Gå til innhold

Hvem håper du vinner demokrat kandidat valget i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, jabx skrev:

Det som gjør forsikringer dyrt er at griske forsikringsselskaper skal ha gigantoverskudd, og de bruker mye ressurser på "administrasjon" (finne måter å slippe å betale på). Republikanere liker jo å kutte i reguleringer (for eksempel som ivaretar sikkerhet), så at det bare har kommet nye reguleringer er feil.

Å basere seg på frivillighet for de som faller utenfor er bare idioti og ondskap. Men så er liberalisme en ond ideologi også da.

Republikanerne er da ikke imot reguleringer, det ble vedtatt flere tusen sider med nye reguleringer under Bush Jr. Det er dette som presser opp kostnadene, lar man markedet overta vil selskapene måtte jobbe for å holde kostnadene nede så de ikke blir utkonkurert av andre.

Slettes ikke, det er ekte frivillighet som er det som fungerer best. Og det er dette liberalismen er bygd på.

Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Siden jeg ikke er amerikaner så håper jeg at Trump vinner presidentvalget. Synes det er mer spennende å følge med på han og hans påvirkning på USA enn de demokratiske kandidatene. 

Hadde jeg vært amerikaner vet jeg ikke hvem jeg ville støttet, men Trump, Biden, Warren og Sanders er for gamle til at jeg hadde stemt på dem. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet
På 22.9.2019 den 13.14, Slaskete Maskot skrev:

Demokratene var mer konservativ i 2008 en i 2019 hvor de drar seg mer inn i en venstre ekstrem retning, derfor drar jeg frem det faktum at i 2008 ble stemt frem en mur mot mexico som en forebyggende løsning mot økt ulovlig innvandrings eksplosjon som ble mindre ved hjelp av bebyggelse av mur, som det nå fortsettes med. Alle i USA får helsehjelp, det jeg mener ved at de blir dolket i ryggen er det at de med statsborgerskap som har betalt skatt i alle år plutselig skal få dårligere tilbud om helsehjelp fordi en økt ulovlig innvandring får samme tilbudet uten å betale skatt, hvor er så rettferdigheten i det? 

Det er derfor jeg mener at demokratene ikke vil vinne valg i 2020 på grunn av dette, er nok kanskje dårlig forklart men ikke motsigelse.

Sukk.

Det ble ikke stemt frem noen mur tilsvarende tåpelighetene Trump driver med.

Ja, det stemmer at de fleste demokratene (også i dag) er ganske konservative eller sentrum/høyre.

Alle i USA får ikke helsehjelp, og en halv million mennesker går personlig konkurs årlig på grunn av gjeld relatert til helse.

Medicare For All vil ikke gi dårligere helsehjelp, men bedre. Ikke minst fordi du ikke har grådige forsikringspsykopater som leter alt de kan etter en grunn til å ikke gi behandling.

Du er kunnskapsløs om dette, så jeg skjønner ikke hvorfor du uttaler deg.

• Liker 1
Skrevet
På 22.9.2019 den 13.47, Husholdning1 skrev:

På ingen måte. Sanders kommer til å tape både på valgmenn og på stemmeantall.

Nei, han har flere individuelle donorer enn Trump, og nådde en million donorer raskere enn noen annen i historien.

Skrevet
På 22.9.2019 den 18.43, Example skrev:

En million entusiaste velgere. Det hjelper selvsagt, men de har fortsatt bare én stemme hver. Dette er velgere som også kommer til å stemme på Biden eller Warren mot Trump. 

Ja, men hvis man sammenligner antall donorer så knuser Bernie de andre. Poenget er altså å sammenligne antall donorer.

Skrevet
På 22.9.2019 den 18.49, Example skrev:

Nei, og det er en vedvarende problem. Lønningene er for lave for de nederst på rangstigen. 

Arbeidersledigheten er dog også ganske lav. Det er også Trump budskap, og noe han har vunnet velgere på. For mange som stemte Trump var det ikke lave lønninger som var problemet, men mangel på lønn overhodet. 

Problemet er at lønnen ofte er for lav, slik at de ikke klarer å overleve på den.

• Liker 1
Skrevet
På 22.9.2019 den 19.56, GaiusMarius skrev:

Republikanerne er da ikke imot reguleringer, det ble vedtatt flere tusen sider med nye reguleringer under Bush Jr. Det er dette som presser opp kostnadene, lar man markedet overta vil selskapene måtte jobbe for å holde kostnadene nede så de ikke blir utkonkurert av andre.

Slettes ikke, det er ekte frivillighet som er det som fungerer best. Og det er dette liberalismen er bygd på.

Det er ikke noe som heter "ekte frivillighet". Liberalismen er bygget på en forutsetning om at mennesker er 100% rasjonelle roboter. Selvsagt feiler liberalismen, da den forkaster menneskelighet.

Lar man markedet overta vil det bli katastrofe.

• Liker 3
Skrevet
På 23.9.2019 den 11.21, Nimbus2000 skrev:

Siden jeg ikke er amerikaner så håper jeg at Trump vinner presidentvalget. Synes det er mer spennende å følge med på han og hans påvirkning på USA enn de demokratiske kandidatene. 

