jabx Skrevet 3. oktober 2019 #81 Skrevet 3. oktober 2019 22 timer siden, Slaskete Maskot skrev: Lmao Hva ler du av? Bernie er mye mer popular enn Trump nettopp i den gruppen som utgjør Trumps kjernevelgere.
jabx Skrevet 3. oktober 2019 #82 Skrevet 3. oktober 2019 21 timer siden, Calypso skrev: Bernie Sanders er min favoritt, ikke bare når det kommer til politikken men også personlighet. Problemet er alderen, ikke fordi jeg har noe imot alderen i seg selv men fordi jeg er redd han ikke vil holde ut alle årene (men det er vel her visepresidenten kommer inn?). Jeg har også veldig sansen for Elizabeth Warren og Beto O'Rourke, jeg ville likt Pete Buttigieg bedre om han ikke snakket om troen sin hele tiden. Andrew Yang er interessant men jeg vet for lite om ham i skrivende stund. Jeg tror Joe Biden vil vinne fordi det virker som at han er den folk flest tror vil slå Trump og vil derfor stemme på ham for å være på "den sikre siden". Jeg liker Biden som person men jeg føler ikke at han ville blitt en bra president. Personlighet? Han er ærlig og rett frem, og viser omsorg for de svake og de som sliter. Bernie stiller fordi han vil utgjøre en forskjell for vanlige folk, mens de fleste andre stiller på grunn av egoet sitt. Warren er korrupt som alle de andre. O'Rourke er en total flopp, og har ikke noe substans. Buttigieg har heller ikke noe substans og er sannsynligvis enda mer korrupt enn O'Rourke. Yang er interessant ja, men for svak. Han vil aldri kjempe hardt for ting. Biden vil ikke vinne. Trump vil knuse ham. Biden er slett ingen bra person. Han er en egoist og en løgner, og gjennomkorrupt. 1
jabx Skrevet 3. oktober 2019 #83 Skrevet 3. oktober 2019 3 timer siden, Geirfuglen skrev: I utgangspunktet ville jeg tenkt at Biden var den mest sannsynlige kandidaten, men ved sist valg så man jo at folk ønsker noe helt annet enn den typiske kandidaten. Protestvelgere som ønsket å stemme Bernie Sanders stemte faktisk på Trump for å slippe Hillary Clinton. Det er ganske sykt, de har jo minimalt til felles, annet enn at de ikke legger noe imellom. Sanders er dessverre for gammel nå. Jeg holder derfor en knapp på Elisabeth Warren. Tulsi Gabbard har jeg ikke troen på, men Kamala Harris og Pete Buttigeg (sikkert skrevet det feil), er også interessant kandidater. Egentlig håper jeg på en kvinne, men jeg tror sistnevnte kan bli en spennende kandidat framover og gjøre et bedre valg enn ventet. Hittil virker han som en kjernekar. Harris og Buttigieg er korrupte og fullstendig ubrukelige. Warren er for svak og takler ikke angrep av den typen Trump vil komme med. Hun er også korrupt, om enn ikke i like stor grad som de andre.
jabx Skrevet 3. oktober 2019 #84 Skrevet 3. oktober 2019 Men helt seriøst, dere som snakker om O'Rourke, Harris og Buttigieg som "interessante kandidater", hva nøyaktig er det som gjør dem til interessante kandidater? Hva har de å komme med som gjør dem så bra? Det samme gjelder Warren, om enn i mindre grad. 1
Shantaram Skrevet 3. oktober 2019 #85 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, jabx skrev: Men helt seriøst, dere som snakker om O'Rourke, Harris og Buttigieg som "interessante kandidater", hva nøyaktig er det som gjør dem til interessante kandidater? Hva har de å komme med som gjør dem så bra? Det samme gjelder Warren, om enn i mindre grad. Godt spørsmål. Jeg ser lite som utpeker seg. Nye ansikt, gamle ideer slik jeg ser det. De som støtter Yang forstår jeg i større grad om jeg er ikke er i den leiren selv. Warren er tøff mot større organisasjoner, men er moderat på veldig mye annet samt vinglete så bare det. Er hun tøff nok til jobben?? Jeg har mine tvil. Sanders er best når han slåss, bare synd han er så jækla vennlig mot de andre. Om han viste til sitt rulleblad for hva han har stått for så lenge og hvordan han gjentatte ganger har vist fremsyn der de andre har simpelthen tatt feil.
