ut at jeg må jo ha noe å gjøre i helga også! Så idag har jeg kun lagd middag,vasket en maskin klær,lagt sammen klær og tømt oppvaskmaskina...! Ja,ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrinen Skrevet 7. desember 2005 #1219 Del Skrevet 7. desember 2005 En fra en humørsyk dame til en annen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. desember 2005 #1220 Del Skrevet 7. desember 2005 Her var det virkelig morro å lese. Du er definitivt blitt gravid, skytte. Vet alt om tretthet, dårlig matlyst, ekstrem god luktesans, uopplagt, etc.... Og så pupper da, nå kommer du til å gå fra å være til !! Jeg gikk fra 75C til 90E!! Tenker sambo din får det samme lure smilet som min fikk, gitt. Morsom opplevelse fra bokhandelen. Jeg hadde nesten lik opplevelse da jeg skulle handle test på apoteket i fjor høst. Har en super-sladre tante som jobber der, og seff måtte hun stå i disken. Smilte bare da jeg la en test og et glass folat på disken, men sa heldigvis ikke noe. Dvs, det rakk hun ikke, for vi fortalte det kort tid etter. Var vel 6+5 denne gangen da vi sa det. 5+5 da vi røpet det med lillemor... Koz deg supermasse, og vær litt dronning nå! Og du, apropo bodyshop. Sjekk ut den kakaobutter-sticken som de har. Skal være spesielt myntet mot strekkmerker, og anbefalt til gravide. Jeg brukte 2 sticks da jeg gikk med lillemor, og da var det pappan`s jobb å smøre magen hver kveld! Ble bare babbel og vås dette, men jeg lever meg sånn inn i dette! Tenk, DU er gravid. :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå