Gå til innhold

Ned i vekt og treningstips


katta83

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, katta83 skrev:

Jo man kan ende opp med å veie for mye også om man spiser for lite,da går jo kroppen på sparebluss og tviholder på fett og kalorier

Nei, slik fungerer det ikke. Dette er vissvass fra ende til annen. Da hadde ingen dødd av underernæring og anoreksi hadde ikke eksistert. Les forskning. 

Anonymkode: 08125...2ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sagt jeg ikke går ned i vekt. Det gjør jeg. Hadde jeg spist for mye hadde jeg gått opp. Spør om treningstips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og treningstips. Vet jo hva som har funket for meg før. Trenger bare tips. Innlegget skrev jeg i et øyeblikks frustrasjon og skulle gjerne ha det fjernet hadde jeg bare visst hvordan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å gi deg tips - men når jeg ser på hvordan du kommuniserer her inne, så lar jeg være. Du har tydeligvis alle svarene selv, så hva er vitsen med å spørre om tips?

Anonymkode: 1c312...50d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, katta83 skrev:

Vil jo trene da og ikke slutte å spise. Riktig måte er å trene og spise sunt. Hvis du mener jeg spiser ubegrensede mengder tar du grundig feil.Snakk om å gjøre ting på riktig måte da,ikke bare droppe måltider.  Men hvis det irriterer deg noe av det jeg skrev så trenger du ikke lese. Spør om råd ang trening

Ja, det er irriterende, men også veldig gøy - folk som ber om hjelp er alltid så oppfinnsomme når det kommer til å finne "feil" i rådene de får! Så: Har jeg anbefalt deg å slutte å trene? Slutte å spise? Droppe måltider? Tror du virkelig at du spiser for lite? Hvis det hadde vært riktig måte, tror du ikke at du da hadde oppnådd resultater? Hadde du vært ute etter treningstips, ville du ikke heller bedt om treningstips, ikke skrevet "hjelp, ned i vekt", "jeg spiser [sånn og sånn]", "jeg veier [sånn og sånn]"?

Anonymkode: 328b6...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, katta83 skrev:

Har oppnådd resultater

Jøss, der fant du jaggu en "feil" til! Poeng til deg!

"Resultatene du ønsker". Du vet, grunnen til at du startet denne tråden?

Anonymkode: 328b6...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som jeg skrev i sted. Skrev i et øyeblikks frustrasjon og glemte også å skrive litt mere hva jeg faktisk ønsket. Hvis dere faktisk leste så har jeg jo oppnådd resultater i form av både vektnedgang og oppstramming. Ønsker mere treningstips i form av forming av kropp osv Noen sier man skal starte med tung styrke da glykogenlagrene da er fulle og kardio til slutt. Men vet ikke hva som er best da jeg ønsker gå ned et par kilo,men også ønsker mere muskler og forming. Om man burde ta kardio og så styrke eller omvendt og eventuelt tips til effektive bra øvelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 9.19, katta83 skrev:

Dame på 36 år,2 barn,ca 150 cm høy

I August/september 2018 begynte jeg å trene på treningssenter. Prøver få til 4/5 økter i uka. I Juni vist vekten - 5,5 kg og hadde mistet mange cm rundt både midje og mage .Vil gjerne ned litt til i vekt og trenger treningstips

Slik ser en normal treningsuke ut for meg kan variere litt. 

Mandag: ca 2 timer tung styrke + Elipsemaskin 

Tirsdag:Cardio (Elipse,sykkel)

Onsdag: Fri

Torsdag:ca 2 timer tung styrke og cardio

Fredag: svømmer

Lørdag: Fri

Søndag: Styrke og cardio

Har også en jobb som gjør at jeg kan gå litt turer. Jeg har også 2 barn som gjør at jeg av og til nå omrokkere på treningen.

Spiser forholdsvis sundt

Frokost: sunne frokostvafler eller yoghurt med granola

Lunsj: Sunne vafler eller pastasalat eller cottage cheese med yoghurt banan og eple

Mellommåltid; banan,eple 

Middag: alt fra kyllingwok og omelett til kjøttdeig og pasta,fisk. Vanlig porsjon

Kvelds etter trening:  eple,banan eller yoghurt med granola

Ønsker treningstips

Hvilken type treningstips er det du ønsker, da, TS? Det eneste jeg kan si, er at 2 timer tung styrke høres unødvendig mye ut. Et helkroppsprogram bør ikke ta mer enn ca. 1 time, maks. Den beste cardiotreningen for vektnedgang/fettforbrenning sies gjerne å være HIIT, altså høyintensitets intervalltrening, for eksempel 4x4-intervaller. 

Du skriver ikke noe om vekten din, men ut fra det du skriver tolker jeg at du nok har normal/lav BMI, og da er det vanskeligere å gå ned vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, katta83 skrev:

Trener 1 time tung styrke og deretter ca 1 time Elipse.

Ja,bmi er innenfor midtre normalområde😊

Da kan du jo prøve å bytte ut i alle fall den ene ellipse-timen med 4x4-intervaller på tredemølle og se om det gir resultater? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne gjort det,men har erfart at pga krystallsyken funker det ikke gå på tredemølle eller jogge. Kan det funke med intervaller på annet enn tredemølle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, katta83 skrev:

Skulle gjerne gjort det,men har erfart at pga krystallsyken funker det ikke gå på tredemølle eller jogge. Kan det funke med intervaller på annet enn tredemølle?

Skjønner. Det går an å trene intervall på ellipsemaskin eller spinningsykkel også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, katta83 skrev:

Trener 1 time tung styrke og deretter ca 1 time Elipse.

Ja,bmi er innenfor midtre normalområde😊

Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert, men jeg mener at du bør droppe kombinasjon styrke og cardio i samme økt. Jeg tipper at du får mye dårligere fremgang på styrken, fordi du trener cardio i samme økt. Både fordi det gir en alt for lang økt (2 timer), men mest fordi du nødvendigvis må "spare deg" litt i styrkedelen. Hadde du gitt maks i styrkeøkta, skulle du ikke klart å yte på elipsemaskinen etterpå. Skal du "stramme opp" betyr det at du må bli sterkere, og da kan du ikke ha et opplegg der kondisjonstrening ødelegger progresjon i styrkeprogrammet. 

Du har jo tid til mange nok treninger i uka til at du kan trene cardio og styrke hver sine dager. Kombinasjonsøkter er ikke ideelt, men en nødløsning for oss som ikke har tid til å trene ofte nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ingen ekspert jeg heller😛 Men endret på det. Før tok jeg alltid cardio først og så 30/40 min styrke. Men etter anbefaling fra en tar jeg nå styrken først,tar meg ganske bra ut der. Aldri vært så sliten etter styrkedelen som når jeg endret rekkefølgen. Føler selv jeg tar meg ganske ut på Elipse også selv om jeg sikkert kunne gjort enda mer. Er helt utkjørt etter de dagene med 2 timer på treningssenteret, og er sikkert litt i overkant mye trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...