Gjest Mask Skrevet 3. oktober 2019 #86 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Syns det rart at harris enda ikke har besvart på Tulsi sitt spørsmål og hvorfor heller ingen av de andre kandidatene har tatt det opp, det er svært seriøst å ikke svare på spørsmålet som ble stilt. Hun lo jo i offentligheten hvordan hun røyker marijuana og samtidig har satt folk i fengsel for nøyaktig samme bruk, at hun ikke får kjeft for dette sier meg alt jeg trenger å vite om det demokratiske partiet. Endret 3. oktober 2019 av Mask
Example Skrevet 3. oktober 2019 #87 Skrevet 3. oktober 2019 2 timer siden, jabx skrev: Nei, han gjennomgikk en rutineoperasjon og det er ikke noe dramatikk i dette. Dramatikken er at hans alder blir stadig et tema, og enda tydeligere. De færreste i Norge, eller USA for den del, jobber i 80-årene. Spørsmålet er da om en mann i denne alderen bør ha verdens viktigste, og kanskje mest krevende jobb. Er planen at han kun skal sitte én periode, eller er planen å sitte til han blir 87? Helse og amerikanske presidenter er ikke noe nytt tema. Fra FDR og hans polio og Kennedys sykdom, til Reagans alder og den forrige valgkampen da både Clinton og Trump alder og helse bør heftig diskutert. Spesielt Clinton havnet i søkelyset. Jeg kan absolutt se for meg at reblikanerne vil bruke dette, og andre helsemessige ting om Sanders blir nominert.
Gjest Nimbus2000 Skrevet 3. oktober 2019 #88 Skrevet 3. oktober 2019 5 minutter siden, Example skrev: Jeg kan absolutt se for meg at reblikanerne vil bruke dette, og andre helsemessige ting om Sanders blir nominert. Spørsmålet er vel hvor mye det funker. At Sanders sine politiske motstandere mener han er for gammel betyr jo ikke at de som er enig med Sanders vil føle at alderen er relevant. Selv synes jeg Sanders er for gammel, men det er jo helt tydelig annet syn på alderdom i USA enn i Norge. Kan jo godt være at Sanders sine velgergrupper er som Trump sine, hvor omtrent alt preller av. Vi får se. Selv tenker jeg at Donald Trump helsemessig er helt uegnet som president. Trump har riktignok puls, men jeg forventer jo mer av en president enn det. Hadde jeg fått velge mellom Trump og Sanders så tror jeg ikke jeg hadde tenkt at Trump var noe friskere enn Sanders.
Example Skrevet 3. oktober 2019 #89 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, Nimbus2000 skrev: Spørsmålet er vel hvor mye det funker. At Sanders sine politiske motstandere mener han er for gammel betyr jo ikke at de som er enig med Sanders vil føle at alderen er relevant. Selv synes jeg Sanders er for gammel, men det er jo helt tydelig annet syn på alderdom i USA enn i Norge. Kan jo godt være at Sanders sine velgergrupper er som Trump sine, hvor omtrent alt preller av. Vi får se. Selv tenker jeg at Donald Trump helsemessig er helt uegnet som president. Trump har riktignok puls, men jeg forventer jo mer av en president enn det. Hadde jeg fått velge mellom Trump og Sanders så tror jeg ikke jeg hadde tenkt at Trump var noe friskere enn Sanders. Spørsmålet er hvor mye politikk og hvor mye person vil spille i valget. Du vil ha nok av dem som stemmer Trump som sist, selv om de ikke er spesielt glad i han som person. Samme vil nok en del stemme på Sanders, selv om han er veldig gammel og egentlig for gammel. Det er ikke vanskelig å male et bilde av en gammel småsenil mann, som til tross for sin ekstremt høye alder søker presidentskapet. En person som velger å stille så gammel mener at han har såpass mye å komme med av politikk, og vil sannsynligvis gjøre det selv om helsa skulle svikte i det hvite hus. USA forbyr folk under 35 år å stille. Merkelig at mann ikke har en øvre aldersgrense også. Og det er det triste. Det skal mye til om ikke USAs president i 2021 heter enten Trump, Sanders, Warren eller Biden. Alle av dem ville vært tvunget til å gå av med pensjon i NRK (som Karen Marie Ellefsen) for flere år siden. Til sammenligning er Bill Clinton fem år yngre enn Sanders, det samme er George W Bush. Obama er 20 år yngre. Nå er det henholdsvis 18, 10 og 2 år siden de gikk av. Sanders er også nærmere Jimmy Carter i alder enn Obama. Politikken til Sanders treffer nok en del velgere, og for første gang på mange år er hans type politikk i tiden. Dessverre tror jeg det er litt for sent for hans del.
