Gå til innhold

Pendle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg studerer i oslo på universitetet.

Jeg ønsker egt å bo i Porsgrunn, meen i så fall må jeg pendle et stykke! Jeg ønsker å bo her både av økonomiske grunner, men også fordi samboeren min bor her. 

det blir 10 min kjøring+2 timer og noen minutter på tog, og deretter 20 min på kollektiv transport. Det vil si omtrent 5 timer pendling tilsammen hver dag. Jeg har 1 til 4 skoledager i uken. 

Er det noen som har erfaring med dette? har sett på tidligere innlegg hvor det er snakk om 30 min til 1 time pendling, men når det går opp i 3-5 timer er jo dette litt annerledes? Jeg tror jeg klarer dette, men jeg vet ikke om noen andre har opplevd noe lignende?

Hva synes dere er for lang pendlevei? 

 

Anonymkode: 2ad4f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde aldri taklet det, ihvertfall ikke mer enn en gang i uken over en periode

Anonymkode: 78a5b...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo selv se om det passer for deg. Er all undervisningen obligatorisk? Om ikke så trenger du ikke å være der hver gang. Kanskje du kjenner noen i Oslo som du kan leie et rom eller en sofa av en gang i uken? Tiden på toget kan du jo utnytte til å lese, så trenger du ikke å gjøre noe særlig hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pendle 20 timer i uka når du har 4 dager på skolen, det blir temmelig tungt i løpet av vinteren. Hadde det vært fast 1 dag i uka, så hadde jeg orket, men ikke 20 timer i uka.

Anonymkode: 9e7bf...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

hadde aldri taklet det, ihvertfall ikke mer enn en gang i uken over en periode

Anonymkode: 78a5b...3de

Ja! jeg er klar over at det er et stykke

Anonymkode: 2ad4f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, solmåneogstjerner said: