Gå til innhold

Erfaringer med narkose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.9.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe å Grue seg til, jeg skal inn neste uke for kirurgi og gleder meg bare for å nå få ting gjort!

Anonymkode: 9ba77...76e

Samme her, gleder meg til å komme igang med opptrening og å bli bedre 😊

Anonymkode: 9ba77...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.9.2019 den 18.01, batcat skrev:

Elsker narkose. Skulle ønske jeg kunne legges i narkose hver kveld når det var sovetid. Ber alltid om narkose hvis det er noe jeg skal på sykehuset hvor noen på noe tidspunkt kan ha fått narkose for det. 

Hehe jeg også. 

Har vært 13 ganger i narkose. 11 av de bare 5-10 minutter (elektrosjokk) og de to andre gangene 30-40 minutter. Etter første gangen hvor jeg ble redd akkurat da jeg skulle få narkosen, så har jeg gledet meg hver gang. Det var min eneste glede i hverdagen da jeg var alvorlig deprimert og suicidal. Var kjipt da jeg var ferdig med det. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkose er deilig. Har opplevd det noen få ganger, og det er ikke smertefullt overhodet. Lege eller sykepleier teller ned fra 10 og jeg har vært borte lenge før 0 :) Jeg har bedt om narkose selv om det ikke var helt nødvendig engang, som ved keisersnitt, fordi det er deilig og smertefritt. Minimale sjanser for at noe er galt om du er en normalt frisk person.

Anonymkode: 48ce6...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Skal i narkose for første gang og jeg gruer meg enormt. Kan noen dele sine (forhåpentligvis ) gode erfaringer?

Anonymkode: 42e78...749

Sovnet når moroen startet jeg. Alle tre gangene. Ikke så mye mer å fortelle.. :)

Anonymkode: 0036f...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så fint å lese dere er så positive til narkose :) Skal bli lagt i narkose selv på tirsdag, og gruer meg veldig. De siste nettene har jeg hatt mareritt. Uansett det dere har skrevet skal jeg ta med meg. 

Hvis det er i et lite område inngrepet foregår, har man da på seg privat klærne?  

Anonymkode: e7a1f...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å lese dere er så positive til narkose :) Skal bli lagt i narkose selv på tirsdag, og gruer meg veldig. De siste nettene har jeg hatt mareritt. Uansett det dere har skrevet skal jeg ta med meg. 

Hvis det er i et lite område inngrepet foregår, har man da på seg privat klærne?  

Anonymkode: e7a1f...7f1

Nei ingen private klær inne på operasjonsstuen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2019 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Gruet meg sykt mye. Det var en narkosesykepleier(?) som satt ved hodet mitt hele tiden jeg var i narkose for å se om jeg pustet osv. Han var kjempesnill og telte ned når jeg skulle i narkose. Når jeg våknet følte jeg meg sykt bra og uthvilt, som om jeg hadde sovet i12 timer, men var egentlig bare 20 min 😊

Anonymkode: e521a...cc8

Du puster ikke da. Anestesispl eller ventilatoren puster for deg. 

Anonymkode: dd353...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å lese dere er så positive til narkose :) Skal bli lagt i narkose selv på tirsdag, og gruer meg veldig. De siste nettene har jeg hatt mareritt. Uansett det dere har skrevet skal jeg ta med meg. 

Hvis det er i et lite område inngrepet foregår, har man da på seg privat klærne?  

Anonymkode: e7a1f...7f1

Hei, jeg var i narkose for et par uker siden. Det er ikke noe å grue seg til i det hele tatt. Du må bytte til sykehusklær rett før operasjonen. Du får en veneflon i hånden, når du er på operasjonsstuen så vil anestesilegen/sykepleieren ta en maske med oksygen forran munn og nese, og du vil få medisiner i veneflonen og etter få sekunder sover du. Så våkner du plutselig etter noe som føles som sekunder, og alt er over :) 

Anonymkode: 0a787...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker narkose! Føler at jeg har hatt verdens beste søvn. Skulle gjerne hatt en liten narkose hver natt. 

Anonymkode: f830f...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker narkose! Føler at jeg har hatt verdens beste søvn. Skulle gjerne hatt en liten narkose hver natt. 

Anonymkode: f830f...e06

Helt enig! Enenste minuset til meg er at jeg har våknet med smerter de første minuttene. Helt til de har gitt meg mere smertestillende.

Anonymkode: de08c...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange herlige svar. Jeg er livredd for narkose. Har tatt det en gang. Gråt og fikk angst før jeg skulle få narkose. Merket ingenting plutselig var jeg borte vekk. Våknet på et annet rom med ei snill dama som passet på meg. Var veldig sår i halsen etter operasjon. Narkosen gikk helt fint 

Anonymkode: 231d1...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns narkose er mest rart. Jeg er vekk og så våken igjen. Virker for meg som det har gått sekunder, selv om det har gått timer. 
 

lite bivirkninger her og ikke særlig sløv etterpå. ( helt uvanlig raskt kvikk, uttalte de på oppvåkningen. Så da så. Kunne godt tenkt meg litt bomulls-sløvhet i grunn.🙄😂

Anonymkode: d0769...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var redd før narkose. Alt skjedde litt fort, så jeg hadde både spist og drukket tidligere på dagen. Og de hadde litt problemer med å vekke meg igjen. Tror jeg trengte søvn 😆 og da jeg våknet, så lå jeg og hørte på et par av personalet hvor han ene var litt usikker på daten sin 🙂 jeg lå jo bak forheng og de så ikke at jeg var våken, men det var ikke sånn veldig privat. Jeg husker jeg syns han var søt  😄

Men uansett. Det gikk helt fint. Jeg er ikke redd det lengre. Må smile litt av de som syns det er deilig her. Skjønner på en måte hva de mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Som sykepleier på kirurgisk avdeling på sykehus kan jeg berolige deg med at narkose går helt fint :) Har selv blitt operert og hatt full narkose for vare noen få år siden, og det kjennes bare ut som du blir veldig trøtt (og litt fnisete) og i neste øyeblikk våkner du opp og operasjonen er ferdig:) Sykepleierne som jobber på operasjonsavdelinger er ofte veldig flinke til å få pasientene til å føle seg trygge. Din viktigste jobb etter narkosen er å gi beskjed ved minste tegn til evt smerter eller kvalme, sånn at sykepleierne får hjulpet deg før det blir verre. Lykke til, dette kommer til å gå veldig fint :) 

Anonymkode: 890cc...fd9

Det hun sier 👆

Minus sykepleierene på avdelingen, de er ikke alltid like blide.

Men sykepleierene på operasjonssalen er virkelig verdt sin vekt i gull. De er rolige, blide og snakker med deg gjennom det. Altså, til du sovner. Som kjennes ut som du har hatt en natt med veldog god søvn. 

Anonymkode: 49939...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt varierende for meg, noen ganger litt groggy etterpå. Ene gangen helt nydelig, uthvilt skikkelig etterpå. 

Det kan nok være best om man er anspent, så kunne nok tenkt meg å gjort det en gang i uka. For å koble ut hele kroppen og hue.

Anonymkode: 0d498...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...