Gå til innhold

Ned i vekt og treningstips


katta83

Anbefalte innlegg

Dame på 36 år,2 barn,ca 150 cm høy

I August/september 2018 begynte jeg å trene på treningssenter. Prøver få til 4/5 økter i uka. I Juni vist vekten - 5,5 kg og hadde mistet mange cm rundt både midje og mage .Vil gjerne ned litt til i vekt og trenger treningstips

Slik ser en normal treningsuke ut for meg kan variere litt. 

Mandag: ca 2 timer tung styrke + Elipsemaskin 

Tirsdag:Cardio (Elipse,sykkel)

Onsdag: Fri

Torsdag:ca 2 timer tung styrke og cardio

Fredag: svømmer

Lørdag: Fri

Søndag: Styrke og cardio

Har også en jobb som gjør at jeg kan gå litt turer. Jeg har også 2 barn som gjør at jeg av og til nå omrokkere på treningen.

Spiser forholdsvis sundt

Frokost: sunne frokostvafler eller yoghurt med granola

Lunsj: Sunne vafler eller pastasalat eller cottage cheese med yoghurt banan og eple

Mellommåltid; banan,eple 

Middag: alt fra kyllingwok og omelett til kjøttdeig og pasta,fisk. Vanlig porsjon

Kvelds etter trening:  eple,banan eller yoghurt med granola

Ønsker treningstips

Endret av katta83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går opp i vekt så spiser du mer enn du forbrenner. Teller du kalorier? Du kan bruke MyFitnessPal eller Lifesum til det. 

Anonymkode: 77c42...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke at jeg gikk opp i vekt bortsett fra akkurat i sommer noe jeg vil tro veldig mange mennesker gjør pga litt mere mat,søtsaker og drikke. Hvis du leste innlegget mitt så ser du jo hvor mye jeg trener og hva jeg spiser en typisk dag. Vil ikke kalle det å overspise. Å sitte å nitelle kalorier syntes jeg er ganske håpløst og tidkrevende. Men vet jo ut fra hva jeg spiser når jeg leser bakpå matvaren at jeg ikke overspiser,tror vel heller jeg spiser litt lite.Idag har jeg trent 8 dager i strekk,ca 14 timer. Vil bare ha hjelp til eventuelle øvelser. Hva som er lurt ang kardio og styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er 155 og veier vanligvis 40-43. 

Trener 3 dager i uken. 

Men spiser 1 måltid mindre enn deg tror jeg

Jeg spiser ofte 1 frukt elker yoghurt til frokost. 

Lunsj: kyllig/fisk/div kjøtt eller en stoor salat. Sjeldent det er brød og da maks to skiver og gryn med yoghurt

Dropper frukt til lunsj. Spiser frukt/yoghurt som mellommåltid avhengig av hva jeg spiser til frokost. 

«Går på trening» 

sen middag. 

Masse grønnsaker og wok :) + 5 spiseskje ris. ( er asiat og må ha ris..blir gal uten). Spiser jeg brød til lunsj prøver jeg å droppe ris...blir for mye carbs. Spiser heller masse kjøtt

Unngår kveldsmat med mindre det er etter trening. 

Hvis jg må ha kvelds kanskje 1 tomat +knekkebrød. Eller frukt hvis du trenger. 

2 frukt om dagen er mer enn nok fruktsukker. 

Du spiser for mye ts. Min beste slankemåltid og tips er en hel pose kokt spinat + 2 kokte eggehviter. Det er mellom måltid til under 120 kalorier som metter.

Anonymkode: 9792f...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sjekker din egen bmi så er du undervektig. Det har jeg ingen mål om å bli.Nei,jeg vet jeg ikke spiser for mye. Burde aldri skrevet her,får jo ikke svar på det jeg faktisk lurer på og det er treningstips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er en dårlig slankestrategi. Hvis du bare vil ned i vekt, gjør du det som skal til, som er å spise mindre. Og med mindre, menes “færre kalorier”, ikke “sunn mat i ubegrensede mengder”, og det tror jeg nesten at du allerede vet. Å telle kalorier er den enkleste metoden man kan benytte for å sikre seg at man faktisk spiser mindre, og samtidig får i seg det man trenger. Men for at det skal fungere, for at noen som helst metode skal fungere, må altså ønsket om å gå ned i vekt, være sterkere enn ønsket om å fortsette å spise for mye. Hvis du bare er ute etter unnskyldninger, er det mer enn nok å ta av.