Gjest Nimbus2000 Skrevet 3. oktober 2019 #90 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Example skrev: Det er ikke vanskelig å male et bilde av en gammel småsenil mann, som til tross for sin ekstremt høye alder søker presidentskapet. En person som velger å stille så gammel mener at han har såpass mye å komme med av politikk, og vil sannsynligvis gjøre det selv om helsa skulle svikte i det hvite hus. Det kan man jo med Trump også. Det beste argumentet for at Trump ikke er småsenil er vel at mange hevder han har vært slik hele livet, men akkurat det gjør jo ikke saken noe bedre. 6 minutter siden, Example skrev: USA forbyr folk under 35 år å stille. Merkelig at mann ikke har en øvre aldersgrense også. Og det er det triste. Det skal mye til om ikke USAs president i 2021 heter enten Trump, Sanders, Warren eller Biden. Alle av dem ville vært tvunget til å gå av med pensjon i NRK (som Karen Marie Ellefsen) for flere år siden. Ikke bare presidentkandidatene som er svært gamle. Både lederen for Representantenes hus og Senatet er nesten 80 år og 2 av høyesterettsdommerne er over 80. Jeg er i hvert fall glad for at vi har pensjonsalder blant våre dommere. Og jeg er i hvert fall glad at ikke våre høyesterettsdommere føler seg presset til å ikke gå av før det er "riktig" president som har makten. 14 minutter siden, Example skrev: Til sammenligning er Bill Clinton fem år yngre enn Sanders, det samme er George W Bush. Obama er 20 år yngre. Nå er det henholdsvis 18, 10 og 2 år siden de gikk av. Sanders er også nærmere Jimmy Carter i alder enn Obama. Jeg er helt enig i at Sanders er svært gammel. Når jeg sier jeg hadde valgt Sanders over Trump så er det jo fordi jeg synes Trump er totalt uskikket.
jabx Skrevet 4. oktober 2019 #91 Skrevet 4. oktober 2019 17 timer siden, Example skrev: Dramatikken er at hans alder blir stadig et tema, og enda tydeligere. De færreste i Norge, eller USA for den del, jobber i 80-årene. Spørsmålet er da om en mann i denne alderen bør ha verdens viktigste, og kanskje mest krevende jobb. Er planen at han kun skal sitte én periode, eller er planen å sitte til han blir 87? Helse og amerikanske presidenter er ikke noe nytt tema. Fra FDR og hans polio og Kennedys sykdom, til Reagans alder og den forrige valgkampen da både Clinton og Trump alder og helse bør heftig diskutert. Spesielt Clinton havnet i søkelyset. Jeg kan absolutt se for meg at reblikanerne vil bruke dette, og andre helsemessige ting om Sanders blir nominert. Hvis alderen er et problem for Sanders, så er den også det for Biden, Trump og Warren. Faktum er at Sanders er i meget god form. Han driver jo fortsatt med idrett/trening. Han beskrives som en maskin av medarbeiderne sine. Hvis republikanerne prøver å bruke alder mot Sanders så kan Sanders bruke det mot Trump. Trump fremstår jo i tillegg til å være syk, overvektig og feilernært, som å ha begynnende aldersdemens. 1
Example Skrevet 4. oktober 2019 #92 Skrevet 4. oktober 2019 2 timer siden, jabx skrev: Hvis alderen er et problem for Sanders, så er den også det for Biden, Trump og Warren. Faktum er at Sanders er i meget god form. Han driver jo fortsatt med idrett/trening. Han beskrives som en maskin av medarbeiderne sine. Hvis republikanerne prøver å bruke alder mot Sanders så kan Sanders bruke det mot Trump. Trump fremstår jo i tillegg til å være syk, overvektig og feilernært, som å ha begynnende aldersdemens. Valget er om 13 måneder, og det er 15 måneder til han eventuelt starter i jobben. Så skal han sitte i minimum fire år, kanskje åtte. At han er i relativt god form nå, dog hasteoperert for noen dager siden, betyr ikke at det vedvarer. De fleste i 80-årene pleier å være pensjonert, ikke inneha en 24/7-jobb med ekstremt med stress, press og ansvar. Hva skjer dersom han begynner å bli senil? Dement? Vil han trå til side? Historien viser at de færreste med makt gjør det.
jabx Skrevet 4. oktober 2019 #93 Skrevet 4. oktober 2019 24 minutter siden, Example skrev: Valget er om 13 måneder, og det er 15 måneder til han eventuelt starter i jobben. Så skal han sitte i minimum fire år, kanskje åtte. At han er i relativt god form nå, dog hasteoperert for noen dager siden, betyr ikke at det vedvarer. De fleste i 80-årene pleier å være pensjonert, ikke inneha en 24/7-jobb med ekstremt med stress, press og ansvar. Hva skjer dersom han begynner å bli senil? Dement? Vil han trå til side? Historien viser at de færreste med makt gjør det. Sanders har i realiteten drevet presidentkampanje siden 2015 nå. Han har kjørt på som bare det i flere år. Han er i meget god form, både fysisk og psykisk. Hvis det skulle vært snakk om demens så ville det ha vist seg alt. Trump og Biden, derimot, viser klare tegn på demens.