Hadde jeg vært amerikaner vet jeg ikke hvem jeg ville støttet, men Trump, Biden, Warren og Sanders er for gamle til at jeg hadde stemt på dem. 

Det hjelper ikke at Bernie er for gammel når han er den eneste kandidaten som faktisk vil gjøre noe for folk flest.

Skrevet
2 minutter siden, jabx skrev:

Nei, han har flere individuelle donorer enn Trump, og nådde en million donorer raskere enn noen annen i historien.

Hver velger har fortsatt bare en stemme, donor eller ikke. 

Skrevet
5 minutter siden, jabx said:

Sukk.

Det ble ikke stemt frem noen mur tilsvarende tåpelighetene Trump driver med.

Ja, det stemmer at de fleste demokratene (også i dag) er ganske konservative eller sentrum/høyre.

Alle i USA får ikke helsehjelp, og en halv million mennesker går personlig konkurs årlig på grunn av gjeld relatert til helse.

Medicare For All vil ikke gi dårligere helsehjelp, men bedre. Ikke minst fordi du ikke har grådige forsikringspsykopater som leter alt de kan etter en grunn til å ikke gi behandling.

Du er kunnskapsløs om dette, så jeg skjønner ikke hvorfor du uttaler deg.

Kunne sagt det samme om deg ha en fin kveld

Skrevet

Sanders har ingen sjanse mot Trump. Det er krise hvis Sanders blir demokratenes kandidat. Demokratene trenger en moderat kandidat som Biden. Tenk på hva Republikanerne kommer til å si om Sanders  i en valgkamp. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Håper Donald vinner. Det er gøy. Ingen demokrat kan endre noe særlig uansett. Så hvorfor ikke la oss godta det som skjer og få oss en god latter imens vi totalt driter oss ut på klimamålene? Vesten skal først gjennom en generasjon med ekstreme forsøk fra islamister, før Islam velger å følge veien Kristedommen gikk. En sakte og flau bris nedover dalen. At Europa og USA ikke har opplevd flere voldsomme opplevelser med terror, skyldes de som kjemper hver dag for å forhindre det.

Det er litt som den flekken du fjernet før du fikk besøk. Ingen vil bry seg. Uansett hvor mye tid du brukte på å fjerne flekken.

Så la Donald holde på. La oss i det minste i kampen om å snu og stoppe en hel religion slik vi klarte med Kristedommen, få ha noen humoristiske innspill som motivasjon. Denne mannen går ikke til krig. Han tenker business. Og la han leke der. Han tør ikke krig. Eller han er kynisk nok til å forstå hva krig vil koste.  

Endret av MortenMinstelønn
Skrevet
På 22.9.2019 den 13.04, jabx skrev:

Nei, han vil bli knust av Sanders.

For en gangs skyld håper jeg du har rett. Men jeg vet ikke om ei våger å tro på det   

Skrevet
4 minutter siden, oysterlover said:

Tulsi Gabbard.

Enig her

Annonse
Skrevet
1 time siden, jabx skrev:

Ja, men hvis man sammenligner antall donorer så knuser Bernie de andre. Poenget er altså å sammenligne antall donorer.

Antall donorer behøver ikke bety bred folkelig appell. En relativt liten gruppe av befolkningen er entusiastiske. Det hjelper selvfølgelig veldig for han, og øker mulighetene hans med de pengene, men antall donorer behøver bety at han vinner. 

Skrevet
1 time siden, jabx skrev:

Problemet er at lønnen ofte er for lav, slik at de ikke klarer å overleve på den.

Og det er et problem. Et annet problem er at deler av USA har opplevd at industri har forsvunnet, og at de frykter mer forsvinner. Dette er vippestater som Trump vant valget på. 

Høyere lønninger vil ikke hjelpe de, om jobbene forsvinner. 

Det er også ikke nødvendigvis disse jobbene som har hatt de laveste lønningene, men spesielt mange serviceyrker du finner over hele landet son er ekstremt dårlig betalt. 

Mange av Trumps velgere henger igjen i fortida, og drømmer om en tid da byen deres var en boomtown med mange fine jobber. For dem er ytre venstre og Sanders blitt fienden, fordi mye av den industrien bryter med nyere klimaidealer.

Da får man den spesielle situasjonen hvor arbeidere på gulvet heller vil ha en rå kapitalist som Trump. Hvorfor vil de lokkes av høyere lønninger, dersom arbeidsplassen forsvinner?

Skrevet
2 timer siden, jabx skrev:

Det er ikke noe som heter "ekte frivillighet". Liberalismen er bygget på en forutsetning om at mennesker er 100% rasjonelle roboter. Selvsagt feiler liberalismen, da den forkaster menneskelighet.

Lar man markedet overta vil det bli katastrofe.

Det er akkurat det motsatte av robot-teorien din som liberalismen er bygd på.

Skrevet

Håper selvsagt Bernie Sanders. Han er det skakkjørte landets eneste håp.

Men fortjener de det håpet? Tviler. Han vinner helt sikkert ikke.

Skrevet
På 25.9.2019 den 21.14, Husholdning1 skrev:

Hver velger har fortsatt bare en stemme, donor eller ikke. 

Ja, og man kan sammenligne antall donorer for å finne ut hvor populær en kandidat er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...