Anonymkode: 328b6...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp vafler. Knekkebrød. Og bytt ut bananene med epler. Banan gir sving på blodsukkeret. 

Anonymkode: fa34a...df7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo trene da og ikke slutte å spise. Riktig måte er å trene og spise sunt. Hvis du mener jeg spiser ubegrensede mengder tar du grundig feil.Snakk om å gjøre ting på riktig måte da,ikke bare droppe måltider.  Men hvis det irriterer deg noe av det jeg skrev så trenger du ikke lese. Spør om råd ang trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaflene er istedet for brød da,inneholder havremel,havregryn,melk,egg og kardemomme. Har en jeg kjenner som spiser riktig,ofte og mer enn meg og mye av den maten som jeg skrev over her. Henne jeg fikk anbefalt vaflene av. Merkelig hvis det kostholdet er så feil at hun har klart trene og spise seg ned i vekt og blitt stram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo veldig liten i utgangspunktet og har derfor ikke høyt kaloriforbruk. Det kan være at fire måltider og et mellommåltid i løpet av en dag blir for mye kalorier. Det er også stor forskjell på forståelsen av «normal porsjon».  Teller du kaloriene slavisk i en app? Hvis ikke er det jo helt umulig å vite hvor mye du egentlig får i deg av kalorier. Skjønner at du ikke liker å nitelle kalorier, men du er liten og har derfor lite slingringsmonn med kaloriene dine. 

Jeg veier 56 kilo, løper 5-7 km hver dag på ca 25-35 min (forbrenner 250-300 kalorier på det), og kan spise 1850-1900 kalorier inkludert treningskaloriene uten å gå verken opp eller ned i vekt. For meg er løping den mest effektive treningen da den tar lite tid (har barn). Jeg kan anbefale løping dersom du har knapt med tid å bruke på trening.

Anonymkode: 77c42...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et litt fornuftig svar. I uka som gikk trente jeg 8 dager på rad,noe som utgjorde ca 14 timer i treningstid. Med tanke på at jeg allerede har gått ned i vekt og at den holdes stabil så vet jeg jo at jeg ikke får i meg mer enn jeg forbrenner. Pga sykdom kan jeg desverre ikke jogge. Spiser også bare 3 måltider,stort sett mellommåltid i form av frukt mellom lunsj og middag og kveldsmaten som oftest består av et knekkebrød,yoghurt eller eple er kun når jeg har trent. Og av folk som virkelig har peiling på trening,forming av kropp osv anbefaler de meg spise mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra å trene, men det kan gjøre at du er støl og holder på en del væske. Jeg går selv ofte ned i vekt når jeg har en dag eller to treningspause. Det er også verdt å merke seg at det er veldig stor forskjell i hvor mye kalorier man forbrenner på en times trening. En time intens løping eller spinning blir gjerne ca 500, mens en time tung styrke blir gjerne bare ca 250. 

Anonymkode: 77c42...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært nødt til et par dagers treningspause da jeg er alene med barna noen dager nå,,noe kroppen sikkert har godt av da jeg flere dager forrige uke trente på meg hodepine som gikk ned i nakken Trener variert. Elipse og sykkel (kan som sagt ikke jogge pga sykdom),tung styrke,svømmer og litt pilates. Ønsker jo også å forme kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo ikke ha råd, du vet alt best selv. Så hva er du ute etter? 

Anonymkode: 023fc...6b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, katta83 skrev:

Da er det kanskje du som spiser for lite da

Hadde jeg spist for lite hadde jeg ikke veid 90.

Anonymkode: 08125...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke skal angripe meg ang kalorier og mat. Og mer eller mindre kalle meg feit. Trenger treningstips,er det jeg ba om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo man kan ende opp med å veie for mye også om man spiser for lite,da går jo kroppen på sparebluss og tviholder på fett og kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, katta83 skrev:

At man ikke skal angripe meg ang kalorier og mat. Og mer eller mindre kalle meg feit. Trenger treningstips,er det jeg ba om

Ingen har angrepet deg eller kaller deg feit. Du sier du ikke går ned, vi gir tips. Trening er ikke veien å gå, 90% er kosthold ved vektnedgang.

Anonymkode: 08125...2ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...