Gå til innhold

Pendle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er på ingen måter smart. Du blir heller ikke forventet å ta en jobb som gir deg seks timer pendling fem dager i uken.

Det er rett og slett dumt, og alle kan på forhånd forstå at dette er helt krise, med mindre det er snakk om en kort midlertidig periode.

Anonymkode: cec33...a3c

Det var faktisk NAV som hjalp meg med å få denne jobben, så jo, det kan faktisk forventes. Innså jo tilslutt hvor hinsides tungt det var. Ikke verdt det. Men nå handler ikke denne tråden om meg, så legger ballen død. 

Anonymkode: ceb61...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det funker nok i en periode, så lenge du er innstilt på det. Er der første året? Tenker at du MÅ være god og strukturert sånn at du faktisk gidder å komme deg opp å ta toget enkelte dager.  Samtidig er det jo fint å ha tid til å høre på lydbok, se en serie etc. Studere osv på toget. 

 

Jeg pendlet 1,5 hver vei i 3år. Var drittlei på slutten. Og det var før man hadde TV og fri mb på mobilen.. Jeg klarte det, men var ganske kjedelig.

 Nå har jeg 10min til jobb. Det passer meg perfekt. 

Anonymkode: a3d89...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det funker nok i en periode, så lenge du er innstilt på det. Er der første året? Tenker at du MÅ være god og strukturert sånn at du faktisk gidder å komme deg opp å ta toget enkelte dager.  Samtidig er det jo fint å ha tid til å høre på lydbok, se en serie etc. Studere osv på toget. 

 

Jeg pendlet 1,5 hver vei i 3år. Var drittlei på slutten. Og det var før man hadde TV og fri mb på mobilen.. Jeg klarte det, men var ganske kjedelig.

 Nå har jeg 10min til jobb. Det passer meg perfekt. 

Anonymkode: a3d89...740

er første året mitt ja! jeg har tenkt å gjøre dette i ca 8 mnder maximum. Takk for godt svar

Anonymkode: 2ad4f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må også ta med i beregningen hvor ofte det er buss for tog, forsinka tog, kansellerte tog og stappfulle tog hvor du må stå. Det er omtrent hele tiden. 

Anonymkode: 848f5...ce1

Ja, dette er jeg klar over! har tenk på det, takk for godt svar!

Anonymkode: 2ad4f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg anbefaler ikke å pendle så langt om mye av undervisningen er obligatorisk. Dog, du kan jo lese på toget, men er det virkelig verdt det? Jeg pendlet omtrent 6 timer hver dag og det tappet meg for all energi. Jeg fikk ikke noe fritid. Tenk nøye igjennom dette. 

Anonymkode: ceb61...776

ja, men hva om det bare er snk om i 8 måneder? også er ikke noe av undervisningen obligatorisk nesten.

Anonymkode: 2ad4f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Det er alt for langt, tar alt for mye tid, kommer til å føles alt for ulidelig slitsomt, utelukker deg fra alt for mye av studiemiljøet du bør være en del av og koster alt for mye penger.

Studietiden er mer enn å være på forelesning. Dere skal ha kollokvier, og helt sikkert gjøre oppgaver, både sammen og selvstendig. Du skal skaffe deg kontakter og i noen tilfeller venner for resten av livet. Hadde det vært et samlingsbasert studium ville jeg vært positiv, men her gjør du det bare vanskelig for deg selv.

Du sier i tillegg at du kanskje ikke vil være på alle forelesninger. Det burde du. Ingen ting er mer gratis lærdom enn å sitte på forelesning. Uansett hvor kjedelig forelesningen er, og hvor dårlig pedagog foreleseren er, har du mer igjen for å delta på forelesning enn å forsøke selvstudium i samme tidsrom. Tro meg, etter 7,5 år med universitets- og høyskoleutdanning har jeg prøvd det meste! 

 

Anonymkode: ea5cd...00f

takk for gode råd!

Anonymkode: 2ad4f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan disse trollene som avsporer debatten bare få seg et rom? TS er ikke hjulpen med denne selvgode skittkastingen.

Anonymkode: 7970a...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også veldig individuelt hvor lang reisevei man gidder/orker/klarer. Jeg hadde glatt pendlet ruta du nevner i hovedinnlegget, men jeg liker å sitte på toget og lese pensum. Andre jeg kjenner, uffer og oier seg over å ha en kvarters busstur til skolen, og forsto ikke hvordan jeg klarte reiseveien jeg hadde til vgs da jeg flyttet rett over fylkesgrensa. 10 min gåtur til toget, 32 min på toget, 2 min på bussen. Motsatt når jeg skulle hjem. For meg var det helt latterlig å høre at folk syntes synd på meg, jeg satt jo bare på toget og koste meg med te og musikk, men jeg forstår selvfølgelig at mange ikke gidder å stå opp tidligere enn 10 minutter før første time og bli kjørt fra dør til dør. Folk er forskjellige. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Kolbotn og studerte på Høyskolen i Lillehammer. Jeg gikk ofte på forelesninger på Blindern. Var kun med på det obligatoriske på HIL. Men ellers så går det meste bare man er motivert nok.

Anonymkode: 6019b...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...