megda Skrevet 4. oktober 2019 #94 Skrevet 4. oktober 2019 Tulsi Gabbard virker som den beste kandidaten for å utfordre Trump og den kandidaten hos demokratene som har mest integritet
Example Skrevet 4. oktober 2019 #95 Skrevet 4. oktober 2019 3 timer siden, jabx skrev: Sanders har i realiteten drevet presidentkampanje siden 2015 nå. Han har kjørt på som bare det i flere år. Han er i meget god form, både fysisk og psykisk. Hvis det skulle vært snakk om demens så ville det ha vist seg alt. Trump og Biden, derimot, viser klare tegn på demens. Det kan så være, men alderen er fortsatt der, og det vanskelig å vite hvordan det vil utvikle seg. Det som man derimot vet, er at risikoen for sykdommer øker drastisk når man blir eldre, og særlig inn i 80-årene. Amerikanske velgere er også bevisste på dette. Sitat Nearly all Democrats prefer candidates in their 40s through 60s, according to surveys. When asked about the ideal age for a president, just 3 percent said the 70s, according to polling released by Pew Research Center in May. Other polls have shown that Americans express more discomfort with a candidate in their 70s than one who is gay, Muslim or an independent. https://www.nytimes.com/2019/10/02/us/politics/bernie-sanders-age-candidates.html
jabx Skrevet 4. oktober 2019 #96 Skrevet 4. oktober 2019 5 timer siden, megda skrev: Tulsi Gabbard virker som den beste kandidaten for å utfordre Trump og den kandidaten hos demokratene som har mest integritet Nei, Sanders har definitivt mer integritet. Gabbard har drevet og flørtet med høyreekstreme og har til og med begynt å gjenta høyreekstrem propaganda.
jabx Skrevet 4. oktober 2019 #97 Skrevet 4. oktober 2019 1 time siden, Example skrev: Det kan så være, men alderen er fortsatt der, og det vanskelig å vite hvordan det vil utvikle seg. Det som man derimot vet, er at risikoen for sykdommer øker drastisk når man blir eldre, og særlig inn i 80-årene. Amerikanske velgere er også bevisste på dette. https://www.nytimes.com/2019/10/02/us/politics/bernie-sanders-age-candidates.html Ting er ikke som før. Trump endret alt.
Grandidosa83 Skrevet 5. oktober 2019 #98 Skrevet 5. oktober 2019 17 timer siden, jabx skrev: Hvis alderen er et problem for Sanders, så er den også det for Biden, Trump og Warren. Faktum er at Sanders er i meget god form. Han driver jo fortsatt med idrett/trening. Han beskrives som en maskin av medarbeiderne sine. Hvis republikanerne prøver å bruke alder mot Sanders så kan Sanders bruke det mot Trump. Trump fremstår jo i tillegg til å være syk, overvektig og feilernært, som å ha begynnende aldersdemens. https://www.nrk.no/nyheter/sanders-hadde-hjerteinfarkt-1.14730227 Vel, nå hadde du ikke grunn til å vite det det for 17 timer siden, men Sanders har nok ikke den beste helsen lenger..
Shantaram Skrevet 5. oktober 2019 #99 Skrevet 5. oktober 2019 3 timer siden, Grandidosa83 skrev: https://www.nrk.no/nyheter/sanders-hadde-hjerteinfarkt-1.14730227 Vel, nå hadde du ikke grunn til å vite det det for 17 timer siden, men Sanders har nok ikke den beste helsen lenger.. Med moderne behandling og forandring av livsstil er det gode muligheter både for å overleve et akutt infarkt, og for å unngå nye infarkt. Poenget forandrer seg ikke: De andre alternativene er også gamle og da må man gå etter de beste ideene. Sanders har alltid vært i relativt god form for sin alder, og har høy arbeidskapasitet. Jeg er ikke bekymret for han. Om noe kan vi snakke litt om en overvektig, fastfoodelskende president
Example Skrevet 5. oktober 2019 #100 Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, Shantaram skrev: Med moderne behandling og forandring av livsstil er det gode muligheter både for å overleve et akutt infarkt, og for å unngå nye infarkt. Poenget forandrer seg ikke: De andre alternativene er også gamle og da må man gå etter de beste ideene. Sanders har alltid vært i relativt god form for sin alder, og har høy arbeidskapasitet. Jeg er ikke bekymret for han. Om noe kan vi snakke litt om en overvektig, fastfoodelskende president Forandringen av livsstilen kan da innebære mindre jobb og stress. Et hjerteinfarkt er ikke et tegn på fantastisk helse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå