Gå til innhold

Oppskrift hermetisert mais


Mhmjadda

Anbefalte innlegg

Etter et besøk sitter vi igjen med flere bokser hermetisert mais, noe vi aldri har brukt. Jeg er ikke så glad mais i salat/på taco heller. Noen som har noen gode oppskrifter? Feks supper eller puréer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag corn chowder. Finn noe god kraft og en suppebase, krydre etter behag og ha i maisen din (og noen poteter om du vil gjøre den til hovedrett) og kok til mørt. Mos med stavmikser. Tilsett så etter ønske kylling, krutonger, vårløk, egg eller hva du måtte lyste av annet. Spis med brød, quesedilla, tortillachips e.l. til.

Jeg tilsetter ikke rømme/ost/fløte, men det kan man jo også gjøre.

Anonymkode: 200c7...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremet mais/maisstuing. Det er kjempegodt som tilbehør. Fres finhakket hvitløk i godt med smør. Ha i mais, salt, pepper og en skvett fløte (ikke for mye). Kok opp og mos med stavmikser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag over! Jeg er heller ikke spesielt glad i mais, men en krem/stuing er godt tilbehør til kylling eller biff. Chowder har jeg på listen over retter jeg vil prøve. 

Det hender jeg tilsetter en boks i chili con/sin carne når jeg har gjester som liker mais. Det tilfører ikke meg så veldig mye utover å drøye retten, men det gir en liten søtsmak som kan være god. 

Ellers kan man mose/stavmikse  mais med salt, pepper og litt ordentlig smør. Det blir en slags lettvint kald puré som også kan varmes og som er ok til kjøtt, kylling, poteter. 

Anonymkode: 0ef8c...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...